Fórum témák
» Több friss téma |
Üdvözletem!
A probléma a következő. Adott egy 1997-es X14Xe motoros Astra F. Tünet a következő: autó tökéletesen ment hiba nélkül, majd leállítottam, elintéztem ezt-azt, majd amikor ismét indítani akartam szembesültem vele, hogy se világítás, se töltés, se elektromos ablak, se műszerfalvilágítás nincs. Nem működik a fordulatszámmérő és az üzemanyagszint mérő sem. Minden bizti átnézve a motortérben is (szakadásvizsgálóval is), de mind jó. Testkábelek a motortérben levéve, csiszolva+kontakt spray, majd vissza a helyére. Gyújtáskapcsoló jónak tűnik, átmértem. Amit találtam hibát, az a világításkapcsoló. Az áram szálra menő lábánál megolvadt körben és megtaláltam a belső érintkezőjének is a darabját kiesve, ami megvolt égve. Szerintem szétugorhatott a belseje és zárlatot csinált. Amit nem értek, hogy miért nem ment ki egy bizti sem? Mindenhol a megfelelő értékű van és patkolva sincs egyik sem. Arra tippelek, hogy a zárlat miatt eléghetett valahol egy vezeték, de sehol nem látok égésnyomot. Még a műszerfal le lesz bontva, mögé még beakarok nézni, hátha látok ott valamit. Valakinek valami ötlet?
Szia! A kulcsot nem ejtetted el véletlenül és a chip megsérülhetett benne, amit az immo nem tud felismerni? Ha az üza szivattyú nem húz fel a kulcs elfordításakor akkor a reléjét meg kellene nézni, mert ha az nem működik, akkor semmi más sem fog működni. Hogy hol találod a relét azt nem tudom, de jobb oldalon szokott lenni a relétáblán 85,86,87,30 lábkiosztással és egy kilenclábú 1...9 számozással. Ez a két "fő" reléje van a kocsinak de ha a világításod sem működik akkor az inkább akku hiba lesz.
Üdv! A vezetőoldali küszöb burkolat és a szőnyeg alatt van két műanyag szerkezet, ami egy nagy vezetékösszekötőként funkcionál. Nem lehet, hogy valami démoni beavatkozás során az egyik szétcsúszott? Szinte 0 az esély rá, de jobb ötletem nincs... :S Ha netán az, figyelj arra, hogy felülről beakasztva nyomd vissza, mert sok bosszúságot tud okozni.
Az AC reléje az utasoldalon van kb ugyanabban a magasságban mint a fent említetett szerkezet... Idézet: .. nekem működött. „a reléjét meg kellene nézni, mert ha az nem működik, akkor semmi más sem fog működni.”
G Astrában a "középkonzol" Lcd kijelző saját háttérvilágítással működik , vagy izzók vannak mögötte ? Már régebben észrevettem hogy a kijelzőnek csak az egyik oldala világított , de egy ideje teljesen sötét . A kérdésem : izzókat kell cserélnem vagy az egész LCD-t ?
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2013
A motor tökéletesen indul, szóval nem ilyen baj van és az akksi is jó. A töltés hibajelző,meg a motorhibajelző, meg a légzsák gyújtáson világít normális esetben, azonban ezek itt semmit sem csinálnak, viszont ha beindítom a motort, akkor kigyullad az olajnyomás piros lámpája.
Ezeket a csatikat is széthúztam már, kapott kontakt sprayt is, de semmi, égésnyomot sem látok. AC relé jó, mert indul az autó. Átmértem a gyújtáskapcsolót, de az is jónak tűnik, meg megy a fűtőventillátor is, az meg ugye csak gyújtáson megy.
Sziasztok! Hiba a következő: 1997-es 1,4 16V F astra. Dadod a motorja hidegen és melegen is, de hidegen intenzívebben. Hibakód nincs. Gyújtásmodul+kábelek jók, gyertyák újak, AGR lefalazva, hőfokjeladó cserélve. Ami biztos, hogy sok üzemanyagot kap. Kormos mind a 4 gyertya. Mivel hidegen is csinálja és hibakód sincs így elvileg a lambda kizárva, mert az hideg motornál nem figyel, meg általában hibakódot is dob. Ami még szóba jöhet az a MAP szenzor és az injektorok. Egyébként tankolás után jött elő a hiba, elképzelhető hogy valami szutyok benzint kaptam a kúton, vagy csak véletlen egybeesés. Benzinszűrő is cserélve lett. Sokat is eszik és rossz a CO-ja is. Kérdés, hogy injektorok, vagy a MAP szivat? Esetleg más lehet a probléma? Tanácstalan vagyok.
