Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Relé kérdés
 
Témaindító: M.Béla, idő: Szept 15, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   14 / 42
(#) kameleon2 válasza oregtolgy hozzászólására (») Okt 27, 2013 /
 
Hűű megnéztem én is - tényleg jó árban van! Eddig csak 3A-es változatot kaptam hasonló árfekvésben...
(#) Sebi válasza cimopata hozzászólására (») Okt 29, 2013 /
 
Nálam a biztonsági megoldás a kettő kombinációja: triac+relé, vagy FET+relé. A bekapcsolásnál először a relé húz, majd a terhelést a félvezető kapcsolja - kikapcsolásnál fordított sorrendben. Ilyenkor a relét elegendő a bekapcsolt állapotra megengedett áramra méretezett érintkezőkkel kiválasztani - kisebb fogyasztás, jól visszavehető tartófeszültség.
Azért a biztonságra mindig picit többet kell költeni, de megéri...
(#) cimopata válasza Gafly hozzászólására (») Okt 29, 2013 /
 
Ennyire nem hiszem, hogy túlbonyolítom.
Jó lesz a sima tranyós lépcsős kapcsolás.
(#) cimopata válasza Sebi hozzászólására (») Okt 29, 2013 /
 
Igen, nagyobb 2x akkora relé lesz áramban.
Ezzel a vezetési veszteség kb a fele lesz.
A tartási veszteség pedig 8-ada kb.
Így megspórolok 4-5W ból 2-3W-ot minimum. Ez kb 15 fokkal alacsonyabb hőmérséklet.
(#) tbarka hozzászólása Nov 12, 2013 /
 
Sziasztok Szakik! Kérném a segítségeteket, hogy hol vajon az alábbi CMA31-A (40A,14VDC) típusú, 3 lábú relét beszerezni? Esetleg jobb híján tudnátok a helyére valami kiváltó, helyettesítő megoldást javasolni?
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2013
(#) kadarist válasza tbarka hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Szia!
Akármelyik autósboltban adnak ilyet. Bővebben: Link.
(#) tbarka válasza kadarist hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Szia! Sajnos az a gond, hogy nem. Autóvillamossági boltban és a B**dinál próbáltam.
(#) proli007 válasza tbarka hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Hello! Miért? Mi eben a különleges? Szerintem itt a He-Store-ben is ilyen van..
Most látom, hogy ez egy "buherált valami.." Javítsd meg..
üdv!
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2013
(#) tbarka válasza proli007 hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Köszi! Laikusként nekem nem, de lehet, hogy számotokra triviális a megoldás. Ami nekem van az 3 lábú. Át lehet, át kellene kötni? Ha igen hogy?
(#) kadarist válasza tbarka hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Igen, ez valami elektronikával kiegészített dolog. Így már nehezebb a beszerzése, de nem lehetetlen: Bővebben: Link.
(#) proli007 válasza tbarka hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Nem értem a kérdést. A relé aminek az adatlapját is belinkelted, az egy váltóérintkezővel szerelt típus. Ezért 5 lába van. Hiszek kettő a tekercs, három meg a váltóérintkező lábai. (Adatlapon is látható a "Viring Diagram"-nál) Ez a háromlábú ló, meg ha jól gyanítom, hogy egy villogó elektronikával kiegészített relé. Ha maga a relé rossz, az kel benne cserélni. Ha az a pár tranyó-ellenállás stb. azt kell cserélni.) üdv!
(#) tbarka válasza kadarist hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Igen. Őt megtaláltam, de nem ugyan az a típus. Neki is 4 lába van. Az eladónak írtam, de úgy néz ki, hogy nincs ugyan olyan.
(#) nedudgi válasza tbarka hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Ha ugyanazt a típust nem találod, a komolyabb segítség érdekében el kell árulnod, hogy hol találtad ezt a példányt.
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2013
(#) zolika60 válasza tbarka hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Ez mit csinált az autóban amikor működött? Index relé volt?
(#) tbarka válasza nedudgi hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
FOTON-LOVOL gyártmányú EUROPARD 824 típusú traktor, (valószínűleg) irányjelző automatája volt. A traki és a cucc külföldön van, ezért próbáltam rögtön kiveszem és beteszem megoldást találni. De ha találok hozzá alkatrészt nem ijedek meg a pákától sem.
(#) tbarka válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
(#) Kapagerenda hozzászólása Nov 12, 2013 /
 
Hello!
BC 337 tranzisztorral vezérelek egy 12 V os relét. A bázis ellenáláson kb 11 V esik ami 2,75 mA bázisáramot jelent. Amikor a tranzisztor vezetővé válik akkor behúz a relé viszont vissza már nem enged amikor megszűnik a vezérlő jel. Kimértem és ebben az esetben mikor nincs vezérlő jel egy bizonyos 4,7 V körüli érték marad a relén ami elgondolásom szerint nem engedi vissza.
Mi lehet a gond?
(#) proli007 válasza Kapagerenda hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Hello! Vélhetően nem esik le a feszültség az ellenállás előtt, a tranyót nyitó bázis-emitter feszültség alá. A relének a tartóáram meg jóval kisebb,mint a behúzó. De lerajzolhattad volna hogy néz ki a kapcsolás és miről vezérelődik. üdv!
(#) Kapagerenda válasza proli007 hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
A vezérlőjel az leesik 0 ra. Eddig a bázis elenálásom 4 K volt most kicsréltem 15 K ra és jól működik. Túl nagy lehetett a vezérlő áram, és ebből is adódhatott a maradék feszéltség a relén talán.
(#) zolika60 válasza tbarka hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Használj helyette ilyet.
(#) proli007 válasza Kapagerenda hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Hello! Az nem lehetett a gond. Ha nincs bázisáram, nincs kollektoráram sem. Ha most jó, akkor valamit "megjavítottál", maximum nem tudod mit. üdv!
(#) jucsaba hozzászólása Nov 16, 2013 /
 
