Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lehet egy benzinmotor is elektronikusan kapcsolni, de gondolom önindító nincs rajta, ezért csak ki. Esetleg lehet mágneskuplungot tenni rá és azzal szüntetni meg a hajtást, a motor meg ketyegne a következő indulásig alapjáraton. A meghajtható kompresszor mérete az a teljesítményétől is függ.
Önindító nincs. Rángatós fajta. A mágneskuplung jól hangzik. Egy autó klímakompresszoráról van mágneskuplungom. Az használható? A motor teljesítménye 4,5le ha minden igaz...
Szerintem az jó lesz. Az klímakompresszor teljesítmény igénye is ilyesmi. Ez a motor akár egy ZIL kompresszort is elvisz.
Ez jó hír! Köszönöm!
Akkor ha jól értem a motor tengelyére rászereljük a klímakompi mágneskuplungját és ez egy 12V-os nyomáskapcsolóval kapcsolgatunk ki-be ami akár egy aksiról is kaphatja az áramot. A mágneskapcsoló meg szíjhajtással forgatja a légsűrítőt. Egy ilyen zil mennyi levegőt tud nyomni? Egyszerűbb homokfúvót meg hvlp pisztolyt kiszolgál? (Csak itthoni barkács célra lenne. Néhány felni meg karosszéria elem. A többi normál házkörüli apróság)
Hirtelen felindulásból előbányásztam. 3.7KW/3200 vagyis kb. 5 paci. 163cm3
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2013
Szerintem ki. Nekem is ilyen van otthon, csak villannyal hajtom. Mondjuk homokszóróm nincs, de fényezni már fényeztem vele nem volt probléma. A mágneskapcsolóval egy időben a gázt is kell vezérelni, mert ha lekapcsolod a kompresszort akkor felpörög a motor, ha meg alapjáraton rákapcsolod akkor lefullad. Elméletben azt gondolnám, hogy egy elektromágnes vezérelhetné azt is. Amikor a kuplung be van kapcsolva akkor húzná a gázt, ha kikapcsol elengedné.
Jaj, kezd bonyolódni. lehet, h egyszerűbb lenne egy elektonikus indítót beszerezni?! Egyelőre nem találom a neten de biztos van...
Azzal még bonyolultabb, mert az önindító vezérléséhez külön elektronika kell, ami csak addig indítóz amíg beindul a motor és akkor abbahagyja. Plusz akkumulátor is kell amiről az indításhoz veszi az áramot, valamint azt tölteni is kell. Mondjuk a mágneskuplunghoz is kell áram, de csak akkor ha jár a motor az egy generátorral megoldható.
Na hát akkor ez nem olyan egyszerű mint ahogy elképzeltem. a lefújószelepes megoldás nem működik?
A gyári benzines kompik ilyen bonyolultak? Mert a képeken nem látszik semmi.
Na keresgéltem egy kicsit. Hátha mást is érdekel. Angolul "air compressor throttle control" a mütyűr neve. Ha jól értelmezem akkor ha megnő a nyomás akkor egy valahogy (több fajta van) eltolja a gázkart. Magyar oldalakon eddig emmtalálam, főleg komoresszor gázkar néven nem. Ha alaki már látott ilyet akkor légyszi ne titkolja! ) így az "elektronika" hiánya miatt már kicsit off, de hátha. (Bár a motor gyújtása elektronikus )
Ne add fel ilyen gyorsan. Én is egy évig építettem a saját kompim, és tegnap lettem kész teljesen az egyik szekcióval már aktív hűtéssel. (a Zilnek kellett...) Szóval induljunk ki az autókból. A mai dögök, már elektromos gázkarokkal vannak szerelve, ezért is lehet velük finomabban illetve máshogy gyorsítani. De ha pár évet visszalépünk, megtaláljuk az alapjárati motort. Nekem pl ilyen van a kocsimban. Ez egy kis assz*em 12Vos ketyere, amiben van egy valamilyen mozgó cuccocska, amit a kocsim motorvezérlője kénye kedve szerint tologathat, így emelve, illetve eldobva az alapjáratot. Nah* szerintem egy ilyet kéne összeépíteni a gázkarral. Így már ezt is vezérelheted 12V-al. Már csak egy "egyszerű" elektronikát kéne kérni itt a szakiktól, hogy tervezzenek egy 230/12Vos rendszert, amiben adott egy relé ami a kuplungodat húzza meg, a másik pedig a gázkart mozgató motort szólítja munkára, illetve nyomás elérésekor ezeket elengedi. Így neked csak a gép beindításával és tankolásával kell foglalkoznod. Jah* és lehetőleg rakj egy tehermentesítő szelepet valahogy a feltöltő ágra, ne visszacsapó szelepet, nah* még annyit, hogy őőő várj most találom ki...
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2013
Áháááá. Szóval a vezérlő elektronikát rákötöd egy kompresszor nyomáskapcsolóra (Abban benne van a tehermentesítő szelep ellendarabja). Így amikor az kapcsolna, áram alá helyezi a működtető vezérlést, megemeli a fordulatot (ezt be kell állítani egy potival hogy mennyi kell, mert ezek asszem feszültség függvényben szabályoznak) és ráhúzza a kuplungot... Feltölt, és így tovább, meg még tovább.... És a végén még odabiggyesztesz egy csavart az alapjárati motorra, ha kell, hogy hol álljon meg a motorod alapjárata, ha a vezérlés leáll. Így biztosítva van az állandó alapjárat is.
Nem adom fel, már meg is van a megoldás. Sajnos vagy szerencsére nem kell elektronika. Egy ilyen "gázkar" kell csak amit egy T idommal be kell csak kötni. Amikor feltölt akkor a bowdennel állítja a fordulatszámot. Youtube-on is találtam 1–2 videot meg már cím is van ahol elvileg lesz ilyen bowdenes cucc.
Ami egyszerű de mégsem az, az a többi alaktrész beszerzése. Neten, használtan van jó áron minden de postázni alig akarják. Ezt mondjuk nem értem de majd csak meglesz minden... Egy évet nem szánok rá mert most újítgatok fel egy 32 éves furgont és nagyon hiányzik egy jó kopi... Egy kéthengeres ZIL kompresszornak milyen teljesítménye van? Mennyi levegőt tud nyomni folyamatosan 3-4 baron? Sehol nem találok ilyen adatokat.
A kompi teljesítménye, sok mindentől függ. Nekem most így önmagában, mivel ma fújtam telibe a kocsit, igaz hogy egy 183 lityis tartályra van rácupppantva, ami egy kicsit horror, de hát az volt kéznél, szóval azt folyamatos használat mellett sacc 6,2 baron tudja tartani ha 5bar-ral fújok. De amúgy ha kicsit állítok rajta, és 7baron engedem az áramlást is, akkor simán kiszedek bármit a légkulccsal is... Amit az utóbbi időben böngésztem (orosz zil szereld kézikönyv) abban amit tuti paraméternek találtam, hogy ez a kis dög szereti még az 1800as fordulatot is, de csak aktív hűtéssel. Az enyém is megindult annyival, de amikor teszt miatt megállítottam, hogy bekötöm, akkor a kis 1,2kw-os villanymoci már nem tudott megmoccanni 2bar-nál. Most olyan 1400 körül pörög, de tölt...
Az simán elég is lesz! Én arra gondoltam, h 2db 50l körüli tartályt kötök össze, így az egyiket le is lehet választani ha csak kis munkàra kell...
Próbaképp 3 Barral fújtam egy elemet és nagyon szép lett, csak a kis kompi az első él fújása után már bekapcsolt. A ZIL akkor bőven elég lesz... (Talán még a felnik homokolására is) A hűtés nem lesz gond, ahhoz van alkaltrész elfekvőben. Köszi az infókat
Látom van csepel kompid is. Találtam egy 2hengeres légűtésest a közelben, és tartályis lenne. Ez van olyan jó mint a ZIL? Mondjuk ez lehet, h hülye kérdés... Vagyis inkább sokkal gyengébb? A léghűtés miatt gondolom annyira nem strapabíró...
A léghűtés miatt nem igazán játszik. Az enyém félidőnél úgy megállt, hogy ma megyek megnézni, mi baja lett. Szerencse, hogy azt egy 400V-os motorral hajtottam, így csak ki kellett húznom...
Hehe. Nem megállt. Felmelegedett ugyan, de csak a szíj csúszott meg. Ugyanis elég lazán van rajta. A lényeg, hogy mivel mindkettőnek egy a tehermentesítő ága, így azon keresztül rádolgozott a zil a csepelre, és mivel azt csak egy 750Wos mocival hajtom 400ról, így sajna a szíj megcsúszott és ezért tűnt úgy hogy megállt. Erre is ki kell majd még találnom valamit, mert ha szépre sikerül a gépem, lehet páran hoznak egy kis maszekot... Ja, viszont mivel elég gagyi a beton alap, két csavart már sajnos ki is tépett belőle Majd kap egy jól megvasalt emelvényt egy kisebb tartállyal, és királyság lészen.
A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2013
Akkor mákod volt!
Nekem ma vegyes volt kompresszor építés szempontjából. Sikerült beszeretnem egy tartályt. (Csatoltam képet) Nem így nézett ki csak elkezdtem letúrni amfestéket róla mert az "nagyon szép" volt! 120 literesnek volt hirdetve de testvérek között is csak 80 lehet. (35 átmérő, 80 hosszú) Na mind1 vihettem volna centit és akkor már ott kiderül. Viszont kaptam egynkéthengeres Csepel kompit is. Ennek nem tudom a paramétereit, igazából nincs is rá szükségem mert elvileg úton van egy kéthengeres ZIL. A tartány testreszabása után porfestés és összeszerelés. Na ebben kellene egy kis segítség. Mire lesz mégszükségem? Egy nyomásmérő óra van az oldalában 40bar-ig mér. Van egy gyorscsatlakozó (középső) meg két cső. Az egyiken (bal) volt egy rossz nyomáskapcsoló. Azt le is szedtem mert a benzinmotoroz nem ilyen kell. Arra gondoltam, hogy egy vaslemezre szerelem a motort meg a kompresszort és a vaslemezt rögzítem gumibakokkal arra a két szögbasra amin most állnak. Ja alul van egy golyóscsap leeresztőnek. Na inkább írok egy listát, h én more gondoltam azt egészítsétek ki légyszi... 1. Nyomásszabályzó 2. Visszacsapó szelep 3. Golyós csap (mennyi?) 4. Gumibakok, vaslemez 5. Bekötő cső 6. Levegős gázkar 7. Szíjtárcsa a motorra 8. Levegő előkészítő Szíjtárcsát hol lehat kapni jó áron? Olyan kellene amibe majd a megfelelő menetet fúrhatják... Ha festékszórót és szerszámokat is szeretnék használni akkor 2 kör kell igaz? A szerszámos részre kell egy vízleválasztó meg egy olajozó a festékszóró ágra meg csak egy vízleválasztó? Na most befejezem mert lehet, h eddig is már sok hülyeséget írtam. ) Ja még annyi, h a motor az óra mutató járásával ellentétesen forog. Ez igy jó, igaz? Előre is köszönöm a segítséget! A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2013
Van jobb megoldás a golyóscsapnál? A kis csárikon valami csavaros meoldás van. Az jobb lehet? Ami most rajta van az amúgy is cserés...
Üdv.
Én a helyedben a Csepel kompresszort tenném fel mert a hajtókar csapágyazása tűgörgős, a ZILé pedig tudtommal siklócsapágyas. Én Csepel kompresszorral építettem meg a sajátomat egy 1.8KWos 230Voltos villanymotor hajtja meg és tökéletesen működik. Tisztelettel Madzagos
Nekem ez így keveset mond. Miért jobb a tűgörgős?
Amúgy ha tudom, h így alakl akkor nem rendeltem volna meg a ZIL-t. Na mind1... Ezt egyszerűbb is lenne mert nem kellene vízhűtést kialakítani. Az olajozás, h működik? Annyi, h van az a tartály ami alul fölül be van kötve? Ez ami neked van saját gyártás? Hogy cirkulál és hogyan lehet feltölteni. Egyáltalán hol a szint. Jaaaj már megint egy csomó kérdés... és még mindig van... )
Ja még annyi, h a Csepelemnek a tengelyénél szivárog az olaj. (A szíjtárcsa oldalán)
Ez könnyen orvosolható vagy szét kell kapni az egészet és akkor már teljes felújítás? Alkatrészeket, hol lehet ehhez kapni?
Szia
Szerintem azért jobb a tűgörgős mert ahhoz elég a szóró olajozás is a siklócsapágyazáshoz pedig nyomás alatt kell eljuttatni az olajat.A Csepel kompresszorba bele kell önteni az olajat. Amit én csináltam kis tartályt az azért van hogy a felső kis csövön kijövő olajpára vissza tudjon jutni a kompresszor aljába. A tartály részben nyitott,hogy ne keletkezzen túlnyomás. Az olaj szivárgást könnyen lehet orvosolni,mert leveszed az ékszíjtárcsát utána a porvédő fémlapkát ki lehet pattintani. Ezután hozzáférsz a szimmeringhez. Mennyire szivárog az olaj? Ha kicsit akkor én nem bántanám. Az olaj mennyiséget én úgy állítottam be hogy öntöttem bele 3dl olajat és utána beindítottam a kompresszort a felesleget a tartály tetején kiverte. Üdv Madzagos
Akkor így tényeg egyszerűbb... Akkor a tartalyból magától cirkulálgat az olaj és csak néha le kell cseréli. Milyen olaj való bele? 2t motorolaj van itthon amit a fűnyíró szeret. Az mehet bele?
A szivárgás nem tudom még mennyire erős mert szerintem most nincs benne olaj csak a maradék csöpögött. Az jó, h egyszerű cserélni... Ezzel akkor nem lesz gond. A ZIL-t meg akkor elrakom tartalékba vagy ha a 6.5 lóerős moci bírja akkor majd felrakom azt is. (egyelőre egy működjön. ) Így átgondolva egy 125 vagy 250 cm3 robogó morotja is teljesen jó lenne, azokon még kuplung is van. na de ez csak egy gondolat volt, nem akarok semmilyen kompresszor monstrumot építeni. Végül is van egy 1.6 110 lovas meg egy 90 lovas moci is a "sufniban" Hogy valami értelmeset is kérdezzek. Mekkora csövekkel csatlakozókkal tervezzek 1/4 vagy 1/2?
Az enyémen 1/4" csatlakozás van ehhez van gumicsövem. Ha nagyobb fogyasztó kerül majd a műhelyembe akkor be fogok tudni építeni 1/2"-os csatlakozást is mert a tartályomon van 2db vakdugó is.
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2013
Szeva! Ahogy látom nem lazítasz. Szóval a feltöltő ágra végülis tök mindegy mit teszel. Én azt a kis 15mmes rézcsövet használtam, mert azt tudom gyorsan méretre tekergetni és beforrasztani. De amivel számolnod kell, hogy feltöltéskor azon a kis csövön, elég komoly hő fog keletkezni! Tesztelgetéskor volt hogy csak érintettem és megégette a kezem... Szóval ha kicsit huzamosabban fogod használni a rendszered, akkor a feltöltő ág csöveit is úgy kell megtervezni, hogy hűthetőek legyenek, illetve indulásból akkor 1/2collal kell nekiesni. Nekem ez a kis 15mmes volt a teszt... Majd tartálycserekor variálok. Motorokkal nem kell elszállni, elég lesz a mostani is. Jah és a ZIL-ből meg ha a régi fajtát kapod, akkor azzal semmi baj nem lesz, mert az is tűgörgős (nekem is az van). Nem tudom mennyire néztél utána a csatlakozóknak idáig, de amúgy nálunk a leggyakrabban 3/8"os menet van a gyors csatikon. De ha szerencséd van, akkor még válogathatsz is.
Nem szabad, szükségem van rá nagyon.
Mivel csöveim nincsenek így gyakorlatilag mind1, h milyet veszek. Vagyis inkább egyből a nagyobbat. Ezekkel a méretekkel mindig bajban vagyok mert 1col az 2,54 cm viszont a colos cső átmérője csak kb. 20mm, igaz? Ezektől hullik ki az én hajam! ) Szóval akkor ezek a fűtésnél is használt rézcsövek meg gumitömítéses csatlakozók használhatók a bekötésre, igaz? Gyorscsatikat nézegettem már, pneumatikai webáruházakban van mindenféle az nem gáz. Külön lehet kapni mindent, csöveket, csatlakozókat. Gondolom nagyot nem tévedek ha mindenből 1/2-est veszek. Az kiszolgálja majd a levegős szerszámokat, homokfúvót meg a festékszórót is. Ez utóbbi biztos nem lesz neki gond. Csak 3bar kell neki és 110-170l/perc... A motorokkal csak poenkodtam, elég lesz ez a 200cm3 is! A szabályzóra elvileg holnap kapok választ. Legrosszabb esetben az ebay-ről rendelem meg. A zil tudom, h milyen. Elvileg hétfőn ér ide. Bízom benne,h nem felújítással kell majd kezdeni. Az eladó szerint hibátlan... A képen úgy tűnik,h egy ideje nem hasznalták... A második képen látszik a szabályzó ami megy a motorhoz. Ez lefújószelep és visszacsapó is egyben ha minden igaz. Ha ez meglesz akkor már célegyenesben lesz a dolog. A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2013
Idézet: Nekem úgy tűnik inkább olyan, mintha festékporos lenne. Persze ettől lehet jó. Legyen vele szerencséd. A col az mindig 2.54mm , de mivel ez külső méret és rézcső fala vékonyabb mint a vascsőé így kettő belvilága közel azonos. „Bízom benne,h nem felújítással kell majd kezdeni. Az eladó szerint hibátlan... A képen úgy tűnik,h egy ideje nem használták...” A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |