Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
A főtrafót tekerheted 19/6 vagy 20/6 menetszámokkal,mindkét megoldás jó 30-35kHz tartományban.A szekunder lehet 0,4-0,45 is.Az 5,5mm átmérő a szekundernél,bár ez még nem lett leírva,tulajdonképen kb. 10mm2 keresztmetszetet takar,ebből ki tudod számolni,hány szál kell neked az adott huzalból.
Annyit még hozzátennék az Einhell BT-IW160 inverteres hegesztővel kapcsolatban,hogy az ellenállás értékét kicsit elnéztem(nagyon poros volt),47R/5W,a kimenet pedig 40N60B2 IGBT-k 2x2drb.
Azért elkezdhetnéd méricskélni hogy hol a zárlat.Bemeneti egyenirányító?Kondi?Mégis csak az igbt-k?Segédtáp?Ennyit azért ki lehet mérni.Aztán a következő lépés.
BlackFoce-nek a válasz. A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2013
Ennél a típusnál gyakori hiba,hogy a pufferkondi(k) zárlatosak lesz(nek). Ha ilyen hiba lesz, akkor a bemeneti egyenirányítót is érdemes lesz leellenőrizni, mert általában az is áldozatul szokott esni. Ha nem is minden diódája, de általában az egyik ág biztosan. Ha aggregátorról használták, akkor szinte biztos,hogy a végfok is elszállt. Ebben az esetben viszont már megfontolandó, hogy megéri-e megjavítani?
Sima hálózatról ment.Most a kondi kiszedés után mérve a diódahidat,jónak tűnik.Az IGBT-ket is átmértem,meg a körülöttük lévő kis értékű ellenállásokat is,és mindent egészségesnek vélek.Remélem 2-3 nap mulva meglesznek az új kondik,akkor majd ismét jelentkezem a fejleményekkel.
Sziasztok,
A L.m.x-be van TN19-es ferritgyűrű 80ft ért,az előző oldalak valamelyikén fent az adatlapja. A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2013
Eljutottam végre a panel gyártásig. Egy kicsit átrajzoltam a régebben felrakott nyákrajzokat, mert volt itthon egy 210x100 mm-es nyákom és erre csinálom meg a vezérlőt a főpanelt és az antistick is ráfér. Közzé teszem őket, hátha valaki még épít. Két verzió készült mert kétféle hűtőbordám van, igazából csak a főpanel más egy kicsit. Megköszönöm ha valaki leellenőrzi, mert elég későn rajzoltam őket.
Sajnos még mindig nem jó a EP Systems W180E.
De rájöttem, ha bekapcsolás után ki kapcsolom majd újra be kapcsolom, akkor 56V-os kezdő fesz után 6.6V lesz a kimeneten és nem melegszik az ellenállás. Különben tartósan megmarad az 56V. És hevül az ellenállás. (Hegeszteni nem tudtam, nem volt időm rá. Majd holnap.) Szerintetek ezt miért csinálja ?
Egy 100W-os normál izzót köss sorba a géppel amikor éleszted. Ha hiba van nem veri le a biztosítékot és az alkatrészeket is megvédi a zárlati áramtól. Egy felvillanás után halványan kell izzania.
A kimeneten a bekapcsolás után kb. 5-6 s-al le kell esni a feszültségnek 12V-ra. Ezt a feszültséget egy segédáramkör állítja elő és csatolja a kimenetre. Ha ez a feszültség rövidre záródik, akkor indul a PWM köre a gépnek. Ha hegesztesz a géppel, a hegesztés befejezése után 5-6 s-al úgyszintén vissza kell esni a kimeneti feszültségnek az említett 12V-ra, és a PWM körnek meg kell állni. Az EP System gépek így működnek.
Kicsit megakadtam a fojtó tekerésnél. Hogy fér rá erre a magra 15 menet? Csináltam sodratot sima sodrott 2,5-es vezetékből 7 szál ad ki 17mm2-t. Csak a varnis csövet ráhúzva túl vastag kb. 6mm átmérőjű. A főtrafó szekunder tekercsét zománchuzalból csináltam de elég öngyilkos munka volt lepucolni a szálakat, nincs kedvem megismételni...Hogy lehet még leszedni a huzalról a zománcot? Kromofág nem viszi.
Valamit elszurtal mert a sodratod 34.34 mm2! Szerintem a fele is sok, en 0,45-el tekertem 25 szalat... 1 eve elmult, hogy mukodik. Ami a zomancot illeti langgal leegetheto, utanna dorzsivel tisztithato es mehet a forrasztas.
A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2013
A vezetéknek a keresztmetszete 2,5mm2. Akkor lehet eltúlzom egy kicsit a sodrat keresztmetszetét? A 0,45*25 szál hihetetlenül kevésnek tűnik...kb. 4mm2
Nekem a főtrafó szekundere 130 szál 0,4-es huzal!
"Hogy lehet még leszedni a huzalról a zománcot? "
Ez már többször le volt írva. Olvass vissza, és a recept megtalálható lesz. Én egyébként Bunsen lámpával történő melegítést és denaturált szeszes hűtést szoktam alkalmazni, de az említett leírásban más megoldás is szerepel. Egyébként a legjobb megoldás az átforrasztható zománchuzal .
Bocs. Roszul ertettem a 2,5mm-edet. Megneztem a jegyzeteimet, en is tevesen irtam. 0.45 van a primeren es a szekunderen meg a fojton 0.8, mindketto 25szal. Amugy a 0.8x25szal osszesodorva kb. 6mm atmeroju, siman elfer az U57-es magon.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2013
Pont ez a bajom, hogy 6-os varnis csövem van, abba belefér a sodrat, viszont a magra nem tudok csak egy sorba 4 menetet tekerni és így négy sor kell ami már túllóg az oszlopon. De a leégetés plusz dörzsi tippet megpróbálom, köszi! Van hőlégfúvóm, azzal hátha sikerül a legkisebb szűkítővel leégetni. Vagy beszerzek most már egy gázforrasztót...
Mpisti! Köszi a segítséget, olvasom, csak sok már az infó
Sziasztok.
Én is szeretnék épiteni egy "macit". Most keresem az alkatrészeket hozza. Van 5 pár U57-es magom ebböl 4 párat szeretnék főtrafónak "toroid"-ként tekerve(ahogyan azt már többen is csináltak), a másik párbol a fojtót. Ebből az öt párból harom pár UU a másik kettő pedig UI. Az a kérdésem lenne, hogy használhatok-e vegyesen UU és UI(2-2) magokat a főtrafóba? Méretre egyformák. Köszönöm.
Varnis cső helyett használj bandázsszalagot,villamossági boltokban kapható,nem drága,olyat keress ami hasonlít a régi vásznas szigetelőszalagra.
Szia
Nekem zsugorcső van a folytón szigetelésnek.2 pár magon van azt hiszem 12 menet és nem érzem hiányát többnek
Szia
A több az valójában kettő amiről én tudok.Ebből az egyik én volnékA magokat ne keverd.Más a mágneses tulajdonságuk és lehet begerjed valamelyik.A főtrafót 3 párral meg lehet tekerni,a másik kolléga is annyiból csinálta ha jól emléxek.Nekem 4 pár van 19/6 menetszámmal.
Szia Józsi!
De jó,hogy hallok rólad.A géped működik?Az én fojtómon is 12 menet van,ez még éppen elég,de azért jobb,ha 15 menet van rajt.Végül is,én sem érzem a több menet hiányát.
Szia
Ritkán jelentkezek be,mivel érdemi segítséget nem nagyon tudok adni.De azért minden nap rákukkantok a fórumra Igen a gépem működik.Volt egy kis balesetem levert bizti miatt,és kemény 3000 forintba fájt a javítás.Most irg4 pc50w igbt-kkel megy a masina 35 khz körül.A frekim kicsit feljebb mászott az első bekapcsolás óta.Ez gondolom lehet a kondi miatt.Mivel nem érzem vészesen magasnak így egyenlőre nem cserélem.A dobozom is a régi.Hirdeti az országban a fórum dicsőségétA masinám átcsúszott egy munkavédelmis ellenőrzésen is.Szóval minden happy.Annak idelyén érdemes volt annyit kérdeznem.Lakiusként kezdtem.Most is az vagyok,de a gépemet a baleset után kb 2 óra alatt megrenováltam.Lehet önteltségnek tűnik,de úgy érzem tanultam itt valamit és ez büszkeséggel tölt el
A lényeget majd elfelejtettem.Több emberrel beszéltem akik otthon vannak az elektronikában a túl és alacsony fesz védelemmel kapcsolatban.Volt aki fejből vágta az optimális megoldást ami ér is valamit ezen a frekvencián.Egy bibi van a költség.15000 alatt nem állt meg egy variáció sem.De azért kutakodok folyamatosan a témával kapcsolatban.Igazából talán az agregátoros üzemmóddal lenne érdekes a dolog,de engem ez nem érint igazából.
Szia Józsi!
Az IGBT-k és a freki miatt ne aggódj.Örülök,hogy működik a masinád.Mindannyian tanulunk ezen a fórumon,akár akaratlanul is,ezért jó itt lenni.
Nos,érdemes lenne kicsikarni egy megoldást a hozzáértő szakitól rajz formájában,a pénz kérdés most másodlagos kérdés.
Ráülök a témára akkorHátha összejön egyszer.Egy igazi lelkes fiatal a srác.Él hal az elektronikáért
Idézet: „Ráülök a témára akkor” Inkább a figurára,és addig ülj rajt,amíg ki nem köhögi a tutit. |
Bejelentkezés
Hirdetés |