Üdv!
Találkozott e már valaki olyan relével , aminek az egyik érintkezője szénkefe anyagból van?
Az okát keresem , valószinűleg az lehet hogy ez biztosan nem fog összeragadni , viszont minden megszakítás sokkal több anyagot olvaszt le mint egy ezüst-ezüst érintkezőnél .

100_3273.JPG
    
(#) nedudgi válasza jucsaba hozzászólására (») Nov 16, 2013 /
 
Látod a lényeget, nem fog összeragadni. A tervezett felhasználási terület nagy áramok megszakítása, ott nincs mese, az áramkört bontani kell, mindenáron.
Azért a szénkefe nem annyira gyorsan kopó dolog, gondolj a szénkefés motorokra - működgetnek párszáz órát szénkefecsere nélkül...
(#) jucsaba válasza nedudgi hozzászólására (») Nov 16, 2013 /
 
Az érdekelt volna, hogy hátha van még valami , amire nem gondoltam/tudtam ezzel a megoldással kapcsolatban.
(#) elektrorudi válasza jucsaba hozzászólására (») Nov 16, 2013 /
 
Idézet:
„viszont minden megszakítás sokkal több anyagot olvaszt le mint egy ezüst-ezüst érintkezőnél .

Ez tapasztalat, vagy elméleti eszmefuttatás?
Tisztán elméleti síkon, én nem így gondolnám:
- a (fém)érintkezők szerintem nem ezüstözöttek, hanem valami sokkal keményebb anyagból vannak (palládium(?)). Ez mitől olvadna jobban, mintha mindkettő fém lenne?
- a szén olvadáspontja meg valahol 2500°C felett lehet...
- ha így rosszabb tulajdonságokkal bírna az érintkező, mint a hagyományos fém pogácsás, akkor minek kínlódnának a szénnel?
(#) kadarist válasza elektrorudi hozzászólására (») Nov 16, 2013 /
 
Szia!
És amit írsz az tapasztalat vagy elméleti eszmefuttatás? A szénnél nem az olvadás a probléma, hanem az, hogy eloxidálódik. A fém érintkezők pedig nagyon gyakran ezüstözöttek a kis átmeneti ellenállás és a kis korróziós hajlam miatt. Kemény fémet (wolfram, ródium) ott használnak, ahol nagyon gyakori a megszakítás és ezért nagy a mechanikai igénybevétel.
(#) pucuka válasza kadarist hozzászólására (») Nov 16, 2013 /
 
Szerintem az ezüst sok mindenre jó, de kontaktusok bevonására nem. Az ezüst is oxidálódik, szép feketés szürke lesz. Volt a BRG -nek is nagy találmánya az ezüstözött érintkezőjű nyomógombokkal, volt is probléma bőven, kínlódtunk vele sokat.
Az arany jó lenne, de puha, és könnyen kenődik. Kontaktusokhoz használják, de olyan helyen, ahol nem sűrű a kapcsolgatás, pl. nyák csatlakozásoknál, sokpólusú csatlakozóknál, de ez is ötvözet.
Kontaktusoknál olyan passzíváló felületkezelő anyagokat használnak, amik keménnyé, kopásállóvá teszik a kontaktus felületét, a vezetőképesség az igen vékony réteg miatt csak másodlagos. Létezik pl. horganyzás, sárga színben, ami igen hasonlatos az aranyhoz.
(#) nedudgi válasza kadarist hozzászólására (») Nov 16, 2013 /
 
A szén oxidja hála Istennek nem nagyon befolyásolja a relé érintkezőjének átmeneti ellenállását. És, ami a legfontosabb, csak igen nagy nyomáson, és extrém alacsony hőmérsékleten gátolja az áramkör bontását, ami egy ilyen alkalmazás fő feladata.
(#) pucuka válasza nedudgi hozzászólására (») Nov 16, 2013 /
 
Ugyan nem relé, de a villamosok, villanymozdonyok áramszedőjének csúszóteste is szénből van. Ha ívet húz, legfeljebb füstté válik.
(#) kameleon2 válasza jucsaba hozzászólására (») Nov 16, 2013 /
 
A legmegbízhatóbb páros a szén-ezüst. Nagyon speciális területeken biztonsági célra használják, üzemóra számlálóval. Ha letelt a kapcsolási üzemideje - cserélik. Nem akarok felhasználási területet mondani - mert túl könnyen hozzáférhető ..
Következő: »»   14 / 42
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem