Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Inverter készítése
 
Témaindító: Tomy666, idő: Máj 24, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   37 / 61
(#) _vl_ válasza luluzulu hozzászólására (») Ápr 23, 2013 /
 
Működik az, csak jobban melegszik, előbb-utóbb meg majd leég.
(#) luluzulu válasza _vl_ hozzászólására (») Ápr 23, 2013 /
 
Az az előbb utóbb menyi idő?
(#) _vl_ válasza luluzulu hozzászólására (») Ápr 23, 2013 /
 
Ez pontosan a "kb. ki tudja" kategória.
(#) luluzulu válasza _vl_ hozzászólására (») Ápr 23, 2013 /
 
Meg próbálkozok vele hátha.
8 darab IRFZ44N -FET-el kellene bírnia ? Mert nem szeretném ha meghalnának...
IR2153(50Hz R=100kOhm, C=100nF) - al meghajtva Hídban a FET-ek 2 pár párhuzamosan.
Trafónak ezt használva:

DSC_0447.jpg
    
(#) cimopata válasza luluzulu hozzászólására (») Ápr 23, 2013 /
 
Nem tudom honnan szedted ezt az IR2153-at, de az csak egy félhíd meghajtó.
Nálad a két félhídnak szinkronban kell mennie ellenütemben. Tehát két független R-C oszcillátor a híd kimenetén csak zavarjelet fog termelni.
(#) luluzulu válasza cimopata hozzászólására (») Ápr 23, 2013 /
 
Azèrt mert jelenleg ez az egyetlen ic-m aimi szerintem alkalmas e cèlra
Úgy gondoltam hogy a kèt átlós FET kapja ugyanazt a vezèrèst.
Roszul gondolom?
(#) cimopata válasza luluzulu hozzászólására (») Ápr 23, 2013 /
 
Rosszul. Bár nem írtam semmit még az 555-s rajzra amin össze vannak kötve az átlós fetek, az viszont már végképp nem fog működni.
(#) luluzulu válasza cimopata hozzászólására (») Ápr 23, 2013 /
 
Azt tudom hogy az semmire sem jó, aztán kezdtem el gondolkodni miután közzé tettem. Átlós fet össze köttéssel mi a gond.MIlyen vezérlesel lehetne leg egyszerűbben megoldani?
(#) Pety_ válasza luluzulu hozzászólására (») Ápr 23, 2013 /
 
Ha már forgásban van a motor lehet hogy megy a négyszögről. De a forgó mágneses mező megindításhoz nem kellene a "fázistolás"?!? Egy méretezett L-C -taggal nem lehetetlen, szerintem. Én most tekertem egy hasonló trafót E-I lemezest (100-150W körüli lehet), mit mondjak: a hiperszilt jobban kedvelem. Fetek megérkeztek, nyugalmi áram 12v-os aksiról 1,3A. Terhelve 100W-os izzón 204V-ot mértem, de leesik az akufeszem 10,4v ra és 8,9A . Lehet nem riasztóaksival kellene próbálni?
(#) luluzulu válasza Pety_ hozzászólására (») Ápr 23, 2013 /
 
Nem tudom. Lehet le tekerem a trafót és meg csapolom hogy félhiddal is hajthassam.
De jó lenne tudnom hogy az IR2153 képes lenn-e valamilyen oknál fogva meghajtani a FEt-jeimet.

Biztos jól méri a műszered a négyszög jelet?
A hozzászólás módosítva: Ápr 23, 2013
(#) Pety_ válasza luluzulu hozzászólására (») Ápr 23, 2013 /
 
Tuti hogy nem pontos a mérés. De az biztos, hogy ez az aksi kevés neki. Majd valamikor megnézem az autóaksinak mit szól. Miért ragaszkodsz annyira ehhez az ic-hez? Valahogy biztos meg lehet kérni MÚKÖDJ
(#) Pety_ válasza Pety_ hozzászólására (») Ápr 24, 2013 /
 
12,5V 1,6A a nyugalmi árama normál aksiról. A kisflexnek nem örül, leesik 130V környékére a kimenő, és az áramot sem tudom megmérní a 12v-os ágban mert 20A feletti. 100W-os izzóval terhelve 225v-környékén van a kimenet, 12,4v-os akufesznél 9,8A a felvett áram. Természetessen milliós nagyságrendű műszerekkel rendelkezem és mindegyik hitelesítve van. Síma multival mérve.
(#) erbe válasza Pety_ hozzászólására (») Ápr 25, 2013 /
 
Azon a hajszálvékony bekötő madzagokon megy a 12 V ~20 A? ???
"Fénykép034... Fénykép035...jpg?
Vannak egy db (1 db !!!) 12 V 7 Ah-s akkuról működő 500 VA-s szünetmentesek. Igaz, csupán néhány percig, de viszik a gépet. Nagyobb teljesítményű szünetmentest, invertert nem illik 12 V-ról üzemeltetni. Túl sok a veszteség.
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2013
(#) Pety_ válasza erbe hozzászólására (») Ápr 25, 2013 /
 
Fénykép0351-en látszanak a 12v-ról bemenő kábelek(az egeret ráviszed a fénykép nevére és kiírja a teljes nevét). A panelről készült képek 341-342-es képek. A fetek nem ezen a panelon vannak hanem közvetlenül a ventillátor után egy réz hűtőlapon. Oda vastag vezetékek mennek. A 352-es képen egy másik vezérlés van a dobozon, az a következő lessz, ugyan az a panelterv csak a meghajtó tranzisztorok BD139-esek. Amit leírtál:
Idézet:
„Vannak egy db (1 db !!!) 12 V 7 Ah-s akkuról működő 500 VA-s szünetmentesek. Igaz, csupán néhány percig, de viszik a gépet. Nagyobb teljesítményű szünetmentest, invertert nem illik 12 V-ról üzemeltetni. Túl sok a veszteség.”
ezzel teljesen egyetértek. Csak a próba miatt (kíváncsiság hogy bírja-é)terheltem be ennyire. Amúgy 4db energiatakarékost fog maximum vinní 65Ah-s autóakuról időnként.
(#) fordkapcs válasza Pety_ hozzászólására (») Ápr 26, 2013 /
 
Ha az "energiatakarékos" alatt kompaktfénycsövet értesz, azok simán elmennek 300V DCről is. 12V-ról 100...200W meg jóval 90% feletti hatásfokkal és egyúttal hűtőborda nélkül is megy, kicsi méretben pl:
Bővebben: Link
(#) szsrobert hozzászólása Máj 1, 2013 /
 
Szép napot uraim!

Egy kb. 200VA toroid trafóhoz szeretnék jó hatásfokú 24-48V-ról 220-200V körüli feszültségű kapcsolást, mely már 5-10W terhelés esetén is jó hatásfokú. (A gyári Belkin inverterem üresjáratban 0,4A-t vesz fel, a 36V-os szünetmentes több mint 1A-t...sokallom).
Segítségük előre is köszönöm.
(#) cimopata válasza szsrobert hozzászólására (») Máj 1, 2013 /
 
Nem fogod tudni megcsinálni mivel csak 5-10W az állandó hiszterézises vesztesége a trafónak.
Tehát 5-10W-on fog indulni a hatásfokod 0%-ról.
(#) szsrobert válasza cimopata hozzászólására (») Máj 1, 2013 /
 
A 230V-ról táplálva 1-2VA-t fogyaszt a toroidom. Épp ezért akarok toroidot a hiperszil vagy EI trafó helyett.
(#) cimopata válasza szsrobert hozzászólására (») Máj 1, 2013 /
 
Négyszöggel hajtva többet fog zabálni. a felharmónikusok miatt
(#) szsrobert válasza cimopata hozzászólására (») Máj 2, 2013 /
 
Köszönöm válaszod.

Ezek szerint jobban járok a feltöltött akkuk sorbakötésével 144-200V-ra, kisebb a veszteség.
(#) Le-dee hozzászólása Máj 2, 2013 /
 
Én már készítettem hagyományos trafós invertereket, próbálkoztam szinuszossal is, elég jó lett, de 5W-nál alacsonyabb teljesítményt üresjárásban egyikkel sem tudtam elérni, a legtöbb 12V-ról ment, az 1A az biztos, hogy sok, valami nagyon nem jó, menetfeszültség, frekvencia... Egy kicsit csalni a négyszög kitöltésével is lehet, sokat javul a helyzet.
(#) szsrobert válasza Le-dee hozzászólására (») Máj 2, 2013 /
 
Az 1A-t egy gyári, trafós 36V 1000VA inverteren mértem terhelés nélkül. Ettől eltekintve hasznos szerkezet.
Sok vezeték van a trafóján különböző színekben. Ha egyszerűbb lenne, már lecseréltem volna a trafóját egy toroidra, hátha csökken az üresjárati teljesítményfelvétele.
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2013
(#) JOJO hozzászólása Máj 2, 2013 /
 
találtam a netten egy 500w inverter egész jónak tünik mitszoltok hozzá
www.universalelectronicblockspot.com
(#) (Felhasználó 46585) válasza szsrobert hozzászólására (») Máj 2, 2013 /
 
Egy transzformátor üresjárási vesztesége csak minimális mértékben függ a mechanikai kiviteltől. Sokkal inkább attól, hogy mekkora gerjesztése van, ebből eredően mekkora a mágnesezőárama és, hogy ez mekkora veszteséget okoz a tekercselésben, valamint a vasanyagban. Toroidot lehet csinálni bilianyagból is, meg amorph vasból is. De ugyanez igaz a lemezelt trafókra is. A másik, hogy mennyi felharmónikus áram folyik a trafón, mert az igen komoly veszteségeket tud okozni. Egy sima négyszöginverter ebből a szempontból a legrosszabb. A valódi szinuszos meg a legjobb.
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2013
(#) szsrobert válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Máj 2, 2013 /
 
Akkor úgy fogalmazok, hogy eddigi tapasztalataim alapján üresjáratban a toroidok kérték a legkevesebbet, utána az UU, az EI pedig a legtöbbet.
(#) chopper800 hozzászólása Jún 10, 2013 /
 
Szerbusztok.
Szeretnék egy invertert építeni. De nem azon célra hogy 12 voltból csináljak 220-at hanem egy meglévő 24V 2.5A egyenáramból 24V 2.5A váltóáramot szeretnék csinálni. Látok itt sok kapcsolási rajzot viszont szeretnék biztosra menni, ezért ha valaki lenne szíves és egy kipróbált kapcsolást belinkelne azt megköszönném. Nyitott vagyok több kapcsolásra is, nem riaszt vissza a bonyolultabb kapcsolás de az egyszerűbbnek jobban örülök.
Üdv.
(#) gorzoll hozzászólása Jún 10, 2013 /
 
Helló egy kérdésem lenne hozzátok volna egy kapcsolás és az volna vele a problémám, hogy 70-80w -nál nem akar feljebb menni a teljesítmény! erről lenne szó .
és még annyi, hogy a feteket megdupláztam!
előre is köszönöm.
(#) Peter65 válasza gorzoll hozzászólására (») Jún 11, 2013 /
 
Helló! Néhány dolgot meg kellene mérned. Feltételezem, hogy nagyobb terhelésen lecsökken a kimenő feszültség, azért nem tudsz nagyobb teljesítményt kivenni az inverterből. Egy ilyen túlterhelt állapotban le kellene mérni a tápláló egyenfeszültséget, hogy az mennyit változik. Ha az is erősen letörik, akkor ott van a gond. Mekkora feszültségből indulsz ki? Mekkora feszültség van túlterhelt állapotban a stabilizátor (7812) kimenetén?
(#) gorzoll válasza Peter65 hozzászólására (») Jún 11, 2013 /
 
Helló megmértem terheletlenül 13.1 mindenhol aksi -stabilizátor
100w izzóval terhelve 12.1 szintén mindenhol , viszont rámértem az lm358 1-és 7 es lábakra
a 7 es 4,4 az 1 es 5 terheletlen állapotban
terhelt állapotban 7 es 4,4 1 es 3,6 akkor ez lehet a bibi.
és a 100w os izzó fogyasztása 65-70w
(#) luluzulu válasza gorzoll hozzászólására (») Jún 21, 2013 /
 
Sziasztok!
Szükségem van egy kis inverterre, a kimenő teljesítmény max 20W, azonban szinuszos, a négyszög-es nem jó. Hatásfok nem lényeg.
A tervem valamilyen autóserősítő végfokát használnám simán Wien hidas oszcillátorral 50Hz hajtva, majd egy 12Vos trafó fordítva bekötve
Meg oldható? Hogy viselik ezek az IC-k az illyes fajta üzemben.

TA8210 IC-ből van itthon pár darabom, esetleg a a két kimenetet ha párhuzamosítanám?
Következő: »»   37 / 61
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem