Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   134 / 206
(#) nyemi válasza mikroferi hozzászólására (») Júl 7, 2013 /
 
A Gompy gyújtás amit megépítettél olyan lendkerék konstrukcióra készült mint amit az előbb mutattam .
Szóval muszáj neki egy negatív és egy pozitív impulzus ami közt legalább 20° lenni kell (de 36-40° a legjobb).
Mert a számítás is időbe telik és az alatt nem áll meg a lendkerék.
A másik meg ha tönkremegy a PIC az alap előgyújtás marad , így nem áll le a motor (nincs baleset veszély) csak a teljesítménye csökken.
(#) nightlife válasza mikroferi hozzászólására (») Júl 7, 2013 /
 
Én Nyemiét építettem meg, ezt csak szemrevételeztem annak idején.
Ha az üzemanyag levegő arányon nem változtattál, akkor a kormos gyertya utógyújtásra hajaz, bár nem releváns, hisz nem volt ideje megmelegedni a gyertyának, mert rövid ideig járattad.
Próbáld ki görbét +-5 fokkal is eltolva.
Lehet, rossz irányba megy a görbéd, a programban előfordulhat hogy a pickuphoz képest vannak a fokok beosztva.
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2013
(#) mikroferi hozzászólása Júl 7, 2013 /
 
Na ez jó!Szenvedek vele egy csomót és végül nem is jó a motoromhoz.Vááá.Na mondegy még megpróbálom amit nightlife írt,aztán ha az sem jó megy a kukába az egész.Esetleg nyemi picesét merre találom meg?
(#) nightlife válasza mikroferi hozzászólására (») Júl 7, 2013 /
 
Ragassz másik mágnest is a lendkerékre, 20-30 fokkal a másiktól ellentétes pólussal, és már meg is van oldva
Nyemié Hall jeladót használ, viszont elég hozzá egyetlen mágnes, nincs monitoring, nincs kommunikáció a géppel, viszont 100%-osan működik.
A kapcsolást, és programot tőle kérd, mert már vannak új verziók!
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2013
(#) watt válasza nightlife hozzászólására (») Júl 7, 2013 /
 
Feltéve, ha megfelelően építi meg valaki!
(#) nightlife válasza watt hozzászólására (») Júl 7, 2013 /
 
Igen, én is izzadtam mire sikerült összehoznom az invertert, szkóp nélkül nem is ment volna.
Aztán éles próbán is megbukott, mert kéthengereshez építettem kettőt, egy nyákra, egy inverterrel táplálva. Amikor a kondi rá lett sütve az egyik oldalra, egyből kapcsolt a másik tirisztor is... Pár hónap eltelt, mire összejött a stabil verzió
Mikroferinél viszont elég a pic, és a környező rész, mert TCI-t épít, ha jól tudom.
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2013
(#) mikroferi hozzászólása Júl 7, 2013 /
 
Vagy esetleg megpróbálok flowcodeban összehozni egy programot erre a kapcsolásra....Nem tci,cdi!
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2013
(#) nyemi válasza watt hozzászólására (») Júl 7, 2013 /
 
Az igaz, nem egyszerű .
Mostani EI28 Ferritre készült , hát CDI trafó legyen a talpán amelyik bírja 100mJ feletti impulzusokat. Bevallom a Babetta és Simson trafók félóra járatás után már forróak voltak (persze a BOSCH nem )
A tirisztor is BT151/800-as mert szekunder feszültséggel is fen vagyok már 480Volton.
A plazmáról meg az MSD nem is mondok semmit , ki kell próbálni és hallani, látni mennyivel stabilabban jár a motor.
Ezért akármit mondtok, büszke vagyok rá,tisztelet a kivételnek.
(#) nightlife válasza mikroferi hozzászólására (») Júl 7, 2013 /
 
Ha gondolod, van feleslegben egy Nyemis vezérlős részem, itt bujkál valahol. PIC is van hozzá. Ha állod a postát, elküldöm jövő héten. KB 500 Ft. Többit privátban holnap
(#) watt válasza nyemi hozzászólására (») Júl 7, 2013 /
 
Lehetsz is! Jó terv, minden rajta van, ami kell.
Esetleg nem lehet a szekundert kicsit lejjebb venni, hogy kisebb motorokhoz is jó legyen? A melegedés a primer tekercs kisebb feszültségtűrése miatt van.
(#) mikroferi válasza nightlife hozzászólására (») Júl 7, 2013 /
 
Persze érdekel,de az hall jeladós nem?
(#) nyemi válasza watt hozzászólására (») Júl 7, 2013 /
 
Én most felfelé indultam. De aki kisebbet akar nyugodtan fejlesztheti , mert ez egy nyílt forrású projekt. Igaz honlapom az nincs, de itt
minden segítséget meg adok.
(#) watt válasza nyemi hozzászólására (») Júl 7, 2013 /
 
Van hozzá nyákterv? Azon bukik el itt minden, szerintem! Legalább mások is tanulhatnak belőle, mert a nyáktervezés lényegét elmondani nem lehet félmondatokban...
(#) mikroferi hozzászólása Júl 7, 2013 /
 
Nyemi!Amit nightlife fentebb felajánlott az nekem jó lehet?Mit kell még alakítani rajta,és ha hall jeladó hogy illesztem az én motoromra?
(#) nyemi válasza mikroferi hozzászólására (») Júl 7, 2013 /
 
Sehogy. Hanem ugyan úgy impulzus tekercsről kéne járatni , és valahogy úgy illeszteni mint a Gompy félét.

De mutass már létszíves egy képet, a jeladó részről a lendkeréken.
Hogy lássam mik a lehetőségek és hogy is kéne megoldani.

Köszönöm.
(#) mikroferi hozzászólása Júl 7, 2013 /
 
Ma már nem megyek a műhelybe,de reggel ezzel kezdek.Addig is köszönöm!
(#) nyemi válasza watt hozzászólására (») Júl 7, 2013 /
 
A fix nyákterv a vasmag "választásnál" (Miket írok , ki mihez jut hozzá innen onnan) bukik meg mert van nekem is fekvő, álló EE 20-som amihez külön nyáktervet kellet készítenem. Persze csak trafónál, de az ép elég.
A töltő kondenzátorokkal (1µF/400 most a nagyobb feszültségnél már 630V) is baj van mert úgy néz ki hogy nagyon jó minőségű kell és ha lehet két egy forma értékből legyen összerakva az 1µF körüli érték.
Mert múltkor vettem ilyen szürkéket, és melegednek púposodnak, nem valók semmire.
Most ezeket használom (ezek bírják480V is), de már lehet majd át tervezni megint a nyákot mert lelógnak (szélesek).
Szóval a Nyák tervezésnek igazából a pénztárcánk szab határt, hogy milyen minőségű alkatrészeket tudunk olcsón beszerezni.
(#) watt válasza nyemi hozzászólására (») Júl 7, 2013 /
 
Csak optikai ötletadónak a rajzolat lenne hasznos, mert sokan azt gondolják a nyák tervezés egyenlő a pontok összekötésével, mindegy milyen úton és milyen vonalvezetéssel szélességgel...
(#) nyemi válasza watt hozzászólására (») Júl 7, 2013 /
 
Az van
(#) mikroferi hozzászólása Júl 8, 2013 /
 
Jó reggelt mindenkinek!Nyemi!Itt vannak a képek!
(#) watt válasza nyemi hozzászólására (») Júl 8, 2013 /
 
Szép terv! Remélhetően segít azoknak, akik nyákot akarnak tervezni saját kútfőből.
(#) watt válasza mikroferi hozzászólására (») Júl 8, 2013 /
 
A Flowcode topicban felvetett problémára reagálnék. Biztos, hogy -0,47V-ot mértél? Szerintem ez mérési hiba. Ha az áramkör működött másik programmal, akkor nem lehet ott ilyen feszültség. Azt a jelet, amit a motorod ad, nem lehet megmérni multiméterrel csak szkóppal. Fogadd meg simpi tanácsát és modelezd a bemenetet ellenállással és egy gombbal, majd próbáld ki a programot, amit írtál LED detektálással. Bár elég szkeptikus vagyok, hogy Flowcode-ban le tudod programozni a gyújtást, nem kimondottan ilyen időkritikus feladatokra van kitalálva. Nekem is szendvednem kéne, miután tele kéne pakoljam C és ASM betétekkel és a gyári modulokat át kéne írni sok helyen, hogy úgy működjön, ahogy szerintem jó. Talán egy sima előgyújtás állítás nélküli buta program működhet, de annak nem sok értelmét látom.

Abban egyetérthetünk gondolom, hogy elég nehéz megítélni, mit hol tárgyaljunk ki, az is jó kérdés, hogy itt programozzunk-e? (szerintem igen, legalább elvi szinten, miután gyújtásvezérlés szerves része) Az nem, hogy a Flowban áramköri problémákat oldjunk meg...
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2013
(#) mikroferi válasza watt hozzászólására (») Júl 8, 2013 /
 
Watt!Köszi a kimerít választ és igazad is van mindenben!Pontosan így gondolom én is és nagyon jól látod,hogy nem tudom egyenlőre leprogramozni az előgyújtást de én mindig mindent így tanultam meg.Magam elé állítok egy nagy feladatot,és szépen elkezdem építeni,ha valami nem megy tanácsot kérek és abból látom hol rossz a gondolatmenet.Lelehetne ülni tanulmányozni valami flow könyvet,de azzal én nem lennék igazán előrébb.Szerintem minden a gyakorlaton múlik!Többször kimértem,ugyanazt mérem.Egyébként rosszul gondolom,hogy a pickup jelére az RB0-án 5 voltnak kellene megjelenni?Legalábbis én ezt szűrtem le a kapcsolásból.Persze ez nekem nem működik.
(#) watt válasza mikroferi hozzászólására (») Júl 8, 2013 /
 
5V körülinek, de 4V már elég és az meg is jelenik, csak nem folyamatosan, hanem impulzusonként amit nem tudsz megmérni, csak szkóppal, vagy csúcsérték mérővel.
Nem csak Flowcode könyv kéne, hanem C, asm, PIC adatlapok, elektronika, motorok működése...
Lehet, hogy neked kényelmes mindent megkérdezni, de hidd el ez nem a megfelelő út, mert nem vezet sehová. Egy bizonyos egyszerű dolog végére el lehet jutni, de ez mondhatni zsákutca is egyben, mert kvázi becsukott szemmel vezettek oda. Nem szívesen lennék a vakvezetőd egy őserdőn keresztül, pedig ez a gyújtás dolog egy őserdő elhiheted...
(#) watt válasza mikroferi hozzászólására (») Júl 8, 2013 /
 
Hány fokkal van holtpont előtt a jeladód?
(#) mikroferi válasza watt hozzászólására (») Júl 8, 2013 /
 
27 fokkal és amint fentebb látod a fényképeken csak egy 5mm átmérőjű "jel" van,nem hosszú mint egyes típusokon.
(#) watt válasza mikroferi hozzászólására (») Júl 8, 2013 /
 
Igen, de ez pont elég a folyamat elindításához. Az érdekes, hogy csak 27°, mert ez azt jelenti nyílván, hogy ettől csak kisebb előgyújtást adhat az áramkör (láttam itt már 30°os értékeket is). Az is problémás lehet, hogy sokkal kevesebb idő marad a számításokra, ezért nehezebb hozzá megírni a programot. Előny, hogy a szűkebb időtartomány nem okoz gondot az alsó fordulatokon indításkor. Valószínű. hogy 5-25°között kezelni tudja egy PIC, de én akár 90°-al is előrébb tenném a jelet, de 45°-al biztosan.
Mekkora a max fordulatszáma a motornak?
(#) mikroferi válasza watt hozzászólására (») Júl 8, 2013 /
 
Max fordulatszám 10.000 de én szeretném 9000 körül letiltatni,ott már úgyis csak "ordít".Valahol olvastam hogy ilyenkor a nagyobb előgyújtást úgy adják meg,hogy várnak egy kört és a következő körnél történik hamarabb...Ez nem megoldás?
(#) watt válasza mikroferi hozzászólására (») Júl 8, 2013 /
 
Végül is megoldás, de egy 18F-es PIC simán megoldja erőből, főleg, ha korábban van a jeladó.
(#) pjg válasza watt hozzászólására (») Júl 8, 2013 /
 
Úgy gondolom, hogy a jeladó impulzustól számítva a következő jeladó impulzusig mérek. Az pont egy körülfordulásnyi idő. 10 ezer fordulatnál 6 millisec az idő. Ezt mérem. Ha 60 fokra teszem az érzékelőt akkor durván fél millisec időm van kiértékelni és gyújtani Azért ez elég sok idő egy PIC-nek. Ekkora fordulaton meg ritkán megy a motor, tehát ennél több idő áll rendelkezésre.
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2013
Következő: »»   134 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem