Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Véletlenül forditva lettek a saruk (a pozitiv a negativra, a negativ a pozitivra) felrakva az akkumulátorra , igy az autóriasztóm tönkrement. Kérdésem az lenne, hogy mit kéne "beépíteni" a riasztóhoz menő +12V-os kábelbe hogyha ismét előfordulna ilyesmi elöször ez menjen tönkre és ne a riasztó. Köszönettel: Molnár Tamás
Egy szimpla dioda megteszi, ha nem kell valami csucsszuper vedelem,..
Udv; Imre,..
Más átmérőjű a csap a negatívon és a pozitívon. Hogyan sikerült fordítva felrakni a sarukat?
Ez az eltérő csapméret a legtöbb autóba elég védelem ![]()
Szia
Én egyszerű leszek! ![]() ![]() Most hirtelen egy ledre gondoltam,ami forditott polaritással nem világit,a ledre pedig egy fényérzékelő kapcsolás,ha az érzékelő érzékeli a led fényét,akkor kapcsol egy relét(ami jó erős lessz ![]() pl alkonykapcsoló szerűség
Köszönöm a választ , de mivel elég kezdő vagyok milyen "teljesitményű" dioda legyen és hogyan kössem be a +12v-ba
Ha biztosra akarsz menni akkor rakj be egy graetz-et. Az akkuról jövő vezetékeket kösd a két~~ lábra a risztót pedig értelemszerűlen a +- lábakra. Bár nem értem hogy lehet fordítva felrakni a sarukat, ugyanis a méretük is különbözik.
Huh, de egyszerre írt mindenki
Egy egyxeru kapcs; az elsonel forditott polaritasnal nem engedi be a + -tiv agat,.. a masodiknal pedig mikor forditva kotod a kapcsokat akkor a dioda elkezd vezetni es leold a biztositek,.. (ide illik tokos diodakat tenni, marcsak, h jol is nezzen ki ;o))
Az első az egyszerűbb megoldás és nem durranik el semmi sem.. a dióda attól függ, riasztás esetén mekkora a riasztó által felvett áram... csak kapcsolja -e a dudát, lámpákat vagy kiadja a 12 voltot relével, stb...egy 4-5 amperes valszín mindenkor jó...
A második verzió a durva, ezt készüléken belül szokták alkalmazni, ekkor kiüti a biztit.... ![]()
HA a led nem világit akkor a riasztóig sem jut el a "forditott feszültség"???
Szerintem ez egy kicsikket lassucska lenne nem? Elkezd a led vilagitani, aztan az egy feny-erzekelo valamit, aztan az vezerel egy elektronikat es az a rellet, ami lekapcsolja a tapot,.. addigra tutty bejut valami fesz a vedendo elektronikaba,.. Ez kulteri vilagitasban hasznalatos dolog,.. (amgy, h a led vilagitson a feszre kell kosd es akkor ha elkezd vilagitani akkor mar az elektronikan is van forditott aram, nem?)
Az első megoldás megfelelő lenne ugyis rögtön észreveszem , hogy forditva került fel a saru, ugyhogy csak az a lényeg hogy addig ne károsodjon a riasztó, csak az 1.ábra szerint a "negativ körbe" van a dioda. Miért nem a +12v-oson?
Az igaz , hogy így túl van bonyolítva( led, fényérzékelő, relé), de mintha Pulyka azt írta volna, fordított polaritás esetén nem világít a led - jó bekötés esetén húzatja CSAK meg a relét... ami kapcsolja az elektronikát.
Szia
Ez is jo megoldás,irtam,hogy hirtelen jött,eszembe se jutott a dióda! Szóval a led nem világit forditott táppal! HA rendes a polaritás,akkor a led világit,meghajta a foto "cuccot",az meg kapcsol egy relét,a relé a fő alaktrész,mert ez van sorbakötve az autoaksival és a riasztóval(meg lehet azzal is ami utána jön:inditómotor stb...) Tehát ameddig nem világit a led(mert forditott táp van)addig a relé sem fog zárni,mert forditott táppal a led nem hajtja meg fény nélkül a fényérzékelőt De ez bonyolult,a diódás megoldás egyszerűbb! UI:Különben olyan sokszor veszed le/ki az autoaksit,hogy vissza/be rakáskor eltéveszted véletlenül?
nem olyan sokszor , de ha egyszer már csinált kb. 40000 -es kárt ezt szeretném elkerülni
majd ha elromlik a riasztó forditott tápnál,azzal is gyere ide,biztos segitünk a javitásban
![]() ![]() ![]() Viccet félretéve,azért 40ropi tényleg nem semmi pár alkatrészhez képest...
Urak!
Ha lehet ne hülyítsétek szegény kezdőt, mindenféle Led-es marhasággal. Semmi szükség rá, plusz a relé fogyasztására. Megfelelő áramú soros dióda a pozitív ágban, a megoldás. (A biztosíték és dióda védelem, csak akkor jöhet szóba, ha a diódán létrejövő kb. 1V feszültségesés nem engedhető meg.) ![]() Triniti! A saru fordított felrakása, elég kszarvas hiba. Nem csak a riasztó puffanhat el tőle, hanem szinte minden. Vannak elektromos részek, amit nem tudsz megvédeni ilyen módon. Úgy hogy egyetlen módszer a figyelmes bekötés. üdv! proli007
beony, beony a soros dioda a legjobb védelem a forditott polaritás bekötés elleni védelemre,max ha 0.7V esés számit akko nem jó,de az eccerü dolgokat megvédi az emberi "butaságtól" figyelmetlenségtől.
![]() "semmi se tökéletes" Idézet: „Megfelelő áramú soros dióda a pozitív ágban, a megoldás” Ez így van, csak ha az akksi és a kocsi saruja közt van, kell néhány száz amperes dióda, a hűtésről nem is beszélve (mert indítózás közben 2-300A-t is felvesz az indítómotor). Ezért inkább csak érzékeny eszközök elé célszerű kötni a soros diódát (riasztó, autórádió elé), akkor elég 5-10A-es is. Van megoldás a teljes védelemre is: Kell egy relé amelynek érintkezői elviselnek párszáz ampert, de kicsi legyen a tekercs feszültsége <12V, és a tekercsel sorba egy dióda. Az érintkező pedig sorba az akksival és a + saruval. Amikor jól van bekötve az akksi, meghúz a relé, és ráengedi a feszt a kocsira. Ha fordítva van rákötve, akkor a dióda miatt nem húz be a relé, és rá se kapcsolja az akksit. Persze miután jól van bekötve az egész, célszerű a relé tekercsét megszakítani, az érintkezőt pedig rövidrezárni, mert a relé tekercse hamar leszippantaná az akkut. De mindenképpen a diódás a legjobb védelem.
szia.
szerintem a legegyszerübb megoldás ha az aksi + csatlakozoja mellé piros festékkel huzol egy jelzést,illetve a + kábelre piros szinü szigetelö szalagot tekersz.olcso gyors és hatékony. :yes: és nem kell bibelödni semmilyen áramkörrel ![]() üdv Sergei
Az akkuba polárváltó vizet kell tölteni, az megoldja a problémát!
![]() Literes kiszerelésben is van! ![]()
Hello!
Én csak a riasztó védelmére gondoltam! (lehet, nem is kocsiban van a riasztó.) Ekkora balfácánságra, még nem láttam védelmet kocsiban. üdv! proli007
Tessék, a teljes értékű fordított polaritás elleni védelem.
Aki tud venni BUK752R7-30B-t, az megcsinálhatja azzal is, és akkor csak 6-8 db kell. Ha csak kisebb fogyasztót kell védeni, akkor p-FET-tel (IRF4905) célszerű kivitelezni a pozitív ágban.
Építsd meg ezt egy relével. Akár fényszórórele is lehet. Ezzel az elrendezéssel a diódán esö fesz miatt sem fog a riasztó halkabban szólni és nem is melegszik.
Egy sima közönséges sziliciumdiódát kell sorba kötni a + vezetékkel. A többi csak ágyúzás verébre.
Nekem van egy sejtésem, hogy hogyan cserélték fel a poilaritást: Az igaz, hogy a saruk más méretűek, így azt nem tudja felcserélni. De! A riasztó vezetékét minden további nélkül be lehet kötni (csak mint ahogy a példa is mutatja nem célszerű... ![]() Egy ilyen sarun több vezeték is van. pl. az én autómban ide jön az indítómotor egy jó vaskos vezetékkel, az autónak a fővezetéke, és én kötöttem már be ide egy vezetéket a fejegységhez, a xenon fényszórokhoz (ide 2 db ot is), és innen megy az inverterhez is a vezeték. (természetesen minden ágban olvadóbiztosíték van)tehát ez 6 vezeték ami a saruhoz megy.
szerintem megengedhető, mert egy jó állapotban lévő aksin menet közben 12,5-14 volt közti feszültség van. Álló helyzetben is egy picivel több van rajta mint 12 volt. Tehát ha kb 1 voltot esika feszültség a dióda miatt. annak nem szabad gondot okoznia(elvileg...).
Egyébként meg én most vagyok egy motorcsere után, mivel menet közben elment az olaj egy 1000 Ft árú olajgomba miatt..... a komplett blokkcsere tokkal vonóval 130 ezerben volt..... készülök csinálni egy "elektromos nivópálcát" ami mutatja az oljaszintet. emelett bele fog kerűlni egy olyan okosság is ami méri az olajnyomást. lehet hogy ezek túlzások, de olcsóbb dolgok ezek mint a motorcsere...
Egyébként a olajszint mutatás nem új dolog, 20-25 éves bmw k ben is megtalálható, tehát nem megoldhatatlan dolog.
nem az aksi és a kocsi összesfogyasztója közé gondoltam-tuk,ha nem a riasztóba beépiteni a diódát,kb 1db 5A-s tán m,ég elég is.
az emberi hülyeség határtalan,meg a félrenézés is. "semmi se tökéletes." még én se. ![]()
az oil szint mérése az még a R19-be is megtanáható,pl az én GTS-be is.
![]()
Biztos benne van abban is, de eddig nekem nem volt dolgom renault val, így nem is tudtam hogy abban is van. Azt nem tudod véletlenűl, hogy mi az elve ennek? a folyadék (olaj) okozta rövidzárat figyeli, vagy úszóval van megoldva??
|
Bejelentkezés
Hirdetés |