Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Polaritáscsere elleni védelem autóba
Lapozás: OK   1 / 3
(#) triniti hozzászólása Nov 18, 2007 /
 
Sziasztok!
Véletlenül forditva lettek a saruk (a pozitiv a negativra, a negativ a pozitivra) felrakva az akkumulátorra , igy az autóriasztóm tönkrement. Kérdésem az lenne, hogy mit kéne "beépíteni" a riasztóhoz menő +12V-os kábelbe hogyha ismét előfordulna ilyesmi elöször ez menjen tönkre és ne a riasztó.
Köszönettel: Molnár Tamás
(#) valve válasza triniti hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
Egy szimpla dioda megteszi, ha nem kell valami csucsszuper vedelem,..
Udv; Imre,..
(#) Dudus válasza triniti hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
Más átmérőjű a csap a negatívon és a pozitívon. Hogyan sikerült fordítva felrakni a sarukat?

Ez az eltérő csapméret a legtöbb autóba elég védelem
(#) Pulyka válasza triniti hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
Szia

Én egyszerű leszek!
Most hirtelen egy ledre gondoltam,ami forditott polaritással nem világit,a ledre pedig egy fényérzékelő kapcsolás,ha az érzékelő érzékeli a led fényét,akkor kapcsol egy relét(ami jó erős lessz )a relé pedig az aksival lenne sorbakötve?!?!?
pl alkonykapcsoló szerűség
(#) triniti válasza valve hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
Köszönöm a választ , de mivel elég kezdő vagyok milyen "teljesitményű" dioda legyen és hogyan kössem be a +12v-ba
(#) kerteszsasa válasza triniti hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
Ha biztosra akarsz menni akkor rakj be egy graetz-et. Az akkuról jövő vezetékeket kösd a két~~ lábra a risztót pedig értelemszerűlen a +- lábakra. Bár nem értem hogy lehet fordítva felrakni a sarukat, ugyanis a méretük is különbözik.
Huh, de egyszerre írt mindenki
(#) valve válasza triniti hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
Egy egyxeru kapcs; az elsonel forditott polaritasnal nem engedi be a + -tiv agat,.. a masodiknal pedig mikor forditva kotod a kapcsokat akkor a dioda elkezd vezetni es leold a biztositek,.. (ide illik tokos diodakat tenni, marcsak, h jol is nezzen ki ;o))

egyszeru.jpg
    
(#) ferci válasza triniti hozzászólására (») Nov 18, 2007 / 1
 
Az első az egyszerűbb megoldás és nem durranik el semmi sem.. a dióda attól függ, riasztás esetén mekkora a riasztó által felvett áram... csak kapcsolja -e a dudát, lámpákat vagy kiadja a 12 voltot relével, stb...egy 4-5 amperes valszín mindenkor jó...

A második verzió a durva, ezt készüléken belül szokták alkalmazni, ekkor kiüti a biztit....
(#) triniti válasza Pulyka hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
HA a led nem világit akkor a riasztóig sem jut el a "forditott feszültség"???
(#) valve válasza Pulyka hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
Szerintem ez egy kicsikket lassucska lenne nem? Elkezd a led vilagitani, aztan az egy feny-erzekelo valamit, aztan az vezerel egy elektronikat es az a rellet, ami lekapcsolja a tapot,.. addigra tutty bejut valami fesz a vedendo elektronikaba,.. Ez kulteri vilagitasban hasznalatos dolog,.. (amgy, h a led vilagitson a feszre kell kosd es akkor ha elkezd vilagitani akkor mar az elektronikan is van forditott aram, nem?)
(#) triniti válasza valve hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
Az első megoldás megfelelő lenne ugyis rögtön észreveszem , hogy forditva került fel a saru, ugyhogy csak az a lényeg hogy addig ne károsodjon a riasztó, csak az 1.ábra szerint a "negativ körbe" van a dioda. Miért nem a +12v-oson?
(#) ferci válasza valve hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
Az igaz , hogy így túl van bonyolítva( led, fényérzékelő, relé), de mintha Pulyka azt írta volna, fordított polaritás esetén nem világít a led - jó bekötés esetén húzatja CSAK meg a relét... ami kapcsolja az elektronikát.
(#) Pulyka válasza valve hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
Szia
Ez is jo megoldás,irtam,hogy hirtelen jött,eszembe se jutott a dióda!
Szóval a led nem világit forditott táppal!
HA rendes a polaritás,akkor a led világit,meghajta a foto "cuccot",az meg kapcsol egy relét,a relé a fő alaktrész,mert ez van sorbakötve az autoaksival és a riasztóval(meg lehet azzal is ami utána jön:inditómotor stb...)
Tehát ameddig nem világit a led(mert forditott táp van)addig a relé sem fog zárni,mert forditott táppal a led nem hajtja meg fény nélkül a fényérzékelőt
De ez bonyolult,a diódás megoldás egyszerűbb!

UI:Különben olyan sokszor veszed le/ki az autoaksit,hogy vissza/be rakáskor eltéveszted véletlenül?
(#) valve válasza ferci hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
Pssssszt! Nemszoltam! ;o))
(#) triniti válasza Pulyka hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
nem olyan sokszor , de ha egyszer már csinált kb. 40000 -es kárt ezt szeretném elkerülni
(#) Pulyka válasza triniti hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
majd ha elromlik a riasztó forditott tápnál,azzal is gyere ide,biztos segitünk a javitásban

Viccet félretéve,azért 40ropi tényleg nem semmi pár alkatrészhez képest...
(#) proli007 hozzászólása Nov 18, 2007 / 5
 
Urak!
Ha lehet ne hülyítsétek szegény kezdőt, mindenféle Led-es marhasággal. Semmi szükség rá, plusz a relé fogyasztására. Megfelelő áramú soros dióda a pozitív ágban, a megoldás. (A biztosíték és dióda védelem, csak akkor jöhet szóba, ha a diódán létrejövő kb. 1V feszültségesés nem engedhető meg.)

Triniti!
A saru fordított felrakása, elég kszarvas hiba. Nem csak a riasztó puffanhat el tőle, hanem szinte minden. Vannak elektromos részek, amit nem tudsz megvédeni ilyen módon. Úgy hogy egyetlen módszer a figyelmes bekötés.

üdv! proli007
(#) BTO válasza proli007 hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
beony, beony a soros dioda a legjobb védelem a forditott polaritás bekötés elleni védelemre,max ha 0.7V esés számit akko nem jó,de az eccerü dolgokat megvédi az emberi "butaságtól" figyelmetlenségtől.


"semmi se tökéletes"
(#) Prinner válasza proli007 hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
Idézet:
„Megfelelő áramú soros dióda a pozitív ágban, a megoldás”

Ez így van, csak ha az akksi és a kocsi saruja közt van, kell néhány száz amperes dióda, a hűtésről nem is beszélve (mert indítózás közben 2-300A-t is felvesz az indítómotor). Ezért inkább csak érzékeny eszközök elé célszerű kötni a soros diódát (riasztó, autórádió elé), akkor elég 5-10A-es is.

Van megoldás a teljes védelemre is: Kell egy relé amelynek érintkezői elviselnek párszáz ampert, de kicsi legyen a tekercs feszültsége <12V, és a tekercsel sorba egy dióda. Az érintkező pedig sorba az akksival és a + saruval. Amikor jól van bekötve az akksi, meghúz a relé, és ráengedi a feszt a kocsira. Ha fordítva van rákötve, akkor a dióda miatt nem húz be a relé, és rá se kapcsolja az akksit. Persze miután jól van bekötve az egész, célszerű a relé tekercsét megszakítani, az érintkezőt pedig rövidrezárni, mert a relé tekercse hamar leszippantaná az akkut.

De mindenképpen a diódás a legjobb védelem.
(#) Sergei válasza triniti hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
szia.

szerintem a legegyszerübb megoldás ha az aksi + csatlakozoja mellé piros festékkel huzol egy jelzést,illetve a + kábelre piros szinü szigetelö szalagot tekersz.olcso gyors és hatékony. :yes: és nem kell bibelödni semmilyen áramkörrel

üdv Sergei
(#) még1MbR hozzászólása Nov 18, 2007 /
 
Az akkuba polárváltó vizet kell tölteni, az megoldja a problémát!
Literes kiszerelésben is van!
(#) proli007 válasza Prinner hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
Hello!

Én csak a riasztó védelmére gondoltam! (lehet, nem is kocsiban van a riasztó.)

Ekkora balfácánságra, még nem láttam védelmet kocsiban.

üdv! proli007
(#) Pafi hozzászólása Nov 18, 2007 /
 
Tessék, a teljes értékű fordított polaritás elleni védelem.

Aki tud venni BUK752R7-30B-t, az megcsinálhatja azzal is, és akkor csak 6-8 db kell.

Ha csak kisebb fogyasztót kell védeni, akkor p-FET-tel (IRF4905) célszerű kivitelezni a pozitív ágban.

Kapcs.GIF
    
(#) huba válasza triniti hozzászólására (») Nov 18, 2007 / 1
 
Építsd meg ezt egy relével. Akár fényszórórele is lehet. Ezzel az elrendezéssel a diódán esö fesz miatt sem fog a riasztó halkabban szólni és nem is melegszik.

vedelem.jpg
    
(#) mlhe_vr hozzászólása Nov 18, 2007 /
 
Egy sima közönséges sziliciumdiódát kell sorba kötni a + vezetékkel. A többi csak ágyúzás verébre.

Nekem van egy sejtésem, hogy hogyan cserélték fel a poilaritást: Az igaz, hogy a saruk más méretűek, így azt nem tudja felcserélni. De! A riasztó vezetékét minden további nélkül be lehet kötni (csak mint ahogy a példa is mutatja nem célszerű... )az egyébként jó helyen lévő saruhoz.
Egy ilyen sarun több vezeték is van. pl. az én autómban ide jön az indítómotor egy jó vaskos vezetékkel, az autónak a fővezetéke, és én kötöttem már be ide egy vezetéket a fejegységhez, a xenon fényszórokhoz (ide 2 db ot is), és innen megy az inverterhez is a vezeték. (természetesen minden ágban olvadóbiztosíték van)tehát ez 6 vezeték ami a saruhoz megy.

(#) mlhe_vr válasza proli007 hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
szerintem megengedhető, mert egy jó állapotban lévő aksin menet közben 12,5-14 volt közti feszültség van. Álló helyzetben is egy picivel több van rajta mint 12 volt. Tehát ha kb 1 voltot esika feszültség a dióda miatt. annak nem szabad gondot okoznia(elvileg...).
(#) mlhe_vr hozzászólása Nov 18, 2007 /
 
Egyébként meg én most vagyok egy motorcsere után, mivel menet közben elment az olaj egy 1000 Ft árú olajgomba miatt..... a komplett blokkcsere tokkal vonóval 130 ezerben volt..... készülök csinálni egy "elektromos nivópálcát" ami mutatja az oljaszintet. emelett bele fog kerűlni egy olyan okosság is ami méri az olajnyomást. lehet hogy ezek túlzások, de olcsóbb dolgok ezek mint a motorcsere...
Egyébként a olajszint mutatás nem új dolog, 20-25 éves bmw k ben is megtalálható, tehát nem megoldhatatlan dolog.
(#) BTO válasza Prinner hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
nem az aksi és a kocsi összesfogyasztója közé gondoltam-tuk,ha nem a riasztóba beépiteni a diódát,kb 1db 5A-s tán m,ég elég is.

az emberi hülyeség határtalan,meg a félrenézés is.


"semmi se tökéletes."

még én se.
(#) BTO válasza mlhe_vr hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
az oil szint mérése az még a R19-be is megtanáható,pl az én GTS-be is.
(#) mlhe_vr válasza BTO hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
Biztos benne van abban is, de eddig nekem nem volt dolgom renault val, így nem is tudtam hogy abban is van. Azt nem tudod véletlenűl, hogy mi az elve ennek? a folyadék (olaj) okozta rövidzárat figyeli, vagy úszóval van megoldva??
Következő: »»   1 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem