Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Lényegében igen, de a gyújtó impulzus, meg a jeladó impulzusa más(legalább is nekem mást jelent), de egyébként igen. Hogy elbírja-e a PIC az sokmindentől függ. Írtam egy rövid összefoglalót, ha kész belinkelem...
Ezt értem, csak rosszul fogalmazta. Kijavítottam az előző hozzászólásomban.
Megvitatásra feldobom, akinek van jobbító javaslata, tegye meg. (kopogásdetektort talán most el lehet hagyni. )
Gyújtásvezérlés programozási alapkérdései
Az MSD (Multiple Spark Discharge) még elbírnám képzelni, persze csak alacsonyabb fordulatnál.
Sokkal könnyebben indulna a motor. Lásd kép:Én most ilyen kimeneti időket használok amit úgy érzek (indítási könnyebbségben) elég jól elletek találva. Aztán a nagyobb teljesítményű inverterhez, majd még lehet csökkenteni is kell (még azt nem teszteltem ilyen téren). Szóval egy ilyen dolgot is érdemes lenne bele kalkulálni. Főleg ha vezérlő, CDI gyújtáshoz készülne és nem TCI-hez. A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2013
Köszönöm.
A motor saját lendkereke ez? Mert 27° én is keveslem.
Kicsit nem lehet menetiránnyal szembe fordítani a jeladót , vagy esetleg az egész alaplapot .
30-34° már elég lenne. Mert egy ilyen görbét összeállítanák neked:("tænding" tanuljunk kicsit Dánul )
Nem biztos, hogy jól értem, ez az lenne, hogy alacsony fordulatnál több szikrát is adna egy gyújtás ütem alatt? Ha nem, akkor kérlek írd le mi is ez!
Igen. A beérkező Hall jel, majd a időzítés letelte után jön egy szikra a tényleges időbe , majd követi még kettő a szikrák közt egy meghatározott idővel. A jelen esetben 1600uS (ez az idő inverter teljesítmény függő is).A lila egyenesek a szikrákat jelölik. Ez azért jó mert a CDI gyújtás szikra ideje nagyon kicsi (300uS vagy még kevesebb)és ezért bőven van idő még 3 ( vagy 2-re) szikrára is a felső holtpont ellőt , ami indításnál, és alacsony fordulatnál fellépő karburátor túldúsításánál, nagy előny.
Lehetne mehanikailag piszkálni,de nem működik a fentebb emlìtett dolog,hogy pl. ha 30 fokot akarok akkor a jeltől várok 27+330 fokot és ott adok szikrát?
Hát nem tudom, lehet hogy működne.
De azért írok egy kódot neked az előbbi görbével. Megpróbálom kihozni hogy 1° keljen a algoritmus időre, majd csalunk egy kicsit. A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2013
Azért 10ezres fordulatnál 420usec 25fok 5ezernél kétszerennyi. Ide már nem sokminden fér bele. De mi lenne, ha folyamatos szikrát keltenénk?
Nyemi 3szikrája csak 1000 fordulat alatt van a kép szerint amit feltöltött.
A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2013
Azért nincs nagy fordulaton. Bár megoldható lenne de a kapcsoló eszközt le kéne cserélni Fet-re vagy IGBT-re, avagy gyorsan kikapcsolható félvezetőre.
Idézet: „De mi lenne, ha folyamatos szikrát keltenénk?” Nagyon nagy lenne az energia igény, mert 10-13bar nyomáson nem olyan könnyű folyamatos szikrát csiholni. Akkor már inkább Plazma gyújtás. 0-917 fordulatig 3 szikra. 917-2500 fordulatig 2 szikra 2500 fordulat felet 1 szikra. A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2013
köszi nyemi!Rendes tőlled hogy ilyen segìtőkész vagy.Milyen picre ìrod?vagy a gompy kapcsolásra?
12f683-ra akarnám mert úgy gyorsan meg van, meg megmondom őszintén nincs kedvem át írni más pic-re. Szerez már be egyet . Köszi.
Ja igen Gompy félére csak szerintem pozitív jelet fogjuk használni az impulzus tekercsnél. Jó éjt sziasztok. A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2013
Nekem is FET jutott eszembe és sok rövid szikra. De igazából ez már csak korszerűsítés, először el kell indulnia a programnak, ugye.
Az egyik barátomnak készítek egy 2 ütemű cdi-t EZ ALAPJÁN. Már egyszer megépítettem egy Piaggio Zip-re és irgalmatlanul gyönyörűen ment. Nem találtam meg azt a nyákrajzot amiből csináltam ezért újra rajzoltam. Most egy régebbi Yamaha JOG-ba készül majd. Remélem ugyan olyan sikerrel mint régen. Ha valaki szeretné tesztelni akkor itt az alkalom.
AZ ELŐZŐ RAJZ NEM JÓ!!! Kimaradt egy GND
Akkor tedd fel, ha már kipróbáltad, szerintem, legalább is így szokás...
Igen! Teljesen jogos. Most már ez is működik. Az elődje működött és azért merészeltem feltenni.
Kész a görbe.
Várom a kritikákat.
Szép görbe. Hogyan vetted fel? Ex has, vagy fékpadon?
Nem hiszem,hogy van mit kritizálni!Szép munka!Már alig várom,hogy kipróbáljam!Egyébként tapasztalatod szerint érezhető a változás a fix előgyújtáshoz képest,vagy csak tudjuk hogy jobb?
Átnéztem vagy 50 görbét és vagy 20 Videót az internetről.
Miért, mi a baj van vele?
A 2000 fordulattól 4000 fordulatig teljes előgyújtást adó változatnál biztos jobb.
Apropó : leszabályzási fordulat mi legyen?
Azt értem,csak nekem eddig fix 27fok voltAhhoz képest sokat fog változni?Holnap megmérem mi a max fordulatszáma a motornak de olyan 10000 körül lesz.küldenél egy rajzot hogy hogy módosítsam az áramkörömet,vagy az sem baj ha teljesen újat épìtekHa már ennyit fáradsz értem az a legjobb ha elküldesz egy rajzot szerinted mit építsek hozzá és megoldom a jövő héten.
Vasárnap estefele jelenkezek mindennel, mert még nekem is tesztelnem kell a impulzus tekercs illesztést.
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |