Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Egy kis robogó elektronika
Lapozás: OK   12 / 37
(#) zoz11 hozzászólása Márc 10, 2013 /
 
Üdv mindenkinek.
Került hozzám egy aprilia sr DITECH robogó, 17ezer kilométerrel. Voltak már gondjai, azok mind rendbe lettek téve.

Viszont az ECU-ja tele van hibakóddal. Azokat hogyan tudnám belőle törölni?

Köszönöm! Üdv: Zoltán
A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2013
(#) ambrus tibor hozzászólása Márc 15, 2013 /
 
egy kis segitrséget kérek.van egy yamaha robogóm beindul, viszont valami okból nemlehet felturázni a motro, csak alapjáratba megy.gondolom valami elektronika hibája van mert mechanikusan minden rendben van.ha tudtok segitsetek
(#) zolika60 válasza ambrus tibor hozzászólására (») Márc 15, 2013 /
 
Karburátoros?
(#) ambrus tibor válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 18, 2013 /
 
igen
(#) Xanax hozzászólása Márc 18, 2013 /
 
Minap vettem egy Malaguti F15 Digit-et! (2004)
100k Ft volt hibásan árulták. Műhelyben összedobtam az idomokat miegymás de az elektromos rendszerével valami bajság van!
Gyújtásra teszem és beindítom villog a műszerfal és a vízfokvisszajelző!
Vízhőfok visszajelzést lekötöttem a hűtőröl de akkor is ezt csinálta!
Ha az aksit bekötöm valami nem stimmel mert el kezd füstölni valami amint ráteszem a világítást!
Indexet ha rátettem müködik de nagyon gyorsan villog!
Valaki akinek volt ilyen vagy hasonló problémaja, létszi írja meg mi lehet ez!
(#) zolika60 válasza ambrus tibor hozzászólására (») Márc 18, 2013 /
 
Akkor nézd meg a fúvókákat nincs-e valamelyikben egy kicsi maszat. Szerintem csak nem kap elegendő üzemanyagot.
(#) zolika60 válasza Xanax hozzászólására (») Márc 18, 2013 /
 
Nem ismerem ezeket az újmódi huncutságokat, de nem lehet, hogy nem hófok, hanem vízszint visszajelző ami villog. Esetleg mindkettőt ugyanaz a lámpa jelzi? Találtam szervizleírást hozzá, kapcsolási rajz is van benne, talán segít. Bővebben: Link Külföldiül van, de azért sok infót kiszedhetsz belőle.
A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2013
(#) ambrus tibor válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 18, 2013 /
 
kitakaritotam az egész karburátort a fuvókákat is és ugysem akar kipörögni
(#) Tonybacsi válasza ambrus tibor hozzászólására (») Márc 18, 2013 / 1
 
Szia!

Mint mindig, valamilyen apróság okozza a problémát.

Általában a hiba leírása nem (vagy nem mindig) elég. Tudni kellene az előzményeket is. Mi volt megbontva, javítva, cserélve, üzemképes volt-e előtte a motor, átesett-e tuningon, és ha igen, az milyen mértékű, gyári alkatrészeket tartalmaz-e, és ha nem melyik része más, volt-e mostanában fúrva, került-e bele új dugattyú, mondjam még....? .
Segíteni csak akkor tudunk, ha ismerjük az előzményeket is.

Tehát: minimum egy pontos típus, évjárattal, köbcentivel!

Megpróbálok egy általános leírást adni, ha (egy 50ccm segéd-motorkerékpár pl. egy Yamaha Jog.ot feltételezve) beindul, de nem pörög fel.

Elsősorban üzemanyag ellátási problémát kellene keresni.
Vagy túl sokat kap, vagy túl keveset.

Ha túl keveset:
-Ezeknek a benzincsapja vákuum segítségével nyit amit a szívócsőben (a fojtószelep után) kialakult nyomáskülönbség hoz létre. Ez egy kis gumicsövön át csatlakozik a benzincsapra. Ha lehúzod a porlasztóról és szájjal vákuumot csinálsz, akkor folynia kell az üzemanyagnak a porlasztó felé teljes cső átmérőben. (az egész művelet előtt érdemes friss benzinnel teletankolni, elkerülve az öreg, "bedöglött" benzin hengerbe jutását). Érdemes tehát ellenőrizni a gumicsövet is, nem lyukas, vagy repedezett-e valahol /csere/.
-A fúvókákkal már nem foglalkozunk azt átnézted.

-Valahol fals levegőt szív (az üzemanyag mennyisége ilyenkor megfelelő, de a levegő mennyisége sok, ez is elégtelen üz.a ellátási jelenséget mutat).
-Plusz levegőt szívhat a légszűrő háznál, a porlasztó és a henger között található szívócső guminál /ez gyakran repedezik és törik, én mindig cserélem/, a főtengely szimmeringeknék, hengertalpnál, végső esetben a dugattyú kismértékű törése sem kizárt, illetve átverős még a membrán /ha még gyári akkor acéllemezből van, és szeret kirojtosodni, de akár el is törhetett/
-Kilyukadt a karter (?!) /találkoztam már ilyennel is/
-Sérült karter illeszkedő felület.

Ha túl sokat /ez a jellemzőbb/:
-Eltömődött a légszűrő, vagy a légszűrőházon a bemeneti nyílás /tisztítás-ellenőrzés/.
-Rajta van a szívató végig /ha még mechanikus akkor bowden ellenőrzés, és a szivató dugattyú ami a porlasztóba megy, és az alján van egy kis gumitömítés szeret elrepedni/.
-Ha elektromos a szivató akkor elektromosan is kell ellenőrizni /hideg motornál 12V-ot kap a patron/
-Eltömődött a kipufogó.
-Eltömődött a henger kipufogó nyílása.
-Nem húz eleget a gázbowden.
-A porlasztóban nem a gyári fúvókák vannak.
-A porlasztó nagyon el van állítva /ez ritka/
-Dugattyú törött.
-Membrán törött-repedt.

Remélem sikerült némi felvilágosítást adni, mi mindentől lehet az, ha a motor beindul, de nem pörög föl. /azt a "nem pörög föl"-t kicsit pontosítsuk! Mikor, milyen fojtószelep állás mellett, és mennyire nem pörög föl? És közben milyen a kipufogóból kijövő hang, kemény-lágy? Finom, folyamatos gázmozdulatra, vagy hirtelen teligázra?/

És az elektronikáról még nem is esett szó.

A gyújtás alaplapja fixen van rögzítve, állítani nem lehet, tehát elrontani sem .
Ha beindul, akkor nagy valószínűség szerint a kábelek is a helyükön vannak.
A gyertya nem csinál olyant, hogy beindul, de nem pörög föl /legtöbbször/, a gyertyakábel sem, meg a pipa sem.
Ha "döglődik" a gyújtás tekercs, az rendszerint vagy be sem indul, vagy csak magas fordulaton hagy ki, a gyújtó trafó szintén így szokott rendetlenkedni.
Van még egy gyújtás dobozunk, ritkán "hal" meg így.
(#) ambrus tibor válasza Tonybacsi hozzászólására (») Márc 19, 2013 /
 
nagyon szépen köszönöm a leirást.yamaha mbk ról van szó 49 köbcentis az évjáratot nem tudom.elektromos szivatója van.
(#) ambrus tibor válasza ambrus tibor hozzászólására (») Márc 19, 2013 /
 
tuningolva nem volt
(#) Tonybacsi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 19, 2013 /
 
Ez igaz! Elnézést.

(csak próbáltam segíteni szegény lelkes amatőrnek, honnan induljon ki, de túl "mechanikusra" sikeredett, később észre vettem)
(#) account55 hozzászólása Ápr 25, 2013 /
 
Üdv! Lenne egy olyan problémám az aprilia sr old motoromon , hogy a motor csak akkor jár egyenletesen ha nincs letestelve a gyújtástrafó, ha le van testelve akkor kihagy a gyújtás.
Plusz a negatív saruban is áram van. A teljes elektromos rendszer ki lett cserélve (alaplap,elektronika,fesszabályzó,trafó).Már nem tudom mi lehet a baja.
(#) arion válasza account55 hozzászólására (») Ápr 26, 2013 / 1
 
Valamit elkötöttetek. Kábelről kábelre le kell ellenőrizni a vezetékezést. A neten találsz kapcsolási rajzot hozz. Nem irigyellek sziszifuszi munka lesz mire megtalálod a hibát.

Nekem is ilyen mocim van, én is rendbe raktam az elektromos rendszerét, tudom, hogy micsoda meló lesz, bár én nem kötöttem el semmit .
(#) account55 válasza arion hozzászólására (») Ápr 26, 2013 /
 
Az a baj,hogy én így vettem a motort annyi problémával hogy nem volt szikra. Megvizsgáltuk még régebben a kábelezést felvágtam az össze zsugorcsövet nem lehetett látni semmi elkötést minden kötés eredetinek tűnik de valószínű,hogy nem néztem át rendesen de neki kell állnom szétbugázni megint mert egy így nem jó.


A feszültségszabályzó miatt nem lehet ilyen probléma ?
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2013
(#) Tonybacsi válasza account55 hozzászólására (») Ápr 29, 2013 /
 
Szia!

A "...nem volt szikra..." után hogyan lett szikra? Mi lett kicserélve?
(#) account55 válasza Tonybacsi hozzászólására (») Ápr 30, 2013 /
 
Üdv!

Nekem a gyújtás elektronika volt rossz (CDI)
(#) Tonybacsi válasza account55 hozzászólására (») Máj 1, 2013 /
 
Elképzelhető, hogy (ha nem eredeti, gyári alkatrészek kerültek bele) nem kompatibilis valamelyik alkatrész a másikkal. (főleg alaplap-CDI páros)

Igazából azt sem értem, miért kellett az összes elektronikát kicserélni? Hiszen "csak" szikra nem volt. Ritka amikor minden tönkremegy. A feszültség szabályzónak nem sok köze van a gyújtáshoz.

Az akkumulátor nincs esetleg fordítva bekötve?
(#) account55 válasza Tonybacsi hozzászólására (») Máj 1, 2013 /
 
Úgy kezdődött,hogy azt hittem az alaplapon égett le az egyik tekercs de nem. kicseréltem nem lett szikra ,a trafó az új azt nem én vettem rá hanem az előző tulaj , az alaplap után vettem rá egy cdi-t meg pluszba mellé egy feszültség szabályzót hogy az is új legyen, utána lett szikra.
Nincs benne akkumulátor csak tönkre tenné. Akkumulátor nélkül is zárlat van.
De most át nézem majd hétvégén rendesen.
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2013
(#) Kodis hozzászólása Máj 14, 2013 /
 
Hello!
Hozzám került egy yamaha mbk flamer 125cc robogó.
A gyújtásával van valami gond. Mert ha kézzel forgatom a főtengelyt akkor még ad szikrát de ha őninditóval,vagy berúgóval akkor csak az első 2-3 fordulásnál ad és onnantól semmi.
Azonban ha nagyon lassan forgatom folyamatosan ad.
Már cseréltem rajta gyújtás elektronikát de ugyanazt csinálja.
Mi lehet a gond ?
Talán a jeleadó, vagy a gyújtótekercs? Hogyan tudhatám meg csere nélkül?
(#) Kodis hozzászólása Máj 15, 2013 /
 
Valaki akinek lenne ötlete kérem ossza meg velem köszönöm !
A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2013
(#) arion válasza account55 hozzászólására (») Máj 15, 2013 /
 
Továbbra is azt mondom, nézd át alaposan azt az elektromos rendszert.
Sajnos nem tudom mit takar pontosan a CDI az én sr 50-emben ha jól emlékszem csak egy feszültségszabályozó doboz van kb 6-7 kivezetéssel..

Viszont azt mindenképp derítsd ki mikori évjárat a mocid, mert sokféle elektronikai-vezetékezési variáció volt.

