Fórum témák
» Több friss téma |
Druxter
...de amit képet feltettél, egyértelműen gyújtási hiba miatt volt - amit elhárítottál az elektróda csiszolással. A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2013
Azért kíváncsi lennék, hogy MCBA vezérléssel van-e, vagy gyújtólángos?
Erre én is maximum kíváncsi lennék... Sajnos fogalmam sincs
Kedves VIM!
Nem szoktam ott ülni a kazán mellett, és nézni mit csinál, nekem erre nincs időm. Amikor működik, és leáll, ha éppen a pincében vagyok, akkor figyelem kb 2-3 percig. 4 év alatt egyszer fordult elő, hogy pont akkor állt le, mikor figyeltem. Ez is annyi volt, hogy egy ujraindulás után egyszerűen nem gyújott be és kirakta a piros hibajaelet a lánghoz. A kéményünk olyan szép tiszta, és átjárható, hogy a Mikulásnak még a kabátja sem lenne koszos, ha azon közlekedne Most, hogy megcsiszoltam, amit toro mondott egyenlőre győnyörűen dolgozik, nem volt leállás. Ha holnap és utána reggel is aktív lesz a kazánka, akkor ez volt a gondja, csak azt nem értem, hogy ezt a szakik nem látták, vagy csak ott voltam, és felszámolták volna cserének, ha 10 percre ott hagyom őket, és rámverték volna a csere árát, holott csak megcsiszolták volna. Nem tudom, de ez a sejtésem mindezek után. NAGYON KÖSZI TORO!!!
Ámen! ... látod, sokszor csak ennyit kellene vele foglalkozni, kicsit megsimogatni és máris jó meleg van. Jónéhányszor elég volna egy kis polírpapír és egy pumpa a hibaelhárításhoz de ezek a megoldások nem jól fizetnek és rövid idő alatt kész van. Mit mond a tulaj, "csak ennyi volt a baja"? Ezt ő is megcsinálta volna. De akkor miért nem is tette? Se pumpa se papír, pedig az infó, hegyekben áll a neten. Itt mindig lehet meríteni egy kis önbizalmat és hitet, hogy nincs olyan nagy vész, mint amilyennek látszik.
Kedves Toro!
Köszönöm a válaszodat, de a hőcserélőt átmosta a szervizes abban a reményben, hogy ez a tuti megoldás. Sajnos a jelenség ezt követően is ugyanúgy fennáll. Azóta is minden alkalommal F23 kóddal áll le. Időről időre újra kell indítanom. A fűtőköri vízhőmérséklet 55, a használati melegvíz hőmérséklete 50 fokra volt beállítva. Van a fűtővíznek ideális hőmérséklete (a kezelői kézikönyv 22-80 közé teszi, amiben az 55 vastagon benne van)? Most levettem a fűtőköri hőmérsékletet is 50 fokra, azóta nem állt le, de még nem telt el túl sok idő csak kb. 24 óra és előtte is volt olyan,hogy 1,5-2 napig normálisan működött és utána 12 óra alatt 3-szor kellett újraindítani. Persze nem vagyok meggyőződve arról, hogy az 50 fok tuti megoldás, különösen a megadott intervallumot ismerve.
Szia! A probléma a tömegárammal lehet a kis körön amit az NTC tévesen detektál. Ha a hőcserélő ki lett tisztítva, gondolom nem maradt ki a fűtőköri és a HMV oldali szűrő sem. A bypass is bizonyára megfelelően van hozzáigazítva a rendszered térfogatához és a szivattyú is ehhez a fokozathoz van beállítva. Ha csak a váltás alkalmával szokott mindez előfordulni, akkor nyilván nyomásesés miatt következik be az NTC-n hirtelen bekövetkező hőfokemelkedés. A rendszernyomás rendben van és nem levegős? Azzal, hogy az előremenő hőfokot levetted, csak a mérési meredekséget vetted alacsonyabbra ami így átmenetileg tünetmentessé teszi a működést.
Segitséget kérnék SAUNIER DUVAL RENOVA STAR turbos cirkom van .Az a gond hogy leesett a nyomás és mikor kinyitom a kis csapot a cirkon nem történik semmi . Olyan mintha valami miatt nem akarna folyni a viz . A kis csap rendesen müködik , nem egyhelyben forog . Lehet hogy a szűröje vizkövesedet be ?
Szia VIM!
Köszi! A rendszernyomás rendben van és a rendszer sem levegős. Hogyan lehet kideríteni, hogy tényleg az NTC a hibás? A lakás 2 szintes és a földszinten kissé túlméretezettek a radiátorok (vagy a tetőtérben alulméretezettek - nézőpont kérdése). A földszinten ezért termosztatikus szabályozóval tartom kordában a radiátorok teljesítményét, hogy fent se fagyjanak meg. Ez nem újdonság, mert 3 éve így működik a rendszer (fent teljesen nyitva, lent leszabályozva kb. 21 fokra), de ez a hiba csak most jelentkezett, ezért gondolom, hogy nincs összefüggés a kettő között - csak a teljesség kedvéért írtam le, hátha mégis. A használati melegvíznél előfordult, hogy zuhanyozás közben egyszer csak leállt a kazán - elvileg semmi sem történt azon kívül, hogy álltam a tus alatt és folyt a víz. Még csak nem is nyitottam-zártam.
Szia! Mivel a HMV NTC csipeszes felfogatású és tűzősarus a csatlakozása, így könnyen lehet ellenőrizni az értékét, ami 10kohm-2kohm-ig terjed a szabályzási szakaszban. Szobahőmérsékleten a nagyobb értéket, felmelegítettnél kisebbet kell mutasson a mérésnél. Talán még előtte megnézhetnéd mennyire van bepasztázva az érzékelő kontaktus felülete a HMV csövön és elég stabilan van-e a helyén.
A Te kazánod, ott vagy előtte! Nézd meg! Gyújtólángos vagy szikra gyújtású?
No még egyszer fussunk neki!
Az előlapi kapcsolóra gondoltál, amikor az üzemmódokat írtad?
Köszönöm a hozzászólást!
Azért kellett a feszültség stabilizátor, mert van, hogy gyengébb az áram a megszokottól. Aztán ajánlották, hogy használjunk ilyet. Még nem tudtam megmutatni egy szerelőnek a tanácsodat, de remélem nemsokára kijönnek és akkor megmutatom, illetve mondom nekik, hogy probálkozzanak azzal, amit mondtál
Szerintem, akkor egy feszültség stabilizátor inkább célszerűbb lenne.
Az előlapi kapcsolónak csak annyi jelentősége van, hogy ha nincs szobatermosztát, akkor is szabályozni lehessen.
Hány éve működik a kazánod? A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2013
Akkor most kezdett a trutyi kirakódni a kazánban.
Ez tisztítással orvosolható.
Sziasztok! Egy olyan gondom lenne hogy van egy Beretta kombi kazánom és ha elindítom a fűtést ,akkor felfűti a kazánt utána leáll,pirosat mutat meg kell várni míg lehűl teljesen és utána tudom elindítani megint. tudna valaki segíteni mi lehet a baja.
Szia! Szerintem ezeknek a kazánoknak bitermikus a hőcserélője és az pedig el szokott vízkövesedni, ami miatt rossz lesz a hőátadás benne és túlmelegedés miatt lekapcsol. Valahogy így néz ki vagy itt talán jobban látszik. A savazás átmenetileg segít rajta (expressz vízkőoldó, 20%-os foszforsav tartalmú, 1-2 óra savazás).
Mint az alattad lévő topik bejegyzés probléma!
Koszos a hőcserélőd! Az időben KARBANTARTOTT gázkazán, nem idegesíti a tulajdonost és a szerelőt! S természetesen nem karácsonykor romlik el!
Sziasztok!
Segítség, ötlet, bármi meglátás érdekelne az alábbi problémám (illetve, sokak problémája) kapcsán. Immergas Victrix 24kW X kazánom van, és a gyárilag beállítható fűtési görbék (9db van: de a gyakorlatban csak a 2-esnek és a 3-asnak van értelme) már kezdenek az agyamra menni - különösen így, hogy karácsonykor +10°C körüli az időjárás (igaz, a fűtésszámla miatt ez nem hátrány). A probléma, hogy melegebb időben a 2-es görbe kevésnek bizonyul, ezért 3-asra át kell kapcsolnom. A 3-as viszont 0°C-os időjáráshoz közelítve már rettenetes meleget ad, ilyenkor tehát lehet visszakapcsolni 2-esre. Sajnos a gyár nem ad lehetőséget a görbék változtatására, az semmilyen módon nem lehetséges. Az egyetlen megoldás átverni a külső hőmérséklet szonda manipulálásával a kazánt. A gyár megadta a szonda ellenállásgörbéjét, ez alapján egy ismerősöm ki is számolta a beiktatni szükséges soros és párhuzamos ellenállás értékét (csatoltam a táblázatot). Az egyetlen gond a bátorságommal van: többen lebeszéltek róla, hogy baj lehet, stb. Ha a szonda gallyra megy, az "csak" kb. 10eFt-os költség: node ha a kazán panele?... Szerintetek hogyan lehet itt biztosra menni: esetleg vállalná-e valaki, hogy a külső szondát modifikálja, megméri stb.? (Mejegyzem, én épületgépész vagyok, az elektronikához minimális mértékben sem értek.) Előre is köszönöm a válaszokat!
Ha nem lehet állítani a meredekség görbét, akkor ez már nem is szuper, mint a gyár írja.
A radiátorokat nem tudod szabályozni külön?
Lecsengettek az ünnepek és szétszedtem a kazánt. Kikotortam a régi mágnest az érzékelőből és egy neodym rudacskát helyeztem belé. A kazán tökéletesen működik anyósom és az én örömömre. ere inni kell!
Nos, ez így igaz: van a "Super(ior)" elektronika, az tényleg nem hagy maga után kívánnivalót (bár én azért tudnék ötletelni, hogy pl. 0-10V külső szabályozás sem ártott volna, de hagyjuk).
A radiátorokon természetesen van termofej. Itt már nem ilyen alapvető problémáról van szó, a rendszer "finom" hangolása a probléma. (Valójában: nagyonis durva hangolásról beszélhetünk, hiszen a függvényekből kiolvashatóan az "olló nyílása" következtében -15°C körül már közel 20 fokkal magasabb az előremenő a szükségesnél, és ez bizony a kondenzációt is agyonvágja). |
Bejelentkezés
Hirdetés |