Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   116 / 229
(#) zolika60 válasza Rafael hozzászólására (») Szept 28, 2013 /
 
Itt megkapsz mindent hozzá. Az amerikai nyavaját ne másold, mert elég gyatra konstrukció. A két hátsókerék fixen azon a görbe csőtengelyen szerintem nevetséges. Bringára nem kell műszaki vizsga. Ha egy kicsit nagyobb teljesítményű motor van benne akkor sem, mert nem fog a rendőr az út mellett teljesítményt mérni. Csak ne legyén ráírva sehol hány wattos.
(#) Busz válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 1, 2013 /
 
Köszi a választ!

Láncot senki nem tud adni, de fogaskereket itt találtam hozzá:
http://tech-mobile.hu/


Amúgy teszteltem az akkupakkot, 3db 12V 12Ah akksi van benne, teljesen feltöltve egy 3W-os izzót 5 napon keresztül táplált mert rajtafelejtettem és mikor az 5. napon észrevettem akkor már csak 24 volt volt az akkupakkban.
Ez jónak vagy rossznak számít akkuteljesítmény ügyben? Vagy egyáltalán hogyan lehet tesztelni egy akkupakkot?
(#) Samanoske hozzászólása Okt 1, 2013 /
 
Üdv!
Van egy Eb008.tip.elektromos kerékpárom és az alábbi a gondom:

A hibajelenség lemerült aksinál az,hogy töltéskor zöldre vált a töltő,többszöri próbálkozás után kezdi el tölteni majd 2 perc után zöld lesz,majd 1 perc múlva újra piros és villog-hol piros hol zöld,ezért feltételezem,hogy nem tölthető az aksi,vagyis a töltő hibás,főleg,hogy már új állapotában se váltott zöldre ha feltöltötte.
Nem tudtok egy helyet ahol ennek a töltőjét javítják?Leírás szerint lehet,hogy a biztosíték romlott el.
(#) zolika60 válasza Samanoske hozzászólására (») Okt 1, 2013 /
 
Az akkukat teszted le egy másik töltővel. Ha ez töltő hiba, biztosan nem biztosíték.
(#) zolika60 válasza Busz hozzászólására (») Okt 1, 2013 /
 
Láncot kell hogy találj az oldalon amit LINK-eltem méterre. Az akkut így tesztelik feltöltött állapotból ismert fogyasztóval merítik. A körülményeket pontosan nem ismerem, de olyan 80%-osra saccolom az akkuidat.
A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2013
(#) frici.hu válasza Busz hozzászólására (») Okt 3, 2013 /
 
Akku tesztelése állandó árammal történik, például áramgenerátorral 12V-os akkunál 10,5V-ig való merítéssel. A legegyszerűbb módszer egy LM317-es IC beállítva 1A-re egy izzós terheléssel, s a merülésig eltelt idő pontosan A/h-ban számítható lesz.
(#) léghajós hozzászólása Okt 4, 2013 /
 
Sziasztok! Gepida pedelec 24 V-os akkupakk tesztgomb megnyomásakor hibaüzenetet ad, a két szélső villog. Szétszedve a pakkot az akksik tudnak áramot leadni, de a kerékpárra feltéve nem működik. Ki tudna a javításban segíteni?
Hogyan lehetne megnövelni az akku kapacitását külső akkuval? Lítium vas foszfát akkuim vannak, 2 db 12v 20Ah kapacitásúak, de akár zselés akkut is tehetnék hozzá./megfelelő táppal persze/
Az új pakk ára 120000 Ft lenne, ez azért nagyon drága 200 Wh-ért.
(#) léghajós hozzászólása Okt 4, 2013 /
 
Akku tesztelésre ill. menetközben "elhasznált" áram mérésére a Sylkamodell-nél 2 éve vettem 9000 Ft-ért műszert, ami V A W Ah Wh CsúcsW stb értékeket mér kiválóan. Talán Wattméter volt a neve. A Vaterán nemrégiben jelent meg V A W Ah mérő műszer, ott 5-6 ezer Ft-ért adják.
(#) kakujajani hozzászólása Okt 6, 2013 /
 
Hello!van egy PUGOYING PA08 bringám-Feltettem egy másik lámpát elöre.segitséget kérek a sebesség óra és a feszmérö bekötéséhez .A lámpa pontos tipusát nem ismerem.képet mellékelek.UI.Indexrelé melyik lába a pozitiv? köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2013
(#) ShaolinZ hozzászólása Okt 6, 2013 /
 
Sziasztok.

Nemrég vásároltam egy Tornádó TRD 016 tipusú robogót.Olyan kérdésem lenne,hogy mit tudok tenni azzal kapcsolatban,hogy a végsebessége csak 25km/h a korlátozó széthuzása ellenére is.Mivel lehetne növelni a sebességet ?Legalább 35km/h -ra gondolok.Mit kellene változtatni a kerékpár felépitésén?Amatőr vagyok és szivesen venném a segitséget.

Előre is köszi.
A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2013
(#) Biro F. válasza kakujajani hozzászólására (») Okt 6, 2013 /
 
Üdv.
Nézd meg a régi és az új műszerfal csatlakozóját, hasonlísd össze. Általában hat vezeték van melyek a feszmérő, sebességmérő, világítás visszajelző, jobb bal index visssza jelzés. Ha nem eggyezik akkor kiméréssel tudod megállapítni melyik vezeték hova megy. A műszerfalat úgy ellenőzöd a legegyszerűbben, hogy fogsz egy negtív és egy pozitív szálat. A negatívot értelem szerüen a negatívra, a pozitívot a többi vezetékre érinted, például ha a feszmérő mutatója jelez akkor annak vezetéknek feljegyzem a szinét és folytatom a következővel.
Az index relé két kivezetésein a B betűsre kötöd a pozitívot, az L betűs pedig az index kapcsolóra megy.
(#) kakujajani válasza Biro F. hozzászólására (») Okt 7, 2013 /
 
Köszi!
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2013
(#) kajo hozzászólása Okt 8, 2013 /
 
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni! Van egy 36v-os elektromos kerékpárom, a gond vele, először kinyomta a biztosítékot kicseréltem de azt vettem észre,hogy ami a motorból jön a 3 vezeték csatlakozása össze van égve. Széthúztam meg takarítottam de semmi, meg akartam nézni, hogy van -e vissza töltés az aksiba. megtekerten a kereket azt éreztem, hogy valami nagyon vissza fogja azt hittem a fék szórakozik de nem az csinálta, ezért széthúztam mind a 3 vezetéket akkor normálisan forgott a kerék de ha össze dugtam két vezetéket már az is vissza fogja még a harmadikat se kell össze dugni. azt szeretném megtudni mi okozhatja ezt elektronika vagy a jeladó? valami tipp?
(#) zolika60 válasza kajo hozzászólására (») Okt 8, 2013 /
 
Visszatöltés közben az lenne a furcsa, ha nem fogná a kereket. Az maga volna az örökmozgó.
(#) Biro F. válasza kajo hozzászólására (») Okt 8, 2013 /
 
Üdv.
A vezérlőegységed lett zárlatos, amiatt ment ki a biztosítékod is. Ilyenkor ki kell mérni a gázkart és motorban levő hall elemeket.
(#) etm hozzászólása Okt 11, 2013 /
 
Sziasztok! Van nekem egy 36 Voltos elektromos kerékpárom. A motorja 36 Volt, 250 Watt(azt hiszem,mert lekopott a szám),3 fázisú, BLDC motor van benne HALL szenzorokkal. A kulcs elfordításakor magától indul,lassan kezdi aztán fokozatosan (ciklusosan)gyorsul.KB.minden 20 másodpercben gyorsít egy kicsit míg végül eléri a maximum sebességet. A gázkar jó,de nem reagál rá (a vezetékek a gázkar és vezérlő között jók.Kimértem)Nagyobb gond az,hogy 60 fokos,és hogyan lehetne átcsinálni 120 fokosra? Tekercseléssel?Mit jelent a 60 fok?
(#) proli007 válasza etm hozzászólására (») Okt 11, 2013 /
 
"Nagyobb gond az,hogy 60 fokos,és hogyan lehetne átcsinálni 120 fokosra? Tekercseléssel?Mit jelent a 60 fok?"
Ez nagyon jó.. Kb. olyan mint a "Mennyi? - 30! - Mi harminc? - Mi mennyi?" üdv!
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2013
(#) etm válasza proli007 hozzászólására (») Okt 11, 2013 /
 
Hello! Hát a motor vezérlőjén 60 fokot ír. Azt kérdeztem,hogy mit jelent a 60 fok? Annyit fordul el a forgó rész mire eléri a következő tekercset vagy mi?Mert ugye minden vezérlőn írja hogy 60,vagy 120 fokos. De az mire vonatkozik?
(#) SzervízMacska válasza etm hozzászólására (») Okt 11, 2013 /
 
De mért kéne "átcsinálni", ha azt sem tudod, mi az? Gondolkodni szoktál?
(#) etm válasza SzervízMacska hozzászólására (») Okt 11, 2013 /
 
Kb 10 cm-el feljebb leírtam hogy el van pusztulva a vezérlője.Ha olvastad? Na most ha nem megy,akkor vagy ki kell cserélni ,de mivel az üzletben azt mondják hogy már 60 fokost nem lehet beszerezni,ezért vagy meg kell javítani,ami kicsit elég macerás,vagy más megoldást kell találni rá,hogy lehessen használni. De ha TE tudod,hogy a 60 fok mit jelent a vezérlőn szívesen várom a magyarázatodat. Hiszen ez volt a kérdésem!
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2013
(#) zolika60 válasza etm hozzászólására (») Okt 11, 2013 /
 
Lehet ilyet kapni.
(#) etm válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 11, 2013 /
 
Köszönöm a válaszodat. Szegeden néztem,és az univerzális vezérlőre azt monda aki szereli,hogy legjobb ott beletenni,mert nem biztos hogy megindul,mivel ezek nem négyszög jelet adnak,és volt rá eset,hogy nem indította meg amibe ő már belerakta.Én pedig nem tudom oda elvinni a járgányt.Érdeklődtem már sok felé,és nem tudtak vezérlőt adni hozzá.Ezért gondoltam,hogy vennék 120 fokosat,és átalakítani a motort,de hát arra senki sem tudott választ adni,hogy mit kellene megváltoztatni a motorban?
(#) etm válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 11, 2013 /
 
Szia! Esetleg majd megpróbálok valamit,hátha sikerül valamelyik vezérlővel megoldani. Köszönöm!
(#) fater0827 válasza etm hozzászólására (») Okt 12, 2013 /
 
Üdv ETM
A gázkar fekete vezetéke szakadt lehet , azért megy bekapcsoláskor .
Üdv
(#) fater0827 válasza kajo hozzászólására (») Okt 12, 2013 /
 
Üdv Kajo
Az akkupakk nélkül próbáld (3 vastag vezeték helyén ) , ha akkor is nehéz tekerni a kereket , akkor Vezérlő csere .
Üdv
(#) etm válasza fater0827 hozzászólására (») Okt 12, 2013 /
 
Hello! Nincs szakadásban,mert kimértem,de nem teljes gázzal megy bekapcsoláskor,hanem a minimálisról kezdi,és kb.2 perc alatt gyorsul max.sebességre,miközben folyamatosan adagolja magának önálóan a gázt.
A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2013
(#) kajo válasza Biro F. hozzászólására (») Okt 12, 2013 /
 
Köszönöm mindenkinek a segítséget !!
(#) kajo válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 12, 2013 /
 
Köszönöm! amúgy érdekes mert a másik ugyan ilyen kerékpárt nem fogja meg ennyire. A jó bringán ha áram alatt van ha nincs akkor is a töltés visszajelző világít ezen viszont nem ?!
(#) GPeti1977 hozzászólása Okt 12, 2013 /
 
Szeretném leírni a TRD33 robogómon milyen átalakításokat hajtottam végre:
Kapott egy PIC -es "tempomat áramkört, ha megnyomom a bal oldali kürt kapcsolót megjegyzi a gáz állását így nem kell húzni, ha újra megnyomom vagy a féket nyomom átvált normál módra, a működését a piros power lámpa villogása jelzi.
A műszerfalban az izzók LED-re lettek cserélve.
Volt benne egy relés sebességváltó de mivel a kisebb sebességben nem nőtt meg érezhetően a nyomaték ezt kikötöttem, helyette a relékre tettem 3x4,7Ohm ellenállást a motor lassabb kimenetét zárják rövidre delta kapcsolásban mikor a féket behúzom és kapcsol a féklámpa, ezáltal működik a motorfék, ami kíméli a gyorsan kopó normál féket ha nem kell gyorsan fékezni.
Sajnos a bicikli tömege meg a 65kg-om mozgási energiája miatt nincs értelme visszatáplálós fékezést alkalmazni.

Illetve most már LeFePO4 aksikkal száguld.
A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2013
(#) logest hozzászólása Okt 17, 2013 /
 
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem. Kb 500m megyek a motorral és kijelzi, hogy lemerült, de a feszültség meg van és az áram is.
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2013
Következő: »»   116 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem