Fórum témák
» Több friss téma |
Google -ban "ram süni" néven keresd. Kis öntapadós bordák.
Egyszerű a vezetéket megszakítod és átkötöd a Master elé és ennyi.
Üzemszerűen 35 C fokos félvezető alkatrésznek semmilyen plusz hűtésre nincs szüksége.
Köszi az infót észben tartom, az hogy öntapadós, jól hangzik és nem kell külön ragacsot beszerezni.
Tartja a 35 fokot, és még mindig üzemel.
Arra jutottam, hogy hajtom így "natúrba", köszönöm a megerősítést. Aztán ha megadja magát, esetleg az új IC kap egy "ram sünit". Vagy ami még jobb, ráfekszem majd egy jobban terhelhető másik IC beszerzésére. Ez egy kísérlet volt, ami egyenlőre pozitív mérlegű
Egy szalagkábel köti össze a paneleket, és befut erre a panelra is, ami a master-t táplálja, tehát a teljes jel, így a panelon a nyák tényleg megszakítható, és ha minden igaz könnyen át tudom majd köti.
Na akkor ez egyáltalán nem is bonyolult. Sok sikert hozzá.
Egy kicsit bonyolultabb lett mint elsőre gondoltam, de a szalagkábelen volt még 2 szabad ér, sikerült megoldani.
Ami viszont érdekes mellékjelenség, hogy eddig semmi brumm nem volt a cuccban. Most a fejhallgató potit nullába és maxra tekerve elég erős brumm hallható. Középállásban ahol használatban van, ott eltűnik teljesen! Pont olyan érdekes konstelláció a hiba, amitől még teljesen használható. Van ötletetek mitől kergült meg a cucc?
Megfogtál semmi ötletem sincs esetleg annyi, hogy szalagkábelen a mellette lévő szál esetleg zavar, de akkor közép állásba mért nem brummos... Kimenet is brummos? Ha igen akkor ott valami a jel földdel lehet, de csak találgatni tudok, esetleg szkóppal nézz körbe ennyit tudok mondani.
Attól függetlenül, hogy kötözgettél, a GND pontok a fejhallgató erősítőnél nem változtak? Ugyanonnan kapja a jelföldet ahonnan eddig?
A földet nem mozgattam
Csatoltam rajzot, hol kötöttem át.
Kezdem már magam úgy érezni, mint egy picsogó kamasz, akinek minden nap, rengeteg problémája van a világgal
Egyenként leválasztottam a paneleket, hátha kiderül melyikbe költözött bele a medve. Biztos szinte mindenki járt már úgy, hogy szétszedett valamit, és nem csinált vele semmit és összerakta és megjavult. Valami érintkezési gikszer lehetett a szalagkábelen, azokat a paneleket amikkel nem volt probléma nem piszkáltam eddig. A brumm eltűnt teljesen, addig amiig teljesen össze nem csavaroztam. Ha távolabb kerülnek a panelek pár centivel a trafótól, nincs brumm. Ekkor kezdett összeállni a kép. Az összes műveleti erősítő ami elszállt a toroid trafó felett pár milliméterre voltak a panelokon. Úgy tűnik tartósan nem szeretnek trafó közvetlen szomszédságában lenni. Eddig nem értettem, hogy bizonyos helyeken miért JRC 4558DD és máshol miért JRC 4558D-s műveleti erősítők voltak. Nagy nehezen kinyomoztam, hogy a plusz D-s egy duplán árnyékolt kivitelt jelent. A trafó közelébe tettek ilyen árnyékolt fajtákat. Azért írtam le részletesen a sztorit hátha valamikor még hasznát veszi valaki. Szóval rá kell feküdnöm egy 4558 kompatibilis árnyékolt műveleti erősítő beszerzésére. Az egész természetesen egyenlőre elmélet, próbálom igazolni majd. Most már csak azért is visszaállítom az eredeti állapotát, nem adom fel Idézet: „Biztos szinte mindenki járt már úgy, hogy szétszedett valamit, és nem csinált vele semmit és összerakta és megjavult.” Nem tudom, én ahhoz voltam szokva kiskorom óta, hogy szétszedek valamit, és vagy össze se tudom rakni, vagy ha igen, akkor se működik többet... Mondtam már, hogy Rontó Rudolf volt a becenevem? Idézet: „Azért írtam le részletesen a sztorit hátha valamikor még hasznát veszi valaki. Szóval rá kell feküdnöm egy 4558 kompatibilis árnyékolt műveleti erősítő beszerzésére.” Vagy átszerelni az egész kócerájt egy nagyobb dobozba... Idézet: „Vagy átszerelni az egész kócerájt egy nagyobb dobozba... Válasz hozzászólás írása” Igen, ez egy elég vonzó alternatíva, még egyenlőre nem jutottam el a holtpontra.
A tápot kitenni egy külön dobozba, az szokta a csodák korszakát elhozni keverőknél.
Apukám elég sok keverőt tervezett, gyártott, egy idő után mindegyiknél megbánta, ha a tápot beletervezte a keverő sassziba. Szeretett nagyon kompakt, kis helyigényű, sok szolágltatású készülékeket tervezni, ezért rack-es keverőknél sokszor kísértésbe esett a táp integrálásával. (Polyfon, Polytone, West Sound, és talán még egyéb márkajelzéssel is készültek a gyártmányai 1986-1998 közti időszakban.)
Akkor lehet, hogy apád egyik remekművét birtoklom West Sound és ugyan abból az időkből való.
Én csak felületesen látok bele, de komoly dolognak látszik, egy jó készüléket építeni!
Nagyon komoly igazából. Nehéz, sok kitartás és nagyon nagy szakmai ismeretnek és tapasztalatnak kell lennie. Összerakni egy keverőt nem nehéz de profi minőségben kifogástalan állapotba megépíteni már művészet
Köszönöm a válaszodat, de lehet hogy inkább megpróbálom a csövest megépíteni. Azért ha valaki megnézné a rajzot, hogy így érdemes belekezdeni azt megköszönném.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2013
Nem tudom, írtad-e már, hány Ohm-os a füles?
Én most szereztem be egy Sennheiser 600 Ohm-osat, ahhoz egy oldalra elég az 1 db ECC82. Egy 2004-es Elektor kapcsolás, van nyák terv is hozzá. Kit-ben is árulják, de nehogymá'
A füles 400ohmos AKG k-340. Csak azért érdeklődtem a rajzzal kapcsolatban, hogy épített-e már valaki hasonlót?
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, hozzáértő szakiktól. A következő két műveleti erősítő közül szerintetek melyik a jobb minőségű? NJM-4580 vagy NJM-4556 ? A két ic közül az egyikből egy sztereó fejhallgató erősítőt szeretnék készíteni és kíváncsi lennék a véleményekre hogy ki melyikből építené meg, illetve bármilyen véleményt szívesen fogadok. Számomra fontosak lennének a válaszok! Amit előre is nagyon köszönök!
Szerintem a 4556 a jobb. De ha tudsz akkor próbálj ki egy NJM2068-at is.
A lábkiosztásuk ugyanaz, tehát csak a foglalatban kell majd cserélgetned őket hogy eldöntsd melyik tetszik jobban
Szerintem is próbálj majd ki több ícét, pl: 2068D, 4562, stb...
Sziasztok!
Megterveztem Tina-ban a HIGHAND féle fejhallgató erősítőt, A osztályban. Egy kicsit furcsa hogy akkor érzi jól magát, ha 350-400mA-t adok neki. Legalább is Tina szerint. 32 ohmos a fejhallgatóm. Kiváncsi vagyok mit szóltok az ötlethez. Gondoltam felteszem, hátha van észrevételetek a kapcsolással kapcsolatban.
Igen nézegettem az adatlapját a 2068 nak és a 4580 nak. Annyi a különbség hogy a 4580 as az nagyobb teljesítményű kb. 800 mW míg a másik kb 300 mW. Viszont a 4556 belső felépítése kissé eltér az előzőektől. Én a 4556 ost jobbnak ítélem. de szeretném mások véleményét is "meghallgatni" mert több fül többet hall
Helló!
valaki tud egy egyszerű kapcsolást ami 100 mWot tud 32(Ohm)on? Lényeg hogy hordozható legyen! (kis aksiról működjön, akár 3,7vos teló aksiról) Fülhallgatóról van szó. A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2013
CMoy néven keress rá a google -ban. 9 V ról elmegy.
Ha jól tudom 40 mW- ot tud. 100 mW fülhallgatóhoz nagyon sok, tuti halláskárosodás rövid időn belül.
Sziasztok!
Fejhallgató erősítőt szeretnék csinálni LM386-N1 IC-kkel (4..12V tápos). Össze is dugtam a próbapanelen (fehér műanyag, és a raszterekben rugós összekötések) egy pár mintakapcsolást, de amikor kaját adok neki, csak búg, a bemenetre (2 vagy 3, a másik GND-n) adott MP3 lejátszó-jel nem hallható. Mit rontottam el? A tápom is jó (LM1036 és TDA1524 jól ment összedugdosva...)... Kérlek segítsetek! hobbydcc
Az LM386 alap kapcsolást egészítsd ki még két ellenállással meg egy kondival.
A kettes lábára tegyél például két közel egyforma ellenállást. Az egyik ellenállás vége menken az 5-ös lábra a másik ellenállás lábát tedd rá egy max 10µF-os kondi + részére. A - része meg menjen a GND-re. |
Bejelentkezés
Hirdetés |