Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Ez egy érdekes, és kicsit elbarmolt szerkezetnek tűnik sajna. Mivel a második képen lévő lyuk azért van és azért nyom ki ott levegőt, mert ugyebár a dugattyú mindkét irányba intéz légmozgás. Ha nem lenne, nem tudnád elforgatni. Az alsó lyuk hát igen az érdekes. Mondjuk ilyet még nem láttam, de a sajátjaimból kiindulva, a második képen látható luksinak inkább feljebb kéne lennie, Az alját leeresztő funkcióval bedugózni, majd feltölteni olajjal annyira, hogy alsó holtponton a hajtókar beleérjen.
Üdv!
Ez gyárilag ilyen(nem elbarmolt), ugyanis ez egy IFA kompresszor(mint a viccben: 120 lovas, kétüléses és kék!!). Eredetileg a motoron alulról kapja az olajzást, azt hiszem. Nem szerencsés kompresszornak, de az alját le szokták dugózni, és az oldalsó nyílásra egy kis csővel egy kicsi(literes) tartály kellene az olajnak. Viszont hosszabb üzem után kinyomja a tartályba és nincs kenés( valamennyit mindig beledolgozik a forgattyúsházba). Jó lenne feljebb fúrni rá egy lyukat, ahol a levegő távozhat, de ha nem használod folyamatosan, akkor nem kell. (meg ha megfúrod, és ha később fel akarod újíttatni valahol, akkor nem veszik be cseredarabnak) Üdv! Tomi A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2013
Egy típust tudnál írni ami jó a villanymotorhoz.
Ilyen papírt találtam a motor tetején a "doboz"-ban. :o)
A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2013
Konkrét típust nem tudok neked mondani de bemész egy villanyszerelési boltba, vagy keresel valakit aki asszinkron motorok tekercselésével foglalkozik, ők biztos tudnak adni neked. A motorod adatai legyenek felírva. /áramfelvétel, teljesítmény, fordulatszám/
A rajzon a bekötése látható balos és jobbos forgásirány esetén. Van egy kondenzátor is berajzolva, ha jelenleg nincs a motoron akkor ha már a boltban vagy említsd meg hogy egy indító kondenzátorra is szükséged lenne.
Kondenzátor van rajta, de adattábla nincs. A tekercselő mondta, hogy vigyem be a motort és megoldják. A segédfázis relé, indító relé 2700 Ft körül van.
Azért köszönöm Mindenkinek!
Üdvözletem!
Látom itt sok hozzáértő,ügyes ember van,így hát nekem is lenne kérdésem: Mostanában építek egy kompresszort,amihez már beszereztem pár dolgot: -1 fázisú 1,5kW-os indító kondis villanymotor-képek mellékelve eredeti és felújított állapotról -25l-es (11,5 kg-os) PB-gázpalack-tartálynak (természetesen üres,kitisztított,mosott) -nyomáskapcsoló+az indításhoz kellő elektronikák -10-bar os biztonsági szelep -10-bar os mérőóra -a kompresszort megvettem,de még nincs nálam,csak az eladó készítette kép. Kérdésem az lenne,hogy a mellékelt kompresszorról készült kép alapján ez milyen kompresszor lehet?(mert az eladó nem tud róla semmit)-gondolok itt a hűtés típusáról,és a kompresszor saját típusára.Valamint,kell-e más egyéb dolog a gépezethez,ami csak javítja a működését,valamint ha szerszámgépet akarok működtetni a termelt levegővel mi kell még hozzá? Várom a hozzászólásokat!-Köszönöm! Képek:
Szeva!. A mocit meg is csapágyaztad, vagy csak összemázoltad? Mert a mázolás nem =a felújítással. Áttételt nézve minimum másfélszer akkora szíjtárcsa fog kelleni a kompresszor egységre mint a mocira. Szerszámgépet ennyivel? Milyen gép lesz az? Meg kell nézni amúgy a gépkönyvben a szükséges levegőmennyiséget, minimális rendszernyomást, olajos/száraz levegőre van e szüksége, ezek után ugyebár gép igénybevétel függő, hogy mekkora puffertartály kell hozzá. Lehet hogy szükséged lesz egy nagyobb tartályra, hogy legalább a töltés idő alatt is tudjon működni a gép. Mondjuk ahogy látom nagyfordulatú a motorod, így a kompresszor egységnél lemehetsz egészen 1300n-ig. Viszont folyamatos használat mellett a próba időszak alatt azért ellenőrizd a fej hőmérsékletét is, nehogy besüljön. Na meg ilyen apróságok. De amúgy ha nálad les a gép, és nem tudsz róla semmit, mérd le a dugót és az utat, így nagyjából sejthető egy alap teljesítmény. De semmi méret nincs rajta. Ez csak egy kép... Lehet akár méteres is a fej, de az is lehet hogy csak 10 centi. Nem mindegy... Egyik jó géphez, másik csak gyerekjáték... Érted ugye?
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2013
Villanyszerelő létemre természetesen tudom ha van hibája a motornak,ennek nincs,3 éve teljesen fel lett újítva(tekercselés+csapágyak) azóta összesen 10 üzemórát futott!-azért vettem ezt,mert tudtam hogy jó,és nem kell "szórakozni" vele!
A kompresszorról annyit hogy vagy Rába vagy Ikarus,csak nem tudják melyik pontosan,tehát nem játékszer.Az ékszíjtárcsa akkora lesz rá mint a motoron,csak nem 2,hanem 3 ékszíj-utas(gondolom az látszik a motoron hogy 2 méretű tárcsa van rajta). A szerszámgépeknél ne ipari felhasználásra gondolj,csak hobbi célokra kell,mert a lényege ennek a gépnek a kerékfújás,tisztítás,festés.
Üdv az Uraknak! Kompresszor építésre adtam a fejem, beszereztem egy TK-200 as kompresszort, és ezt szeretném meghajtani. A gond hogy csak 220V van, milyen 220as motorral tudnám meghajtani? A nyomó vezetékbe szeretnék mindenképpen visszacsapó szelepet.
Üdv!
Az előző bejegyzésembe feltöltött kompresszor végre nálam van,Rába-Ikarus típus,vízhűtéses,olaj kenéses.-és itt van bajom,mert ha azt akarom hogy kenve legyen,akkor a "kádját" fel kell töltenem minimum félig olajjal,de forgatásnál kifújja a tengelynél(szimering mellett) mert ahogy a dugattyú dolgozik bent a forgattyús házba nyomás/vákuum képződik.-Valakitől ötlet arra hogy lehetne orvosolni ezt úgy,hogy ne menjen a kompresszor rovására? Íme a kompresszor:
Fúrd meg a forgattyús házat, hogy ott kitudjon jönni a túlnyomás. Ezt körülbelül a tengely magasságában tedd. oda csatlakoztass egy csővel egy kis tartályt. Menet közben ide fogja felnyomni az olaj egy részét a dugattyú alatti nyomás, de leállás után ez visszacsorog. Az enyém is így működik, bár azon volt gyárilag egy menetes furat ebbe építettem az olajtartályt. Kiválóan működik vagy tizenöt éve.
Szuper,köszönöm!-akkor szedhetem szét az egészet hogy a vasforgács ne peregjen a forgattyúba,remélem működni fog!
A tied is kifújta az olajat a tengelynél?/vagy kifújná ha nem lenne ott a tartály? A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2013
Én a képeken látható módon oldottam meg. Nekem annyiból rosszabb hogy gyárilag a forgattyúsház alján van a lik és így elég hevesen, és elég sok olajat ver ki, emiatt kellettek a csőbe azok az olajfelfogó lamellák. A tetején pedig van kettő darab 2-es furat a távozó levegőnek.
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2013
A tengelynél nem fúj ki, mert a tartályba fújja. Tulajdonképpen nincs túlnyomás a forgattyúsházban, mert a tartályon keresztül kiegyenlítődik.
Ez is egy működő verzió. A lényeg, hogy a nyomás kitudjon egyenlítődni.
Nekem meg egy olyan problémám van hogy kicseréltem a gyűrűket újra és szerintem elég kevés a kompresszió. Ha kézzel forgatom be tudom fogni a nyomó oldalt, mielőtt kicseréltem a gyűrűket akkor is be tudtam fogni de nehezebben tudtam forgatni. Egy 50kg-os tűzoltó palack a tartályom, 6bar-ról 8bar-ra kb 3-4 perc alatt termeli fel. Nem mértem az időt csak tippelek. Valakinek valami ötlet? Vagy az új gyűrűknek idő kell mire teljesen "hozzákopnak" a henger falához?
Szevasztok! Kicsit ide tartozik ezért is írom. Kb két hete leálltam a barkácsolgatásokkal, és gondoltam akkor ha már nem annyira egetverő és összeraktam a kis barkács kompresszort, akkor a nagyot megint átépítem, és a kéthengeres zil-t meg felújítom. Hát igen rosszul emlékeztem a zilem nekem is tényleg sikló csapágyas, a csepel volt a tűgörgős, de mindegy. A lényeg hogy ma voltam egy pesti boltban, ahol egy nagyon segítőkész emberke van, és mindene van hozzá és szerezni is tud. Volt készleten gyűrűje-hajtókar-hengerfej-hengerfej tömítés, lefújó szelep, meg mittom én. Hajtókar csapágyai sajna nem voltak de telefonált párat és tud azt is szerezni. Így már nem kétséges, hogy fel tudom majd újítani magamnak a dögöt. Lényegében ennyit akartam hozzáfűzni, majd ha egyszer elkészülök ezzel a nagyobbal, teszek fel pár képet.
Tulajdonképpen rájöttél.
Idézet: „az új gyűrűknek idő kell mire teljesen "hozzákopnak" a henger falához”
Sziasztok.
Elkezdtem átolvasni a fórumot,és tetszik. Szeretnék építeni egy kompresszort,de nem találtam adatokat sehol. Felrakok a kompresszoromról egy képet,a kérdés a következő lenne. Csak 1 fázis van,később viszont lesz 3 is.Érdekelne 1 illetve 3 fázisra is,mekkora motorral kel meghajtani,fordulat,kw? Esetleg ha valaki ért ehhez a kompresszorhoz,érdekelne minden adat,tapasztalat STB Érdekelne mekkora ékszíj tárcsa kell a kompresszorra meg a motorra. Melyik csati a levegőszűrő,és melyik a nyomott oldal,ami a tartályba megy. Egyenlőre köszönöm.
Ránézésre olyasmi mint az enyém. Nekem egy 2,2kW-os motor hajtja három fázisról körülbelül 1500-as fordulaton. Nem számolva lett az áttétel, hanem saccra kerestem egy szíjtárcsát a méhben amit a motortengelyhez esztergáltattam. A kompresszor tengelyen volt egy gyári öntöttvas tárcsa az is maradt. Ezzel az összeállítással tökéletesen működött éveken keresztül, amíg egy fáziskimaradás miatt le nem égett a motor. Mert persze motorvédő nem volt rajta. Ezért javaslom te tegyél.
Üdv!
Ez már működő vagy épülő kompresszor?-mert nekem ugyan ez a motortípus van,de azzal nem működik.Én most szereztem egy 3 fázisú,2,2kW-os motort,az a minimum ami képes meghajtani egy kompresszort ha el is akarjuk hogy induljon mondjuk 2 bar-on!-Főleg ha csak 1 fázisunk van!-Szóval amit én javaslok az minimum 2,2kW-legyen,mert utána drága lesz cserélni a motort mert mégsem megy.
Üdv Mindenkinek!
Nekem ugyanilyen Csepel kompresszor van összeállítva egy 1.8 kw-os 220as motor hajtja. Az áttételem az1:3hoz. A motor 3000 ret fordul. Ha kell teszek még fel képeket a kész kompresszorról is. Tisztelettel Madzagos
Üdv!
Először is:szép munka!-nekem tetszik! A motorodról annyit hogy ránézésre 3 fázisú,csak 1 fázison hajtott,persze lehet hogy tévedek és gyárilag 1 fázisú.De célszerűbb rá egy 1400 fordulatos motor,(halkabb,ékszíj sem kopik annyira stb.)/főleg hogy ez a motor 3 ezret soha nem foroghat,nem szinkronmotor/ ,én a saját hibáimból tanultam. A kompresszor az egyik legjobb fajta,de ha a te ~2800 fordulatos motorod 1:3-áttéttel van akkor az kb.900 fordulattal fog pörögni,ami egy kicsit sok a csapágyaknak,főleg ha csúszó-csapágyas,és nincs kenve rendesen,és hamarabb tönkremegy a jó kis kompresszorod,olyan 5-600 fordulat a legjobb neki,igaz,így nem termel annyi levegőt,de sosem kell félni tőle hogy tönkremegy. Ezeket saját tapasztalataimból tudom.
Szia!
Ez gyárilag 1fázisú, és ténylegesen 2980-at fordul egy német sterimóból lett kibányászva. A kompresszor pedig tűgörgős és szóróolajzás elég neki mert gyárilag is annyit kapott.Fél éve működik és nincs probléma vele. A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2013
Működő! vagyis amikor megvettem működött , mert kipróbáltuk.
Most a hálózat átalakítása van folyamatban. Utána jön a kompresszor korszerűsítése is /nyomáskapcsoló, visszacsapó szelep, csatlakozások/.
Üdv!
Hát igen,tűgörgős csapágy jó tulajdonsága hogy alig kell kenni! A motorod jó erős ha megtekeri,de az a 2980-fordulat rá van nyomva,de nem pöröghet annyit,max 2800-at,ez a leggyorsabb fordulat asszinkron motornál,akár honnan hozza az ember a slip-miatt,és így lehet pontosan kiszámolni a kompresszorra jutó forgás sebességet... Nyomás alatt is képes elindulni rendesen?hogy csináltad,indító+üzemi kondis?
Üdv!
Ha jól látom a tied is imi motor,nekem is hasonló volt rajta 1,5kW-os,de én nekem nem ért rajta szinte semmit,pedig már 1:3,5-ös áttétet is raktam rá de a 2800-as motor üresbe is alig-alig forgatta,a kompresszorom ugyan ilyen ikarus,csak teljesen új. Hát igen,a nyomáskapcsoló,motorvédő,visszacsapó és társai nélkül nem érdemes csinálni kompresszort.Az enyém sem működik most,pedig már igencsak jó lenne. |
Bejelentkezés
Hirdetés |