Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
A villanyszerelőt elő kell venni, és tegyen rendet. Ez így balesetveszélyes, a kapcsoló csak a fázist kapcsolhatja... Ha valakit áramütés ér, ki fogja elvinni a balhét? Azt csak megemlítem, ha valamit javítani, átépíteni kell, a következő villanyszerelő számláján jó vastag tételként fog szerepelni a szabálytalanságok megszüntetése.
A gyakorlati beépítést hogyan képzelted el? A kapcsoló mellé egy szerelődoboz? Ha egy 100W izzóval sorbakötsz egy kis teljesítményű transzformátort, akkor az izzón minimális feszültség esik, de a trafó leadja a mikrokontrollernek szükséges feszültséget. A gond akkor van, amikor a lámpát felkapcsolod. Ha két külön szekundere van a trafónak, akkor "leválasztó transzformátorként" használva a másik tekercset sorba lehet kötni az izzóval, a fényén nem nagyon lehet észrevenni. Ebben az esetben a kapcsolót le kell cserélni váltókapcsolóra. Ennél a megoldásnál az érintésvédelemre különösen figyelni kell, mert nincs teljesen leválasztva a mikrokontroller áramköre.
Ezzel a bekötéssel pont nemrég volt probléma, mikor szobát újítottunk.
Igazából egy távirányítós lámpakapcsoló elméleti megoldásán gondolkozom. Elvben a kapcsolóba építeném be, gyakorlatilag lehet bele se kezdek. Két kérdés merült még fel. Ha triakkal oldom meg a kapcsolást, a transzformátoros dolog, hogy változik? Valamint olvasgattam erről már, hogy ha pl cserélem energiatakarékos izzóra, akkor ez a minimális feszültség tönkreteheti az izzót, erre létezik valamilyen megoldás? A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2013
http://legjobbakku.hu/termekek/kfz-akkumulator-es-toltes-teszter-12v/
Magyarul ilyet szeretnák építeni 10 leddel a lehető legegyszerűbben!
Szia!
Ha simán egy kis "u" betűt raksz a nagy "F" elé, az oldal automatikusan µF -á alakítja.
Ha nincs a kapcsolóhoz vezetve a fázis és a nulla vezeték, akkor a tápellátás csak a fogyasztón keresztül oldható meg, tehát energiatárolást kell megoldani arra az időre, amíg a fogyasztó be van kapcsolva. Röviden: kisebb munka és költség a kapcsolt vezeték rendbetétele, a nulla odavezetése. Egyszerűbb megoldás lehet a távvezérelt kapcsoló elhelyezése a lámpatestben. Ott rendelkezésre áll a fázis és a nulla is.
Ugye nem hagyod figyelmen kívül a figyelmeztetésemet a szabálytalan bekötésről? Itt sarkított esetben emberéletről lehet szó!
Igaz. Köszönöm! De mit csinál itt az 555-ös? Ennél is kondenzátort kell párhuzamosan kapcsolni a fotoellenállással, hogy ne kapcsoljon villanásokra? Kb. mekkorát? A 100k ellenállás helyett gondolom, nyugodtan tehetek be 100k-s potmétert, mert a végálláson kívül nem nagyon megy 1k alá. Vagy érdemes 1k-t sorba kötni vele, hogy végálláson se lehessen kevesebb?
Jelenleg ilyen táp van. (nem tudom, honnan szedtem 30W-ot) Azt írja 80% terhelést tud folyamatosan kiszolgálni, ami 12W, de még nincs kész az egész, és úgy néz ki több kell majd, ezért nem erre akartam méretezni, de ha 4A-t elvisel 8-16 órán át, akkor szerintem elég lesz. A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2013
Egyszerű, és a leggyakoribb esetben jó megoldás, amit BEMcorp fórumtárs írt. De ha sűrűn kell idegen nyelven írnod, vagy karaktereket beírnod, jobb egérgombbal a tálcára kattintás, feljön egy menü, amivel beállíthatod a nyelvi eszköztárat, ezen belül akár több nyelvet is. Ha az éppen beállított ikonját kiteszed a tálcára, akkor erre kattintva kényelmesen válthatsz a bevitel nyelve között, és ha magyart állítasz be, előjönnek az ékezetek is. Ha görögöt állítasz be, akkor a görög betűk.
µF igy ? Megvan sikerult, koszi
Hello!
- Az a trafó, teljesen jó lesz. A műszer ráadásul nem méri helyesen a hullámos egyenáramot. De minimális terhelés nélkül, nem mérünk sem váltó, sem egyenfeszültséget tápegységnél. (Elég akár egy 1kohm is.) - Ha váltófeszültséget mérsz, mindig írd utána, vagy pld. 12Vac. Ha a kondinál kis "u" betűt írsz, azt átkonvertálja mikróra ha meg ne, akkor is jó, sokkal jobban hasonlít rá, észre sem venni. üdv!
Hello!
- Az 555 komparátorként működik, hogy határozott legyen az átváltás. Mert ha nem az, akkor a Fet nagyon megköszöni, a W-okat. - Nem tudom mit szeretnél építeni, vagy is hogy mi a működési cél, de szerintem szükségtelen poti. Egyszeri próba után, be lehet építeni a megfelelő ellenállás értéket. De potival mindig célszerű ellenállást sorba iktatni. Egyébként a CDS ellenállása széles tartományban változik, mint ahogy a fény is, csak szemünkben "AGC" van, amit pupillának hívnak. Nem csak az ellenállással, hanem az érzékelő helyének helyes megválasztásával is lehet hathatós eredményt elérni. - Ha a működést lassítani szeretnénk, akkor a CDS-és az 555 közé, integrálótagot kell beiktatni. pld. egy soros 100kohm és egy 100µF-os kondit. Ekkor kb. 5..10 másodperces változásra fog csak reagálni. - De olyan egyszerű a kapcsolás, mint a faék, ki kell próbálni.. üdv!
A lámpatestben elhelyezett távvezérelt kapcsoló azért nem jó, mert akkor esetlegesen nem megoldható a távirányító nélküli, manuális kapcsolás.
Egyébként 2 triakkal megoldható egy váltókapcsoló, és akkor az általad említett "leválasztó transzformátor"-os megoldás használható, nem? A figyelmeztetést meg nem hagyom figyelmen kívül, előző kommentemben is jeleztem, hogy volt ezzel már probléma. Az új villanyszerelőnk is tud erről, köszönöm!
Hello! Már bocs, de úgy látom, ez csak egy kínlódás. Korrekt műszaki megoldásokat kell alkalmazni úgy a lámpaáramkörében, mint a vezérlésnél. Mivel amúgy is huzalozni kell, itt a kitűnő alkalom az átalakításra. Energiatakarékos vacakoknál, egyébként is gond, ha a kapcsoló "áthidalt". Azon keresztül feltöltődhet a benne lévő kondi és villogni kezdhet. üdv!
Hello!
Semmi gond, de mint írtam az egyik kommentben, ez csak elmélet, az érdekel, hogy lehetne megvalósítani.
A C3 és R4 a plusz tagok, OR a fotoellenállás. Azt hiszem, a 2. verzióra gondoltál.
Azért akarom potméterrel, hogy akárhova rakom, be lehessen állítani az ottani fényviszonyokhoz. Árt a fotoellenállásnak a napfény? Úgy értem lehetőleg ne tegyem ki közvetlen napfényre? Ez a FET is megfelel? Hűtőborda nélkül is jó?
Ha a váltókapcsolót alkalmazol a fali kapcsolóban, illetve a távvezérelt kapcsolóhelyen, akkor megoldható a dolog a lámpatestben is...
Köszi a részletes segítséget.
Még annyi, hoy írtad, hogy "Mivel a kimeneten hullámos egyenáram lesz, azt a jelfeldolgozásnál vagy átlagolni kell, vagy integrálni a kimentet. Az integrált átlagérték kicsit kevesebb, mint az effektív érték, és feltétele a mérésnek a szinuszos terhelőáram, avagy Ω-os terhelés mérése. Különben nem a valós értékeket fogsz mérni. " Nem lehet finomítani ezeken a hullámokon egy kicsit pl egy kondival? Ha igen akkor tudnál valami típust ajánlani ? ( annyi fajta van, nem tudom melyik kondi mire jó)
Sziasztok!
Hűtő vizet szeretnék keringetni kör - körbe egy csőhálózaton a radiátoron keresztül a hőátadó bordákon. Vagy is ennek az áramlására keresek megfelelő eszközt. Pl mosógép szennyvíz felé menő motor pumpa része megfelelő?
Félek, nem tartós üzemre lettek tervezve. Emelési magasságuk rendszerint egy méter körül van, ami szintén kevés lehet.
Mit javasolsz e célra ami képes forgatni körbe körbe?
Ilyen célra a fűtés keringető szivattyú alkalmas. Bírja a folyamatos üzemet, és keveset fogyaszt.
Sziasztok! DC feszültséget szeretnék illeszteni szenzor és PLC közé.
A szenzor kimenete 0,2-4,7V között, a PLC bemenete 0-10V közötti. Szeretném a teljes bemeneti PLC tartományt kihasználni úgy, hogy megmaradjon az eredeti szenzor linearitása. A PLC 0-255-ig digitalizál a 0-10V között, ezért a tartomány felét elveszteném a sima összekötéssel. Egy egyszerű de hatékony kapcsolás kellene, rendelkezésre áll 24VDC. Köszi.
Ertem koszonom.
Tetem be kondit most terheles nelkul 15-16Vdc,(a kondi turese) amugy a tegnap is terheles nelkul volt 8.6Vdc, most gondba vagyok mert nem talalom a tranyot amit be kellene ragaszak, turkalok a bontotak kozt , vannak PC alaplaprol tranyoim , erdemes kerezsgeljek koztuk talalok hasonlot , vagyis olyant amely kapcsolja a relet, az IC jelerol?
Sziasztok!
Van valami ötletetek, hogyan lehet hatékonyan kibontani az alkatrészeket nyomtatott áramkörről? Forrasztó pisztolyal/pákával lassú művelet, nem tudom a gyárban hogyan rakják össze de valami olyasmire gondoltam, hogy felmelegítem és ha odaverem a földhöz minden alkatrész kipottyan?
Szia!
Ha nem kell a nyák, én borszeszégővel melegítettem a fólia oldalt és csipesszel szedtem ki az alkatrészeket, szaporább volt mint pákával.
Hello!
Nem egészen így gondoltam. Hiszen így leosztod a feszültséget, és nem igazán szűrsz, ha a CDS ellenállása kicsi. (A hiszterézist szokták így csökkenteni, mint ahogy az első képen látszik.) (szörnyű ez a sas) üdv!
Sziasztok!
Ha egy feszültség stabilizátornál "AMS1117-2.5" a bemeneti feszültség kissebb mint az adatlapban irt minimum feszültség akkor mi történik? Gondolom nem tudja ki adni azt a feszültséget csak kevesebbet mit amit stabilizálna. Vagy van valami más hátrány is? |
Bejelentkezés
Hirdetés |