Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Házilag építhető fémkereső
A bulgár és török fémkeresők legendásak Valóságos csoda! mármint ha beindul
Idézet: kt315 meg Litvániában él, ez látható a korábban belinkelt képeim jobb oldalán is.„Hi,see topic:Bulgarian 'PULSE STAR' (... close to Legendary one),ок? ” Amúgy néha nagyon pihentek, pl. egy török megépített úgy egy VLF-detektort, hogy csak a diszk--csatornája volt meg, az all-metal nem. Mondván: ő vasat nem akar találni... és többen tapsoltak neki. Idézet: „csak a diszk--csatornája volt meg, az all-metal nem” Az all-metal csatornánál az "Y", azaz a "ground" csatornára gondolsz? Mert az idézett mondatot nem igazán értem.
Megcsináltam 79l05-el is a negatív tápot,ugyanúgy működik minden mint 3 volttal,a VT5 tranzisztor a hibás,a rajzon npn van,viszont pnp kell,végül is ennél maradtam,alacsonyabb az áramfelvétele.
Sajnos maga a tekercs kifog rajtam,nem igazán értem hogy mit is kéne csinálnom vele,mindkettőt sablonban tekercselés közben ragasztottam ötperces kétkomponensű ragasztóval,több menetet tekertem rá és mérés közben fejtettem le,így lett egy 5,75mh tx és egy 6,2 rx tekercs ami elég merev is. Ha jól értettem a leírásokat,mindegyik tekercsnél kondival be kell állítani a rezonanciát,egy kalkulátor ezt adta ki: tx 5,75mh 42,7n 10,15khz rx 6,2mh 32,95n 11,13khz Ha bekötöm a kondikkal,(rx-nél +a 33nf még hozzájön) akkor silányabb eredményt kapok mint nélkülük és csak 8-9 khz körül mérek az adótekercsnél. Az adótekercset megpróbáltam külön hangolni,de a legkisebb kondi is csak csökkenti a jelet. Kondenzátor nélkül egy fogót nem jelez keresztben,viszont hosszában bejelez,nem úgy mint egy kis bronznál de jelez,egy 10×10 centis öntöttvas repeszre meg fél méterről is jelez,sima alura semmi,alufólia kiszűrhető,mögé rakva jelez az érmékre. Igazából fogalmam sincs a rezgőkörökről,valószínűleg a sötétben tapogatózok,oszcilloszkóp is csak laptop hangkártyás van. Ugyanez a gép üzemel IGSL oszcillátorral és fejjel itt: http://www.youtube.com/watch?v=1HiHej59W2Y
A videó kissé bezavart. DD, vagy koncentrikus fejet csinálsz neki? Mert az eredeti leírás koncentrikus, de én DD-vel próbálgattam. Sőt, bevallom, hogy koncentrikus fejet még életemben nem csináltam, csak DD-ket.
Ha jól emlékszem, akkor ez a gép 10 kHz-es. Ez gyakorlatban annyit jelent, hogy 9-11 körül tuti jól fog működni. Ha a frekid kb helyen van, akkor az oszcillátor paramétereinek a módosítgatásával állítsad be a legszebb szinuszt. Ez azért lényeges, hogy ne vigyünk sok zajt be a komparátorokba. Ha állítod a frekvenciát a kondikkal, akkor a C1-C2 kondinál igyekezzél az 1:10-es arányt megtartani. A frekvencia, és a szép jelalak fontosabb, mint az induktivitás pontos betartása. A vevőtekercsnél a menetszámot próbáljad betartani. A párhuzamos kondi nem csak a rezonancia frekvenciát állítja, hanem a fej fázistolását is befolyásolja. Ha a fázistoló fokozatok nem "tolnak" megfelelően, akkor a rezgőköri kondival segíthetünk neki, ahogyan kis mértékben a C16-tal is. Első körben a tekercsek egymásra helyezésével és állításával nullázzad ki a provizórikus fejet. Ha ez megvan, akkor ellenőrizzed a szkópon, 2 sugaras módban, hogy a vevő tekercs jeléhez képest meg van-e a föld csatornához tartozó kapcsolójel 90 fokos eltolása. Ha nem tudod a 90 fokot beállítani, akkor a vevő tekercs rezgőköri kondijával rásegíthetsz, csökkentheted, vagy növelheted a fázistolást, bizonyos határok között. Ha ez működik, akkor a földet egy ferrit darabbal szimulálva, ki tudod azt hangolni, hogy ne jelezzen. Ha a talajhatást belőtted, akkor a diszkrimináció már nem fog fönnakadást okozni. Arra figyeljél, hogy a diszk poti bármely állásában szép legyen a négyszög jel. Ne kettőzzön, ne torzuljon. A gépnek alufóliára jeleznie kell, ha nem jelez, akkor a diszkriminációt piszkáljad. A nagy öntöttvas repeszre jelezni fog, max akkor nem, ha a diszket nagyon rátekered. Ekkora vasat szinte minden gép benyel. Régen játszottam már a Banditóval, nem nagyon emlékszem rá. Mostanában én az SMW módosításommal játszom. http://www.youtube.com/watch?v=Y0vJ_-oYaPM A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2013
Szia,
úgy gondolom DD-fejed van. Szerintem az értékeid korrektek, mármint a tx 10.15kHz és az rx 11.13kHz. Szerintem az lehet a gond, hogy az oszci tank kondenzátorod sok, pluszos a kondi. Próbálj meg kirakni/kicserélni egy kisebb értéket és azt korrigálni míg a freki be nem áll. Úgy eméxem, nem közömbös a két tekercs egymáshoz képest való bekötése bekötése sem! (Tx kezdet, Rx kezdet helyzete.) Utánanézek! Próbáld az egyik tekercs kivezetéseit felcserélni. Itt egy leírás az md4.ru-ról, google lefordítja, ha aut. nyelvfelismerésre teszed. Az ipsének jól működik a DD-feje, csak nem tudja mit kellene vennie DD-fejnél ott van a céltárgy, ahol a jel elhallgat. Добрый день. Прошу помощи у знающих. Давно лежала запаянная плата, решил оживить. Намотал ДД26 проводом 0.3 96+108 витков. На Тх получил частоту 10.15кГц с емкостями 0.049 и 0.49 мкф. На Rx подобрал емкость , частота 11.16кГц , 0.032мкф конденсатор. Свел баланс. Питание поднял до 8в. Отрицательное 7.62в. Подправил синус в Тх подбором R3, получилось 82к. При 5в он был 62к при ровном синусе. На входе стоит lm833, пробывал и 4558, ne5532, lf353. Разница только в потреблении, с ne5532 больше. От ферита отстраивается посредине рег. GEB. Чувствительность на пятачек около 25см по воздуху. Но вот проблема - мелкие цели, размером с монету , ближе 15см к датчику озвучивает двойным сигналом. В режиме all metall это проявляется как-бы эхом. Менял местами выводы обмоток, но тогда прибор работает не коректно, сигнал появляется после пронесения цели над центром датчика. Посоветуйте пожалуйста. Innen van a szöveg: http://md4u.ru/viewtopic.php?f=25&t=2148&start=275 Előkeresem a behangolás angol nyelvű leírását is.
Amennyiben nem DD-fejed van, használd a mellékelt 2 GIF-et a beállításra. A sorszámozás nem mindegy, ebben a sorrendben menj végig rajta. A bekötés pedig a 3. képen (JPG) található.
DD fejet akarok,csak kíváncsiságból kipróbáltam koncentrikust is.
Mindkét tekercsre rákössem a kondenzátort (tx.42,7n/rx.32,95n+33n meglévő) és úgy nullázzam? Kondik nélkül kipróbáltam,200mv AC értéknél 0,04mv az alja,ferritre semmilyen GB poti állásban nem reagál,a diszkrimináció elfogadható,viszont egy másfél centis háromnegyed kis bronzot csak 20 centiről jelez. A 90 fokos fázis eltolást hol mérjem? Az rx ic kimenetén és a GB ic kimenetén? Illetve a négyszög jelet sem tudom hol mérjem.
Már próbáltam,nem lett fordítva bekötve,a kondit és a tekercset még azért kipróbálom.
Ezt a linket még nem olvastam,de most végig fogom,köszi.
Ha a GB poti semmilyen állásában nem reagál, akkor az azt jeleni gyakorlatilag, hogy "túl rátekerted" a földet. Ilyenkor a jó vezető képességű találatok kiesnek. Ez miatt, a ferrit mellé jó szolgálatot tehet egy 4-8 centi átmérőjű alumínium alátét. Ha azt nem jelzi, akkor akkor a talajjal van gond.
A vevő tekercs rezgőköri kondiját csökkentsed, talán sok a fej fázistolása. Ne a kapcsolási rajz adataihoz ragaszkodjál, hanem a működéshez. A 90 fokos tolást a vevő tekercs jeléhez, és a groung négyszögjeléhez viszonyítva mérjed. Gyakorlatban ez a 7-es IC 7-es lába (vevő erősítő), és az 5-ös IC 1-es lába (a talaj kapujele). Ha ugyanazt a rajzot nézzük. Ha fordítva kötöd be a tekercs végeit, akkor egy találatra 2 jelet ad a gép. Az a rossz. Ha jól kötötted be, akkor egy jelet fogsz kapni a találatra. Idézet: „viszont egy másfél centis háromnegyed kis bronzot csak 20 centiről jelez” Egyenlőre én sem állok jobban. http://www.youtube.com/watch?v=VDNi2CNeBnU&feature=em-upload_owner
Kipróbáltam,egy 3,5 centis alu alátéttel,aminek 6mm lyuk van a közepén és 3mm vastag,csak halkan recseg.
Azt nem is írtam, hogy sok esetben a fázistolóknál az R-C tagot módosítani kell. Beállítás közben talajnál használhatsz 2x akkora potit.
Az 5-ös ic 1-es lába a 7-es invertáló bemenete,akkor konkrétan a 7-es ic 5 és 7. lábánál kell a fázistolást mérni?
Az egyik csatornára megy a 7-es IC 7-es lába, a másik csatornára pedig az 5-ös IC 1-es lába. A két jel fázisa között kell mérni a 90 fokot. Ha helyesen működik a fázistoló, akkor ez kb. 80-100 fok körül szabályozható.
A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2013
Megvan,nálam 1 és 2 ic-nél van az 5 és 7,így már érthető.
A félreértések miatt tettem föl az én rajzomat, mert marha sok módosítás van a neten.
Valamelyik nap megnézem,remélem sikerülni fog,van egy pár lemo hatpólusú apa csatlakozóm,érdemes azt berakni a fejkábelhez,vagy annyira nem lényeges a jó kontaktus?
A jó kontakt azért nem árt. Nekem a mikrofon csatlakozó bevált.
A Lemo szerintem jó fajta, az biztosan megfelel.
Szívesen! Itt az ígért DD-fej vázlat, rajta újabb link
DD-fejnél sokan elkövetik azt a hibát, hogy a két tekercs ,,árnyékolása'' földhurkot képez. A mellékelt képen világospirossal jelöltem azokat a helyeket, ahol a két tekercs fóliája nem érhet össze, szigetelés kell közéjük. Aztán a fólia földeket egy ponton kivezetni, közösíteni és az árnyékolásra kötni. Csak ott. Kékkel jelölve. Az első DD-tekercseimet hímzőcérnával bandázsoltam kb. 1-1,5 cm-es hurkokkal -- majd kiigazítva a formát -- hajlakkal kb. 5 percenként mindkét oldaldról átforgatva 5x lefújtam újságpapíron, vagyis egy óra volt csak a lakkozás az erkélyen. Éjjel pihentünk, Másnap 1 réteg szigszalag, 1 réteg alu fólia (Brr... ezzel is sokat szenvedtem, mert mindenáron úgy akartam, hogy a tekercset ugyan közrefogja, de ne legyen egymenetes zárlat sem a lakkozott tekercs körül, tehát a szelvény is C-alakú legyen, cellux csíkkal szigeteltem, sokadszorra sikeredett fólia szakadás nélkül.), árnyékolás bekötése, újabb 1 réteg szigszalag. Az optimális eredmény elérésére a tekercseket még egymáshoz képest is tologatni vagy hajlítgatni kell. A mellékelt ábrán lévő 2-2,5 cm-es távolság optimuma X= (3,14*D)/40, ami 285 mm-es fejátmérőnél 22,4mm-re adódik. Sokat szöszmötöltem vele (( és azt hiszem, h még maradtak hiányosságai. Ehhez képest a panel építés, élesztés, dobozolás gyerekjáték volt, pedig volt egy forrasztási hiba a panelen.
Köszönöm a segítséget mindenkinek,úgy néz ki jó lesz,megcsináltam a fejet,295gramm lett,a ház 250gramm akkuval együtt,és remélhetőleg a szár sem lesz 200gramm,a fejnél oldható fémmentes csatlakozót kapott,megy rá még pár réteg extra kemény szórógitt is.
http://kepfeltoltes.hu/130801/K_p2222_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/130801/K_p2223_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Miből csináltad a fejet? Jó könnyű lett.
A fejen lévő csatlakozóról az jut az eszembe, hogy amikor ősszel, a harmatos, nyirkos fűben, vetésben lenget az ember, fröcsög a víz, folyik a fejen végig. Nem okozhat az ott gondot?
Műanyag habos 44×22mm simító,a csatlakozó szilikonnal össze van ragasztva,gyakorlatilag csak akkor jön ki ha direkt kitépem,pl. kábelcserénél,a lyukba meg műgyanta és a kitermelt por keverékét raktam.
Az hogy a táp szimmetrikus vagy nem attól is függ, hogy mekkora jelet kell erősíteni, és még függ az IC típusától. Egy Rail-to-rail változat nagyobb eltérést is kibír, mint pl egy TL072.
Sziasztok! Építeni szeretnék egy fémkeresőt, ami elég megbízható, de nem nagyon bonyolult. Ahogy elnézem páran építettetek már hasonlót és érdekelne, hogy az újságcikkeken kívül nem küldene nekem valaki egy használható kapcsolási rajzot, esetleg egy alkatrészlistát és még további hasznos mellékleteket. A fémkeresőre minél gyorsabban szükségem lenne és ezért kérném a gyors és hasznos információkat. Ha valaki tudna ilyen infókkal szolgálni esetleg elküldené az E-mail címemre? Előre is köszönöm!!! Üdv Máté
Mire akarod használni? Mert ha érmézésre, akkor egy olyan gép ami már használható is (tehát nem a gyerekjáték kategória), az használtan 40-50ezernél kezdődik, de inkább több. Olyat viszont nem nagyon fogsz házilag építeni, ha mégis, akkor rengeteg munkával, kudarccal, utánajárással, és semmivel sem kevesebből.
Valaha nagyon sok után építést (gyári koppintást) és kísérleti konstrukciót nézegettem (azzal a céllal, hogy építek valami jó kis gépet) különféle fórumokon, aztán szép lassan rájöttem hogy egyik sem tud annyit, mint amit 40-ért vettem készen.
Lehet házilag jó gépet csinálni, de az nem az a kategória, amit 2 hét alatt összerántasz.
Ha olyan gépet akarsz, ami egy gyári gép paramétereit megközelíti, esetleg eléri, akkor ahhoz rengeteg kitartás, kudarc, 1 négyzetméter nyák, 1 diszperzites vödör alkatrész, gyanta és réz kell. Tehát, ha nem azért akarsz saját gépet, mert azt saját magad szeretnéd megépíteni, akkor vegyél egy gyári gépet, akár újan is. Sokkal olcsóbb.
Ez így van sajnos,még hozzátenném hogy rengeteg hibás rajz van a neten,gondolom direkt rakhatják fel,ezzel én is szívtam sokat.
matyosz94, Bontott alkatrésszel nem érdemes nekiállni,ellenállásból és kondiból meg a legjobbat kellene berakni ami nem vészes árú de mindent megvéve már az lesz,vettem már gyufás skatulyányi alkatrészt húszezerért és ez még csak nem is volt sok érte... Kell egy jó multiméter,oszcilloszkóp,ezek nélkül nem fog sikerülni,minden alkatrészt egyesével ki kell mérni,beépítve már nem lehet. Nekem van már itthon legalább tizenöt darab tekercs ami nem lett igazán jó,merem állítani hogy ez a legnehezebb része az egésznek. De ha mindenáron építeni akarsz,a legegyszerűbb és talán legjobban dokumentált a tgsl. Egyszer már csináltam,csak túl nagy a panelja,viszont ugyanarra a kilós öntöttvasra nem jelzett semmit,az újabb? bandido meg jelez. Nekem jövőhét közepén jön meg a panel hozzá,ilyen melegben nem igazán volt kedvem maratni,nyomtatni meg úgysem tudnék rá,így inkább megcsináltattam. Felül sima alkatrészek vannak,alul csak smd,két panelt rendeltem,az összes sima alkatrészt hozzá+ az aljára az egyetlen smd ic-t,ez így 9-eft postával együtt. A többi smd alkatrész meg durván hatezer forintból megvan,nekem nem kellett vennem mert van itthon. Ez a régi nagy tgsl.: http://www.youtube.com/watch?v=pnV3c5X-daU És ilyen lesz az újabb.: http://www.youtube.com/watch?v=1PwTV9OH5wY
Üdv mindenkinek.
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Lehet valamikor volt már róla szó de nem találtam semmit ami előrébb vitt volna. A rádiótechnika 1995/1. számában a FÉMKERESŐK 2. cikkben van egy egyszerűbb kapcsolás. A k.rajzon R5 nem szerepel de a beültetésin fel van tüntetve, illetve R8 nem szerepel sehol. Kimaradt? R5 kell oda vagy nem. 4,7K ohm?
A kapcsolási rajzról lemaradt az R5, helyesen rajzoltad be, csak tévedésből R6-nak jelölted. 4.7k körül lehet az értéke.
Az R8 bizony ott van a rajzokon.
Köszönöm. az R8 at is elírtam R7 hiányzik. Csak közben gyerekre vigyázok Ő pedig nagyobb figyelmet követel.
Itt vannak a képek az elkészült SMW4-es gépről! Ezt már egy hátitáskában is elvihetem! Köszi Mateatek a fejsablont és a többi segítséget! A héten vizsgázunk terepen...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |