Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   141 / 338
(#) zolika60 válasza hibbantpasi hozzászólására (») Máj 25, 2013 /
 
Érdekelne, írok privátot.
(#) c27 hozzászólása Jún 3, 2013 /
 
Sziasztok!
Az mitől lehet hogy az autó töltőfeszültsége felmegy az egekbe? (Régi skodánál van ez, a fesszabályozó ki kell cserélve újra egy ideig jó volt most meg nem.) Nézzem meg a testet vagy hol keressem a hibát? Gondlom csak a fesszabályozó és a test hiba jöhet szóba.
(#) adapter hozzászólása Jún 6, 2013 /
 
Tisztelt Fórum társak!

Újabb kérdéssel fordulok hozzátok:
Van Nissan Almerám '99-es 1.4 Benzines. Nyáron fogyasztása vegyes használat mellett kb: 7.2-7.7 körül mozog. Télen durván megugrik a fogyasztás olyan 10 körülre néha fölé is sikerül. (Tény hogy ilyenkor az asszony jár vele, gyereket visz, boltok, munkahely stb...)
A lényeg hogy szerintem sokat jár szívatóval, mire felmelegszik már meg is állt.
Tehát:
Tud -e valaki módszert hogy a fogyasztást közvetve vagy közvetlenül lenyomjuk? (Nyilván azon kívül hogy be sem indítom...)
Valami egyszerübb megoldás érdekelne, nagyon nem szeretnék belemászni az elektronikájába nehony az ecu megzavarodjon.
( a googli nem volt a barátom, nissanhoz nem találtam sem rajzot sem szervízkönyvet ami kiindulási alap lett volna, csak más, nekem nem igazán segítő dolgokat...)
Előre is köszi!
L
(#) _vl_ válasza adapter hozzászólására (») Jún 6, 2013 /
 
20 fokos fűtött garázs. Persze az meg latyakos időben a rozsdának nem fog jót tenni...
(#) adapter válasza _vl_ hozzászólására (») Jún 6, 2013 /
 
Na ez tényleg nem zavarja meg az ecu-t!
(#) dani1302 válasza adapter hozzászólására (») Jún 6, 2013 /
 
Léteznek kiegészítő fűtések, amik az autó hűtővizét melegítik elő. Ha üzemmeleg motorral indulsz, akkor jobbat teszel a motornak, kevesebbet fogyaszt és még neked is kényelmes, mert amint beülsz meleget fúj. Ezek kb. fél l benzint fogyasztanak óránként. Nekem is van pl ilyenem eladó.
(#) adapter válasza dani1302 hozzászólására (») Jún 6, 2013 /
 
Háát nem is tudom... A használhatósága kérdéses a mi esetünkben, ugyanis ha mondjuk a feleségem elviszi a gyereket oviba akkor ott körülményes hasnálni, utána megy munkahelyre kb: 4 percig, aztán ha indul haza ugyanígy... procedúra... Ha elektromos akkor nincs hova dugni a dugaszt, ha nem akkor meg ugyanúgy idő kiesés..
Én inkább olyan megoldásra gondoltam, hogy hallottam például olyasmit hogy ellenállást kötnek a hőszenzor körébe amit kapcsolóval aktiválhat az ember, vagy a lambda szonda jelébe avatkoztak valahogy bele. Ezek nagyjából gyártó specifikusak, és őszintén szolva fogalmam sincs hol és hogyan kellene beavatkozni egy almeránál..
Üdv:
L
(#) _vl_ válasza adapter hozzászólására (») Jún 6, 2013 /
 
Pontosan értettem én is, hogy miről álmodozol, és nem: nem létezik ilyen megoldás a problémádra. Nem azért, mert ne lehetne bárhogyan meghekkelni a rendszert, hanem azért, mert egyik sem fogja azt a gondot megoldani, hogy a motort mindenképpen fel kell melegíteni, márpedig ha ezt benzinnel csinálod, akkor az fogyasztásba kerül. Ha egy célkészülékkel (benzinkályha) teszed ezt, akkor valószínűleg picit jobban jársz. A skandináv országokban általában lehet ilyen extrát rendelni az autókba...
Az elektromos előfűtésről annyit, hogy ide azért súlyos kW-ok kellenek, ha nem órák alatt szeretnéd a motort felmelegíteni. Nekem van 1.5kW-os konyhai vízmelegítőm, ami 5 kerek liter vizet tud tárolni, és azt melegíteni. Ha belemegy télen a hidegvíz, legyen mondjuk 5-10 fokos, azt mondjuk 40 fokra felmelegíteni simán van vagy 5-10 perc. Az autó hűtőköre a motorral együtt az 5 liter vízhez képest jelentősen nagyobb hőkapacitással rendelkezik, így arányosan több energiát igényel, 3.5kW-nál többet pedig egy 16A-es kismegszakítón keresztül nem tudsz kinyerni.
(#) adapter válasza _vl_ hozzászólására (») Jún 6, 2013 /
 
