Fórum témák
» Több friss téma |
A mai generátorok ennyire vannak beállítva, nem nagyon töltenek többel. Nekem inkább kontakthibának tűnik a dolog, ami lehet csavar, saru, de akár a generátorban egy belső forrasztás is.
Alfában lévő Bosch önindítóval jártam régebben így, minden 8-10. indítás sikertelen volt. Elvittem szakemberhez, azt mondta hogy jó, semmi baja... Aztán szétszedtem, és teljesen véletlenül, nagyítóval vettem csak észre, hogy a forgórészen 3-4 kivezetés forrasztása is el van törve. A teljes forgórész átforrasztása után tökéletesen működött.
Azért ez inkább alsó határérték. 14V körül kellene annak lenni.
Nekem alapjáraton is 14,4V a töltés és annyinak is kell lenni ha jól tudom.
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2013
14.4 van es volt nalam mindig.en egy mas generatorral oldotam meg mert hamarabb volt
Ma nem mentem az autóval, de ismét rámértem, beindítás nélkül 11,9V Miután beindítottam, akkor sem ment feljebb 12,2V-nál. Holnap talán lesz megoldás, remélem nem megy tönkre az akku.
Szia! A probléma orvosolva lett, a feszültségszabályzót kellett kicserélni, nem töltött a generátor már egyátalán.
Sziasztok!
Mitől lehet, hogy egymás után égnek ki a jobb oldali tompított fényszóró izzói? Kb. 1 hónapja lett kicserélve, mert kiégett, tegnap megint azt vettem észre, hogy kiégett. Mi lehet a baja? (2007 -es Opel Astra G) Köszönöm
Nézd meg a csatlakozóját nincs-e beégve.
Azért nézd meg elég stabilan érintkezik-e az izzó lábaival. Egyébként az izzó minősége sem mindegy, sok a gagyi gyártmány.
Azok egyébként is meglehetősen hamar kopnak, talán a kisebb méret miatt fene tudja, de minden astrás ismerősöm (ahogy én is) panaszkodik emiatt. Próbáltam at ócó Tescos 800Ft-ost és a drága Osram 1800Ft-ost is, mind a kettő kb. 5 hónapig bírta... Egy megoldást olvastam itt HE-n egyik témában, azt akarom majd kipróbálni hátha elérek vele valamit... vagyis az izzóval sorba kell kötni egy NTC-t ami valamennyire korlátozná az izzóban az áramlökést felkapcsoláskor.
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2013
Az teljesen stabil volt, alig tudtam kiszedni/berakni a pótizzót. Meg el is törtem a műanyag foglalatát...
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2013
Sziasztok ! A problémám_ G Astra Z14XE motorkód. ABS hibalámpa vilátgít, a hibagyűjtóben a balos agy hibát jelezte. Az agyat kicseréltük, de a hiba ugyanúgy fennáll, de már a motorvezérlőben van a hiba kijelezve . Érdekes jelenség, bekapcsolt gyújtásnál, a motor nem jár,megbillegtetem az autót vagy megmozdítom a kormányt, a sebességmérő elkezd ugrálni...
A sebesség jelet honnan veszi a kisokos? Még valami, olyan programmal vizsgáltuk az autót, ami kerekenként értékelte a jeladókat, semmi rendellenest nem talált. A vezetékeket, csatlakozásokat átnéztem, nem találtam oxidációt vagy hasonlót. A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2013
Azt nem tudtam, hogy ez ennyire gyakori.
Eddig csak az tűnt fel, hogy álló helyzetbe, pl. parkolóból való kiállásnál, ha tekerem a kormányt - gondolom az elektro-hidraulikus szervó miatt - elég rendesen erősödik-halványodik (terheléstől függően) a fényszórók, belső világítások fényereje. Ez valami meghibásodás vagy normális? Érdemes lenne valami komolyabb stabilizátor áramkört beépíteni a világításokhoz vagy fölösleges?
Ez teljesen normális, a szervó olyankor elég durván lerántja a feszültséget a kocsiban alapjáraton, nincs ezzel semmi gond. Pont ugyan úgy ha alapjáraton hirtelen feltolod 4-esbe a ventillátor akkor pár mm-t megmoccan a fordulatszám jelző is. Szerintem nem érdemes ezzel túlzottan foglalkozni, valószínűleg lehet kicsit magas a töltő feszültséged is (nem értem hogyan lehet, de láttam már 14,8V-osat is...) a rázkódás, aztán a hideg ellenállás sok egy ilyen pici izzónak. Meg kéne próbálni amit fentebb írtam hátha segít valamit.
Nem az álló helyzetben való ingadozás miatt gondoltam a stabilizátorra, attól függetlenül. Gondolom jó hatással lenne az izzók élettartamára. Csak az a baj, hogy elég nagy áramokról van szó...
Azért én körbenéznék ott, mert szerintem valami nem oké. Nekem 2005 decemberi van, de semmi ilyet nem tapasztaltam. Az izzók negyedik éve világítanak (1,5 éven keresztül szinte napi használatban voltak), és nem is halványodnak a szervóra sem, csak a csomagtartóban lévő pufogó hatására, arra viszont rendesen.
Szétnézni sosem árt, de azt ne felejtsük el hogy Astra és Astra között is van különbség, így meg aztán pláne hogy nem tudjuk a két autó paramétereit. Lehet más az aksi, a generátor, testkábel lehet tiszta oxid, az sem mindegy hogy egy 1.2-es vagy 2000-es stb.. stb... De az elmondható hogy álló helyzetben ha odacsavarod neki a legtöbb Astrában észrevehető ahogy szívogatja a szervómotor a generátort.
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2013
Nem ismerem a konkrét autót, de ha a baloldali agyról veszi a sebesség jelet, akkor nem az agy lehet hibás, hanem az ABS jeladó, vagy annak a vezetéke. Ezt kéne ellenőrizni.
(Z14XEP motoros 2007 -es Astra G. A motor és a karosszéria közti testkábel ki lett cserélve, az akkusaruk és a hozzá csatlakozó vezetékek is épnek tűnnek.)
Az ABS jeladó tudtommal be van építve a kerékcsapágyba. Nekem olyan probléma volt, hogy a műszerfalon világított az ABS lámpa, álló helyzetben és/vagy álló motornál ugrált a sebességmérő mutatója kb. 0-10km/h közt. Aztán egy idő után már nem mért sebességet és megtett utat. Ki lett cserélve mindkét első kerékcsapágy, azóta megszűntek ezek a problémák.
Jó kilátások... Nekem az EGR-el volt gondom sokáig, és most néhány hónap után újra nem megy a középkonzol. Nincs se klíma, se hátsó szélvédőfűtés. Szedhetem szét újra.
A középkonzolt én ledezés miatt fogom előbb-utóbb szétszedni ill. megelőzésként ki kéne tisztítani az EGR -t, meg megcsinálni ezt-azt...
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2013
Hiába tisztítod ki, egy idő után elektromosan is tönkremegy. Kb. olyan mint amikor szétvakaródik egy poti pályája, csak ez a házon belül van, így semmit nem tudsz csinálni vele (csere, vagy cheater).
Rosszul címezted, nekem már ki lett cserélve a csapágy.
Valóban, ez klímás kollégának szólt.
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2013
Utána néztem, hogy a te autódon hogyan is van ez. A kerékagyra menő vezetéket és annak csatlakozóját vizsgáld meg.
Köszönöm a segítségeket.
Amit eddig elkövettem : az összes elérhető csatlakozót átvizsgáltam , kontakt spray és társai segítségével. Mivel a km óra végülis működik, gondolom, valahonnan csak kap jelet. Amire tippelnék: a baloldali agy nem ad egyenletesen ( szinuszos vagy hasonló ) jelet. Ez a km óra vezérlését nem befolyásolja mert átlagolhatja , legfeljebb kicsit csal a kijelzés. Viszont az ABS vezérlő számára a folyamatos jelsorozat életbevágó hiszen ez alapján vezérli a fékrendszert. Valamint, mivel a motorvezérlőben van a hiba tárolva, gondolom az esetleges tempomat miatt szintén fontos a folyamatos jel. A két rendszer valahol összedolgozik és ezért világít a műszerfalon a hibalámpa és nem működik a blokkolásgátló. A jelekkel kapcsolatban most néztem meg a linket, nem tudnék magyarázatot adni, ha ki-kimaradna egy-két hullám... Az előző hozzászólásom helyesírási hibáiért bocs! A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2013
A jelet elsődlegesen az ABS vezérlő dolgozza fel, majd ő küldi tovább a sebességjelet a motorvezérlőnek, műszerfalnak és az egyéb más vezérlőknek. Tehát a jeladó csak az ABS vezérlővel van kapcsolatban.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |