Fórum témák
» Több friss téma |
Ha a szokásos tiszteletköröket megtettétek -elektróda, kábel, trafó, égőtér tisztítás-, akkor valószínű az elektronikai hiba.
Tudni kell, hogy ezeket a kazánokat kétféle panellal szerelték. Van integrált és van külön gyújtásvezérlő panellal készült. A küön gyújtásvezérlős kispanelja szokott behalni. Mielőtt valami főokos közölné, hogy ő ezt-azt kicserélgetne a panelon és 200 jó forintért megjavítaná, nos, tudni kell, hogy ezt a panelt a gyártója vastag, fekete szutyiba mártotta. Legalábbis a régebbieket...
Halihó!
FÉG C24-es kazánunk van, kb 20 éves, szerencsére jól működik, karbantartott. 2"-os csövekből épített gravitációs rendszerre dolgozik rá. A 2" csőrendszer egy emelettel lejjebb van az összes radiátortól. A közelebb lévő helyiségekben jó a radiátor hőmérséklete, de a távolabbiakban szinte csak langyos az előremenő, a visszatérő pedig hideg. Ekkor a közelebbi radiátoroktól már a visszatérő is forró. Meg lehet oldani ennél a kazánnál, hogy házilag visszaveszem a lángot? Ekkor szerintem a szivattyú eltolná a meleget a távolabbi helyiségekbe is, a hosszabb, de kisebb lángú üzemmel. Nőhet a fogyasztásom? A termosztátokat lejjebb vettem a közelebbi szobákban, semmi épeszű eredmény. Más kérdés ezzel kapcsolatban, de mégúgysem elektronikai, mint az előző A 2" csőrendszer a pincében szabadon van, szigetelés nélkül. Ha alukasírozott kőzetgyapottal bevonom, a fizika törvényei szerint a csőben lévő meleg víztömeg elindul a hidegebb radiátorok felé, amelyek egy emelettel feljebb vannak?
Kéményseprő? Éves ellenőrzés?
Nem derült ki ugyan, de Kárpátalján, Ukrajnában élek. Kéményseprő nincs. Éves ellenőrzés, ha évente elhívok valakit ellenőriztetni. A beszereléseket mindenki úgy intézi, ahogy tudja. A másik kazán már vagy 15 éve szolgál. Ő egy állókazán. Huzat volt rendesen, és abban reménykedtünk, hogy a kémény bírni fogja a két kazánt... Nem lett igazunk. Kap másik kéményt az "új" kazán. Szerencsére egyébként nem panelben, hanem családi házban lakunk. Két külön épület van, csak azt szerettem volna, ha egy helyiségbe kerül a két kazán. Ezért reménykedtünk az egy kéményes megoldás működésében. Mit jelent, hogy biotermikus hőcserélő? Ha szépen megkérlek, megnéznéd, hogy ez a kazán azzal van-e szerelve, mert nem találtam ezt a kifejezést, csak annyit, hőcserélő. Hiányos leírás itt: http://www.saunierduval.hu/stepone/data/downloads_sd/83/00/00/sd135...hu.pdf Az egyik oldal hiányzik, egy vagy kettő pedig meg van duplázva. A miért vettem meg c. kérdésre az a válaszom, hogy 25000 forintért, ha egy évet bír ki, aztán jövőre tudok venni egy másikat, épkézlábat, már jól fogom érezni magam. Nem tudunk a családommal beköltözni a saját házunkba, amíg nincs fűtés. Jelenleg a feleségem és a lányom emiatt 100 km-re lakik tőlem mert a munkám ide köt, anyósom pedig ott él. Köszi, ha válaszolsz.
Szia Laci!
Olvasva, hogy Kárpátalján élsz - ott biztosan mások (tágabbak) a szabályok a gázra nézve, mint Mo.-on. A Saunier Duval kazánod - sajnos - bitermikus hőcserélőjű. Ez azt jelenti, hogy a kazán fűtőkörében van egy vékonyabb cső a HMV-nek (használati melegvíz). Ha melegvizet "gyártasz", akkor a szivattyút leállítja és szabadon átfolyik a hőcserélőn a víz. Nem tudom nálatok milyen kemény a víz, de Mo. déldunántúli részén 20-22 nk. a calciumcarbonát tartalom. Milyen az álló kazánod típusra? Talán olcsóbban megjavítható, hisz drága dolog nincs benne. Egy gázszelep termoelektromos égésbiztosítóval és szabályzó-, határolótermosztáttal.
A kazánhoz közelebbi radiátorokat szűkítsd meg, ezáltal a távolabbiakhoz is elér a melegvíz.
A szigetelés hasznos dolog. Ne ott adja le a cső a hőt ahol nem kell fűteni. A lángot visszaveheted, így hőntartást valósítasz meg.
Az az álló kazán valami régi szovjet gáztemető. Plusz az automatikája meghalt még az első évben. Garanciális javításként azt ajánlották a cégnél levélben, hogy esetleg vegyünk egy másik kazánt, ezt meg adjuk nekik ajándékba.
Elvben a kazánnak simán kellene működnie akár konvektor automatikával is, vagy van a Hőtermnek (ha jól emlékszem) egy ugyanilyen típusa, amiről valószínűleg a szovjet koppintotta. Abba viszont beleszólnak a gázosok, ha modifikálni akarjuk... Ez itt kicsit "Csináld magad, de úgy, hogy is tetsszék, fizesd ki nekem is, mint annak, aki csinálta, és kapsz róla papírt, de én nem nyúlok hozzá." történet. Viszont nem tehetek bele másik kazánból, vagy pl. konvektorból automatikát. Egyébként működik ő, csak nagyon le kell korlátozni a gázt előle, hogy ne forralja fel 3 perc alatt az egész (gravitációs) rendszerben a vizet... Vagy fél óra alatt, hogy a házban 35 fok legyen... Hogy mennyire kemény a víz? Nem kemény. Vas van benne sok nálunk inkább, mint kálcium... Életemben nem vettem még calgont a mosógéphez...
Sziasztok,Mindenkit újként üdvözlök!Segitségre van szükségem!Van egy 5 éve hibátlanul működő Saunier Duval Ecosy F28EAS tipusú kazánom,melyhez kényelmi szempontból vásároltam egy Computherm Q7RF tipusú,programozható ,digitális szobatermosztátot.Elektromos/kazán/ bekötés vagy rajz hijján a termosztát vevőegységét az előírásnak megfelelően bekötöttem a hálózatba/N,Lpontok/ és a kazán felé az 1,2 pontokról bekötöttem a kazán szobatermosztát bekötési pontjára.A termosztát szépen dolgozik:ki-be,jelez mindent csinál,a kapcsolat működik,DE A KAZÁN NEM KAPCSOL KI-ÉS BE a megfelelő hőmérsékletek elérésekor!A KAZÁN VEZÉRLŐ ELEKTRONIKÁJÁHOZ NEM NYULTAM-azok a GYÁRI BEÁLLITÁSON VANNAK "1 és 2"-es kapcsoló/szivattyú működés/ OFF állásban!!!Ezt kellene ON-ra átállítani és akkor jól működne?
Kérem hozzáértő segitségeteket előre is köszönve!
Hello.
Itt a doku hozzá. Rossz helyre köthetted be a kapcsolós termosztátodat, emlegetve van a leírásában az: "Ebus-os moduláló helyiségtermosztát"...amilyen a gyári termosztát lehet. csatlakozó A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2013
A 6.1-es kártyán írva vagyon, hogy a 24 V-os termosztát A-B pontja (red-blue). Az áthidalást vedd ki és a helyére kösd be a termosztát 1-2 pontját.
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2013
Sziasztok!
Azt szeretném tudni, hogy ennek a termosztátnak a hiszterézise mennyi simán, és mennyi éjszakaira kapcsolva? Csak, hogy tudjam, ebből a szempontból változna-e a helyzet egy digitálissal. Mert ha mondjuk éjszakaira kapcsolva fél fok a hiszterézis, simán meg 1, akkor az +-0,25/+-0,5, vagyis majdnem ugyanannyi, mint a digitálisnál, ami +-0,2/+-0,4.
Szia! Hát akkor most kapaszkodj: a tűrése 1.4+/-0.5Cfok és éjszakára 4Cfokkal csökkenthető a nappalihoz képest a hőmérséklet.
Van egy beretta kazánom, de nem ad gázt, sem szikrát, mi lehet, mert a trafót is kicseréltem, kapcsol, indítja a szivattyút is!
Kedves Toro!
Egy év problémamentes használat után a Buderus Logamax u012-24 kazánom megint kihívás elé állított. Most az előző hibától eltérően egy másik hibát mutat. A bekapcsolást követően a ventilátor bekapcsol, a kéménynyomás-érzékelő kattan, de azt követően azonnal leáll a kazán hibajellel. Kizárólag a 4. piros LED világít folyamatosan. Ha a reset gombot megnyomom a folyamat újra kezdődik, de szintén hibajellel megáll... 4...5 resetelés után elindul a kazán, megy 3...4 napot, aztán újra leáll. Egy hete kezdte el, azóta háromszor indítottam újra. Ma fél órát küzdöttem vele, mire elindult. A ventilátor csatlakozóit kitisztítottam, a kéménynyomás-érzékelő vipolán csövét kifújtam, biztonsági max vízhőmérséklet termosztát csatlakozóját szintén megtisztítottam, gázszelep csatlakozóját szintén megtisztítottam, a meleg víz tároló érzékelőjét és a váltószelep motorját megjárattam hátha valami jel nem érkezik meg az elektronikához... Semmi eredmény, az indítás véletlenszerűen történik meg. Az egyik indítási kísérlet alkalmával apró zümmögés hallatszott a panelról, mintha valamelyik relé bizonytalankodna, de ez csak egyszer fordult elő az indítási kísérletek közül. Van esetleg ötleted, hogy mit nézzek meg? Segítséged köszönöm előre is! Üdv!
Mit jelent az, hogy 1,4+/-0,5? 1,9 vagy 0,9? Azt tudom, hogy éjszakain, ha megy a fűtőellenállás, akkor alacsonyabb szobahőmérsékleten kapcsol, de azt hittem, hogy emiatt valamivel hamarabb felmelegszik fűtéskor a dobozban lévő levegő, és valamivel csökken a hiszterézis is. De akkor ezek szerint nem változik a hiszterézis, se semmi, ha pl. 16-ra van állítva, vagy 20-ra és éjszakain?
Hello.
Az én digitális termosztátom gyári alapbeállítása ±0,2°C , de átállítható +0/-0,2°C-ra is... (Azaz most 19,8°C-nál bekapcsol, 20,0°C-on pedig kikapcsol!) Annak a régi termosztátodnak meg akár ±2.0°C-os is lehet az érzékenysége, ha belül el vannak állítva a csavarjai. Tekergesd és hallani fogod a kattanásokat, meg közben nézed a skáláját... A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2013
Ugyan Toro-tól kérdezted, de mivel elég sokat foglalkozok Buderus kazánokkal így válaszolok neked én is. Ezt a hibát két alkatrész hibája szokta okozni. Az egyik az RL1-es relé. Ennek a hibája az, hogy alapállásba nem érintkezik az érintkezője, így nem jut át rajta a megfelelő jel. A másik alkatrész a közvetlenül mellette lévő kondenzátor. Ez 330N 275V AC-re való, és X2-es típusú. Ennek az értéke szokott lecsökkenni, és ilyenkor a mellette lévő RL1 nem tud meghúzni a lecsökkent áram miatt! Ha ezt a két alkatrészt kicseréled ez a hiba meg is fog szűnni. A relét simán egy ellenállásmérővel is ki tudod mérni, csak a mellette lévő ugyanilyen típusúval kell összehasonlítani.
Szia!Köszönöm a gyors reagálást,azonban a kazánt 2008-ban vettem és a vezérlőpanel meg a külső sem teljesen azonos az általad megadott tipussal, igy a külső termosztát csatlakozás is a vezérlőpanel külső oldalán van, a panelen pedig van egy többfunkciós kapcsoló ON-OFF állásokkal- a különféle hőfok és szivattyúmüködés beállítására/1,2,3,4 pontok/!!!
A kazán "prosija"-ecosy28kezhu.pdf - alatt tekinthető meg a 23.és 26.oldal!!Hát erre kéne jó megoldás, hogy végre működjön a termosztát és a vezérlőpanel se szálljon el! Köszi a segitséget addig is előre és szép napot!
Szia toro!
Köszi a gyors választ, de "unimannak" is megirtam, hogy nem egészen olyan a kazán vezérlő elemei, mint a 2009-es prosi alapján!Az ecosy28kezhu.pdf 23 és 26.oldalán látható az én kazánom elnagyolt bekötési leírása- hát ezt kéne megoldani.Köszi a segitségeteket, jó lenne ha működne végre!!!Szép napot Neked!
Szia JZoli!
Köszönöm a gyors válaszodat! Utánanézek, hogy hol lehet beszerezni ezeket az alkatrészeket és jelentkezek, ha sikerült kicserélni. Üdv!
4 C fok. A digitális - típustól függően - 0,2 - 0,4.
JZoli - olvastam fentebb - megadta a választ.
A kondenzátor 200.-Ft, a relé 1.000.-Ft-ból megúszható. Ha van affinitásod hozzá 1 óra alatt elvégezhető a javítás.
Keress egy áthidalást és a helyére kösd be a termosztátot.
A tekergetés nagyobb hiszterézist ad, mint a hőfok által adott hiszterézis.
Nekem a digitális (kettő is van) nagyjából annyit tud -sok pénzért - , mint a hagyományos.
Üdv!
Nem elektronikai probléma, de hátha jár erre egy gázszerelő, aki látott már ilyet szétszerelve. A gyártó hazai képviselete sajna nem tud segíteni. Van egy Sanuier Duval Ecosy AS 24E kondenzációs kazánom, amiből sajna országosan is csak néhány példány üzemel. A hőcserélőből kijövő cső tömítése ereszt, ezért cserélni kellene. A gond az, hogy eddig senki se tudta megmondani, pontosan milyen tömítés kell oda, mert nincs meg a készülék részletes robbantott ábrája. Ha szétszedném, akkor persze kiderülne, de ehhez atomjaira kell szedni. Ha pedig kiderül, hogy valami spéci tömítés kell, akkor túl sokáig maradnék fűtés illetve melegvíz nélkül. Most a készülék használható, de egyszer már annyira eresztett, hogy naponta kellett újratölteni a kiegyenlítő tartályt. Akkor aztán egyszer csak magától rendbejött, (gondolom valami eltömítette belülről) de örülnék, ha rendesen meg lenne javítva.
Szia
Nagy csoda nincs, esetleg valami o gyürü kell oda de valoban nem biztos hogy most kéne szétszedned, inkább várj tavaszig ha lehetéges.
Szia toro! Az áthidalást már korábban megtaláltam, ez a termosztát 2 vezetékes bekötési pontja.Ezzel nincs is baj, de nem működik igy sem! Elküldtem a mellékelt képen a belső kapcsolók ábráját a prosiból, ami a szivattyú működését szabályozná, csak nem egyértelmű, hogy ON állásban mi van!!!Amig ez nem tiszta, addig nem merem az 1,2 kapcsolót ON állásba tenni, pedig valószínű, hogy ez a megoldás.Válaszodat megköszönöm.
Ott írja a papír, ha van szobatermosztát - az a szivattyú is kapcsolja, ha nincs az áthidalás, a szivattyú folyamatosan üzemel amíg a főkapcsoló be van kapcsolva.
Sziasztok .
Segítsetek nekem !!! Van egy Immergas cirkóm van és olvastam a vezérlő kondiról nekem is valami ilyesmi gondom lehet mert a kazánnak a ventilátora folyamatosan működik csak főbiztosíték lekapcsolásakor áll le!!! Ami fura nem jelez ki hibát de viszont nem indul el mikor kéne . Szerintem valami apróság lehet, de a szerelő váltig állítja ,hogy panel hiba !!! Köszönöm a segítséget előre is !!!
Kedves Dodo!
Az Immergas vagy 50 fajta fali kazánt gyárt! Sokat régebben. Pontos típust írj! |
Bejelentkezés
Hirdetés |