Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Frekvenciaváltó 1-ről 3 fázisra
Témaindító: gabor.szecsenyi, idő: Aug 18, 2007
Témakörök:
Kedves Dcsabi,
a netről ingyenessen letölthető a BASCOM 2.0.13.0 amelyet használok,van benne compiler és hardvare simulator is, jól el lehet vele szórakozni... Persze akik a PIC-et kedvelik, azok részére is jó alkalmazások vannak a neten...
Nekem, ahogy említettem az oshon AVR és PIC cuccok vannak meg, ezek is szinte ugyanazon utasításkészlettel rendelkeznek mint a BASCOM. Az általad említett verzió sem ingyenes "szerintem". Nem magamra gondoltam elsősorban, hanem aki egyből építeni akar, vagy ki akarja próbálni legalább az elő fokozatot. Van még a "tarsolyomban" néhány projekt verzió frekiváltóra. Elsósorban azok érdekelnek, amelyeket be lehet valamilyen rendszerbe illeszteni. Pl: Távszabályozás, (PWM, 0-5V, 0-10V, Uart,stb...) áramfigyelés és mérés, védelem, stb...ugyanígy...
A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2013
Egy információ a frekiváltósoknak (valós építőknek)... Az egyik webáruházzal is rendelkező kereskedő cégnél (magyar, Bp-i) elég jól le van árazva az "ide való" kondi... kb a piaci ár negyede, ötöde. Nem minőségi, csupán készlet apasztási indítékból. Vettem én is... (390µF-400V) Egy db 375W, kettő db 750W-ig alkalmas, -csak tájékoztatás kedvéért...
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2013
Sziasztok! Szép csütörtököt.
Segítségre lenne szükségem, van egy schulthess Spirit 5180 mosógépem aminek a 3 fázisú kefementes motorja egy frekiváltó sgítségével végzi a dolgát. Hol elindúl a motor hol nem. Frekiváltó gyanus a gép, de nem vagyok benne 100% biztos. Ha valaki úgyérzi, hogy tud segíteni, akkor szivesen kiszedem a frekiváltó panelt és lefotózom. Köszönöm. A kérdésem már a mosógép topikban feltettem, de ez annyira ritka gép kishazánkban, hogy nehezen fogok rá megoldást találni.
Szevasztok, írod:
Idézet: „Hol elindúl a motor hol nem.” Lehet hogy csak kontakthiba,vagy a panelon forrasztáshiba...Ha van kedved fotózz... Mielőt hozzáfogsz, kapcsold le a hálózatról...
Sziasztok!
Örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, a segítségeteket kérném! Apám kapta az egyik ismerősétől a képeken látható szerintem frekvenciaváltót. Ezt az ezen a fórumon fellelhető fotókból, az azokon látható hasonló alkatrészekből ill. kapcsolási rajzokból gondolom. Valaha rádió-tv műszerésznek tanultam az alkatrészek felismerése nem okoz gondot, de azért akad egypár amiről nem tudom micsoda! Az ismerős kb. 15-20 éve vásárolta egy szegedi villamosmérnöktől (aki készíthette) akinek se a nevére, se az elérhetőségére nem emlékszik. Régebben használta, majd egyszer csak füst távozott a kütyüből ezért "sutba dobta". Egy köszönöm-ért apámnak adta.Levéve a burkolatot rögtön látszik a 470 micrós/400W-s kondi szállt el, illetve a fekete bakelitben lévő üvegbiztosíték (persze annak az a dolga ilyenkor). De elszállhatott-e egyéb alkatrész is? Hogy lehetne kideríteni? Az előlapon lévő kezelőszerveknek a szerepe is homályba vész. Billenős főkapcsoló, bekapcsolást jelző piros lámpa, ill. üzemzavart jelző piros LED oké, de az alatta levő fekete és piros nyomógomb (reset/újraindítás ?) illetve a tőlük jobbra lévő piros billenőkapcsoló, noés a középen lévő potméter az előlapba karcolt nyíllal vajh mi célt szolgál? Mekkora teljesítményű 3 fázisú motort lehet vele működtetni? Bármilyen hasznos információt megköszönök! Mellékelem a róla készült képeket.
A meglátás jó, ez egy frekiváltó. A potméterrel a motor fordulatszámát tudtad állítani, amikor még működött a szerkezet.
Érdemes megvizsgálni az egyenirányító hidat, hogy nem zárlatos-e, amúgy elég stabil szerkezetnek nézem. Én úgy tudom, hogy az a kis modul, ami a panel aljára van szerelve elvisz akár 1kW-os motort is. Csak azt nem sikerült megtudnom, hogy honnan származik. Találkoztam már más gyártmányában is vele. Az is erre az 555-ös és fliplopos áramkörös megoldásra épített. A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2013
Helló!
Mivel nem mai gyerek, ezért én a potit kicserélném valami strapabíróbbra...
Mindkettőtöknek köszi a gyors reakciót!
Esetleg a nyomógombok - kapcsolók szerepére valami ötlet? Illetve a szürke és piros "kocka" micsoda,valamint a fenéklemezhez csavarozott "végfok" sérülhetett-e? Hogy lehetne megállapítani - kimérni? Üdv.
Mérd végig az áramkör kimenetét a táp +/- felé, mintha egyenirányítót vizsgálnál s a kimeneti három fázis felől menne a betáplálás. Az egyes fázisok és a táp + fele között egy-egy diódát kell látnod, nyitófeszültsége 0,5 - 0,7V. Hasonló a helyzet a táp negatív oldala felől a fázisok irányába, ott is egy-egy dióda nyitófeszét kell látni. Ezek a diódák a végfokozat teljesítménykapcsolóinak a belső diódái ( body diode - test dióda ). Fordított irányból nézve a táp + oldaláról a kimenetek felé nem szabad mérőáramnak folynia, tehát a műszer szakadást kell mutasson, ha jó az végfok. Ugyanígy a kimeneti fázisok és a táp - oldala felé is meg kell nézni, hogy nincs-e folyamatos vezetésben valamelyik teljesítményeszköz.
Azt, hogy a tápnak melyik a plusz és mínusz oldala, vagy a graetz állásából vagy pedig a pufferkondik jelöléséből fogod látni. A próbához itt a fórumon olvastam jó ötletet, hogy a betáppal sorba kötsz egy normál izzót ( 15W - 25W ) és úgy adod rá a villanyt. Ha zárlat van valahol, a körte világítani fog, de vészes nagy áram nem fog kialakulni, mivel az izzó korlátoz. Szerencsés valami leválasztó trafón keresztül próbálkozni, amivel csökken a balesetveszély. NAGYON ODA KELL FIGYELNI, MERT KOMOLY ENERGIA HALMOZÓDIK FEL A KONDIKBAN, S EZ KIKAPCSOLÁS UTÁN IS ODAVERHET! Ellenőrizd még bekapcsolás előtt, hogy van-e valami 100-200k Ohm -os ( min. 2W-os ) ellenállás a kondenzátorokon, amik kisütik azokat. Ha nincs rajta, akkor legelőször is pótold a hiányosságot. A leválasztó tarfó pedig szükséges eleme a próbának, nem csak eshetőség. Valahonnan kérj kölcsön akár, de anélkül ne próbálkozz!
ÜDV!
Egy olyan problémám lenne, hogy van egy Samsung Moscon-G5 frekvenciaváltóm ami az eredetileg használt környezetében hálózati vezérléssel volt használva. A frekiváltó miután hozzám került nem hálózati hanem természetesen konzolos használatba szeretném használni. A hálózati kártyát eltávolítottam belőle, viszont nem tudom, hogy hol kell átállítani, hogy normál módban üzemeljen illetve külső potméter, irányváltó, indító és leállító gombbal tudjam használni. Egy másik ugyan ilyen frekiváltó alapján bekötöttem a kapcsolókat és a potmétert de sajnos nem működik csak terminálról. Én sajnos a G5 frekvenciaváltóhoz nem találtam magyarnyelvű leírást de még angol nyelvűt sem. A frekvenciaváltó típusa: cimr-21p5g5 Ha valaki tudna hozzá leírást küldeni Magyar vagy angol nyelven azt megköszönném! Vagy ha tudnátok segíteni a beállításban ez is megfelelne! Köszi!
Szia!
Nekem is volt hasonló gondom, megoldás az, hogy ezek a gyártmányok nevükben különböznek csak szinte. Ha Omron, Yaskawa gyártmányokra keresel, van róluk írás. Ha valamelyik frekiváltós topicban visszalapozol, volt erről purparlé.
Tudna nekem valaki egy linket adni frekvenciaváltók működéséről, nem nagyon találok neten semmi használhatót. Miért szükséges teljes híd például, ha null átmenet lényegtelen a motor működése szempontjából?
Ehun, la'
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2013
Köszi szépen!
Próbáltam segíteni,de letiltották. Komoly oldal!Remélem,ezt is letiltjátok!
Üdv Mindenkinek. Olyan nemű problémám volna, hogy építeni kellene egy frekiváltót 1-3fázisra és tudnia kellene 4kW-ot. (eszterga villanymotorja) A kérdésem az lenne, hogy van valakinek valami ötlete, rajza vagy valami, amiből össze lehetne rakni egy működőképes áramkört? Mivel nem 2Ft egy ilyen építése, nem szeretnék kamurajzokat nézegetni és durrogtatni az alkatrészeket. Egy egyszerű ám megbízható kpcsolás érdekelne, egy védőáramkörrel és frekiszabályzóval egybekötve. Láttam itt sokfélét itt a fórumon, de nem igazán tudtam dönteni, hogy melyik is volna a jó. A 4kW meg nem kicsi, olyat nem is találtam itt, más oldalon meg nem bízok. Ha tudtok segíteni, akkor ne fogjátok vissza magatokat. Előre is köszönöm!
Szia! Ekkorában elég ritka gyáriban is az 1-ről 3 fázisra típus. Mindenképp mérlegeld, hogy milyen (árú) alkatrészek, hídegyenirányító, szűrőkondik, IGBT modul és vezérlés szükséges - beszerzés, csomagküldés, ÁFA, vám, stb...
Ahogy az anyagár eléri a 20-25e-t, onnéttól személy szerint nem ajánlanám a kivitelezést. Mindenképpen kalkulálnám egy sor félvezető meghibásodását a kísérlet közben, ilyen-olyan okból. Bár mi amatőrök általában remekül szórakozunk eközben és időnk is végtelen, azért mégis...
A két mellékelt alkatrész adatlapja szerinti megoldás jó lehet a kivánságodhoz. Az MC...beszerzése Farnell, a kapcsolás a 20-as oldalon. (3,9k helyett 470ohm) A modul, távol-kelet Ebay. Ennek a megoldásnak a kisebb változatát régóta használom sikeresen. Ekkora méretben házi kivitelezésű végfokkal nem próbálkoznék. Az említett modul mindent tud, ha szerencséd van 20$ körül megkapod.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2014
Ezt akartam tudni! Köszönöm a választ és a segítséget! Megkérdezem pontosan mekkora motorról van szó, hogy nehogy megszívjam valamivel, de ha minden stimmel és azt mondod hogy ez járható út, akkor bízok benned és nekifutok majd az építkezésnek.
Helló! Sajnos használható építési tanácsot nem tudok adni. Csak arra hívnám fel a
figyelmed, hogy mindenképp ellenőrizd, hogy a motor delta kapcsolásban megy-e 230V-ról (feltételezem 230V az 1 fázisod feszültsége), mert az ekkora teljesítményű motorok már inkább 400V delta / 690V csillag feszültségűek szoktak lenni. Ha a motor 400V delta feszültségű akkor még kelleni fog az inverter elé egy feszültség növelő áramkör is (pl.: aktív PFC) vagy nem fogja tudni leadni a névleges teljesítményét a kisebb feszültség miatt.
Üdv Sapic!
Idézet: „Ha a motor 400V delta feszültségű akkor még kelleni fog az inverter elé egy feszültség növelő áramkör is (pl.: aktív PFC)"” Aktív PFC, mint feszültség növelő áramkör? :-o
Frekiváltóba nem vagyok jártas, ezért kérek segítséget, de olvasva benneteket összezavartok teljesen. Amit dcsabi irt az jó, működik és az általam kért paramétereknek megfelel. Neki működik évek óta kicsibe ez, akkor nagyban is fog működni. Mindent meghallgatok szívesen, csak magyarázatot kérek hozzá, mert ezekből a töredékekből nem igazán értek semmit és csak összezavartok vele.
Szia!
Arra ügyelj, hogy 230/400V delta/csillag bekötésű legyen a motorod. Ha így van, akkor működik a frekvenciaváltós megoldás.
NA ennyi! Nem akarok én semmi túlbonyolított vackot összerakni, hogy aztán a halom elektronika leégjen utána egy valami kis apróság miatt. Amit dcsabi mutatott és írt, az nekem tökéletes, csak még a motorról nem kaptam meg a pontos infókat.
Jó estét mindenkinek
A dcsabi által feltöltött filet lefordítottam (MPLAB-al) HEX filera, de a PIC-be égetve nem sok életjelet adott, talán csak annyit, hogy a lábak funkciói azok aminek a rajz szerint lenniük kell, de egyik lábon sem mérhető semmilyen inpulzus. Abban szeretnék segítséget kérni, hogy ennek milyen okai lehetnek.
A feltett filt próbáld meg a mellékelt áramköri környezetben. Kb két éve szedtem le egy orosz oldalról, utána hamarosan meg is építettem... Működött... Az a link ami oda vezetett, már nem él.
Ez az áramkör lett megépítve, ebben lett kipróbálva.
Lehet, hogy a fordításban van a hiba?
Megpróbálom előkeríteni az áramkört, vagy darabjait...de legfőképpen a PIC-et. Visszaolvasom és felteszem. Normál módon a start megnyomása után kell indulnia, kb 2mp felfutással. A +és - gombot nyomkodva kell a frekinek 0-99-ig állíthatónak lennie. Ezt a kijelzőn szépen látni. (induláskor 0)
A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |