Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Idézet: „Szerintem nem változtak a mechanika törvényei, csak jobban érvényesül a kapitalizmus.” Szerintem meg változik, egyre silányabb lesz, mint szinte minden akár autóban, akár máshol, úgyhogy annál inkább inkább ajánlatos megtenni, ami tőlünk telik (ez kb. ki is merül az olajcserében.) Egyébként meg úgy van, ahogy mondod. Már a Mercedeseknél sincs olajcsere előírva, teljes élettartamra szól a gyári olaj. Igaz, ezáltal az élettartam lekorlátozódott 2-3 olajcsere-ciklusra, de annyi baj legyen. A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2013
Saját magad csináltad? Leeresztő és utántöltő nyílás hol van?
Fejleményeim:
- Lambda szonda cserélve lett, az erőtlenség kevésbé érezhető azóta, de még mindig nem teljes teljesítményt érzek. - Levegőmennyiség érzékelőt szétszedtem, és speciális ide való tisztító spray-vel megtisztítottam. Szemmel láthatóan volt rajta szennyeződés, és (úgy tudom) a platina szálak tartó "gerendái" felülete néhol olyan volt, mint homokfújás után kezelt felület. Közvetlen a platinaszál csatlakozása körül. Hogy ennek így kell-e kinéznie vagy sem, azt nem tudom. Eredményét ma fogom kipróbálni, mert estére hagytam megszáradni az egészet. VIM és a többiek segítségét kérném a levegőmennyiség mérő ellenállás méréséhez. Van valakinek adata, hogy a 4 pólusú csatlakozó melyik pontjainál kellene mérnem ellenállást és azoknak mekkora értékeknek kellene lenniük? Elképzelhető, hogy a tisztítás nem fog eredményt hozni, és már a továbbiakban gondolkodom... Délután jelentkezem a tisztítás eredményéről.
Nohát kicserélve a forgásszenzor is.+Új gyújtáselosztó fedél. "Összes" csatlakozó amit találtam kitakarítva....megállt megint. Üzemanyag szivattyút még megnézem, hátha.....
Igazad van! Lehet,hogy én is megnézem a biztonság kedvéért!Csak azt nem tudom hol kell leengedni,ill feltölteni!
sziasztok!
Igaz nem elektronikai probléma, de hátha tudtok segíteni. Octavia 2002 1.6 AEE, az a helyzet ,hogy alapjáraton fura zakatoló hang van, ami ha benyomom a kuplungot azonnal megszűnik. Nem mindig jelentkezik, aztán a kuplung elengedése után egy ideig nem hallatszik, majd újra kezdi. Azt mondták ez tuti a váltóból jön. Szerintem lehet kuplung hiba is. Mi a véleményetek? Köszi előre is!
Mindkettő.
A kuplung nincs kiegyensúlyozva (vagy eltört benne az egyik rugó, vagy szimplán aszimmetrikusan kopott - emiatt nálam pl. enyhe remegés volt észlelhető alapjáraton), a váltóban pedig a nyelestengely csapágyazása már picit kilazult, ezért ha nincs sebességben, és hajtja a főtengely, akkor zörög. A kettő együtt okozza a jelenséget. Kuplungcsere tuti kelleni fog, plusz ha nem akarsz kockáztatni, és bőven van futás az autóban, akkor valószínűleg a váltócsapágyak cseréje sem feltétlenül rossz gondolat.
Szia takeit!
Szombatra a mi autónk is elérte azt az állapotot,hogy gázadáskor 0-ra esett le a mutató,ha elengedtem a pedált mutatott. Mindenképp szét kellett szedni. De a segítséged jó volt,mert ott volt eltörve nekem is a kábel a vastag kötegbe való csatlakozásnál.A három vezetékből az volt a legvékonyabb,,,erre vezet a spórolás a keresztmetszettel!!Egy óra alatt megvolt a javítás! Tehát még egyszer köszönöm a segítséget. A régi tulaj több szerelőnél is járt,de nem találták meg a hibát. Úgy látszik nem ismerik ezt az oldalt a sok segítőkész emberrel. Köszi.
Köszi a választ!
Szerinted meddig járhatok ezzel így? Amúgy 123 ezer km van benne. Remélem megúszom kuplungcserével .
Én kb. 5000 km-t mentem vele így (kb. 85-től 90-ig) - nem Octavia, hanem Jetta, de végülis ugyanazokban a gyárakban csinálják ugyanazok a váltókat hozzájuk.
Látványos volt a helyzet romlása: hangosodott a zörgés, ill. a kuplung felengedések egyre nagyobb százalékában művelte ezt, az elején még 10-ből egyszer, a végén mondjuk 10-ből 8-szor. Nem mertem tovább kockáztatni (meg kezdtem megunni, hogy minden piros lámpánál többször kell kuplungolni, hogy ne zörögjön, a lábam is kezdett erősödni ), ugye ha széthullik bármi a váltóban, akkor lehet menni a bontóba másikért - utóbb kiderült, hogy a váltóban semmi komoly probléma nem volt, a szerelő szerint ezt simán össze merte volna rakni ugyanúgy, annyira nem voltak kopottak a csapágyak, de ha már szétrobbantotta, akkor azon az állásponton voltam, hogy cserélje a csapágyakat is, így tuti nem lesz vele gond még jó sokáig. Sajnos arra nem tudott hasznos tanácsot adni, hogy mitől alakulhatott ki a kuplung aszimmetrikus kopása. A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2013
Sziasztok.
Nem rég költöztem a fővárosba és itt nincs még szerelőm akihez járhatnék... 1-es octaviám van. Tudna valaki ajánlani egy jó szerelőt Budapesten a XIII. kerület környékén, aki jártas a skodák ill. a volkswagenek terén?
Sziasztok fórumozók!
A segítségeteket szeretném kérni. Az autóm (O1) műszerfala időnként nem jelzi a nyitott vezető oldali ajtót, ill ilyenkor az ajtóban lévő lámpa sem világít. A nyitás pillanatában előfordul, hogy felvillan az ajtó lámpája de rögtön el is alszik. A zárnyelvet kívülről piszkálva szintén sikerül néha világításra bírni a lámpát. Olvasgattam a témáról, ha jól gondolom az az ominózus mikrokapcsoló okozhatja ezt a hibát. Szerintetek? Milyet és hol érdemes venni? Elég nagy a szórás a neten 3-9eFt között mozognak. Előre is köszönöm!
Nem szedtem még szét, nem tudom hogy néz ki a gyári (ráadásul ez az első VAG csoportos autóm)
Ez ok lehet nekem az O1 -be? Olyat is találtam, amin van egy fém nyomólap. A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2013
Folyamatosan húzott kilincsnél óvatosan elkezdem nyitni az ajtót.
Nyílik 1-2mm -t, kattan a mikrokapcsoló, műszerfal és az ajtó lámpája világít. Továbbnyitom az ajtót, kb. 1 cm -nél megint kattan a mikrokapcsoló és elalszik a műszerfal és a lámpa is. Nya most a mikrokapcs vagy a zár lett kehes?
5 ezerért soknak tűnik. Bár ahogy írtad 8-9 ért is lehet kapni. Én pont ma rendeltem egyet 3.800-ért az alábbi linken. Mellékletben küldök beszerelési segédletet.
http://www.hibakodolvaso.hu/autoelektromossagi-muszerek/82-vw-audi-...t.html
Nagyon köszönöm.
Azt hiszem előtte mégis szétszedem. Fura, hogy egy bizonyos tartományban működik a kapcsoló. Találtam itt egy leírást. Itt azt hiszem épp nem a kapcsolóval van baj, hanem valami forgó alkatrésszel ami nyomja a kapcsolót. Idézet: 2 db-ot ad érte, ha jól láttam ! „5 ezerért soknak tűnik.”
Na, találtam képet...szerintem nálam ilyesmi gond lesz. Mennyire jellemző ennek a keréknek a kopása?
Nem jól láttad.. Úgy kezdődik "Amarton" hirdetése, hogy "Vedd meg fix áron: 5000Ft x 1db..
Amarton csak azt írta, hogy vegye meg a Vaterán, Nudlee ezt linkelte be :Bővebben: Link
Az alján a bekeretezett részben olvasható amit írtam! A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2013
Viszont az 5 ezres abszolút Gyárinak néz ki, amit én vásároltam az pedig sufnisabb
Köszönöm.. Meg is követem magam.. Párban, tökéletes az ára!
Viszont az a fém nyomólapos lehet, hogy tartósabb darab.
Van benne logika. Meglátjuk. Ha megérkezik, hétvégén beszerelem. Még én sem csináltam ilyet.
Viszont kérdezek ha már erre jártam.
Nem működik a bal első ablakemelő. Levettem a kárpitot és amikor a megnyomom a kapcsolót hallani, hogy az emelő motorban kapcsol a kapcsoló, vagy relé. (Kattan) Múlthéten kulccsal húztam fel az ablakokat és azóta nem csinál semmit. Mivel kattan, ezért gondolom áramot kap. Maga a motor vagy beállt, vagy nem tudom.. Kinek mi az ötlete?
Még egy..
A műszerfalban nem szól a csipogó. Legalább is nem szólalt meg legutóbb a kevés olaj és a kevés üzemanyag kontroll lámpa jelzésénél. Vett már valaki ilyet? Hol? Merre? Csak ne annyi legyen a válasz, hogy "Elektronikai üzletben" Vidéken egy faluban ücsörgök, itt nem sok ilyen üzlet van a környéken. Link esetleg.. Köszönöm |
Bejelentkezés
Hirdetés |