Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű tápegység
Témaindító: Rendszer, idő: Feb 18, 2006
Témakörök:
Vagy nincs semmilyen készenléti táp, és a táp indulásakor meg kellene jelenjen minden fesz. A processzor pedig külön engedélyezi az invertert, és a scalert, de a tápfeszültség folyamatosan rajtuk van annak ellenére, hogy nincsenek működésben.
Hihetetlen hogy ennyien akartok segíteni!Egy nagy lájk a csapatnak!
Kondik kicserélve az összes a tápban!Most elindul a táp és megy a háttérvilágítás is!De!Ha rádugom az lcd vezérlő panelt leáll a háttérvilágítás és se kép se hang.Haladunk de még valami fogja a tápot szerintem. Van rajta egy végfok a monitor belső hangszóróihoz.Zárlatot nem találtam.Kodikat cserélnem kellene?Vagy a terhelés nem bírja a táp?Valami még gyengélkedik?De lehet hogy a scaler tilt le még valamiért! A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2013
A kimenetein hány voltot mérsz? Schottky-kat nézted?
Elvileg úgy kellene működjön, hogyha megvannak a feszültségek, és feltételezzük hogy a táp a kondicserével mgjavult, akkor a vezérlő standby állapotba lép, és mindent kikapcsol. Esetleg a standby led világít/villog. Ekkor a sima bekapcsoló gombjával be kellene tdnod kapcsolni. Ha ez nem megy valamiért, akkor feszültséget kell mérni táp kimeneteken.Ha ezek is rendben vannak, akkor minden ágnak külön-külön kimérni az áramfelvételét, hátha valamelyiken irreálisan nagy lesz, így közelebb vezezhet a hiba okához.
A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2013
A terhelést bírnia kell , de ha valami olyat érzékel , ami több mint kellene , akkor bizonyára le fog tiltani.
Véletlenül nem villám csapott lett a készülék?
Csak multival ellenőriztem a schottikat.Nem zárlatosak vagy szakadtak.A voltokat megmérem szálanként.
Hogy villámkáros lenne azt nem tudom!Remélem nem!Egy külföldi leselejtezett yuraku 22" monitor.
A standby állapotba nem ment amióta nálam van.Feszeket megmérem és leírom.A kapcsolóra nem reagál egyáltalán.
Az sincs.
A tápból csak 5.15 volt jön 3 ágon.Vezérlőpanelt rádugva másik két ágon 1 ágon 2.84v jelenik meg.De ilyenkor még a fénycsövek sem gyulladnak fel.Az inverternél 24 volt van. A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2013
Az a baj, hogy akkor most így részemről el akadtunk. Nagy valószínűséggel ezek használata nélkül csak a sötétben fogunk tapogatózni. Először is egy IC-t meghajtó külső táppal támadni, és ezt megnézni szkópon milyen jelgörbét ad a meghajtásnak, onnan jut-e tovább a jel és milyen? Majd csak utánna lehet szépen lépésről lépésre haladni. Ha feltérképeztünk mindent és a kör "tiszta".
Ez a legeslegelső teendő. Tényleg kelleni fognak, ha netán nélkülük is be fog indulni és "ráhibázol" az kb 1:10 000 esély valószínűsége vagyis, ha úgy nézzük egy jól fizető négyesed lenne az ötösön.
Igen tudom hogy megfelelő felszereltség nélkül ehhez marha nagy szerencse kell.Általában 50-60%-ban a kondik cserélésével eredményt érek el.Ha égett alkatrészt találok tudom hogy zárlatos valami ami tönkre tette és kiszűröm.De amikor jön az igazi szakmai tudományt igénylő munka rész az már csak tapogatózás a sötétben számomra.
Egyébként még mindig halkan zizeg a táp.De lehet hogy a trafóban csak laza a tekercselés. Idézet: „De lehet hogy a trafóban csak laza a tekercselés.” Bármi megeshet. De azt inkább javaslom ne szedd szét. Még ha ránézésre ugyan úgy vissza tekered, az már nem lesz gyári beállítású -mivel induktivitás, és freki mérőre van szükség trafó tekerésnél- de csak ezért. Ami még ha lenne is, saccolni lehetne mert ugyebár nem ismerjük a jelenlegi értékeket se.
Gondolom egy laza trafó tekerccsel zizegne csak. Ha meg zárlatos lenne, dobálná ki a primerben a fetet. Ha a panelek rádugásával beterhelődik a táp, akkor lehet nem csak a táp panelen van rossz kondi. Ha a vezérlő panelen is megnézte a kondikat olyan sokat szkóppal/szkóp nélkül sem tud tenni érte.(esetleg a panelen a tápok helyét végig ohm mérőzni, hátha egyértelmű zárlatot talál, és az megkereshető.
Nincs zárlat összerakva sem!Sőt még egy helyen egy kisebb fesz meg jelen.
Kondikat kicserélem a vezérlő részben is hátha!
Jó, de ha zárlatos az nem feltétlen fogja kidobni a feteket. Honnan derítse ki a kedves kérdező, hogy a trafó kimenetein például nincs-e huzalzárlat mondjuk félúton? Azt natúrba nem veszi észre, simán multival csak maximum azt, hogy gyanúsan nagy az áramfelvétel. Mivan, ha a tápja a rossz, de még épp bírja a maximális áramot de amint rádugja a további paneleket az már elég neki ahhoz, hogy leoldjon?
Azt tanácsolom zetyerének, hogy először ha lehet egy dolog hibáját derítsük ki és ne emeljük négyzetre a hibalehetőségek variációját. Ott tartuk hogy van egy gyanús táp, ami nagyon ritka esetben szokott standard körülmények közt zizegni. Első lépésként nézd meg, hogy mekkora áramfelvétele van? Ha 0.1A alatt van akkor oké, ha ettől több akkor valami nem smafu! A megadott érték alatt mérsz akkor dobj a kimenetére egy égőt, vagy valami kis 12V ventilátort hagy pörgesse, és nézd meg mekkora áramot kajál. A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2013
Tyű, azt tudod-e, hogy a vezérlő amit ezen a fotón mutatsz nem csak 1-2 oldalas nyák? Azon ha te kondit cserélsz....
A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2013
Ha szendvics panel akkor se lesz gond.Alaplapokat is szoktam kondizni.
A trafóhiba az gyakorlatilag kizárható, és mivel ezekben a tápokban árammódú vezérlő IC van (ráadásul flyback), ezért túláram esetén se durrognak a FET-ek, hanem egyszerűen leszabályoz. Ennek a "leszabályzásnak" a frekvenciája eshet esetleg hallható tartományba, ami a zizegést okozza. Abban igazuk van a többieknek, hogy amíg nem oldódik meg az összes táppal kapcsolatos hiba, addig fölsöleges továbbmenni.
A másik hogy nem akarlak elkeseríteni, de simán el tudom képzelni hogy a vezérlés(scaler, stb) egyszerűen tönkrement (pl a táphiba miatt nagy váltófesz kerül a vezérlőpanelre). Ez esetben megszakadhatsz, akkor se lesz jó. A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2013
Szerintem a táppal semmi baj sincs.
A zizegés azért van mert stand by üzemmódba megy a táp és ilyenkor a kis fogyasztás miatt visszaesik a táp frekvenciája, ez teljesen normális. Egymagában a tápnak 5V vagy a körüli feszt kell előállítania. Ha a vezérlőelektronika úgy véli akkor ad egy jelet (ezt ki is lehet keresni a tápzevetékek közt) és a visszacsatolásba beavatkozva indítja a teljes tápot. Ilyenkor lesz 24V meg egyebek. Szóval ha ezek így megvannak, akkor nem valószínű hogy a táp rossz. Sokkal gyakoribb a CCFL meghajtó tiltása és amiatt nem megy a monitor.
A táp egy olyan jószág, ami magában foglalva még nem zizeg pláne stanby üzemben , amikor nincs terhelés.
A zizegés azért van , mert megnövekszik az áramfelvétel ami a táp működésében terhelésként jelenik meg , és ennek a jelensége az , hogy próbálja után húzni magát , hogy meglegyenek a megadott feszültségek. Ám de ,amikor állandó terhelés van jelen a táp kimenetén, amitől az értékek nem tudnak beállni ,akkot jön a zizegő hang a folyamatos fel le működése miatt .Ami a frekvenciából adódik .Nem gondolnám , hogy a trafója miatt zizeg. Kellene ennek a monitornak a pontos neve megkeressük a manuálját , és úgy könnyebb lesz talán.Illetve nem ártott volna az sem , ha már méregetett akkor a képen bejelölgette volna mit , és milyen értékeket mért .Mert az az igazság , hogy nincs mi után mennünk. Általánosságban beszélünk tápról , és hibákról , de tudja mindenki , hogy más , és más hiba jelenségek vannak sokszor, és ezzel nem fogunk előbbre jutni így.
Összekeverheted a zizegést a kattogással amikor már ténylegesen állandóan letilt a táp nagy áramfelvétel miatt.
A zizegés a terheletlenség miatt van, ha nem hiszed hallgass meg pl egy telefontöltőt amikor nincs rajta telefon.
Szerintem a hangokon hiába vitatkoztok, mindkét esetre van példa, ellenpélda. Sok táp állandóan zizeg , van ami csak terhelésre , van ami meg anélkül. Tervezője, állapota válogatja. Talán némely túlterhelésesnek van az a kattogó hangja, de van amelyik csak cicereg tőle...
Sziasztok
S2153-as IC-vel ellátott táp hibakérését végzem. Jól értelmezem , az adatlapján Vcc minimum : 10V + 0,1 voltnál kell működnie ? (6,1 volt van rajta) Köszi, üdv A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2013
Hello! Szerintem nem jól értelmezed.
- Az alacsony tápfesz figyelő felső küszöbértéke (Vbsuv+) az 9V, az alsó küszöbe (Vbsuv-) 8V. Vagy is 9V feletti tápfesz kellneki, hogy elinduljon, de menet közben visszaeshet 8V-ig. - Amit Te nézel, az ha beáll az alacsony tápfesz (UV-MODE), akkor az RT (amúgy az oszcillátorhoz tartozó) kimeneten 0..100mV feszültséggel ezt "jelzi". - A 6,1V nem elegendő számára, hogy elinduljon. Várhatóan a 300V-egyenáram és az 1-es láb közé kötött x*100kohm ellenállás nyúlott vagy szakadt meg. (persze látatlanba mondom) üdv!
Ha nincs a Vcc-n külső zéner akkor a belső zéner feszültségnek kellene ott lenni, ami 15,4V (+/-1V).
Szia
Köszi. 2 db 27k-s ellenállás van sorbakötve, kimértem, stimmel. Közbe másfele indultam el. Azt az RL ellenállást nem találom a panelon, az L nyilván a primer tekercs, az OK. Márpedig valahol minuszt kéne kapnia. A trafó ugyanazon oldalán be is megy egy tekercs a minusztól (lehet, hogy az RL a trafóba épített tekercs?) de mértem és nincs összeköttetésbe egyik lábbal se. Esetleg szakadt volna? Elég furcsa, mert akkor föltételezem, hogy szét lenne nyomva, vagy valami külsérelmi nyom. De semmi látható, meg ahhoz nem kis izom kéne egy olyan drótot megszakítani. A trafó ki van öntve műgyantába. Üdv |
Bejelentkezés
Hirdetés |