Fórum témák
» Több friss téma |
Én is így értelmezem. Akkor kerül a fogyasztón keresztül fázis teljes egészében a védővezetőre, ha a földelés is megszakad.
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2013
Még annyit ehhez, hogy ha jó a földelés, akkor csak nagy áramoknál, sok fogyasztó bekapcsolása esetén alakul ki veszélyes érintési feszültség, mert azért a földelés mégiscsak jobb áramvezető, mint a földön álló emberi test.
Sziasztok!
Teljesen kezdő vagyok és segítséget kérek a következőben. Olyan megoldást keresek, amellyel áramszünet esetén a fűtési keringetőszivattyút (2 db x 70 w) akkumulátorról tudom üzemeltetni. A rendszer kapcsoljon át automatikusan és vissza. Ha van esetleg valaki aki már készített ilyet, szívesen veszem a segítségét. Köszi!
Szia!
UPS-re van szükséged meg egy meg egy 220 VAC vezérlő relére amit a kazánból jövő motor vezetékre teszel. UPS (uninterruptible power supply) szinte bármelyik számtech. boltban beszerezhető. Méretválasztáskor vedd figyelembe a motorok cos fi értékét.
Szia!
A kollégák jót mondanak. Egy rossz nullavezető okozhatja a hibát. Nem biztos hogy szakadt a vezeték, lehet hogy egy kilazult vagy éppen szétégő csatlakozás a hiba oka. Ez lehet nálad de lehet áramszolgáltatói oldalon is. De inkább a belső hálózat a hibás. Ez már meghaladja azt a feladatot amit laikusként meg tudsz oldani. Egy regisztrált villanyszerelőt hívj ki!
Köszi, de én olyasmire gondoltam, hogy gk. akksiról huzamosabb ideig menjen, amit ha visszajött az áram egy töltőn keresztül automatikusan feltöltsön. Valami olyanra, amiben van akksi, töltő inverter és ezt kapcsolja ki-be valamilyen eszköz annak megfelelően, hogy van-e áram, vagy nincs.
Az nem lehetséges, hogy valamelyik érintkezési pont beéget?
Minél jobban terheled annál jobban melegszik, oxidálódik s nő az ellenállás amitől csökken a fesz. Én már találkoztam ilyennel nullbontósinnél, és ugyanezt produkálja.
Lehet persze valóban a fogyasztói hálózatban is rossz kötés a nullában. Ezt úgy lehetne kimérni, hogy terheléssel feszültséget kellene mérni a nulla és a védőföld között.
- Ha feszültség nem mérhető a nulla és védőföld között, akkor a rajzon lévő helyen van a hiba és életveszély... - Ha a hiányzó feszültség mérhető a nulla és a vedőföld között, akkor hátrébb, a ház nullavezetőjében van a hiba és akkor nem élet, hanem "csak" tűzveszély...
Sziasztok!
Ilyen erős áramhoz egyébként sem nagyon konyítok. Inkább gyenge áram és társai. Végül is kijött egy villanyszerelő ismerősünk és ő kiderítette,hogy bent a falban(elosztó rész) megvolt olvadva azt hiszem egy csoki és a belevezetett vezetékek. Most már jó minden. Köszönöm mindenki segítségét. (Egy jobb minőségű Fi relé mennyibe kerül? ) A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2013
Mondom én.Küldhetsz egy Bak sört.
A csokis megoldások, pláne a szorítólapka nélküliek nem túl jók. Az MCu kanócot szépen eldeformálja, megvágja a csavar. Nem beszélve az MKh-t meg érvéghüvely, csapos tüske nélkül használó megoldásról. Az eleve is kis felületen rossz az érintkezés, aminek károsak a következményei, pláne nagyobb igénybevételnél. A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2013
Üdv!
Idézet: „UPS (uninterruptible power supply) szinte bármelyik számtech. boltban beszerezhető.” Azzal gondok lennének, mert a PC-hez való UPS-ek ált. nem szinuszosak. A keringtető szivattyú meg arról híres hogy nem szívesen forog négyszögjellel. De még a "kvázi-szinuszos" sem biztos hogy megfelelő lenne. A szinuszos UPS meg sokkal drágább...
Egyáltalán nem szinuszos a villany ami lejön róla. Kondnzátorral elvileg ki lehetne hangolni de ez is kétséges. A másik gond meg az, hogy a kimenő 230V földfüggetlen. A trafó kapacitásán keresztül bír "csipkedni" a rákötött készülék..
1.) Talán a kazán remélhetőleg be van kötve az EPH hálózatba valahogy.
2.) Szerintem ennek van saját topic-ja. Javasol a kereső használata (Tungsram ez nem neked szólt!)
Szia! Nem feltétlenül kell megszakadnia a nullának. Jellemzően ilyen jelenséget produkál az is, ha csak kontaktos a nullavezető, például egy rosszul meghúzott, vagy időközben lelazult csavaros kötésnél. Nyilvánvaló, hogy ilyenkor eltolódik a nullapont valamerre. Én alaposan áthúznám első körben az összes betáp csavart a mért oldalon. Ha nem változik semmi, akkor mérés, majd ha nincs hiba a fogyasztói oldalon - akkor jöhet a szolgáltató és a méretlen betáp... Elég sok trehány nulla bekötést láttam már a szolgáltatói oldalról a kőművessegédből 1 nap alatt villanyszerelővé vált alkalmazottaktól.
Talált, süllyedt csak kicsit késve:
Idézet: „Végül is kijött egy villanyszerelő ismerősünk és ő kiderítette,hogy bent a falban(elosztó rész) megvolt olvadva azt hiszem egy csoki és a belevezetett vezetékek. Most már jó minden. ”
Nem kell hozzá semmi más, csupán 1 db UPS. A szükséges átkapcsoló relék benne vannak. Védővezeték folytonosságot is biztosít, így nem kell félni a csipkelődéstől. A szinuszos jelet adó UPS-ek általában Smart jelzést viselnek valahol. 600-700-as Smart UPS-eket viszonylag olcsón lehet kapni (többet is elajándékoztam ). Új állapotban 10-12 éve 50-60e.-Ft-ba kerültek. Vagy többe. Külső akkuról is vígan üzemelnek, csak megfelelő vastagságú vezetékkel kell meghosszabbítani-kicserélni az eredetit. 2*70 W kimenőnél 12 V-on 20A, 24 V-on ~10 A a felvett áram. Saját töltőjével is feltudja tölteni akár a 60 Ah-s akkut is, csak idő kell neki. Ami általában van bőven, mert nincs mindennap többórás áramszünet. Külső töltés is megoldható. A max. töltési fesz. elérésekor úgyis leállítja a belsőt.
Sziasztok!
Két dologban szeretném kérni a segítségeteket. 1. Meglévő lakóépület mellé épült egy tároló helyiség, ez kb 15 méterre van a lakáselosztótól. A betáp 3*16A (C) , a lakáselosztón 3*25A-es megszakítók, bár az mind1 hiszen az óra alatti úgy sem enged többet. A kérdés az hogy 1.5 -ös MTK/MBCU elég e megtáplálni ezt az új helyiséget, vagy 2.5-ös sima MCU menyjen gégecsőben a melléképülethez. Főként világítás miatt, de ha éppen ott szeretnék használni egy fúrógépet vagy bármi hasonló kisgépet akkor ne legyen probléma. 2. Amiben tanácsot szeretnék kérni, van egy lámpa a gyereknél, 3 AAA elmmel megy, viszont elég szépen eszi, gyakran kell cserélni, itt kérdezném, hogy van e valamilyen alternatíva, hogy ne elemről hanem közvetlen hálózati feszről menyjen, adapter vagy bármi ami szóba jöhet.(tölthetős elemet sem szeretnék) Kivitelezhető valahogy, ha igen tud e valaki segíteni benne hogyan? Köszönöm előre is mindenkinek. Z. A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2013
Szia!
Az 1,5mm2 az nagyon kis keresztmetszet feszültségesés szempontjából. Világításra megfelelő ha tényleg időszakos a használata az épületnek. Ipari tevékenységhez kevés. Nem tudom ki volt az a szerelő aki 25A kismegszakítót tett fel a lakás elosztódba de gratula neki. Kérdésed második fele: 1 db Dc aljzatot szerezz be pl: HE store majd forraszd be az elemtartó vezetékeire. 5V dc táppal már megy is. A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2013
Üdv!
Én 2013-ban nem is gondolnék másra. De igazad van lehet ez másnak nem triviális. Köszi a hozzászólást.
1,5 -ös MBCU elég kell, hogy legyen. Ha a két épület között nem kell a földben vagy a levegőben vinni a kábelt hanem a kettőt össze lehet csövezni, elég az MCU is. Fúrógép és hasonló kisgépekhez bőven elég az 1,5 mm2, 10 A-es kismegszakítóval.
Továbbá, hívj egy villanyszerelőt aki megcsinálja a lakáselosztót. Fontos hogy ne azt, aki a 25 A-es kismegszakítókat rakta bele. Persze mindezt azelőtt, mielőtt leég a ház a túlbiztosítás miatt. A lámpáról tudsz mutatni képet? Van valami külső csatlakozója is vagy csak elemről tud üzemelni?
Sziasztok!
Valaki meg tudná nekem magyarázni mi a különbség az ELCB és a FI relé között? Mi az ELCB pontosan? Köszönöm
Azért én megfontolnám ezt a beruházást!
Hányszor is kell neked a fűtés szivattyút áramszünet esetén járatnod? Nincs a házban annyi hőkapacitás ami nem bír el 2-3 óra szivattyú üresjáratot? A rövid áramkimaradások miatt beruházni egy UPSre hát.... nem tudom. Hosszú ideig meg akksiról sem menne. De egy aggregátor. Tárolt energiamennyiség szempontjából jobb otthon tartani 3-4L benzint mint csepptöltéssel kondícióban tartani nagy kapacitású akksikat.
Védve a villanyszerelőt szerintem korrekt módon megcsinálta, kezdetben egy másik mérőhely táplálta a házat, azaz 3*25A (B) ezért maradt bent, nem cseréltem vissza 16A-osra.
Nemrég meglett az új mérő 3*16A (C karakterisztika) onnantól megy 10-es mkh az elosztóig és onnan van továbbosztva lakáson belül különbontva, külön helyiségekre, vizes helyiségek mosogatógép egyebek fi-relézve. Annyit mondott anno, hogy úgy lett kialakítva, hogy 3*25A-t is bőven elvinné. (csak nem akartam első körben részletesebben leírni. (képet mellékeltem, ha mondd valamit) Szumma szummárum 2 javaslatot kaptam az általad említett simán vihető védőcsőben a 2.5 MCU, de lehet veszek 3*2,5-ös MTK-t védőcsőben, ha szükséges de pl 2.5 MCU van otthon, ezért kérdezem, nem kellene vennem. Másik javaslatban a nagy távolság és a feszültségesés miatt kevés a 1.5-ös keresztmetszet. Indokolt lehet a 4-es mkh? A lámpa, egy teknős alakú lámpa belül LED világítással ilyen csillagképet vetit fel a falra, 3 AAA elemmel megy, ezt szeretném kiváltani, gondolom a beléről kellene kép ugye? Azt otthon megnézem mennyire lehet szétszetni ha szükséges. Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2013
Így mindjárt más a leányzó fekvése, valóban korrekt munka. Azt hittem, sokkal egyszerűbben van megoldva és pl. egy dugalj is 25A -re van biztosítva. Láttam már ilyet...
Mekkora az a távolság? Ha van otthon 2,5 -ös MCU, akkor ne vegyél másikat, jó az is. A lámpáról egy fényképet, az aljáról is, és ha van rajta valamilyen csatlakozó, akkor arról is.
Hát amerre a vezetékkel el tudok menni az kb 15 és 20 méter közé tehető.
[Nem vagyok hozzáértő de szerencsére végig otthon voltam amikor a villanyász is tevékenykedett és megmaradt pár dolog az anyaghasználatról, bár egy alternatív kapcsolóval azért elbíbelődnék. az MCU MTK, MKH, WAGO .... szakzsargonokkal sikerült bővíteni a fogalomtáram. A lámpáról fényképet este tudok csatolni. A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2013
Az ELCB egy bővebb kategória. Sok közülük feszültségvezérelt, tehát nem az áramot figyeli, a Fi relé (RCCB) igen.
Az RCCB működéséhez nem szükséges saját föld, csak a nulla és fázisvezetőkön átfolyó áramok különbségét figyeli, míg az ELCB-t csatlakoztatni kell a földelővezetőhöz, és csak a saját földvezetőjén megjelenő feszültséget figyeli, gyakorlatilag ezért szüntették meg a használatát. Mert az RCCB továbbra is működőképes szakadt földvezető esetén, de ott az ELCB ott már csődöt mond. Mondjuk ez a villanyos topicba nyugodtan mehetett volna. A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2013
20 méter nem távolság. Ha csak kéziszerszámokat akarsz használni, még az 1,5-ös réz is elég, a 2,5-ös pedig bőven.
Szia,
Remélem ez segít. FI relé Lassú voltam... A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2013
Bocs nem vettem észre a válaszod, most rákerestem a dc aljzatra és ahogy nézem 3 pólusa van, itt mit mivel kellene összekötnöm, egy 3 db-os elemtartó esetében (+ - )?
Összehozom 1 szálra az 3 + , majd 1 szálra a 3 - ot de mivan va 3. pólussal? :/ Köszi. |
Bejelentkezés
Hirdetés |