Üdv mindenkinek.
Olvasgatva a fórumot talán engem is ér a megtiszteltetés hogy választ kapok a kérdésemre. 1996 os astra f 1.4 8v. Két hete jelentkezett hogy menet közben egy pillanatra bevillant a motorhiba sárga vissza jelzője. Ilyenkor elveszi a gázt is majd miután elalszik vissza adja. Ez egy rántással érezhető. Az első eset után amikor 5 perc alatt kétszer játszotta el másfél hétig nem jelentkezett. 4 napja viszont van hogy egymás után 5-6 alkalommal is néhány km alatt. Próbálkoztam a kulcsok variálásával hátha az imob rendetlenkedik vagy a gyári kulcs ment tönkre, mert ma alig tudtam beindítani. Ha beindult le is állt.Próbáltam ezt pótkulccsal, de végül mégis a sokat használt eredeti kulccsal indult be. Hétfőn nézetem meg de ha valakinek van ötlete mi lehet szívesen venném. Én sajnos az elektronikához nem értek. A segítséget előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2013
Ki kell olvasni, van-e hibakód. A motortérben lévő csatlakozok tisztogatása is segíthet.
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2013
Üdv.Nekem is volt ilyen problémám,ott a gyújtásmodul csere segített ,de az előbbi hozzászóláshoz hasonlóan én is a hibakód kiolvasását ajánlanám.
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2013
Kezdetnek. Elektronikai tudás sem nagyon kell hozzá, tízig meg általában el tud számolni az ember.
Szia! Próbáld ki és számolj be róla.
Hello.
Köszönöm a válaszokat. A munkahelyemen rá lett kötve a számítógépre és végig is futtattuk az ellenőrzést, de sehol nem talált hibát. Az nap egyszer sem rángatott. Viszont azóta néhányszor előfordult. De megfogadom a tanácsokat!
Üdv. A gyújtásmodul cseréje biztos megoldás volt? Esetleg ehhez kapcsolódó hibakódot írt ki?
Ha kell kicserélem de ahogy láttam van ami elég borsós árban van. Milyen árban sikerült hozzájutni? Ki tudom én is cserélni? Üdv.
Szia! Hát lehet a gyújtótrafó is hibás. Ellenőrizd le ezt meg tudod csinálni otthoni körülmények között is, leírom a menetét. Kezdheted a testzárlat ellenőrzéssel: Ohm mérő Mohm-os határba rakod, a trafó 15-ös pontja és a test közé mérsz elméletileg végtelennek kéne lenni. 2 lépés: Primer ellenállás ellenőrzése: Trafó 1-es és 15-ös pontja között, az érték 0,4 Ohm itt vedd figyelembe a mérővezetéked ellenállását is. 3 lépés: A trafó szekunder ellenállásának ellenőrzése: Ugyancsak Ohm mérő az 1-es és 4-es kapocsra, az érték kb 4,7 kOhm. De természetesen gyújtásmodul is lehet hibás, de egy próbát megér a méregetés.
Ha alkatrész kell, keress privátban, talán tudok segíteni a íóárasításban.
Sziasztok!
X14NZ... motorkódú F Astrám furcsa hibájára szeretnék megoldást keresni! 2000. 06. havi 1.4, 8 szelepes 60 Le. Ha bemelegszik a motor és üres járatban miközben gurul az autó, az alapjárat elkezd liftezni, kb. 900-1200 ford./perc között, majd ha az autót nullára fékezem és megállok, az alapjárat visszaáll normál alapjárati fordulatra, és nyomban megszűnik a liftezés!Tehát csak akkor jelentkezik ez a jelenség, ha mondjuk egy piros lámpa előtt mondjuk 50 méterrel kiveszem üresbe, és egészen addig liftezik az előbb említett fordulati tartományban, míg gurulva el nem jutok a lámpáig,és állóra nem fékezem a kerekeket! Ha tudtok segíteni, kérlek Benneteket, hogy válaszaitokat az e-mail címemre ( hozoli00@freemail.hu ) is kűldjétek el! Bízom bennetek!Előre is köszönöm a segítségeteket!
Sziasztok!
Lenne egy elég érdekes problémám. A kocsim Astra G, 2000-es évjárat 1.6 16V X16XEL. Tavaly év vége felé kezdte azt csinálni hogy hidegindításkor nem ment az egyik henger... pár 100 méter megtétele után viszont már semmi gond nem volt. Pár nappal azután hogy ezt elkezdte, már melegen elkezdett nagyobb gázadásnál rángatni az autó, egyszerűen elment az ereje. Ha épp melegen alapjáraton ment a motor akkor pedig néha pár pillanatra le-le esett a fordulat az alapjárat alá, és ilyenkor egy halk, tompa puffanás is hallható volt a kipufogóból. Egyértelmű gyújtáshiba. Gyertya csere, trafósor csere és tökéletesen meggyógyult. Egészen mostanáig... Most 5-6 hónappal később megint elkezdte az egészet az új (bontott de akkor bemért) trafósor. Gyertyákat néztem, minimális fekete korom van rajtuk ezen kívül semmi különös. Hibakód nincs mivel ebben a modellben még nincs a gyújtás kimaradás megfigyelve. Lehetséges hogy ilyen szerencsétlen lennék és meghalt a másik trafó is benne, vagy valami más gond lesz ami megöli a trafókat? Gondolok itt például nem megfelelő földelésre ami miatt egy idő után átüt vagy akármi... de miért pont hidegen csinálja? melegen miért nem? Megoldás lehet egy teljesen új nem bontott eredeti trafósor, vagy csak felesleges pénzkidobás? A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2013
Hát ez valóban egy érdekes történet. Sajnos nekem fém a szelepfedél és a trafócserekor különösen figyeltem arra hogy meglegyen a kellő tisztaságú kontaktusa a trafónak a motor fém részeivel, mert anno olvastam hogy ez a leggyakoribb oka a haláluknak elvileg. Ha nagyon felidegesít fogom és elviszem szervizbe... bár nem szeretem ha egy ilyen dolog kifog rajtam. Katalizátor nincs, amiatt nem is aggódom. Viszont nem szeretném ha vinné magával az ECU-t, az már nem két fillér lenne.
A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2013
Sajnos ezeknél a motoroknál nem kizárt a szelepek nem megfelelő zárása sem, ami ugyanígy gyújtáskihagyásra utaló jeleket tud produkálni. Egyébként általában a hibás gyertya szokta kinyírni a trafót, mivel akkor a trafón belül üt át és nem a gyertyán.
Mondjuk leírásod alapján, hogy melegen leesik az alapjárat és puffan a kipufogó én kipufogószelep kokszosodásra gondolnék, ilyenkor nem zár le teljesen és az a henger kihagy. Esetleg olajat nem fogyaszt? Szoktad hosszabb távon használni nagyobb sebességen, vagy sok a városi használat?
A puffanást az előző trafóval csinálta. Ahogy beletettem a másikat minden egy csapásra megszűnt, ezért is gondoltam hogy probléma letudva. Azóta mentem vele kb. 2500km-t és most kezd megint jelentkezni ez az egész... Olajat eszi de ezt betudtam annak hogy a motor sajátossága, mert mindenki mindenhol ezt írja erre a motor típusra. 10.000km-en durván 2 liter megy el benne. Össze-vissza szoktam használni, az elején a másik trafóval amikor még csak néha-néha csinálta próbáltam valamiféle rendszert felfedezni mennyit hogyan és hol használtam az indítás előtt stb... de mindig véletlen szerűen jelentkezett ez. Most is kb. egy fél órája pöccre indult és tökéletesen húzott mintha semmi gond nem is lenne. Ettől teljesen függetlenül már megfordult a fejemben hogy kompressziót kéne mérni a hengerekben. Ezek szerint ennek épp itt lenne az ideje?
Az alapján amit írtál az ugrott be hogy hidegen a szelepek elégtelen állapota produkálja a jelenséget, majd melegen ahogy kissé tágul az anyaguk már jobban tömítenek és csillapodnak a tünetek. De ha ez jó gondolat menet, akkor miért oldotta meg a gondot ideiglenesen a trafó csere?
Sziasztok!
Nem rég vettünk egy 2007 -es Astra G -t (Z14XEP) és jönnek elő kisebb-nagyobb problémák. Mondjuk most az, hogy nem működik az ABS és a sebességmérő, mert elromlott a bal első kerékcsapágyban lévő jeladó: - 45 000Ft. Bár az elmúlt napokban nem figyeltem, de eddig azt csinálta, hogy ha állt az autó, de a gyújtás rajta volt vagy járt a motor, a sebességmérő mutatója mozgott kb. 0 és 15km/h közt. Ez mitől lehet? Mit lehet vele csinálni? Vagy lehet a kerékcsapágy csere ezt is megoldja? Köszönöm kaqkk: TID világítás A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2013
Sokat olvastam erről a dologról, mindenhol azt írják, hogy trafócserekor megjavul ideiglenesen, de általában a szelepekkel szokott gond lenni.Ha pedig eszi az olajat is, akkor valószínű lehet a szelep kokszosodása, emiatt néha nem zár rendesen és kész is a gyújtáskihagyásra jellemző tünet. Az olajfogyasztás is inkább a szelepek miatt van, a szelepszárszimmeringek szoktak elkopni hamar és ott csipegeti fel az olajat. Ha pedig esetleg úgy áll meg a motor, akkor álló motornál becsepeg a hengerbe, ami indításkor okozhatja a háromhengerezést. Érdekes módon ennél a motornál is vannak olyan példányok, amik nem eszik az olajat, van ami meg zabálja. Azt még hozzá kell tenni, hogy nem árt pár havonta egy hosszabb utat beiktatni, ahol tartósan magasabb fordulaton tud menni a motor, így leéghet a kokszosodás a szelepekről, ezzel elkerülhető a szelepek nyitva maradása.
Volt már nálunk a műhelyben is hasonló tünettel ilyen motorú autó, tulaj szerint volt trafó, gyertya cserélve, akkor egy ideig elmúlt, majd ismét előjött. Szervizben nem tudnak mondani rá semmit, ott csak trafót cserélgetnének mindig. Rákérdeztünk, hogy olajat eszi-e, a válasz igen volt, a szerelő pedig már mondta is, hogy akkor hengerfej felújítás, mert amiatt vacakol. Tehát találkoztak már itt is ezzel.
Ma egy hosszabb motorfékes gurulás után egyszer csak kigyulladt a motor diag. lámpa. Hazaértem és megnéztem hogy mégis mi a gondja. Hibakód: P1405
P1405 Exhaust Gas Pecirculation valve pos. - érz hibás működés vagy P1405 DPFE érzékelő Upstream Hose Off or Plugged Az elsőt azt értem EGR szelep, na de a második az micsoda? A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2013
A második az egy nyomáskülönbség szenzor, az EGR-t felügyeli. Mivel ilyen nincs a te motorodban, ezért csak az EGR lehet a hibás. Lehet tele van koksszal az EGR is és fennakadt, vagy nem tud mozogni és azért veszi be hibának. Elő szokott fordulni ilyen hiba is, egy takarítás általában megoldja a gondot.
Köszönöm a segítséget és a tippeket, pénteken viszem egy szakemberhez, remélem Nektek lesz igazatok és nincs nagy baj. Mindenképp leírom mi volt. Üdv.
Sziasztok!
A problémám a következő: Astra F 1996 1.7 TD. A ventillátor nem indul. Termosztát, hőgomba kicserélve, vezetékek jók. A tűzfalnál lévő első relé talán rossz lehet (kicsit el van égve), másikra kicseréltem, mégsem működik a venti. Ha a relét csavarhúzóval benyomom, akkor bekapcsol a venti, tehát a ventillátor maga jó. Ha a jeladó csatlakozóját kihúzom (a termosztát alatt), és rövidre zárom, akkor az akksi melletti relé kattog, azaz működne. De a víz már majdnem 100 fokos, mégse kapcsol be... Mi az oka? Tud valaki ötletet adni? Kösziiii |
Bejelentkezés
Hirdetés |