A zárlat tuti nem normális, lehetnek sérült szigetelésű kábelek is erre figyelj. Tényleg nem fogod megúszni a kábelről kábelre ellenőrzést, főleg úgy hogy szépen mész végíg a kábeleken az akkusaruktól kezdve, mi hova megy stb.....
(#) arion válasza Kodis hozzászólására (») Máj 15, 2013 /
 
Én gyújtó tekercsre tippelnék....de sztem Tonybacsitól kérj segítséget. Egyébként fentebb részletesen írt, olvasd el sok a hasznos dolog benne.
(#) arion hozzászólása Máj 15, 2013 /
 
Kérnék én is egy kis segítséget. Különösebb bontás nélkül hogyan lehet megállapítani mennyi köbcentis a motor? Sajnos minden adattáblája le van festve, így vettem.
Felújítottam rajta mindent ami szükséges volt-nem részletezem- beszabályoztam mindent amit kellet. Most jól megy, kicsit túlságosan is jól.... Ezért aggódok, hogy mennyi a köbcenti. 50-esnek adták el, sok hibával.
A km óra meghajtót javítanom kellett, és pár fog ki van törve belőle, tehát durván csal, kevesebbet mutat. De ezt érzem is. Most, saját órája szerint kb 70-et megy, de érzem hogy a valóságban sokkal többel megyek. Ezért érdeklődök, mert gyanús hogy nem 50cm3-es a motor. A fogyasztás is kicsit magas sztem egy 50-es motorhoz képest. Valójában mennyit tud menni ? Kb 1996-97-es évjáratú Aprilia SR50 LC (vízhűtéses).
(#) Kodis válasza arion hozzászólására (») Máj 15, 2013 /
 
Köszönöm!
Már mindent elolvastam töbször is és számtalan más oldalt is.
De eddig még nem találtam megodást arra hogy hogyan tesztelhetném a fent emlitet alkatrészeket.
A gyújtó teketcsről 3 kivezetés van.Multiméterel mértem bármely párosításal ad 100-200v feszt. A jedadó 2 kivezetésű ennek mérésére még őtletem sincs hogy lehetne.
Milyen álásba, milyen értéket várhatnák?
(#) fongab válasza arion hozzászólására (») Máj 15, 2013 /
 
„Valójában mennyit tud menni ?”
Szia
Egy 50köbcentis motor közúton: 40Km/h val. Ha sebesség korlátozás, nincs.
Versenypályán: akár 100….120Km/h val is mehet. Igaz, ebben az esetbe, csak 1….3 versenyt, bír ki. Utána felújítás.
üdv.
(#) zoz11 válasza arion hozzászólására (») Máj 15, 2013 /
 
Hali
Az 50es SR-ek nagy átlagba alapból a 80at viszik, kisebb finomabb hangolással akár 90-100at lazán. Nekem is volt sima karbis, most egy Ditech van, ez valósan viszi a 110et, persze pár apró módosítással, de 50ccm-es a motorja.
(#) arion válasza zoz11 hozzászólására (») Máj 15, 2013 /
 
Köszönöm mindenkinek. Nem versenyezni akarok vele, csak más motorom nem volt, a gyerekkori Romet Pony-t kivéve. Az tényleg csak 40-et ment. Ezért voltam kíváncsi, hogy egy felújított SR 50 aminek a hengere dugója eredeti, mennyire képes ha meghúzatom és kipörög rendesen. Azt tudom hogy amikor a városban megyek a kocsik közt akkor kb. 30-at mutat. A vége pedig 70 a saját órája szerint. Sajnos nem tudom mennyi a valós és mennyit mutasson ha megyek a városban és nem akarom hogy megbüntessenek. kb. 20-30 ra tippelnék.

Egy új km meghajtó vagyonba kerül ezért nem dobom ki a sérültet.

Még egy: Mennyi a reális fogyasztás 100km-re?
A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2013
(#) Tonybacsi hozzászólása Máj 15, 2013 /
 
Mindenkinek!

Általános tapasztalat szerint, egy (olasz) 50ccm-es segéd-motorkerékpár nem Di-Tech, tehát a porlasztós, léghűtéses, jó állapotú motorral, gyárilag nem fojtott kivitelű kipufogóval, jó futóművel elérheti sík úton, önerejéből a 70-75-öt, digit műszerrel mérve. Ezek a típusok 2-4 liter üzemanyagot esznek így.

/90-100-nál, komoly végáttétel nélkül, gyári variátorral már 20000-es (!) fordulat kellene, ami nem lehetséges/
(#) Kodis válasza Tonybacsi hozzászólására (») Máj 15, 2013 /
 
Űdvözletem!
Ha van ídeje tudna pár tanácsot adni?
Köszönöm.
Következő: »»   12 / 37
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem