Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Szia!
Anyagában milyen? Ha keményfém akkor kézben tuti törik, ha csak gyorsacél és bevonatos, akkor max a bevonat pattog le. A különbséget általában az jelzi, hogy a keményfémnek 1/8"-os szára van(3,175mm) ami nem az pedig csak szimplán ugyanolyan átmérő(jelenleg végig 1 mm).
Van a keményfémből is és a sima 1mm-es száruból is.Csak valamilyen "adat" hiányzik hogy összerakhazzam a nyákfúrót,pontosabban milyen motor illene hozzá?
Hasonló,de háziban nem lehet megoldani?Alkatrész van bőven meg villanymotor is lehet belőlük bogarászni csak hogy minimum mekkora teljesítményűt kell alkalmazni ahhoz hogy átfúrja a nyáklapot?8Mármint hány V-os és hány W-ot képes erre a feladatra?)
Mégegy katt a linken és ott vannak a paraméterek:
45W de van nagyobb is, de ha ékszíj/fogaskerék áttételt építesz azon is sok elvész. 12e - 20e /perc fordulat. Egy mosógépmotortól ne várj ennyit, építhetsz áttételt..
Valami kisebb villanymotorral varrógéppedálos sebességszabályzással gondoltam a motor 24V-os van egy ilyen "markosabb" darabom arra gondoltam.És a fordulata is viszonylag magas.
Én most vettem Vaterán egy fúróállványt 2500 Ft-ért. Felesleges tízezreket egy ilyenért kiadni...
Tudna valaki segíteni, aki levilágításban jártas? Már nagyon régen csináltam foto panelt, de főleg régen készítettem gyári lakkossal. Emlékeim szerint mindig elrontottam a gyári lakkost, most nem szeretném. Ha a dry fóliát 20 másodpercig világítottam (mert az pont jó volt), akkor itt mennyi időt szánjak rá? Nekem valami 8 perc rémlik, de a fene se tudja. Mivel csak egyszer tudok próbálkozni, ezért biztosra szeretnék menni..
Ui: A 9:1-hez arány , amit a TN140 dobozán ír, az jó lesz ide? Üdv!
Ne viszonylag magas fordulatú legyen, hanem ha lehet, nagyon magas. Nem fog megsértődni a keményfém fúró, ha 30 ezerrel pörgeted. Nem fog kopni (vagyis fog, persze, de nem nagyon)
Egy vacak állvánnyal, vagy marokból inkább törni fog. Persze lehet házilag jó állványt is készíteni és ha teheted, jó állványt csinálj. Öröm lesz vele dolgozni. Azon ne lepődj meg, hogy a lyukak kicsit csálék lesznek, ekkora fordulaton egy éles fúró ott fúr, ahol "talajt ér". Nem nagyon rántja be lyukközépre a - nyákot. Hajlani meg nem fog; szimplán eltörik.
Az idő megfelel (persze ha jó a "mesterfilm") a töménység viszont 6-1 a 9-1 a gyári lakkoshoz gyenge.
Túl jó volt.
![]() Szemre kevertem az előhívót, olyan lett, hogy alig kellett 2-3x beleraknom 3s-ra, és jó volt. El se hiszem. Ja, s rájöttem arra is, hogy hogyan kell két üveg közé raknom szabályosan a panelt. Eddig mindig meggörbült a fa leszorítóim miatt az üveg, s valószínűleg enyhén alávilágított mindig, de most 1 angol, 1 német, 1 szerb-horvát szótára raktam a fa helyére, meg egy ecetes üveget, adtam neki 8 percet és voilá.. ![]() Tudom a kép nem adja vissza azt, amit akarok (mert muszáj lekicsinyíteni), de ebbe találjatok hibát.. ![]()
Mekkorák az IC forrszemek és milyen vastag a sáv a lábak közt?
1,65-ös forrszemek, 0,3-as vezetők a lábak között!
Nem akarok kukacoskodni, de ahol a vezetők fordulnak az IC lábaknál (45°-ban) néhol mintha hozzáérne az IC lábhoz.
Azt kérted találjunk benne hibát én találtam.
Viszont ilyen esetbe egy jobb kép, nem ártana , ha már véleményt kérsz.
Köszönöm a kritikát! Tüzetesen átnéztem, egyetlen egy zárlat lett, de az is csak az egyik panelen, pont ott, ahol Eyess mutatja az 1. képen. Más szögből kellett volna fényképezni, és látszana, hogy a 2. képen lévő vezető messze nem zárlatos.!!
A kép csalóka is lehet , azért írtam , hogy jobb képnél lehet nem zárlatnak látszana .
Egyébként még annyi , hogy , de ez megint csak lehet a kép elmosódottsága miatt látszik , így hogy nekem az egész rajzolat olyan mintha szét lenne kicsit lapulva , de ez megint lehet , hogy csak optikai csalódás. És tulajdonképpen , ha azt nézzük , hogy a két nyák között mennyi az eltérés , ha mondjuk sorozatban lenne csinálva , akkor azt mondhatjuk , hogy igenis jó , mert nem nagyon van eltérés , ha van is az messze belefér.Szóval ez , így egyben van. ![]()
Köszönöm! Ez az apró zárlat is abból ered, hogy a nyomtató egy picit megnyújtja a fóliát nyomtatáskor, s nem lehet kettőt 100% pontosan illeszteni, mert valahol mindig lesz valami kis elcsúszás.
![]()
Én nyáktervezésnél rászámolok az ilyen és más nyomtatóhibákra. Van amelyik vastagabban nyomtatja a vonalat mint a tervben van, pld. SSOP toknál összeértek a vonalak, vékonyabbal terveztem, mint szokásos. Ahol hely van minél távolabb egymástól, az alábbinál is lehetett volna.
Ez lehet a nyomtató geometriai torzítása is. Esetleg a fólia vagy papír azonas területein ez azonos mértékű. Tehát két nyomat felső része vagy bal oldala passzol, a felső az alsóval, vagy bal a jobbal nem.
Sziasztok,
Segitséget szeretnék kérni. Még sosem csináltam kétoldalas nyákot. Egy oldalast is vagy 20 éve. Amikor a kétoldalas nyákot a tervező programmal megcsinálom, sok olyan hely van, ami csak a forrasztási oldalon forrasztható, de hozzá futó vezeték az alkatrész oldalon van. Viszont az alkatrész oldalon az alkatrész vagy a tok takarja a forrszemet. A kérdésem az lenne, hogy van-e olyan házi technológia, amivel megoldahtó a furatok galvanizálása. Vagy mi a szokványos megoldás megoldás erre a problémára? Köszönöm, Laci
Az a szokásos megoldás, hogy
- olyan alkatrész lábán vezeted át, ami mindkét oldalról forrasztható (pl. normál ellenállások, DO35-ös, DO41-es diódák), - az átvezetés kedvéért beraksz egy átkötést, amit egy levágott alkatrészlábbal csinálsz meg (érdemes előbb beforrasztani, aztán levágni az alkatrészt róla), ebben az esetben figyelni kell rá, hogy mindkét oldalon hozzáférjél, ill. az átkötés jelentős mértékben ki fog emelkedni a panel síkjából, azaz nem rakhatod pl. egy IC alá. Azoknál az alkatrészeknél, amiknél nem egyszerű, vagy nem is lehet az alkatrészoldalon forrasztani, eleve oda kell figyelni, hogy a forrasztási oldalról legyenek bekötve (ha kell, akkor nem messze tőle lehet egy átvezetés a másik oldalra). Ezen a panelen pl. nagyjából 90 db ilyen átvezetés van: Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2013
Akkor mindenképp a magasabb fordulatú motor az érdemes,meg persze egy kottyanás-férremozgás ellenálló erős álvány.
Úgy tervezem, hogy jó helyen legyenek az átvezetések, és darab dróttal átkötöm. Vagy olyan sűrű, hogy nem lehet, akkor nem szóltam.
Hehe
![]() Ha az Email = "elektronikus csomag" ,akkor az Etikett = "elektronikus jegy" ![]()
Tudnátok segíteni abban, hogy ezt valaki felrakná .pdf-be mérethelyesen. Köszi!
A 48*48 mm lenne az eredeti , vagy azt csak te úgy írtad ?
Ez volt a .zip-be amiből másoltam ki, az a dip-es 20 lábas ic szerintem támpont a helyes alkatrész mérethez.
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2013
Értem tessék parancsolj , de azért nézd át te is nyomtatás után , hogy stimmel e.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |