Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kémia óra vízbontás (durranógáz fejlesztése)
Lapozás: OK   77 / 87
(#) svgyula válasza elektromos hozzászólására (») Júl 25, 2013 /
 
Szia! Nem tudom, hogy melyik jelmódosítót használod amit fel lehet lelni LM324-el vezérelt lambda jelmódosító egy követő rendszerrel működik azaz te adod meg az aló feszültség értéket ezt sajna csak tapasztalat és próbálgatással lehet beállítani. Az alsó határ azt jelenti hogy meddig nyomhatod a padlógázt és ehhez mennyi anyagot ad. Illetve forgalomban meddig fog a motor felpörögni. A szerkezet a lambda bejövő jelszintje alapján emeli a kimenő jelszintet is azaz ha beállítottad pl: minimum 0,5V a követés +0,3V akkor az aszt jelenti, hogy a feszültség nem eshet 0,5V alá ezt a vezérlő fele a szerkezet továbbítja akkor is ha a lambdától nem jön semmi jel. Viszont a követés úgy néz ki, hogy lambda=0,5V kimenő jel=0,8V
A határoló pedig 1V feszültségnél nem enged többet az ECU-ra!
Ja ez a kapcsolás az LM324-nek csak az egyik oldalát használja azaz lehet két lambdához is használni, csak a másik oldalra is kell tervezni.
(#) szsrobert válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Júl 25, 2013 /
 
Idézet:
„nem elég, a minél több gáz elérésének hajszolása, legalább annyira fontos a H-benzin keverék, motorral való összehangolása”


Ha nem hanguljuk össze a motorral, több liter gázt is termelhetünk felelslegesen, valamint a motor élettartamát is lerövidítjük.
(#) szsrobert hozzászólása Aug 12, 2013 /
 
Gázüzemű motoronál a bejuttatott víz mennyivel növeli a hatásfokot? Ugyanannyi gázból több áram és kevesebb veszteséghő előnyös lenne(az áramot még mindig hővé tudom alakítani utána, ha akarom).
(#) szsrobert hozzászólása Aug 15, 2013 /
 
Kipufogógáz visszavezetéssel mik a tapasztalataitok?
(#) szsrobert hozzászólása Aug 15, 2013 /
 
HHO-motor lezárt kipufogóval:
Bővebben: Link
(#) szsrobert válasza szsrobert hozzászólására (») Aug 19, 2013 /
 
Kipróbáltam a Ladán a kipugáz egy részének visszavezetését. Már a légbeszívó nyílás közelébe tartva is csökken a fordulatszám, fullad a motor.

Tankoltam kb. felesbe E85-öt a benzinhez. Nagyobb gázállás azonos tempóhoz, gyengébb gyorsulás. Az előgyújtást próbáltam nagyobbra állítani, de a fordulatszám csökkent, ezért maradt így.

80km/h-nál pici rántások, munka nélküli ütemek. Ide kell a többpólusú plazmagyertya, szikrasorozatos szupergyújtás és HHO.

A levegőt a kipukönyökről szívatva (téli állás) a rángatás megszűnt. A kipugáz így is büdösalapjáraton (szúrós szag. Dús keverék???).

Az MZ-nél a kipugáz cefreszagú volt, lehet, hogy az a cucc elégetlenül szökött át a motor hengerén.
(#) Chipmunk1960 válasza szsrobert hozzászólására (») Aug 20, 2013 /
 
Szia, Ezt az autógyárak találták ki az injektoros motoroknál, a kevesebb károsanyag kibocsájtás miatt. A nem tökéletesen elégett üzemanyagot próbálják mégegyszer elégetni. Nekem Mazda 626-om van, computeres, de még nem a szabvány OBD connector van rajta. Az OBD-n hibás működést ír, de szerencsére, a check eng. lámpát nem gyujtja ki. Csak a 4. hengerből van vissza vezetve a pillangó-szelephez, egy léptetőmotoros tolószelep közbeiktatással. Alapjáraton vagy hideg motornál eleve zárva. Mivel csak 1 hengert vezet vissza, eleve kétségesnek tartom az egész hatásosságát. Most csak rövid városi utakon használom az autót, ilyenkor a lambda jelét sem veszi figyelembe, csak a gázpedál, a légmennyiség és hőmérséklet, ami alapján egy előre beprobramozott görbe alapján szabályozza a befecslkendezés idejét. Ezért eléggé elvolt kormolódva a szívócső. kitakarítottam, s elzártam a szelepet teljesen. /Nem véletlen polírozzák fel tuningoláskor, a még kevesebb ellenállás érdekében/. Tehát, szerintem semmilyen jó tulajdonsággal nem rendelkezik sem a motor, sem a teljesítmény szemponjából. Így volt műszakin s 0,02 volt a CO, alapjáraton és fordulaton egyaránt.
(#) Chipmunk1960 válasza szsrobert hozzászólására (») Aug 20, 2013 /
 
Az E85 nek kevesebb az "oktánszáma" tehát azonos mennyiség melett kevesebb az "ereje", ráadásul az öngyulladási pontja is alacsonyabb. Anno, mikor még a taxisok próbálták a zsigákat részoktatni a 86-os benzinre, sorra lyukadtak ki a dugók teteje. Utánna, a kissebb kompresszió elérése érdekében 2 hengerfejpakolást tettek be. Ezzel, már nem lépett fel az öngyulladás a sürítés üteme alatt, viszont a gyorsulás, végsebesség is kevesebb lett, de nekik az olcsóbb üzemeltetés volt a lényeg, sőt az sem okozott problémát, hogy az utas lassaban érte el a célját, az óra rendes ütemben pörgött. Próbáld ki egy picivel nagyobb főfuvókával.
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2013
(#) amper_vadász válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Aug 20, 2013 /
 
Szerbusz! "A nem tökéletesen elégett üzemanyagot próbálják mégegyszer elégetni." Nos jól írtad még az elején, a kipufogó gáz kevesebb káros anyag összetételét próbálják csökkenteni, történetesen a NOx-ot, de úgy, hogy a friss levegőhöz részben visszavezetett kipufogó gáz csökkenti az égési hőmérsékletet.

E85 oktánszáma 105-ös, nagyobb, mint a 95-ös benziné, az E85 égéshője alacsonyabb, mint a benziné, hagyományos gyújtószikra mellett használva valóban gyengébb a motor változatlan üzemanyag mennyiséggel... Motor kompresszió növeléssel, előmelegített levegővel és intenzív gyújtószikrával az E85 használat már igencsak pozitív, és a köztudattal ellentétben nem kell nagyobb mennyiség belőle.
(#) Chipmunk1960 válasza amper_vadász hozzászólására (») Aug 21, 2013 /
 
Szia! Igazad van, utánna néztem mégegyszer. Az oktánszám valóban magasabb, valamit félreértelmeztem. Akkor lehet próbálkozni a többpólusú, vagy direkt gázra tervezett gyertyákkal. A Ladánál annó, a légszűrőtetőt a 3. pozícióba forgattam nyáron, s levettem a gégecsövet a kipufogócsonkról, Így több levegőhöz jutott, lendületesebb lett.
(#) amper_vadász válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Aug 21, 2013 /
 
Szerbusz! "Akkor lehet próbálkozni a többpólusú, vagy direkt gázra tervezett gyertyákkal." Próbálkozni lehet, de a gyárinál jóval komolyabb gyújtószikra + pl. a Plazmagyújtás sikeresebb.
(#) szsrobert válasza amper_vadász hozzászólására (») Aug 24, 2013 /
 
Pontos mérési eredményt kérek.
Mekkora fogyasztást mértél benzinnel, és mekkorát E85-tel?
(#) szsrobert válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Aug 24, 2013 /
 
A Ladán benzinüzemben nyáron műanyag is a légszűrőből ki.
Télen csak a kipuról szív az alupapír gégecsövön. (Most a fél E85/benzin keverék miatt télire állítottam).
(#) TavIR-AVR válasza tápláló hozzászólására (») Aug 24, 2013 /
 
Ember a vízgőz 1600 fok felett bomlik!
H2O mióta != HHO ???

Energiamegmaradás törvénye hogy érzi magát? Nobel díjra nem startolsz?
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2013
(#) patkolttojas válasza TavIR-AVR hozzászólására (») Aug 25, 2013 /
 
Az az érzésem, hogy "tápláló" barátunk okfejtése a következő: A hengerben a munkaütem alatt akár 2500 C fokos hőmérséklet is előfordul. Ha ebbe a környezetbe megfelelő mennyiségű vizet juttat, lehet akár vízgőz formájában is, akkor az bizony elbomlik. Mivel a víz és a vízgőz is H2O, ezért a bomlástermék sem lehet más, mint 2 rész hodrogén és 1 rész oxigén. Ha a vizet elektrolízissel elbontjuk el, akkor az eredmény szintén ugyan ez lesz.

Amikor ezt az egész elektrolízissel történő vízbontási metódust elkezdték HHO néven emlegetni, s hirtelen kilépett a gyakorlatba a laboratóriumból és elkezdődött a gépkocsiba építhatő vízbontó rendszerek kifejlesztése, akkor a "Braun gáz" valahogy azonosult a HHO -val, legalább is én nem látok mást benne.

Tehát, ha belegondolunk, akkor az egyenes ági következteés az, hogy a hő hatására elbomlott víz (2 rész hidrogén és 1 rész oxigén) nem lesz más, mint maga a HHO.
(#) tápláló válasza patkolttojas hozzászólására (») Aug 25, 2013 /
 
Szevasz!
Köszi'hogy védelmező szárnyaid alá vettél a Mérnök Úr igazság szolgáltató pallosának sulytásától!Hogy is jönnek diploma nélküli faragatlan buta emberek ahoz,hogy ezen(és más)fórumokon kificamult írományaikat közzétegyék?!Irgum-burgum.
Azért csak a hozzám hasonló tudatlan embereknek Írom ide;H2O=víz,HHO=víz,HOH=víz.
Még,ha a Mérnök Úr a fejemet veszi is!
Mea culpa!Mea maxima culpa!
(#) V L válasza patkolttojas hozzászólására (») Aug 25, 2013 /
 
Sziasztok ez a terminológia magyarázat rendben van. És a víz hőbontással történő magas hatásfokú megvalósítás újabb verzióját valósítja meg Csefkó Pál Tamás amit a vizet a saját "CSP"-konverternek 24V-DC-ről (vagyis két akksi sorba) táplálva működtet állítólag jó hatásfokkal. Az alkalmazott -számomra sem világos cirkuláris áram- amivel a vízben plazmát hoz létre szerinte magas hatásfokkal bontja a vizet. Nos ennek a felderítésében kérném a fórum segítségét.
Egy ismerkedő videó aki még nem hallott róla:csefkó.
Hogy mik a valós eredményei azt lenne érdemes először kideríteni.
Kössz mindenkinek.
(#) attikanagy válasza V L hozzászólására (») Aug 26, 2013 /
 
Üdv.

Pont a napokban foglalkozott vele két illető.itt olvashatsz róla,meg itt is.Félig-meddig egyet is értek vele.
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2013
(#) szsrobert válasza V L hozzászólására (») Aug 26, 2013 /
 
A plazmás vízbontás hatásfoka mihez képest magas?
(A plazmához áram szükséges. Elképzelhető, hogy több hőenergia fejlődik, mint a felhasznált áram energiája, de a végeredmény nem H2 és O2, hanem hő)

A normál DC vízbontáshoz képest?
A szaggatott egyenáramú vízbontáshoz képest?
(#) Marczilla hozzászólása Aug 26, 2013 /
 
Sziasztok! Működik a dolog sósavval is, azaz nem kel hozzá áram, Háztartási sósav meg aluminium!
(#) kadarist válasza Marczilla hozzászólására (») Aug 26, 2013 /
 
Szia!
De az nem vízbontás.
(#) szsrobert válasza Marczilla hozzászólására (») Aug 27, 2013 /
 
Sőt! Alu és nátrium-hidroxid (lefolyótisztító) esetén is.
Ha bejuttatod a motorba,a motor alualkatrészeit is hidrogénné alakítja.
(#) svgyula válasza Marczilla hozzászólására (») Szept 2, 2013 /
 
Szia! Azt kérdezném csak mit csinálsz a keletkezett klórgázzal? A másik hogyan szabályozod a folyamatot? A kémiai reakciót nem lehet szabályozni sajnos amit mutogatnak a youtube-on az alapból hülyeség. Ott van fent egy olyan szerkezet amiben valami mechanikai rendszerrel nyomod az alumínium drótot a folyadékba.
(#) szsrobert hozzászólása Szept 2, 2013 /
 
Próbáltam az 555-öt 100kHz-ig. Nincs gigantikus gázfejlődés.
(#) szsrobert válasza svgyula hozzászólására (») Szept 4, 2013 /
 
Híg NaOH-oldat elektrolízise esetén negatív pólusként alut használva megoldható.
Bár kissé drága, kis hatásfokú az alu visszaalakítása. A gyártáskor a timföldhöz NaOH-ot használnak.
(#) szsrobert hozzászólása Szept 7, 2013 /
 
(#) Collector hozzászólása Szept 9, 2013 /
 
Ha valakit érdekel, felraktam a szárazcellám az apróhirdetések közé. Kigondoltam egy új kialakítást, többek között ezért is adom el a régit. Van olyan aki próbálkozott már más kialakítással? Konkrétan a cellák, vagy maga az elektrolizáló geometriájával?
(#) Bassmester válasza Collector hozzászólására (») Szept 9, 2013 /
 
Hali! Csináltam anno furat nélküli száraz cellát. Bővebben: Link
Precíziós műanyag megmunkálást igényelt és különleges ragasztót.
Fél éves tesztidőszak és számos kísérlet után felhagytam a HHO-val.
(#) Collector válasza Bassmester hozzászólására (») Szept 9, 2013 /
 
Én sem foglalkoztam túl sokat vele, de valahogy mindig előjön egy új ötlet
De ha jól látom akkor végső sorban ez nem szárazcella, hisz az összes lemez 1 elektrolittérben van, vagy rosszul gondolom?
(#) Bassmester válasza Collector hozzászólására (») Szept 9, 2013 /
 
Szerintem száraz cella, mert a lemezek éle el van szigetelve az elektrolittól, csak éppen nem levegő veszi körül, hanem egy PVC karám. A PVC lapokba vannak bemarva a lemezeket elválasztó hornyok, minden lemez ragasztással van rögzítve.
Következő: »»   77 / 87
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem