Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Tudna valaszt adni valaki nekem arra, hogy egy Ariston TX23 kombi kazan aramszunet eseten hasznalhato lenne-e egy 300W-os inverterrol? Ezek tudtommal modositott szinuszt adnak ki, nem rendes szinusz jelet. Vagy keressek olyan invertert ami rendes szinuszos jelet kepes kiadni? Valszotok elore is koszonom!
Szia Toro.
Megnéztem a cirkó pontos típusát Immergas EOLO STAR C12-C32-C42-C52-C82-B22-B32 Ez van pontos típusnak megadva !! Sajna ma fagyoskodunk kicsit de remélem tudtok valami megoldást a problémámra vagy valakit aki tudna segíteni korrekt áron !!!! Köszi Dodo.
Sztem simán vállalható, alkatrésszel is!
Jó, akkor kereslek privátban.
Szia! Valószínű, hogy a ventillátor nem működik megfelelően és a nyomáskapcsolót nem tudja helyzetbe hozni, hogy elinduljon a szikráztatás. Ha a kazánnak fűtésre kell indulnia, akkor a szivattyú és a ventillátor egyszerre működik de a nyomáskapcsoló dönti el a továbblépést a gyújtás felé. Az a furcsa a dologban, hogy a diagnosztika nem lát semmi hibát. A villásdugót próbáltad már fordítva bedugni és úgy megpróbálni beüzemelni?
Keresgéltem Időjárás követő termosztátokat, mert mindenhol azt olvastam, az a legjobb, de egyrészt én nem vagyok biztos benne, hogy mondjuk a kinti hőmérséklet rövid változása a bentire kihatna. Pl. 10 percig 3 °C-al csökkenne kint a hőmérséklet, akkor bent ennyi idő alatt nem csökkenne ennyit zárt ablaknál szerintem. Na meg alapból nem értem, de lehet, hogy hülyeséget olvastam, hogy csak külső hőmérséklet alapján vezérel, akkor fűthet nyárig, mert kint attól nem lesz melegebb..
A másik, hogy 30e volt a legolcsóbb amit láttam, de az is, és a drágábbak is valami BUS-on kommunikálnak, vagyis gondolom, nem a Fázis megszakításával kapcsolnak, vagyis nem lehetne ehhez a kazánhoz használni. Nem lehetne valahogy megoldani egyszerű gázkazánra? Valami olcsóbb módszerrel?
Olyat se találtam, ami figyeli a páratartalmat, pedig elvileg befolyásolja a hőérzetet. Lehet, hogy ha hidegebb van, a hidegebb falak miatt több pára csapódik ki, és szárazabb lesz a levegő, amiért jobban fázunk. Bár ilyenkor többletfűtés kéne a kiegyenlítéshez, vagyis ilyen szempontból nem biztos, hogy jó lenne figyelembe venni a páratartalmat.
Gyulánknak!
Minden gyártó kifejlesztett időjárásfüggő szabályozást álló-, fali és kondenzációs kazánhoz. Ezek tudnak vezérelni különböző fűtőköröket-, HMV ellátást. Igen - ezek BUS-al komunikálnak. Ez nem fáziskapcsolgatásból áll, hanem oda-vissza "különböző információkat közölnek" egymással és a kazán vezérléssel. A digitális szobatermosztátok egy mikrorelé rövidzárpontjával vezérlik a kazánt. A hagyományos egy érintkező mozgatásával szintén rövidzárat adnak.
Sziasztok..
Sajnos nem jutottam semmire a vákuum kapcsolót kitisztítottam de semmi javulás . Ugyan úgy a ventilátor pörög hibajel semmi mégse indul ??? Szerintem a panelnél lehet valami kütyü kimenve ? Ötlet vagy valaki aki Kistarcsa közelében van ?
Én azokat találtam. FÉG-et véletlenül se. Olcsót meg végképp. Ráadásul, mivel azok vezérlője be van építve az olyan kazánokba, ehhez nem lehetne használni hacsak nem lenne hozzá egy ilyen fajta kazánra kapcsolható átalakító, ami egy relével kapcsolná a kazánt, mikor a BUS azt mondja. Visszatérve a termosztát hiszterézisére, éjszakaira van kapcsolva, és kb. 3 percen belül kikapcsol, és egy fok pluszt se látok a hőmérőn. Ezért gondoltam, hogy nem olyan nagy.
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2013
Szia! A kapcsoló (presszosztát) kimenete záródik amikor beindul a ventillátor? .... mert ha nem akkor az hibás. Ha nem értesz hozzá ilyen szinten (és próbálok óvatosan tanácsot adni, mert látatlanban nehéz megítélni, hogy Te mit tudsz megcsinálni egy ilyen berendezésnél) akkor meg kell várnod azt aki ért hozzá és tudja mit miért kell megvizsgálni.
Sziasztok!
Westen Quasar 24 D Fi kazán.A fűtőkör vízzel való töltése(kevés volt benne a nyomás,E01-et írt) után is folytatja a ki-be kapcsolást.Elindul,szikrázik,begyújt,emelkedik a vízhőfok pár fokot (kb 10 másodperc),majd leáll,a keringetőszivattyú megy tovább.Volt kinn egy szerelő srác.Kitisztította a füst és levegő csöveket.Azt vettük észre,hogy a kazán elejét levéve(zárt égésterű modell) az égés nem állt le.Ő erre meglazította az egyik csavart,ami rögzíti,így nem állt le.Most már meglazított csavarral is vacakol.A tetején van két kerek lemez dekli,az egyiket szintén meglazította.Mi lehet a "gáz"? Köszi! István
Egy kérdés a bajban. Milyen ezeknek a Westeneknek a fogyasztása. 25 éves FÉG C24-et megéri lecserélni egy új kazánra, vagy pénzkidobás, ha egyébként jól működik?
Sok sikert
Köszi a tanácsot.
Ma a C24 elektronika fehét dobozának alján működés közben megtekertem a potmétert. Kb. 160 fokban tekerhető, de semmi változás nem volt a láng nagyságában. Vagy nem is a lángnagyságot szabályozza?
Nekünk SC24 van, és a vízhőmérsékletet szabályozza (a láng be/ki kapcsolásával, vagyis, ha a víz a beállított hőt eléri, akkor csak kering, ha lehűl, újra melegíti). A láng nagysága csak lángmodulációs kazánban változik. 35-85°C-ig állítható a fűtővíz.
Szia !
Az a kazán hőfokát szabályozza ! Belül a panelen van egy trimmer potméter azzal lehet a lángnagyságot és a vízszállítást beállítani ill.szabályozni (szigetelt nyelű kis csavarhúzóval). Üdv.: moele
Jaaaa, így már logikus, köszönöm Mivel nekem 2"-os, kb 10 méter hosszú gravitációs rendszerű csőhálózati részt fűt fel a kazán, mielőtt rajta keresztül a szobába érkezik a meleg víz, úgy gondolom, jobban járok, ha lejjebb veszem a hőfokot, és hagyom, hogy keringessen nafta nélkül. Sajnos azt veszem észre, hogy amikor az említett nagy átmérőjű cső a pincében már kézzel meg nem foghatóan forró, akkor a radiátor a szobában még éppen csak meleg, de már le is kapcsolja a termosztátot. A meleg víz pedig ott marad a pincében, hiába szigeteltem le 13mm-es csőhéjjal, és alukasírozott kőzetgyapottal, nem akar felszállni az egy szinttel fentebbi radiátorba, szépen lassan elsugárzik a szigetelés ellenére
Ha nem zavarlak, sajna nekem már eltűnt a forgatógomb a készülék aljáról. Ha szembe állok a kazánnal, levett előlappal, merre kell csökkenteni/növelni a hőfokot?
De ahogy fent a kolléga elmondta, a nagy alsó potival is le tudom venni a hőfokot, ugye? Pont ez kellene, hogy keringessen időnként láng nélkül is a gép.
A vízszállítást nekem a Grundfoson egy kapcsoló állítja, 3 állású, jelenleg a III.-as, legnagyobb álláson van. Vagy még komolyan a panelon is lehet feljebb tolni trimmerrel?
Balról-jobbra növekvő hangerő jel a logó alatt, a gomb felett.
Igen, le lehet venni a hőfokot !" Típuson belül" van vezérlőpanel ami a cirkóban levő keringető szivattyút vezérli, ill az utó keringetést szabályozza. Küldöm a gépkönyvét !
Erről jut eszembe, hogy olyat olvastam, hogy a külső hőmérséklet érzékelős rendszerek a külső hőmérsékletet figyelembe véve szabályozzák a vízhőmérsékletet. Szóval, ha a potmétert ki lehetne cserélni valami NTC-s kapcsolásra, akkor már jó is lenne. Persze biztos komolyabbak a drágák, de a fixen beállított fűtővíztől jobb hatásfokú lenne nem?
Állítottam rajta, olybá tűnik, működik. Köszönöm a segítő hozzászólásokat. Az Én C24-em kb. rendszerváltás korabeli. Így lehet, hogy kissé eltér a többiekétől.
Érezhetően kattog a gomb alul szabályozáskor, valószínűleg nem potméter lesz benne, hanem termosztát. Viszont így tényleg lekapcsolja a gázt, és a szivattyú küldi fel a meleg vizet. Tippem szerint a gázadás közti szünetekben a motor teljesítményét is jócskán visszaveszi, kb. 1/4-1/5 teljesítményre, fülhallás alapján. Ez gondolom normális jelenség. Éppen csak egy 50Hz-es morajt hallok, hogy talán megy a szivattyú. Mindenesetre az előremenő elkezd hűlni ekkor, tehát működhet a dolog.
Igen, ilyet én is olvastam. Az újabb készülékekhez külső hőmérő csatlakoztatható.
Igen, meg lehet oldani, csak vigyázni kell a káros kondenzvíz lecsapódásra (tól-ig szabályozás).
A legegyszerűbben beállítható kontakt hőmérővel és egy ellenállásdekáddal lehet megoldani. Természetesen egy NTC logikai szintkapcsolással, vagy digitális szabályzó közbeiktatásával is meg lehet oldani és a potméter helyére bekötni . Vigyázni kell mert 230V~ feszültség van a potméteren !
A 2.-3. érdekelne. Konkrétan, esetleg rajzzal. Mi a különbség? Miért digitálisabb a 3., mint a 2.?
Ahhoz, hogy jó legyen, valahogy tényleg meg kéne határozni a külső hőmérséklet értékekhez tartozó megfelelő fűtővíz hőmérsékletet, és hiszterézist.
Hello Toro és JZoli!
Az előzőekben leirt hibát ugyan még megoldanom nem sikerült, de egy kicst jobban körülhatároltam. Az instabil relé az RL3-as. Amikor a kazán nem indul a 30. Reset utan sem és egy kicsit rákoppintok erre a relére, utána egyből sikerül a begyújtás. Lehetségs az, hogy ennek a hibának az RL3 az oka? Mi a funkciója ennek a relének? (A tavalyi hibát az RL1 melletti kondi cseréjével sikerült megoldanom, remélem az még jól működik...) Üdv Mindkettőtöknek! |
Bejelentkezés
Hirdetés |