Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Vagy egy kis magánnyomdába, ahol szitázással is foglalkoznak. Ilyen helyen könnyebb részletesebb felvilágosítást kapni.
Ha ismernéd a szitázás technológiáját, nem gondolnál ilyesmit hogy előre érzékenyített szitaszövetet tudsz venni.
Sem le- sem rábeszélni nem szeretnélek, csak megemlítek pár dolgot amit figyelembe kéne venned mielőtt belevágsz. Messziről nézve egy elég egyszerű technológia tényleg, de azért nem árt ha valaki végig mutatja a technikáját. Mindenek előtt a vegyszerek és a szitaanyag. Mikor mi csináltuk (igaz vagy 15 éve vásároltunk utoljára ilyesmit), az emulzió és a hozzá keverhető fényérzékenyítő elég húzós árakon volt. A kilós 20ezer körül volt, és 5ezer a hozzá passzoló dikromát (erős méreg) . A szitaszövetből is többféle sűrűségű változat van. Ezt elég precíz keretekre illik felfeszíteni. A jobbfélék fémből készülnek, de ügyes asztalosmunkával is megoldható. A megvilágítás, maszk , áztatás folyamatát sem árt valami gyakorlottabb emberkétől megkérdezni, mert elég kényes sok mindenre. Kompresszor nélkül pl. neki se kezdjen senki. Ez már sugallja a különbséget a konyhaasztal sarkán megoldható dry vagy vasalásos technológia és a szitázás közt. Műhely, garázs nélkül elég érdekes lenne a szitákat lehúzás után a spéci szitafestékből kimosdatni a konyhán vagy fürdőszobában. De ha nagyon elszánt vagy, és érdekel (nem csak nyákot szoktak szitázni, van akinek jó biznisz), meg a körülmények is adottak hozzá, hát vágj bele! ![]()
Hát, ha ennyire bonyolult, akkor marad a régi módszer. Helyem az lenne, csak az anyagok beszerzése már macerás. Végül is a fotó technikát akartam kikerülni, de így drágább lenne. A vasalásos technikához milyen lapot javasoltok? Eddig pausszal próbáltam, de nem volt jó. Nem lesz SMD, de normális minőséget szeretnék. Rá szeretném nyomni a panel alkatrész felőli oldalára is a vezetősávokat, és az alkatrész beültetést. A lézernyomtatóban használható írásvetítő fólia mennyire bírná a vasalást? Persze nem közvetlenül a vasaló alumínium alját nyomnám neki, hanem menne közé papír is. Ha a lézergép 200oC-os hengerét kibírja, akkor egy vasalót is ki kellene bírnia, persze nem a max hőfokra állítva.
Egyébként a Videotonnál hogyan vitték fel a panelra a rajzolatot maratás előtt?
Kis nyomdákban, ha tudsz ismerőst akkor könnyű olcsó gyors megoldás a szitázással nyáklapot gyártani.
Ha nem akkor is érdemes grafikai munkákkal foglalkozó céget keresni, vagy nyomdát, vagy esetleg poló szitázással foglalkozó céget mert nagyon kényelmes gyors módja a nyák gyártásnak ha megrendeled a szitát "egy szitán több különböző panel is elfér" de költséges egy két panel legyártásához és nem éri meg. Több db. -nál megtérül, én régen nyomdában csináltattam 4000.-Ft ért majdnem A4 méretű szitákat, használt kereten és kaptam hozzávaló nyomdai gyorsan-száradó szitafestéket kb. 30mp. alatt kész volt a panel és akár egy napos vas-klorid fürdő után is hibátlan volt!
Ez így igaz, már 10-20 darabos mennyiségnél megéri így gyártTATni. Érdemes körülkérdezni a kis maszek műhelyeknél is, sokszor örülnek ha akad valami megrendelés.
Azt hiszem az lesz a legjobb , ha mélyen bele olvasol ebbe a fórumba , és mindent6 meg fogsz tudni .
Mert ezt már sokadjára leírni felesleges , és értelmetlen.Szerintem más is veszi a fáradtságot , hogy visszább olvasson , hogy megtudjon ezt azt tedd te is ezt. Ezt nem bántásból írom , de ez lenne a helyes út.
Sziasztok!
Már sokszor próbáltam NYÁKot készíteni de sohasem sikerül.Vettem rendes műnyomót kinyomtattam vasalgattam vagy 5 percig de nem ment rá az összes tinta vagy csak nagyon halványan.Szerintetek mit rontottam el?
Nézd végig figyelmesen egy párszor Ezt a videót és megleled a hiba okát
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2013
De ugye nem tintasugarassal nyomtattad amit vasaltál?
![]() Csak mert azt mondod a tinta halványan ment át...
Nem tintasugarassal.
Egyébként szerintem az hogy nem pucoltam meg 800-as csiszolópapírral. Köszi a segítséget
Ha meg ezt a videót nézed meg , akkor még műnyomó papír sem kell.
Igaz , hogy ebben laminálóval lett csinálva , de természetesen vasalni is lehet. A csiszolást én nem tenném karcos lesz a nyák , és könnyebben alá tud marni. Egyébként ot rontod el . hogy sokszor csináltál már nyákot, és nem figyelsz saját magad mozzanataira , mert ha egy részéig jó , akkor csak a következő résznél lehet hiba..Persze segítünk ez természetes , de sok részlet, ami lehet fontosabb , mint hogy halvány , és nem mindenhol marad rajta a tinta cinű rész.Ugyanis az első lépések is legalább olyan fontosak , mint a véglet , vagyis a vasalás , de ehhez többet kellene tudnunk az egész folyamatról ahogy te csinálod, de ez az információ így kevés. A videó Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2013
A 110-120 C-os lamináló is megfelel?
Inkább 120-140 közzé tenném , és többször átengedve.
Idézet: „Én tapasztalatom szerint nyomtató tintaanyag függő, hogy milyen hőmérséklet a jó. De hozzáteszem az egész laminálós technikához: 2 féle nyomtató tintaanyaga gyakorlatilag használhatatlan volt ilyen célra, feladtam az egészet, közelmúltban hozzáfértem 3. féle nyomtatóhoz, azzal pedig tökéletes pauszpapírral. A pausz vízben úgy leázik, hogy egyben simán lejön, semmi szösz nem marad.” Ehhez a fajtához 150Cfok laminálóhőfok a jó. A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2013
Magamnak kell.
Kinéztem itt a cikkek között BA IC-re egy rádió adót azt szeretném megcsinálni
Pedig sokszor rövidebb idő alatt ugyan azt a minőséget meg lehet csinálni mint bármelyik másik technikával.
Ha be van lőve minden , akkor itt sincs hiba , de lehet a többinél is hibázni , ha valami nem tuti, akkor ott sem igazán jó a végeredmény.
Én akár mit csináltam a földfólia -és a vastagabb vezetők mindig lukacsosak lettek , ezen egyedül a hálós teliföld tervezése segített , de ez kész terveknél nem megoldható.
A réz felület kezelése ,és a nyomtató toner beállítása nekem ezen segített , vagyis a fedésben.
Mert ugye nem hisszük azt, hogy mert lukacsos lett a földfólia , akkor az a nyomtató hibája , mert kihagyja , mert akkor az egyszerű papíron is kimaradna. Én még olyan nyomtatóval nem találkoztam, amit ne lehetett volna rávenni arra , hogy azt , és úgy csinálja ahogy az kell.
Megnéztem a nyák készítéses videódat és megpróbáltam lemodellezni.
Igaz nem a spriccelőt használtam hanem kicsi 10-es ecsetet. Illetve az előzőleg beszélt alacsony 110-120C-os laminálót. Az eredmények a körülményekhez képest jónak mondhatóak. Egy dolgon akadtam fent az pedig a leáztatás volt.A tinta száradás után "szőrös" volt a maradék papír miatt és ezért itt ott lyukacsos lett a panel. Ez a kicsit hideg laminálónak tudható be vagy annak ,hogy kevés alkoholt használtam?
Attól , hogy alkohollal lekened előtte ugyan úgy meg kell tisztítani a nyákot.Ha ez meg volt , és mégis ez lett az eredmény , akkor valóban a hideg lamináló nem elegendő , sőt előszokták melegíteni , és aztán , ha kb elér olyan 120-140 fokot , akkor átengedni a hengerek közt a látottak szerint.A minőségen tudsz javítani még , ha a nyomtatót a legjobb minőségi szintre állítod , és úgy kinyomtatni a rajzot.
A maradék szöszöket meg úgy tudod leszedni , hogy enyhén sósavas fürdőt adsz neki , és az majd teszi a dolgát.
Mit lehet a nyomtatóval csinálni, hogy tapadjon a festék pld. pauszpapírra. Mert nekem 2 félénél nem tapadt, 3. féle tapad tökéletesen.
Ha a harmadikra tapad rendesen , akkor meg van a megfelelő hozzá.
Egyébként fólia beállítást használj , és próbáld a pauszt előtte kicsit felmelegíteni két másoló papírt közt vasalóval , és betenni a nyomtatóba , és GO.
A nyákot 800-as vízpapírral jól megcsiszoltam utána desztillált vízbe mártottam és leszárítottam.
A lamináló már üzemi meleg volt amikor beletettem. Akkor hideg volt ![]() A híg sósavat milyen arányba keverjem vízzel? Én eddig az ecetes papírleszedést próbáltam A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2013
Ha 110-120 fokos volt, akkor nem meglepő az eredmény...
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2013
Ezt én innen nem tudhatom milyen hő fokkal dolgozik a laminálód mérd meg vagy hasonló.
Fólia beállítás nincs rajta, de "címke" beállítással tökély pauszra. Gondolom ez is fényes - nehezen tapadó- felületre megfelelő üzemmód. A laminálásnál ennél 150-160 Cfok kell, 4-5 áteresztéssel. És áztatás után szinte leesik a papír, nem ragadt-ivódott bele a festék,mind a nyákra ragadt, csak pár szösz látható nagyítóval. Ha 170-175Cfok a laminálás, már jóval szöszösebb lesz áztatás után, nyilván beleolvad a papírba.
Üdv , lehet nem ide illő téma , de segítség kéne Ennek az erősítőnek a nyákrajzának a kinyomtatásába. Elég ha a TIFF fájlt a boltba kinyomtatom műnyomó papírra vagy változtatni kell a méreten ?
Oda van írva hogy nyomtatható verzió , tehát nyugodtan nyomtasd ki.
És azt tudod, mit jelent a MpM-2000 felirat a nyákon?
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |