Fórum témák
» Több friss téma |
Ebből nekem is az jön le, hogy a tápegység pirosát használja 12V-ra, az meg nem jó.
Üdv Inhouse
Ahogy itt olvasgattam a korábbi témákat gondoltam egyet és a testet hozzáérintettem a rádióhoz, és elindult működik.
Köszi szépen a segítséget, sok jó dolgot lehet tanulni itt a forumon. Mini iso csatlakozó kiváltására nincs valakinek ötlete az aux bemenet miatt? Itt helyben nem kaptam netröl rendelve meg már sokba lenne, valami kis gumis kapocsra gondoltam amit a kis pöckökre rá lehet húzni. A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2013
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy egy mercury atx-es 300W-os tápra szeretnék rákötni egy Ford 6000 Cd rádiót, ez a "konstrukció" működő képes lenne? Nem nagyon értek hozzá de melyik kábelt kell majd melyikre kötni? Össze vissza nem akarom kötözgetni a kábeleket így inkább megkérdezem Köszi előre is. Üdv.: Daweedka A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2013
Sziasztok! Elvileg hamarosan lesz egy ABM d1440-es autórádióm. A konyhán van kialakítva autórádiónak beépítőkeret. A jelenleg benne lévő rossz. A lényeg, hogy nem PC táp van, hanem egy főkapcsoló után egy trafós tápegységből jön ki 2 vezeték. Azt szeretném tudni, hogy hogy érdemes bekötni? Szóval a 8-as (test) a negatív, a 10A a pozitív. Ez eddig oké, de van még itt olyan, hogy 4-es (memória), 7-es (gyújtás), és 5-ös (antennavezeték), plusz van egy Antenna csatlakozó, és 2 RCA csatlakozó is.
A pozitívot a memóriára a biztosíték előtt vagy után kell kötni? Befolyásol valamit, hogy a gyújtásra rákötöm-e a pozitívot, vagy nem? Mondjuk fogyasztásban. Mire jó az antennavezeték, ha van rajta antenna csatlakozó is? Az RCA kimeneten vonal szintű kimenet fülhallgatónak, erősítőnek, vagy hangszórót is lehet rákötni? Sajnos arról nem látok adatot, hogy hány ohm -os hangszórókat kéne rákötni. Mi az, hogy közepes frekvencia 10,7MHz? Az ilyenek automatikusan elindítják az mp3 lejátszást (nem láttam play gombot)? A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2013
Szia!
Mivel nem autóban lesz, a bekötése így néz ki: 4.) +12V (memória tápja) 5.) nincs bekötve (motoros antenna vezérlő) 7.) +12V (erről működik a rádió) 8.) "-" test Antenna.) Antenna hangszórók értelemszerűen A memóriának külön max. 3A-es biztije szokott lenni. A 10A a beépített biztosíték a rádió egészéhez, nem kötünk rá semmit. A memória csak addig tárolja a tartalmát, amíg áramot kap, ezért a főkapcsolót ne kapcsold le vagy lehet újraprogramozni a rádiót. RCA vonalszintű kimenet külső erősítőhöz vagy rögzítőeszközhöz. A "Mode" gombbal lehet váltani a jelforrások között, minden azonnal indul. A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2013
Köszönöm! Szóval ha a 4-est, és 7-est rákötöm a pozitívra, a 8-ast a negatívra, akkor működik, de ajánlott egy biztosíték a 4-es elé.
De fogyasztásban van különbség ha tegyük fel, a főkapcsolót nem kapcsolom ki a táp előtt, hogy ne törlődjön a memória, de a 7-es elé teszek még egy kapcsolót. Akkor, ha ezzel a kapcsolóval van kikapcsolva, kevesebbet fogyaszt, mintha csak a rádió kikapcsolójával lenne kikapcsolva? Ha csak a memória kap áramot, akkor 12Vx3A=36W-ot fogyaszt? Akkor inkább felejtsen! Nem is tudtam, hogy autóantennához is van forgató. De mégis mi az a 10,7 MHz? Az jó, vagy rossz?
Igen.
Nos az, hogy kevesebb lesz-e a fogyasztás, ha a 7-est megszakítod, erősen készülékfüggő. Vannak, amik a kikapcsológomb megnyomása után a kijelzőt bekapcsolva hagyják és pl az órát vagy valami demót mutatnak, ez esetben lesz különbség. Egyéb esetben szerintem ennek nincs különösebb jelentősége, nem számottevő terhelés. A 3A nem a memória áramfelvétele, csak a biztosíték értéke. Ha belegondolsz, az autókban akár hónapokig is így marad, mégsem eszi meg az akksit, 3A folyamatos terhelés hamar lemerítené. Az antennamotor nem (feltétlen) forgató, hanem a teleszkópantennát automatikusan kitoló-behúzó szerkezet. 80-as, 90-es évek nagy divatja volt. Mindemellett ez a +12V kimenet antennaerősitő tápjaként is szolgálhat. A középfrekvencia szerintem itt nem minősítő paraméter, inkább csak adat a rádióvevőhöz, de rádiós fórumtársak majd kisegítenek.
Én is akarok egy PC tápról működtetett autórádiót csinálni. a memória elfelejtés dolog viszont aggaszt. Gondolkodtam, hogy kéne egy akksi a rádió elé, megy egy akku töltő. de akkor már nem kell a PC táp. De nekem az van. Arról viszont nem megy a 12 Voltos akksi töltése. Több ötletem volt aztán a következő megoldásig jutottam. Teszek egy 2-3 Amperórás 12 Voltos zselés akksit a memória megtartó ágra. ezt közvetlenül a PC táp 12 voltjáról töltöm (nincs töltő elektronika). Mivel csak 12 Voltot kap töltésként ezért nem fog túl nagy árammal töltődni. És sosem töltődik fel teljesen. Nekem naponta 4-8 órát lenne bekapcsolva a PC tápom, a köztes időben bírja a kikapcsolt rádió néhány milliamperes áram felvételét ez a kissé töltött akksi is. Remélem érthető az elgondolásom. Vélemények?
Én nem akksit használnék, mert az idővel tönkremegy, főleg, ha nem megfelelő a töltése, meg nagy is. A PC tápban van olyan 5V, ami mindig jelen van, ha be van dugva a konnektorba a táp. Ebből állítanék elő 12V-ot, bármilyen módon. Vagy egy 2-3VA-es kis trafót beraknék a számítógép tápba, és innen kapna a rádió fix 12V-ot. Ha nagyon akksit szeretnél használni, akkor rakj hozzá megfelelő töltőelektronikát is!
Én viszont ha nem használom akkor teljesen kiakarom kapcsolni a PC tápot. Ha bekapcsolva hagyom folyamatosan a tápegységet akkor nem kell akksi sem.
Üdv!
A PC-tápról töltés nem működik a leírt módon. (12V-ról). A zselés akku 12V-os már szinte teljesen lemerült! Hamar tönkremegy! Kellene egy kis elektronika, ami üzem közben kb 13,5-13,8V-ra tölti. Pl: 34063-as ic-vel. Egyszerű kapcsolás.
Sziasztok!
Amennyiben még nincs meg a rádió, javaslom a Blaupunkt típusait, azok (a régebbiek 2007-2008-ig még biztosan) nem felejtenek teljes tápelvétel esetén sem. Sőt találsz SD-kátya olvasós és USB csatlakozóst is. Vagy bármilyen egész régi analóg, kazettást
Kicsit méregettem a tápegységen. 12 mA áramfelvételt mértem a 230 V-os oldalon készenléti (kikapcsolt) helyzetben. Azt hiszem, marad az a megoldás, hogy nem áramtalanítom a tápegységet, és teszek egy feszültség váltót 5-ről 12 Voltra. Így nem kell akksi viszont állandó áramfelvétel van .
A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2013
Üdvözletem mindenkinek!
Én ezt az "autórádiós" dolgot úgy oldottam meg,hogy egy már nem használt akkumulátoros fúrógépnek a töltőjéből csináltam neki tápot.Tettem rá egy 2200-as kondit,és gyönyörűen üzemel már évek óta.Igaz ez még a "régi" kazettás autórádió
Kondi nélkül elfelejti a beprogramozott adókat? A kondi mennyi tápfesz nélküli időt tud áthidalni?
Ezt még tekergetéssel programozod,olyan régi,a kondi meg csak a szűrés miatt kellett,mert anélkül erősen "búg"
Sziasztok!
Van egy CD-s autórádió a kocsiban. Sajnos a gyújtásrendszere nem olyan a kocsinak, hogy legyen a gyújtáskapcsolón olyan kivezetés, ami az autórádiónak van fenntartva (tehát addig van rajta pozitív amíg a kulcs bent van). Így most a sárga állandó pozitív és a piros vezérlő pozitív egybe vannak kötve. Az a bajom, hogy véletlenszerűen magától bekapcsol így a rádió és lemeríti az akkut ha nem veszem észre. Egy külön kis kapcsolóra szeretném kivezetni így a piros vezérlőszálat. Az lenne a kérdésem, hogy ezen a piros vezérlő szálon ami megmondja neki, hogy mikor kapcsolhat be, ezen kb. mekkora áram folyik? 4x25W-os a rádió. Csak azért kérdezem, hogy mekkora terhelhetőségű kapcsolót kéne szereznem. Egy 5A-es kapcs. vagy relé elég lehet? Köszi szépen! Üdv.!
A piros vezetéken folyik a rádió teljes árama. De ne félj attól, hogy ott 100W folyik. A megadott teljesítmény az csak reklám és az abszolút csúcsokra vonatkozik. Elég az 5A-es kapcsoló.
Sziasztok!
Attól tartok, hogy a kábelek színére nem lehet hagyatkozni. Gondolom kimérted, hogy ha a pirosat szakítod meg, a rádió kikapcsol, de nem veszíti el a memóriát. Nos, ahogy Zolika is írta 5A-es bőven elég. És az nem jó, ha csak gyújtáson vagy a szinte minden autóban létező "ACC" (gyújtáskulcs első pozíciója) állásban működik a rádió? Üdv.
Hát ez egy öreg autó, nincs ACC pontja a gyújtáskulcsnak, csak ha ki van véve a kulcs vagy olyan állásba van fordítva (tulajdon képpen ez a kormányzáras pozíció), akkor van pozitív az egyik kihasználatlan kapcson, bármelyik másik állásban nincs rajta fesz. Ezen kívül van még sima gyújtás kapcsolt +, ami azért nem jó, mert ha álló motornál akarom hallgatni a rádiót akkor kellene a gyújtás és álló motornál gyújtás mellett előbb-utóbb leégne a trafó, mert megszakítós a gyújtás. És van még az önindító.
Ezért gondoltam ezt az elsőnek említett kihasználatlan kapcsot használni negálva. mert így akkor bármikor tud működni a rádió, kivéve a STOP állapotba.
Akkor nincs más hátra, mint előre. De ne a gyújtáskapcsoló kihasználatlan csatlakozójára kösd (az egyébként a parkolófényhez kéne), hanem egyszerűen szakítsd meg vele a vezérlő szálat.
Igen, azt tervezem, hogy egy egyszerű tranzisztoros kapcsolás negálja ennek a csatlakozónak e jelét, és a tranzisztor vezérli a relét, ami megszakítja a vezérlő szálat.
Mármint azért választom ezt a megoldást mert így szerintem kisebb lesz az áramfelvétel kikapcsolt állapotban, mintha csak simán a relét használnám. Mert akkor ha bontó kontaktokra kötöm a vezérlő szálat, akkor a relé árama folyamatosan terheli az akkut míg az megszakítja a rádió tápját( vagyis parkolás alatt).
Tudom, ez a fórum az elektronikáról szól, de biztos, hogy ezt ilyen bonyolultan akarod csinálni?
Szerintem elég egy szimpla kapcsoló a műszerfalon ami megszakítja a vezérlőszálat. Ugyan manuális lesz, viszont akkor kapcsolod ki-be, amikor tetszik és nincs plusz fogyasztó. Igaz, ebben meg nincs semmi kihívás.
Helló!
Van egy sony xr-c210-es kazettás autorádióm. Addig meg van, hogy hova meg a gnd meg a +12v, de hiába adok neki áramot, nem indul el. Van esetleg valami ötlet, hogy miről járassam? (elvileg működik)
Autórádióknak általában egy helyre kell adni a GND-t és két helyre a + 12 V-ot. Az egyik a memóriatartáshoz kell, a másik az üzemhez.
köszi, utánanézek, hogy azt hova kell.
Elég lesz egy 500mA-s dugasztáp a járatásához, vagy próbálkozzak valami erősebbel?
Az kevés nagyon.
Kösz a segítséget, 1.5Amperes tàpról már megy!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |