Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Idézet: Azért ezzel csínján érdemes bánni, mert minden UPS amivel eddig összefutottam max 1-2 A töltőáramot képes leadni és az elektronika is erre van kalibrálva. Nem véletlen, hogy a legnagyobb szünetmentes akksi 12-17Ah-s. A nagy 400kVA-es gépekben is, csak nagyobb feszültségű és több pack van összefogva. Egyetlen UPS-t tudok, ami üzemszerűen elmegy a 280Ah-s akksival is - azt én árulom - de nem 50-60eFt... Hozzá kell tennem, hogy az akksinak sem igazán jó ha a névleges kapacitásának a tizedénél kevesebbel töltögeted. Ez 60Ah-s akksinál ugye 6A.... Ez nem csak idő kérdése - hacsak nem akarod az akksit sűrűbben cserélgetni, mert képtelen mondjuk regenerálódni. „Külső akkuról is vígan üzemelnek, csak megfelelő vastagságú vezetékkel kell meghosszabbítani-kicserélni”
Szia! 1.) Nem tudom mennyire megkésve: Ha új kábelt kell kivinni - ne sajnáld a keresztmetszetet, mert evés közben jön meg mindig az étvágy. Így van ez a műhelyekkel is. Egyre nagyobb gépek, több fogyasztással... Én műhelynek - mindegy mekkora a betáp - legalább 4-es vagy 6-os kábelt vinnék. Akkor később maximum betápbiztiket cserél az ember - de a hálózathoz nem kell nyúlni. Azt sem írtad, hogy levegőben, vagy földben - mert nem mindegy.... Ha gégecső és levegőben - abból sem árt UV álló, bár tapasztalataim szerint mindegyik szétmegy a napon. Ha földben viszed akkor kizárólag földkábel, vagy symalen cső és valamilyen 5x4-es 5x6-os kábel, azért mert a symalen egyben van. Nem a föld nedvességtartalma az aggályos, hanem a savassága. Megeszi a gumikábelt is.
2.) 3db AAA = 4,5 V Li-ion telefonakksi 3,7V ..... Mivel fotót nem tettél fel fogalmam sincs mekkora a hely. Ha akksiról is elmegy, akkor jó a sima ceruzaakksi is, mivel rövidzárban 8A-t simán tudnak az olcsók is. Ha nem nyitnak ki ról a LED-ek a 3,6V-os kapocsfesz miatt, akkor is lehet például újratölthető elemeket venni, aminek magasabb a kapocsfeszültsége, de többször felhasználható. Nekem ilyenek kerültek a fényképezőgépembe, ami azelőtt zabálta az elemeket, most teljesen jó.
Szia!
1.)Köszi a válaszod, tudom ha biztosra akar menni az ember nem sajnálja, amúgy pont én is 4-es 6-os mkh-ra gondoltam első körben, inkább 4, de én pont emiatt küzdök építésügyi téren a statikussal, de szerintem minden szakmára jellemző, hogy szeretnek agyonbiztosítani, azért tettem fel a kérdést, hogy ha nem muszáj nem mennék el a végletek felé, de az automatán átfolyó áramot bírja, ez 16A-os lesz dugaljra, 10A-os világításra, itt csak a távolság miatt tanakodtam. A vezeték védett helyen kábelcsatornában, ezen túl a terasz lábazatban besüllyesztve a szigetelésben szerintem merev falú MÜ védőcsőben fogom vinni, időjárási hatásoknak nincs kitéve. 2.) Akksi-t kerülnék, adapterrel szeretném üzemeltetni, így a DC irány megfelelő.
Ha újra kell húzni a kábelt később az addigra már még drágább kábellel - az nem biztos hogy jó lesz . 4-es szerintem nem túlbiztosítás, mert 2,5-ös indokolt 20m fölött - ez egy nagysági lépcső. Főleg ha már akár csak két dugaljat raksz fel egy kábelre párhuzamosan. A merev falú cső jó, de egyrészt könnyebben törik, másrészt toldva van - ezért javasoltam a symalent...
Köszönöm az ötleteket. A helyzet az, hogy fatüzelésű kazánon van a keringető szivattyú. Ha áramszünet van, túlmelegszik a rendszer. Ha nem vagyunk otthon ebből baj is lehet. Ezt az időt kellene áthidalni valamilyen megoldással, ami 3-4 órán keresztül is meghajtja a szivattyúkat.
Helló tungsram!
Idézet: „Egyáltalán nem szinuszos a villany ami lejön róla.” Van amelyikről az jön le. Vannak szinuszos kimenetű UPS-ek is!
Szia, az ilyen kazánoknál mindig van egy mechanikus levegőmennyiség szabályzó , ami a vízhőmérséklet függvényében több-kevesebb levegő beáramlását teszi lehetővé az égéstérbe.
Ez elég kell hogy legyen áramkimaradás esetére is. Ha valami okból már nincs meg , vagy te magad megszüntetted akkor ajánlott visszarakni . Tegyük fel hogy veszel vagy alkotsz valami akkumulátoros , vagy napelemes ..... bármi más megoldást, és mégis leég a házad : jön a szakértve-elemző tűzvizsgáló és/vagy elemezve-szakértő tűzvizsgáló ( szerintem aki szakért vagy elemez éppenséggel mindkettőt gyakorolja , mind bohócok ) megállapítja hogy eme láncos szerkezet hiánya miatt keletkezett a tűz , és máris ugrott a remélt kártérítés. Úgyhogy ajánlott inkább az eredeti megoldásnál maradni.
Helló erbe!
Idézet: „A szinuszos jelet adó UPS-ek általában Smart jelzést viselnek valahol.” A "Smart" jelzés az APC nevű gyártó egy termékcsaládjára utal nem? Idézet: „az ilyen kazánoknál mindig van egy mechanikus levegőmennyiség szabályzó , ami a vízhőmérséklet függvényében több-kevesebb levegő beáramlását teszi lehetővé az égéstérbe. Ez elég kell hogy legyen áramkimaradás esetére is.” Biztos, hogy nem. ujonc kérdése valóságos problémát takar. Erre két megoldás van: Az, amit ő keres és a vészhűtő. A környékben télen elment az áram kb. két órára, volt is dolguk a fűtésszerelőknek. Attól függetlenül, hogy sok fűtésvezérlést raktam már össze, a vészhűtő pártján állok. Nincs üzemeltetési költsége, viszonylag egyszerű szerkezet. Egy olyan szünetmentes pedig, aminek valódi szinuszos kimenete van és több óráig bírja, sokkal drágább, mint a vészhűtő. Plusz az akksik élettartama sem örökös.
Helló Zoli!
Idézet: „Én 2013-ban nem is gondolnék másra.” Ezt hogy érted? Hogy manapság már alap, hogy mindegyik szinuszos? Én megnéztem pár típust. Az első öt (amelyiknél fel volt tüntetve ilyen adat) nem szinuszos (Centralion Blazer 400, APC BACK-UPS CS 500VA, FSP 600VA EP Nano, POWERCOM, APC SC1000I - Smart-UPS SC) Kerestem szinuszosat, de alig találtam. Végül lett pár: APC SU3000RMXLI3U, UPS Eaton 5130 1750VA 2U. Sajnos ezek már a közel félmilliós árkategóriába tartoznak.
APC Smart UPS
Idézet: „tiszta szinuszhullám, az elmű-vel teljesen megegyező” Bár csak 600 VA, de az idézettel ellentétben míg a hálózati feszültség szinuszának teteje erősen belapult, az UPS-é olyan, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Nemrég tettem fel én is egyet vegyestüzelésű kazán mellé, akkor néztem meg szkópon. Sajnos, nem sokat értek a szünetmentesekhez, még csak 22 éve javítom őket. Akkoriban még az "Onlány" Trakis volt a menő, 4 db 55 Ah-s zsiguli akkuval. A kisebb kettővel.
Szia! Nem kell nekibúsulni! Számolni kell.... Ha van egy szivattyúd (vagy több) mérd meg a tényleges teljesítményét - persze az adattábla is sokat segít. Szorozd meg a teljesítményét 7-el. Ez megadja mennyi a maximális teljesítmény azaz mekkora kell minimum a szünetmentesből. Nagyon nem mindegy milyen UPS-t választasz, mert a működési elvéből kifolyólag fel is robbanthatod a félvezetőket egy trafómentes változatban a földelési viszonyok miatt. Nem emlékszem pontosan, de mintha csak a line interactive elvűek lennének jók trafómentesből. Nekem egy használt APC színuszos - de trafós van itthon 1500VA-es és kitűnően elmegy róla 2 keringető szivattyú - órákig. Én kb 35.000 Ft-ért vettem ez reális használt ár - ma is kapsz ennyiért. Ami megdobhatja az árat - ha venni kell hozzá akksit. Én nagykerből a kettőt megkaptam kb 16.000Ft-ért. Így viszont zsír újak. Riasztó akksit ne rakj bele - nem erre való. Még valami.... Nem csak színusz, hanem "szinoid" is jó lenne ami kicsit inkább lekerekített trapéz - sőt a motor nagyobb hatásfokon dolgozik vele. De tény, színuszost egyszerűbb beújítani használtan. Négyszöget felejtsd el.
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2013
Helló erbe!
Kitől idéztél? No értem én ezt, csak azért írtam, mert azt gondolom, hogy a "smart UPS" inkább köthető az APC-hez mint a szinuszos szünetmentes tápegységhez. Mint ha azt mondanánk, hogy az a sík képcsöves monitor, amelyik "trinitron" (Tehát félrevezető lehet, mert fordítva igaz inkább...)
Igen, az (alap)fogalmak tisztázása egy nagyon is lényegi kérdés...
Trakis? Ez nem egy VKI licence alapján gyártott kütyü volt? Tulajdonképpen egy rezgőkörös inverter volt, ami 50 Hz-re volt hangolva... Mint egy hálószoba szekrényke. Spéci kondik voltak benne, a C213 mintájára, csak sokkal nagyobbak voltak. Valami 50 uF, meg 100µF rémlik... Mindjárt kapunk a pofánkra az off-ért...
Ha előbányászom a pincében, lefényképezem. Egy 500-as részeiben még dobozban van. Nem volt nagy, de piszok nehéz. Külön ugyanakkora, kicsit magasabb dobozban az akkuk. A hálószoba szekrényke méretű az 1000-es volt.
Licenszekkel nem vagyok tisztában. A jelgenerátor részt nem kellett javítanom soha. A meghajtás ellenütemben ment. 2 db BD... hajtott trafóval 4 pár 2N3055-öt. A tápot kapcsolóüzemben 3-4 db cseh KU... tranzisztor nyomta. Fütyült állandóan. Nem úgy néz ki, mint egy rezgőkörös inverter. A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2013
Köszönöm, ezt már korábban megtaláltam valahol, csak ugye említettem korábban, hogy a távolság miatt kérdeztem.
Hagyd, nem ér az egész annyit...
Helló katt!
Ennyiből nem tudom pontosan mire szerettél volna utalni. Nem kerültek képbe vitás alapfogalmak. Idézet: „Kitől idéztél?” A korábbi linken olvasható leírásból.
Bővebben: Link
Valóban nem figyeltem arra , hogy csak teljes szinuszos kimenetű UPS az kevés van a PC boltok kínálatában. Ezért elnézést kérek!
Kérdésem az lenne, hogy a váltókapcsolásnak az a változata, amikor a két váltókontaktusra csatlakozik fázis és a nulla vezető a közös pedig az izzóhoz megy, ugye a kapcsoló beégéséhez, zárlathoz vezet a keletkező ív miatt. Nem lehet ezt kondival orvosolni? (nincs kedvem új vezetéket behúzni mert tele a cső)
Idézet: „amikor a két váltókontaktusra csatlakozik fázis és a nulla vezető” Szabálytalan és életveszélyes. Nagyon gyorsan át kell kötni szabályosra és megoldódik a problémád. A fázisvezető megy a kapcsoló közös pontjára. A két kapcsolt szál megy a másik kapcsolóhoz, onnan a közös az égő foglalatának fenékérintkezőjéhez. A nulla az égő foglalatának oldalérintkezőjéhez.
Életveszélyesnek nem nevezném, inkább azért nem alkalmazzák a három lehetséges bekötésből ezt, mert a kapcsoló könnyen beég, és zárlat keletkezhet..
"Életveszélyesnek nem nevezném" Akkor még nem láttál, a kapcsolófedél alól kicsapó ívet..
Tényleg nem. 1982 évi Elektronikai kapcsolások (ipari szakkönnytár) című könyv szerint, nem szabálytalan, csak az említett ok miatt nem ajánlott. Persze azóta lehet változtak a szabályok.
A fő gond az új vezeték behúzással az, hogy elég telített a védőcső, és van három kanyar is benne. Nos emiatt nem szeretnék falbontás módszerével élni.
A régi kapcsolóknál a 60-as években, kicsit más volt a helyzet. Ott egy kerámia billenő rész, kb. 2cm utat tett meg, mire a másik érintkező zárt. Az alatt az ív simán elaludt, nem beszélve a távolságról, ami az érintkezők között volt. De ez már a múlt-é. Valamint akkor a rézvezetékek ára is motiválta az "alkotót". (Később azt a "hígagyút" is, aki az alu vezetéket bevezette..) De semmi képen nem nevezhető ez helyes megoldásnak. Viszont esetleg más elektronikus módszert választhatsz a megoldásra. Főleg ha több helyről lenne kapcsolva a dolog, lehet az célszerűbb. üdv!
Gondoltam hogy a kapcsoló érintkezőtávolsága a kulcs.
Lehet valóban impulzusrelé lesz a dologból. Köszi Gábor!
Én ezen felül azt is nehezményezem, ha lekapcsolás után fázis marad bármelyik érintkezőn (itt konkrétan mindkét érintkezőn tud fázis lenni lekapcsolt állapotban, emiatt 100 laikus izzócserélőből 1 tuti otthagyná a fogát).
Ne maradjon! A kapcsoló legyen szíves a fázist megszakítani. Ez a kapcsolás ezt nem tudja megoldani. |
Bejelentkezés
Hirdetés |