Kissé tartottam ettől, de hát mit tehetünk, gondoltam egy kérdést megér és mivel Te mondod elhiszem, úgyhogy akkor feladom......
(Bár az azért érdekelne, hogy mitől romlott ilyen drasztikusan a téli fogyasztás, évente majdnem 1l-el változott az utóbbi 2 évben. Érdekes, hogy a nyári csak kicsit romlott... Mindezalatt kb: 10 000 km mentünk csak vele, ugyanis amit csak lehet cégessel intézek...
Szerelő tavaly lamda szondát cserélt, mondván biztos aza baj, de semmivel nem lett jobb...)
Köszi, üdv:
L
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2013
(#) Ricsi89 válasza adapter hozzászólására (») Jún 6, 2013 /
 
Döglődő hőgomba is okozhatja ezt a problémát.
(#) _vl_ válasza adapter hozzászólására (») Jún 6, 2013 /
 
Szerintem ennek az egésznek csak akkor van értelme, ha konstans tesztkörülmények között mérnéd:
- ugyanolyan külső paraméterek (hőmérséklet, légnyomás, páratartalom, szélviszonyok)
- ugyanaz az útvonal, lehetőleg külső tényezők (piros lámpa, elsőbbségadás miatti megállások) nélkül
- ugyanolyan állapotú gumi (kopás ill. nyomás)
- ugyanaz az ember, ugyanolyan lelkiállapotban ugyanúgy vezet, lehetőleg valami gép úton ellenőrizve az azonos paramétereket (pl. tachográffal a sebességet)
A fentiek közül bármelyiket megváltoztatod, változik az eredmény is. Meg eleve már liter pontossággal se egyszerű a fogyasztást megmérni...
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2013
(#) _vl_ válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jún 6, 2013 /
 
Akkor azért nyáron is rossz lenne a fogyasztás...
De ettől függetlenül egy ellenőrzést mindenképpen megér a dolog.
(#) adapter válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jún 6, 2013 /
 
Lehet, (bár az lenne!) valójában mérni még semmit sem mértem rajta, csak vakaróztam hol kezdjem...
Hétvégén ránézek...
Köszi
(#) adapter válasza _vl_ hozzászólására (») Jún 7, 2013 /
 
Mindent egybe vetve igazad van!
(Kiegészítve kicsit, hogy a fogyasztásokat állandóan figyelem -magam sem tudom miért- saját kocsi városban télen legtöbb esetben: 9,8-10,3 között eszik - leginkább a feleségem ritkábban én hajtom- ez fél liter ingadozást jelent. Ez nagyjából abból adódhat amit -roppat helyesen- írtál de hát nem is ez a fél lityi ingadozás zavar, hanem a korábbihoz képest megjelent plusz 2 liter amit akár a minimumhoz adok akár a maximumhoz sehogy nem kedvező ......
A cégesen is figyelem mindig, ott egyértelmű korreláció van a hurcolt tömeg és kisebb mértékben az autópálya használat és a fogyasztás között, más tényező jóval kisebb mértékben befolyásolja a végét...)

Ja és ne haragudj a szó**sásért!
Üdv:
L
(#) potyo válasza adapter hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
Akkor pedig valami lehet, hogy nem stimmel azzal az motorral. Levegőszűrő mikor volt cserélve? Nem ártana egy diagnosztikát csinálni, lehetőleg olyan emberrel, aki tovább lát attól, hogy "a számítógép nem ír semmi hibát". Pl. vannak olyanok, hogy csak a gyár által előírt lambda szondával tud jól menni, univerzális szondával nem lesz jó a fogyasztás. Nekem is fura, mert minden lambda szonda végülis ugyanazt csinálja, de úgy tűnik, van ahol számít. Az is lehet, hogy a motorvezérlő azt hiszi, mindig hideg a motor, ezért túldúsít folyamatosan - sokszor van, hogy a motorvezérlő nem ugyanonnan kapja a hőmérsékleti jelet, ahonnan a műszerfali műszer. Áll egy éjszakát, akkor megnézni, hogy a diagnosztika szerint hány fokos a motor (ekkor ugye kb. a környezeti hőmérséklettel azonosnak kell lenni), meg menni egy kört, hogy bemelegedjen, aztán ekkor is megnézni - legjobb nem leállítva, hanem járó motornál - ekkor meg jellemzően 95 fok környékén kellene lennie.

Lambdajel hamisítása nemnagyon való semmire, mert a motorvezérlő egykettőre rájön, hogy valami nem stimmel, és valószínűleg kapsz majd egy motorhiba lámpát, hosszabb távon a katalizátor sem szereti a szegény keveréket, meg a szelepek sem annyira. Kopogni is előbb fog gázadáskor, ekkor az előgyújtást is visszaveszi a vezérlő, aztán lehet, hogy végül ugyanott leszel a fogyasztással, mint hamisítás nélkül. És még "menni" sem fog rendesen.
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2013
(#) adapter válasza potyo hozzászólására (») Jún 9, 2013 /
 
Az simán lehetséges, hogy valami történt a motorral.. (De nem jövök rá micsoda ráadásul inkább valami lassabban kialakuló gond lehet nem egyik npról a másikra..)
Levegőszűrő évente van benne cserélve függetlenül a kilómétertől, legutóbb most február elején, akkor volt ugyanis műszakin.
Ezt a diagnosztika dolgot körbe kérdezem, mert olyan már látta aki
Idézet:
„"a számítógép nem ír semmi hibát".”

A műszerfali hőmérő jól mutat szerintem -bár egzakt módon nem mértem utána- kb abban a tartományban van ahol lennie kellene és nagyjából olyan ütemben emelkedik ahogy az kellene nem túl gyorsan és nem túl lassan (ismét hangsúlyozom nincs olyan információm, hogy hány másodperc alatt mennyivel kell emelkedjen a hőmérséklet milyen körülmények mellet....)
Egy dolog tünt fel, hogy amikor pl. egy barátoméktól jöttem haza már nem volt hideg a motor - bár teljesen nem érte még el a teljes üzemi hőfokot- kissé benzinszagú volt a kipufogó gáz.
(#) _vl_ válasza adapter hozzászólására (») Jún 9, 2013 /
 
Egyetlen alapvető kérdés van: ha a bemelegedési tranzienseket kiszűröd (azaz egy hosszabb útra mégy vele, és csak azt nézed), akkor is érezhetően több-e a fogyasztás. Ha nem, akkor álproblémát kergetsz. Ha igen, akkor van min gondolkodni.
(#) adapter válasza _vl_ hozzászólására (») Jún 9, 2013 /
 
A felvetés jogos, őszintén szólva fogalmam sincs, az utóbbi időben nem jártunk hosszabb úton... Volt egy Szolnok-Bp út de akkor meg futóval mentem felpakolva, és akkor volt fogyasztás rendesen.
(#) VIM hozzászólása Jún 14, 2013 /
 
Sziasztok! Érdeklődnék egy Ford alapjárati motor működésével kapcsolatban ami a képeken látszik és a motor kódja L1E. Nem mindig hajlandó normális alapjáratra, ill. közlekedési lámpánál megállva időnként leáll az autó. A "motor" tekercse 10.4Ohm, ez belefér a megadott 6-14Ohm-os referencia értékhatárba. A szeleptest felől érdeklődnék, hogy kitisztítható-e oly mértékben, hogy még egy ideig használható állapotba lehet hozni ezáltal, vagy ki kell cserélni az egészet, (mert ugye csak egybe építve lehet kapni a két darabot)? A szeleptest még nem volt levéve és tisztítva, csak a "motor" ami elég "szurkos" volt. A féktisztítós lemosása ideig-óráig volt eredményes, utána kezdte a "raplit" az egység. Minden segítséget köszönök ez ügyben.
(#) sufni-tunning válasza VIM hozzászólására (») Jún 14, 2013 /
 
Lehet butaságot kérdezek. Ultrahangos tisztítás?
(#) mormogipapa hozzászólása Jún 20, 2013 /
 
Helló!
Lehet hogy bugyuta kérdés de felteszem. Hogyan lehetne megoldani és milyen eszközökkel, azt hogy a kocsiba a hátsó üléseknél lévő 2 db hangszórót letudjam kapcsolni? Az ok a gyerek ha alszik hátul ne szóljon, tudjon aludni. 24 éves kadett és egy ősrégi Elta mp3 cd lejátszó van benne tehát technikailag sok csoda nincs. Köszi
(#) vargaf válasza mormogipapa hozzászólására (») Jún 20, 2013 /
 
Szia!

A 4 hangszórós rádióknál van lehetőség arra, hogy az első és hátsó hangszórókat különböző hangerőre állítsuk be. Ezzel a hátsó hangszóró hangereje teljesen levehető. Ha tudnánk a pontos típust, akkor részletesebb választ is kaphatsz. Ha menüből állítható be a hangszín, a sztereo balansz, akkor a menüben van az elöl/hátul arány megváltoztatására is lehetőség.

Üdv.: Feri
(#) kissi válasza mormogipapa hozzászólására (») Jún 20, 2013 /
 
Idézet:
„hogy a kocsiba a hátsó üléseknél lévő 2 db hangszórót letudjam kapcsolni?”
Benne van a válasz: kapcsolóval ( 2 áramkörös a 2 oldal miatt, mindegyik ággal megszakítasz egy-egy hangszórót!). A vargaf féle megoldás is járható, csak akkor mindig le-fel kell tekergetni a megfelelő hangerőt!
(#) maszek0005 válasza kissi hozzászólására (») Jún 20, 2013 /
 
És a terheletlen végfokozat... Hm, vajon mit fog szólni hozza? Nekem hasonló okból elszállt a végfok. Üdv: Jani
(#) proli007 válasza maszek0005 hozzászólására (») Jún 20, 2013 /
 
Hello! Csak a csöves nem lehet terheletlen. A tranyós lehet. (Maximum akkor lehet gond, ha bazi 100V-os illesztőtrafó van a kimenetén. De az itt nem lehet.) üdv!
(#) zolika60 válasza maszek0005 hozzászólására (») Jún 20, 2013 /
 
Még nem láttam olyan autórádiót, amiben attól tönkre ment volna a végfok, hogy nincs bekötve hangszóró. A négy hangszórósakat gyakran két hangszórósra kötik be. Az én autómban is úgy volt amíg meg nem vettem én tettem bele hátsó hangszórókat. Nyugodtan kapcsolhatja a hátsó kimeneteket semmi baja nem lesz ettől.
(#) kissi válasza maszek0005 hozzászólására (») Jún 20, 2013 /
 
Leírták előttem, nem fog tönkremenni ettől!
(#) V L válasza adapter hozzászólására (») Jún 22, 2013 /
 
Sziasztok. A "túlfogyasztás" és a hátul észlelt benzin szag -ami a teletanknál volt jól észlelhető- a beöntő cső vissza levegőztető ágának elrohadása miatti repedés volt az oka.
Egy feljárón megállva csöpögött- így találtam meg. Persze a gumicső is repedezett, azt is cseréltem. A gyújtás problémája is túlfogyasztáshoz vezet, nekem az elosztó cseréje volt a megoldás. ( Gyertyát már előtte cseréltem, és csak kicsit lett jobb. ) az injektorok tisztítása is segíthet, én a "spurit" használtam sokat. - Nekem most a fékeim fognak egy hangyányit
( kb. egy-két liter tankolásonként a +), persze már aktuális a tárcsa cseréje.
Takarékos közlekedést kívánok mindenkinek.
(#) adapter válasza V L hozzászólására (») Jún 22, 2013 /
 
Megnéztem, csöpögés nincs és nem találtam kapcsolatot az üzem anyag szint és a problémák között....
A gyújtás probléma hogy derült ki ?
Volt valami kísérő jenség esetleg?
Gyertyákat nem cseréltem mostanság de nem sok kilóméter van bennük (NGK)...
Spurit még nem használtam..
(#) wartowski hozzászólása Jún 24, 2013 /
 
Elektro-guruk!

A következő kérdést szeretném feltenni: egy piezo-elektromos szenzor meghal-e ha ellenállást mérek rajta??
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2013
Következő: »»   141 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem