Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   130 / 206
(#) repulo21 hozzászólása Máj 2, 2013 /
 
Szükségem lenne valami fordulatszám mérőre amely egy két hengeres két ütemű motoron tudná mérni a fordulatszámot LCD kivitelben. Az eredeti gyújtást átépítettem tavaly Nyemi terve alapján akku-s gyújtásra egy LADA elektronikus gyújtásra. A LADA gyújtásnak van egy szabad csatlakozása ilyen célra. Beraktam a 4 mágnest tartalmazó lendkerék alá egy Hall érzékelőt ezért fordulatonként kétszer van szikra. Kitűnően működik előgyújtási szög állítás nélkül is. Volt még itt eredetileg egy hengerfej hőmérő is - a gyertya alá helyezett gyűrűvel - de az sem működik. Ebben kérném a segítséget.
(#) proli007 válasza repulo21 hozzászólására (») Máj 2, 2013 /
 
Hello! Az LCD nem igazán motorra való. Nem látszik jól, nulla fok alatt eltűnik, (ez még nem gond) és melegben meg megfeketedik. Hogy valami nem működik, az számunkra még nem információ.. üdv!
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2013
(#) repulo21 hozzászólása Máj 4, 2013 /
 
Ez nem motor hanem egy hovercraft. Gyárilag volt benne ilyen műszer - de sosem működött jól. Egyben van az egész - azt sem lehet tudni mi van benne. Mivel nincs gyári kapcsolási rajz - valószínűleg a töltő tekercsekről működött 12 V-al. Volt egy töltés szabályozó amely a kb. 32 V AC-ról 12-13 V DC-t csinál. Ez működik.
(#) Melphi hozzászólása Máj 5, 2013 /
 
Sziasztok van egy YAMAHA dt50 em, a gyújtás környéken van egy 8,5R kb25W ellenállás, valaki meg tudná mondani, hogy ez mire való, és hogy kiváltható valami szabványértékre pl:8,2R, v 10R 25w-ra.
Sajnos a rázkódástól és a hőtől kitörött a csatlakozó.
Kérlek titeket mielőbb válaszoljatok mert áll a motorom.
Köszönöm
(#) proli007 válasza Melphi hozzászólására (») Máj 5, 2013 /
 
Hello! Mivel OHM mérő biztos nincs benne, szerintem nyugodtan. Egy ilyen bazi ellenállásnak egyébként is kb. 5% a tűrése, amibe a 8,2ohm vidáman belefér. (Azt hittem más áll, mert akkor érteném a sürgősség okát.. ) üdv!
A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2013
(#) proli007 válasza repulo21 hozzászólására (») Máj 5, 2013 /
 
Hello! Ha a gyárilag beépített LCD-t szeretnéd használni, az lehet gond, Mert általában nem használnak külön meghajtót, hanem a beépített mikrovezérlő végzi ezt a feladatot is. Vagy is programot kell ugyan úgy írni hozzá, mint az eredeti felállásban volt.
Ha nem, hanem valami digit kijelzőt használnál, két megoldás lehet. Keresel egy kapcsolást, ami 7szegmenses Led-el megy, és LCD-hez használt meghajtót alkalmazol. Vagy a fordulatszámmérést úgy oldod meg, hogy egy fordulat/feszültség átalakítót készítesz, és annak egyenfeszültségű kimenetét méred egy 7106-os LCD-t meghajtó DVM műszerrel. Így akár mást is mérhetsz aksifeszt, vagy hőfokot mint eredetileg..
Persze ekkor sem kizárt a mikrovezérlő alkalmazása. (Mint szinte mindenhez.)
üdv!
A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2013
(#) Melphi válasza proli007 hozzászólására (») Máj 6, 2013 /
 
Köszi, így teszek veszek egy 8,2r-t.
(#) repulo21 válasza proli007 hozzászólására (») Máj 6, 2013 /
 
Eredetileg valahogy úgy volt ez megoldva,- hogy a világítás tekercsekről jött egy impulzus még a szabályozó előttről. Három tekercs sorbakötve. De nincs róla semilyen rajz. Most viszont a helyzet is más - mert fordulatonkét két szikra impulzus is van. Marad a beépített LADA gyújtásról levenni jelet.
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Máj 6, 2013 /
 
Helló!

Megtekertem a tekercset, 0,2 es huzallal sor sor mellé minden sor lakkozva. 65ohm lett a végeredmény. Csak épp szikra nincs. Kondival diodàval mérve 40V ami elég sovàny. Hol lehet a hiba? A csöszegecset, vagy a sàtor lemezeket nem kell elszigetelni, vagy épp összeültetni fémesen?
(#) mex válasza GFI hozzászólására (») Máj 7, 2013 /
 
Először is cseréld meg a gerjesztőtekercs kivezetéseit, és próbáld újra. Feltételezem, hogy a jeladótekercs épp, és jól is van bekötve, és a kábelezés, a csatlakozások is rendben vannak.
A tekercsen mért feszültség becsapós, sokkal nagyobb impulzusnak kell lennie. Az elektronika a tekercset testeli, és közben figyeli a kialakuló áramerősséget, majd egy meghatározott érték elérésekor nyit a kapcsolóelem, és ekkor keletkezik a 180-200V nagyságú tüske, ami tölti a gyújtókondenzátort. Ez fordulatonként négy töltőimpulzust jelent, (a másik négy fordított irányú impulzust pedig az elektronika tápfeszültségellátására használják).
Legjobb ilyenkor a hibamegállapításra egy szkópos mérés. A gyújtótekercs kivezetésein kell indikálni a fentebb említett tüskéket. Ha nem látható csak színuszalakú, pártízvoltos nagyságú feszültség, akkor biztos a fekete doboz gond.
A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2013
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Máj 7, 2013 /
 
Megcseréltem, a kivezetéseket. Most van szikra, rànézésre jó. A teszt egyenlőre elmarad, mert az első kereket kölcsön adtam
(#) mex válasza GFI hozzászólására (») Máj 7, 2013 /
 
Na látod egy helytelenül bekötött tekercs is milyen galibát tud okozni...
A teszt eredményét is várom, (várjuk).
(#) Tomi111 hozzászólása Máj 9, 2013 /
 
Üdv!
Stihl 045 gyújtással kapcsolatban érdeklődök. Nincs szikra. Itt a fórumon találtam rajzot, képeket.(csatoltam) Megépítette már valaki? Általában az elektronika megy tönkre vagy a tekercsek is lehetnek rosszak? A tekercseken mértem ellenállást, a következők: A gyertyakábel és a test között kb 2,66kOhm, a test és a gyújtótekercs fehér kivezetése kb 0,5Ohm(ez gyanús!!). A impulzustekercs két kivezetés kb 880Ohm, ez a testtel nem mutat. Jó értékek lehetnek?
( A gyújtás olyan, mint a csatolt képen a jobb oldali)
Köszi! Tomi
(#) VIM hozzászólása Máj 13, 2013 /
 
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni a "D Csepel 125"-ös blokk gyújtása ügyében. Találtam ITT leírással együtt egy kis rajzot, amihez annyit kell hozzáfűznöm, hogy a nálam működő gyújtás nem a saját gyújtó tekercséről megy hanem "Riga" trafó+megszakító. A gyújtó tekercs helyére tettem fel az egyik világítási tekercset és a másik maradt a helyén, tehát párhuzamosan vannak kötve a világítási tekercsek és ezek adnak feszültséget a "Riga trafónak", amit a megszakító működtet a megfelelő pillanatban. A gond az volna, hogy nem-e lehetne nagyobb szikrát "csiholni" ezzel a felállással, valami hasonló megoldásra gondoltam. A meglévő gyújtás elég gyenge szikrát ad (mivel 6V-os és AlNiCo-s) és mostanra ez a gyújtás nem bizonyult kielégítőnek. Volna valami hathatós megoldás?
(#) pgabor2 válasza VIM hozzászólására (») Máj 13, 2013 /
 
Szia! A Pannóniánál a gyújtó tekercs nem 120°-ra van a világítás tekercsekhez képest, nem lehet őket direktben párhuzamosan kötni, ráadásul a gyújtó tekercs a méretei miatt alacsonyabbra is van szerelve.
(#) erdgab válasza VIM hozzászólására (») Máj 13, 2013 /
 
Szia!
Nem kellett volna a világító tekercset áttenned,tedd vissza az eredeti helyére,a bekötése maradjon az eredeti.A riga gyújtótrafó helyett tegyél egy zsiguli gyújtótrafót,ne törődj vele,hogy 12V-os.Az elrendezés maradjon amit írtál,lehet,nagyobb szikrát fogsz kapni.Nekem sok éven keresztül így ment a panonia motorom,egy danuvia viszont ma is így megy, 6V-os trabant trafóval viszont nem volt jó.Esetleg lehet kísérletezni a világító tekercsek áttekercselésével,én nem próbáltam.
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Máj 13, 2013 /
 
Mentem 1 karikát ma a géppel, úgy néz ki minden rendben.
(#) GFI válasza VIM hozzászólására (») Máj 13, 2013 /
 
Csinàlj 1 sima akkus gyujtàst mint a kocsikban. Régen simsonokon hasznàltuk. Csak kell 1 pusz gyujtàskapcsó, és ne felejtsd el lekapcsolni.
(#) VIM válasza pgabor2 hozzászólására (») Máj 13, 2013 /
 
Szia! Mivel tudom, hogy a Dancsi és Pancsi gyújtása a gyújtótekercsnél hibádzik melegen, így azt kidobtam belőle és a világítási tekercset tettem a helyére amik pedig gyárilag is párhuzamosan vannak kötve csak nálam nem a világítást, hanem a Riga gyújtótekercset táplálják. Ezidáig meg voltam vele elégedve, de most valahogy nincs olyan szikra mint annak idején. Talán még egy világítási tekercset kellene beépíteni és akkor talán elegendő volna az áram nagysága a trafós gyújtáshoz. ITT jól látszanak a tekercsek és a fokokat nézve nekem úgy tűnik, hogy 120fokra vannak egymástól .....
A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2013
(#) VIM válasza erdgab hozzászólására (») Máj 13, 2013 /
 
Szia! Szerintem mindegy, hogy a tekercseket hová teszem, ha egyszer nem azt a célt szolgálják, de JÓ ötlet amit mondtál, mert már ezen filóztam csak ugye más felfogatás, más gyújtókábel rögzítés, egyebek ... Ha nincs valami bevált félvezetős megoldás, akkor csak ez fog következni. Tekercselés kizárva, mert az "veszett fejsze nyele"! A fejleményekről majd beszámolok.
(#) VIM válasza GFI hozzászólására (») Máj 13, 2013 /
 
Szia! Most gondolj bele, hogyan nézne ki egy rotációs kapa akkuval? Már így is nehéz az egész gép és még a töltő tekercset is vissza kellene tennem és azzal bíbelődnöm, hogy tölt-e rendesen .... Eddig is megvoltam e nélkül, ezután is mellőzni szeretném ezt a megoldást. Az AlNiCo delejezést lehetne még csinálni, de tartok tőle, hogy nem lesz jó. Marad a Lada trafó próbája.
(#) pgabor2 válasza VIM hozzászólására (») Máj 14, 2013 /
 
Szia! A két világító tekercs 120°-ra van egymástól, de a gyújtótekercs ezekhez képest már nem.
(#) Kodis válasza mex hozzászólására (») Máj 15, 2013 /
 
Hello!
Tanácsot szeretnék kérni!
Hozzám került egy yamaha mbk flamer 125cc robogó.
A gyújtásával van valami gond. Mert ha kézzel forgatom a főtengelyt akkor még ad szikrát de ha őninditóval,vagy berúgóval akkor csak az első 2-3 fordulásnál ad és onnantól semmi.
Azonban ha nagyon lassan forgatom folyamatosan ad.
Már cseréltem rajta gyújtás elektronikát de ugyanazt csinálja.
Mi lehet a gond ?
Talán a jeleadó, vagy a gyújtótekercs? Hogyan tudhatám meg csere nélkül?
A gyújtó tekercs 3 kivezetésű .A jeladó kető.
Nincs nagy tapasztalatom ezen a téren teljesen amatőr vagyok .
Csak egy multiméter áll rendelkezésemre.
Amivel mértem a gy.tekercset 3 szálas mint írtam is. Pirosfekete,zöldkék,zöldfekér.
Már nememlékszem pontosan milyen párositásal de 20,100v feszt adot .
A jeladot nem tudtam mérni nem tudom hogyan kell.
(#) Babita hozzászólása Máj 19, 2013 /
 
Hello!

Az egyik fűnyírómon küzdök gyújtás hibával (Wiking).Már szórakozott egy ideje,de most már hidegen sem ad szikrát.Nem a gyújtótekercs a hibás,hanem található a blokk oldalán egy lapos négyzet alakú alkatrész ami a megfelelő időben ad testet a tekercsnek,illetve kellene adnia,de ez nem csinál semmit.Ha kézzel adogatom a testet indítózás közben,akkor szépen van szikra,tehát biztos,hogy ez a hibás alkatrész.Amúgy nem értem honnan tudja mikor jött el az idő,mert csak egy szál vezetékkel van összekötve a tekercsel,és csak kívülről a testre van rögzítve.
Helyettesíthető ez valami elektronikával?
Tehát a kérdés az,hogy megépíthető ez a cucc valahogy?

http://www.kerteszgepek.hu/31017-egyeb-motoralkatreszek/437249-gyuj...lakito


Üdv:László
(#) sevenhill válasza Babita hozzászólására (») Máj 19, 2013 / 1
 
Nézd meg máshol is. Google: "megszakító helyettesítő"
Egy link: itt csak 2.000.- Meg kell venni, ennyiért nem érdemes molyolni...
http://www.aholdkft.hu/index.php?kat=90#
(#) Babita válasza sevenhill hozzászólására (») Máj 19, 2013 /
 
Valóban ennyiért nem érdemes már farigcsálni.
Ez még fele annyi sincs mint amit én találtam.
Köszönöm szépen!
(#) pityu009 hozzászólása Máj 23, 2013 /
 
Üdv mindenkinek

Kérdésem az, amikor gyújtásra teszem az autót, akkor a benzinpumpa folyamatosan feszültség alatt van vagy csak addig, amíg a benzinnyomást létrehozza? Az autó egy 2004-es Opel Corsa ezres. Válaszotokat előre is köszönöm.
(#) csabika211 válasza pityu009 hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Csak a benzin nyomás elérésig.Ezt csak álló motornál hallod.
(#) gebasz hozzászólása Máj 26, 2013 /
 
Sziasztok !

Van egy Keeway Speed 150-es motor ami a következőt csinálja:Beindítod jár egy darabig majd meg áll újra indítod else éri az alapjáratott megint megáll ezt kétszer háromszor megcsinálja majd műkődik rendesen.Amikor elkezdte csinálni ki vettem a gyertyát indítoztam és hol volt szikra hol nem.Gyújtás elektronia hibára gyanakszom csak mivel 2 éve cseréltem benne /17000 ft/ezért nem
akarok még egy gyenge gyárit Kellene hozzá egy gyújtásvezérlőt csinálnom de nem találok hozzá sehol rajzot .Ez egy CDI amiben egy tranzisztor végzi a megszakítást a jeladó tekercs /mindkét kivezetése be van kötve a vezérlőbe a zőld fehér belűl testelve lehet műszerel mérve ezt mutatja/jelére végzi.Állandó 12-14 voltot kap.Onén tudom hogy tranzisztor vezérlésű mert a régi CDI -it szét barmoltam és ezt ki tudtam silavizálni ezelőtt két éve.Ha valaki tudna segíteni azt nagyon megköszöném.
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2013
(#) peter1995 válasza gebasz hozzászólására (») Máj 26, 2013 /
 
Szia. Egy gyertya cserével próbálkoztál már? Én jártam már úgy, hogy újra tekercseltem a gyújtásomon a jeladót és a végén kiderült, hogy csak a gyertya volt rossz.
Következő: »»   130 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem