Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   13 / 138
(#) Ge Lee válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 3, 2013 /
 
A mai generátorok ennyire vannak beállítva, nem nagyon töltenek többel. Nekem inkább kontakthibának tűnik a dolog, ami lehet csavar, saru, de akár a generátorban egy belső forrasztás is.
Alfában lévő Bosch önindítóval jártam régebben így, minden 8-10. indítás sikertelen volt. Elvittem szakemberhez, azt mondta hogy jó, semmi baja... Aztán szétszedtem, és teljesen véletlenül, nagyítóval vettem csak észre, hogy a forgórészen 3-4 kivezetés forrasztása is el van törve. A teljes forgórész átforrasztása után tökéletesen működött.
(#) zolika60 válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 3, 2013 /
 
Azért ez inkább alsó határérték. 14V körül kellene annak lenni.
(#) Dempsey válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 3, 2013 /
 
Nekem alapjáraton is 14,4V a töltés és annyinak is kell lenni ha jól tudom.
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2013
(#) zolika60 válasza Dempsey hozzászólására (») Dec 3, 2013 /
 
Úgy bizony.
(#) BakosL hozzászólása Dec 3, 2013 /
 
14.4 van es volt nalam mindig.en egy mas generatorral oldotam meg mert hamarabb volt
(#) Szebence hozzászólása Dec 3, 2013 /
 
Ma nem mentem az autóval, de ismét rámértem, beindítás nélkül 11,9V Miután beindítottam, akkor sem ment feljebb 12,2V-nál. Holnap talán lesz megoldás, remélem nem megy tönkre az akku.
(#) Szebence válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
Szia! A probléma orvosolva lett, a feszültségszabályzót kellett kicserélni, nem töltött a generátor már egyátalán.
(#) nzozz hozzászólása Dec 8, 2013 /
 
Sziasztok!
Mitől lehet, hogy egymás után égnek ki a jobb oldali tompított fényszóró izzói? Kb. 1 hónapja lett kicserélve, mert kiégett, tegnap megint azt vettem észre, hogy kiégett. Mi lehet a baja? (2007 -es Opel Astra G)

Köszönöm
(#) zolika60 válasza nzozz hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
Nézd meg a csatlakozóját nincs-e beégve.
(#) nzozz válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
Épnek tűnt.
(#) zolika60 válasza nzozz hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
Azért nézd meg elég stabilan érintkezik-e az izzó lábaival. Egyébként az izzó minősége sem mindegy, sok a gagyi gyártmány.
(#) sprofan válasza nzozz hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
Azok egyébként is meglehetősen hamar kopnak, talán a kisebb méret miatt fene tudja, de minden astrás ismerősöm (ahogy én is) panaszkodik emiatt. Próbáltam at ócó Tescos 800Ft-ost és a drága Osram 1800Ft-ost is, mind a kettő kb. 5 hónapig bírta... Egy megoldást olvastam itt HE-n egyik témában, azt akarom majd kipróbálni hátha elérek vele valamit... vagyis az izzóval sorba kell kötni egy NTC-t ami valamennyire korlátozná az izzóban az áramlökést felkapcsoláskor.
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2013
(#) nzozz válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
Az teljesen stabil volt, alig tudtam kiszedni/berakni a pótizzót. Meg el is törtem a műanyag foglalatát...
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2013
(#) klimás56 hozzászólása Dec 8, 2013 /
 
Sziasztok ! A problémám_ G Astra Z14XE motorkód. ABS hibalámpa vilátgít, a hibagyűjtóben a balos agy hibát jelezte. Az agyat kicseréltük, de a hiba ugyanúgy fennáll, de már a motorvezérlőben van a hiba kijelezve . Érdekes jelenség, bekapcsolt gyújtásnál, a motor nem jár,megbillegtetem az autót vagy megmozdítom a kormányt, a sebességmérő elkezd ugrálni...
A sebesség jelet honnan veszi a kisokos?
Még valami, olyan programmal vizsgáltuk az autót, ami kerekenként értékelte a jeladókat, semmi rendellenest nem talált. A vezetékeket, csatlakozásokat átnéztem, nem találtam oxidációt vagy hasonlót.
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2013
(#) nzozz válasza sprofan hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
Azt nem tudtam, hogy ez ennyire gyakori.
Eddig csak az tűnt fel, hogy álló helyzetbe, pl. parkolóból való kiállásnál, ha tekerem a kormányt - gondolom az elektro-hidraulikus szervó miatt - elég rendesen erősödik-halványodik (terheléstől függően) a fényszórók, belső világítások fényereje. Ez valami meghibásodás vagy normális?
Érdemes lenne valami komolyabb stabilizátor áramkört beépíteni a világításokhoz vagy fölösleges?
(#) sprofan válasza nzozz hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
Ez teljesen normális, a szervó olyankor elég durván lerántja a feszültséget a kocsiban alapjáraton, nincs ezzel semmi gond. Pont ugyan úgy ha alapjáraton hirtelen feltolod 4-esbe a ventillátor akkor pár mm-t megmoccan a fordulatszám jelző is. Szerintem nem érdemes ezzel túlzottan foglalkozni, valószínűleg lehet kicsit magas a töltő feszültséged is (nem értem hogyan lehet, de láttam már 14,8V-osat is...) a rázkódás, aztán a hideg ellenállás sok egy ilyen pici izzónak. Meg kéne próbálni amit fentebb írtam hátha segít valamit.
(#) nzozz válasza sprofan hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
Nem az álló helyzetben való ingadozás miatt gondoltam a stabilizátorra, attól függetlenül. Gondolom jó hatással lenne az izzók élettartamára. Csak az a baj, hogy elég nagy áramokról van szó...
(#) Ge Lee válasza nzozz hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
Azért én körbenéznék ott, mert szerintem valami nem oké. Nekem 2005 decemberi van, de semmi ilyet nem tapasztaltam. Az izzók negyedik éve világítanak (1,5 éven keresztül szinte napi használatban voltak), és nem is halványodnak a szervóra sem, csak a csomagtartóban lévő pufogó hatására, arra viszont rendesen.
(#) sprofan válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
Szétnézni sosem árt, de azt ne felejtsük el hogy Astra és Astra között is van különbség, így meg aztán pláne hogy nem tudjuk a két autó paramétereit. Lehet más az aksi, a generátor, testkábel lehet tiszta oxid, az sem mindegy hogy egy 1.2-es vagy 2000-es stb.. stb... De az elmondható hogy álló helyzetben ha odacsavarod neki a legtöbb Astrában észrevehető ahogy szívogatja a szervómotor a generátort.
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2013
(#) zolika60 válasza klimás56 hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
Nem ismerem a konkrét autót, de ha a baloldali agyról veszi a sebesség jelet, akkor nem az agy lehet hibás, hanem az ABS jeladó, vagy annak a vezetéke. Ezt kéne ellenőrizni.
(#) nzozz válasza sprofan hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
(Z14XEP motoros 2007 -es Astra G. A motor és a karosszéria közti testkábel ki lett cserélve, az akkusaruk és a hozzá csatlakozó vezetékek is épnek tűnnek.)
(#) nzozz válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
Az ABS jeladó tudtommal be van építve a kerékcsapágyba. Nekem olyan probléma volt, hogy a műszerfalon világított az ABS lámpa, álló helyzetben és/vagy álló motornál ugrált a sebességmérő mutatója kb. 0-10km/h közt. Aztán egy idő után már nem mért sebességet és megtett utat. Ki lett cserélve mindkét első kerékcsapágy, azóta megszűntek ezek a problémák.
(#) Ge Lee válasza nzozz hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
Jó kilátások... Nekem az EGR-el volt gondom sokáig, és most néhány hónap után újra nem megy a középkonzol. Nincs se klíma, se hátsó szélvédőfűtés. Szedhetem szét újra.
(#) nzozz válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
A középkonzolt én ledezés miatt fogom előbb-utóbb szétszedni ill. megelőzésként ki kéne tisztítani az EGR -t, meg megcsinálni ezt-azt...
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2013
(#) Ge Lee válasza nzozz hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
Hiába tisztítod ki, egy idő után elektromosan is tönkremegy. Kb. olyan mint amikor szétvakaródik egy poti pályája, csak ez a házon belül van, így semmit nem tudsz csinálni vele (csere, vagy cheater).
(#) nzozz válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
Rosszul címezted, nekem már ki lett cserélve a csapágy.
(#) zolika60 válasza nzozz hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
Valóban, ez klímás kollégának szólt.
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2013
(#) zolika60 válasza klimás56 hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
Utána néztem, hogy a te autódon hogyan is van ez. A kerékagyra menő vezetéket és annak csatlakozóját vizsgáld meg.
(#) klimás56 hozzászólása Dec 9, 2013 /
 
Köszönöm a segítségeket.
Amit eddig elkövettem : az összes elérhető csatlakozót átvizsgáltam , kontakt spray és társai segítségével. Mivel a km óra végülis működik, gondolom, valahonnan csak kap jelet.
Amire tippelnék: a baloldali agy nem ad egyenletesen ( szinuszos vagy hasonló ) jelet. Ez a km óra vezérlését nem befolyásolja mert átlagolhatja , legfeljebb kicsit csal a kijelzés. Viszont az ABS vezérlő számára a folyamatos jelsorozat életbevágó hiszen ez alapján vezérli a fékrendszert. Valamint, mivel a motorvezérlőben van a hiba tárolva, gondolom az esetleges tempomat miatt szintén fontos a folyamatos jel. A két rendszer valahol összedolgozik és ezért világít a műszerfalon a hibalámpa és nem működik a blokkolásgátló.
A jelekkel kapcsolatban most néztem meg a linket, nem tudnék magyarázatot adni, ha ki-kimaradna egy-két hullám...
Az előző hozzászólásom helyesírási hibáiért bocs!
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2013
(#) Ricsi89 válasza klimás56 hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
A jelet elsődlegesen az ABS vezérlő dolgozza fel, majd ő küldi tovább a sebességjelet a motorvezérlőnek, műszerfalnak és az egyéb más vezérlőknek. Tehát a jeladó csak az ABS vezérlővel van kapcsolatban.
Következő: »»   13 / 138
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem