Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   208 / 576
(#) toro válasza VIM hozzászólására (») Dec 26, 2013 /
 
Druxter
...de amit képet feltettél, egyértelműen gyújtási hiba miatt volt - amit elhárítottál az elektróda csiszolással.
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2013
(#) toro válasza mm2001 hozzászólására (») Dec 26, 2013 /
 
Azért kíváncsi lennék, hogy MCBA vezérléssel van-e, vagy gyújtólángos?
(#) mm2001 válasza toro hozzászólására (») Dec 26, 2013 /
 
Erre én is maximum kíváncsi lennék... Sajnos fogalmam sincs
(#) mm2001 hozzászólása Dec 26, 2013 /
 
Azért köszi a segítséget .......
(#) druxter válasza VIM hozzászólására (») Dec 26, 2013 /
 
Kedves VIM!
Nem szoktam ott ülni a kazán mellett, és nézni mit csinál, nekem erre nincs időm.
Amikor működik, és leáll, ha éppen a pincében vagyok, akkor figyelem kb 2-3 percig.
4 év alatt egyszer fordult elő, hogy pont akkor állt le, mikor figyeltem.
Ez is annyi volt, hogy egy ujraindulás után egyszerűen nem gyújott be és kirakta a piros hibajaelet a lánghoz.
A kéményünk olyan szép tiszta, és átjárható, hogy a Mikulásnak még a kabátja sem lenne koszos, ha azon közlekedne

Most, hogy megcsiszoltam, amit toro mondott egyenlőre győnyörűen dolgozik, nem volt leállás. Ha holnap és utána reggel is aktív lesz a kazánka, akkor ez volt a gondja, csak azt nem értem, hogy ezt a szakik nem látták, vagy csak ott voltam, és felszámolták volna cserének, ha 10 percre ott hagyom őket, és rámverték volna a csere árát, holott csak megcsiszolták volna. Nem tudom, de ez a sejtésem mindezek után.

NAGYON KÖSZI TORO!!!
(#) VIM válasza druxter hozzászólására (») Dec 26, 2013 /
 
Ámen! ... látod, sokszor csak ennyit kellene vele foglalkozni, kicsit megsimogatni és máris jó meleg van. Jónéhányszor elég volna egy kis polírpapír és egy pumpa a hibaelhárításhoz de ezek a megoldások nem jól fizetnek és rövid idő alatt kész van. Mit mond a tulaj, "csak ennyi volt a baja"? Ezt ő is megcsinálta volna. De akkor miért nem is tette? Se pumpa se papír, pedig az infó, hegyekben áll a neten. Itt mindig lehet meríteni egy kis önbizalmat és hitet, hogy nincs olyan nagy vész, mint amilyennek látszik.
(#) papi3 válasza toro hozzászólására (») Dec 26, 2013 /
 
Helló!
Bocs ,hogy zargatlak. Hol kezdenéd?
(#) Sourcerer válasza toro hozzászólására (») Dec 26, 2013 /
 
Kedves Toro!
Köszönöm a válaszodat, de a hőcserélőt átmosta a szervizes abban a reményben, hogy ez a tuti megoldás. Sajnos a jelenség ezt követően is ugyanúgy fennáll. Azóta is minden alkalommal F23 kóddal áll le.
Időről időre újra kell indítanom. A fűtőköri vízhőmérséklet 55, a használati melegvíz hőmérséklete 50 fokra volt beállítva. Van a fűtővíznek ideális hőmérséklete (a kezelői kézikönyv 22-80 közé teszi, amiben az 55 vastagon benne van)? Most levettem a fűtőköri hőmérsékletet is 50 fokra, azóta nem állt le, de még nem telt el túl sok idő csak kb. 24 óra és előtte is volt olyan,hogy 1,5-2 napig normálisan működött és utána 12 óra alatt 3-szor kellett újraindítani. Persze nem vagyok meggyőződve arról, hogy az 50 fok tuti megoldás, különösen a megadott intervallumot ismerve.
(#) VIM válasza Sourcerer hozzászólására (») Dec 26, 2013 /
 
Szia! A probléma a tömegárammal lehet a kis körön amit az NTC tévesen detektál. Ha a hőcserélő ki lett tisztítva, gondolom nem maradt ki a fűtőköri és a HMV oldali szűrő sem. A bypass is bizonyára megfelelően van hozzáigazítva a rendszered térfogatához és a szivattyú is ehhez a fokozathoz van beállítva. Ha csak a váltás alkalmával szokott mindez előfordulni, akkor nyilván nyomásesés miatt következik be az NTC-n hirtelen bekövetkező hőfokemelkedés. A rendszernyomás rendben van és nem levegős? Azzal, hogy az előremenő hőfokot levetted, csak a mérési meredekséget vetted alacsonyabbra ami így átmenetileg tünetmentessé teszi a működést.
(#) bruti hozzászólása Dec 27, 2013 /
 
Segitséget kérnék SAUNIER DUVAL RENOVA STAR turbos cirkom van .Az a gond hogy leesett a nyomás és mikor kinyitom a kis csapot a cirkon nem történik semmi . Olyan mintha valami miatt nem akarna folyni a viz . A kis csap rendesen müködik , nem egyhelyben forog . Lehet hogy a szűröje vizkövesedet be ?
(#) Sourcerer válasza VIM hozzászólására (») Dec 27, 2013 /
 
Szia VIM!
Köszi!
A rendszernyomás rendben van és a rendszer sem levegős.
Hogyan lehet kideríteni, hogy tényleg az NTC a hibás?
A lakás 2 szintes és a földszinten kissé túlméretezettek a radiátorok (vagy a tetőtérben alulméretezettek - nézőpont kérdése). A földszinten ezért termosztatikus szabályozóval tartom kordában a radiátorok teljesítményét, hogy fent se fagyjanak meg. Ez nem újdonság, mert 3 éve így működik a rendszer (fent teljesen nyitva, lent leszabályozva kb. 21 fokra), de ez a hiba csak most jelentkezett, ezért gondolom, hogy nincs összefüggés a kettő között - csak a teljesség kedvéért írtam le, hátha mégis.
A használati melegvíznél előfordult, hogy zuhanyozás közben egyszer csak leállt a kazán - elvileg semmi sem történt azon kívül, hogy álltam a tus alatt és folyt a víz. Még csak nem is nyitottam-zártam.
(#) VIM válasza Sourcerer hozzászólására (») Dec 27, 2013 /
 
Szia! Mivel a HMV NTC csipeszes felfogatású és tűzősarus a csatlakozása, így könnyen lehet ellenőrizni az értékét, ami 10kohm-2kohm-ig terjed a szabályzási szakaszban. Szobahőmérsékleten a nagyobb értéket, felmelegítettnél kisebbet kell mutasson a mérésnél. Talán még előtte megnézhetnéd mennyire van bepasztázva az érzékelő kontaktus felülete a HMV csövön és elég stabilan van-e a helyén.
(#) toro válasza mm2001 hozzászólására (») Dec 27, 2013 /
 
A Te kazánod, ott vagy előtte! Nézd meg! Gyújtólángos vagy szikra gyújtású?
(#) toro válasza papi3 hozzászólására (») Dec 27, 2013 /
 
No még egyszer fussunk neki!
Az előlapi kapcsolóra gondoltál, amikor az üzemmódokat írtad?
(#) toro válasza VIM hozzászólására (») Dec 27, 2013 /
 
... Istenem, 'be szépen írtad Imi!
(#) toro válasza druxter hozzászólására (») Dec 27, 2013 /
 
Ok, ügyes vagy!
(#) robkazan válasza toro hozzászólására (») Dec 27, 2013 /
 
Köszönöm a hozzászólást!

Azért kellett a feszültség stabilizátor, mert van, hogy gyengébb az áram a megszokottól.

Aztán ajánlották, hogy használjunk ilyet. Még nem tudtam megmutatni egy szerelőnek a tanácsodat, de remélem nemsokára kijönnek és akkor megmutatom, illetve mondom nekik, hogy probálkozzanak azzal, amit mondtál
(#) toro válasza robkazan hozzászólására (») Dec 27, 2013 /
 
Szerintem, akkor egy feszültség stabilizátor inkább célszerűbb lenne.
(#) papi3 válasza toro hozzászólására (») Dec 27, 2013 /
 
Helló! Igen
(#) toro válasza papi3 hozzászólására (») Dec 27, 2013 /
 
Az előlapi kapcsolónak csak annyi jelentősége van, hogy ha nincs szobatermosztát, akkor is szabályozni lehessen.
Hány éve működik a kazánod?
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2013
(#) papi3 válasza toro hozzászólására (») Dec 28, 2013 /
 
Helló! 8 éve.
Üdv.
(#) toro válasza papi3 hozzászólására (») Dec 28, 2013 /
 
Akkor most kezdett a trutyi kirakódni a kazánban.
Ez tisztítással orvosolható.
(#) sneci 75 hozzászólása Dec 29, 2013 /
 
Sziasztok! Egy olyan gondom lenne hogy van egy Beretta kombi kazánom és ha elindítom a fűtést ,akkor felfűti a kazánt utána leáll,pirosat mutat meg kell várni míg lehűl teljesen és utána tudom elindítani megint. tudna valaki segíteni mi lehet a baja.
(#) VIM válasza sneci 75 hozzászólására (») Dec 29, 2013 /
 
Szia! Szerintem ezeknek a kazánoknak bitermikus a hőcserélője és az pedig el szokott vízkövesedni, ami miatt rossz lesz a hőátadás benne és túlmelegedés miatt lekapcsol. Valahogy így néz ki vagy itt talán jobban látszik. A savazás átmenetileg segít rajta (expressz vízkőoldó, 20%-os foszforsav tartalmú, 1-2 óra savazás).
(#) sneci 75 hozzászólása Dec 30, 2013 /
 
Köszönöm válaszod, megpróbálom kisavazni.
(#) toro válasza sneci 75 hozzászólására (») Dec 30, 2013 /
 
Mint az alattad lévő topik bejegyzés probléma!
Koszos a hőcserélőd!

Az időben KARBANTARTOTT gázkazán, nem idegesíti a tulajdonost és a szerelőt!
S természetesen nem karácsonykor romlik el!
(#) Roni72 hozzászólása Dec 30, 2013 /
 
Sziasztok!

Segítség, ötlet, bármi meglátás érdekelne az alábbi problémám (illetve, sokak problémája) kapcsán.

Immergas Victrix 24kW X kazánom van, és a gyárilag beállítható fűtési görbék (9db van: de a gyakorlatban csak a 2-esnek és a 3-asnak van értelme) már kezdenek az agyamra menni - különösen így, hogy karácsonykor +10°C körüli az időjárás (igaz, a fűtésszámla miatt ez nem hátrány). A probléma, hogy melegebb időben a 2-es görbe kevésnek bizonyul, ezért 3-asra át kell kapcsolnom. A 3-as viszont 0°C-os időjáráshoz közelítve már rettenetes meleget ad, ilyenkor tehát lehet visszakapcsolni 2-esre.
Sajnos a gyár nem ad lehetőséget a görbék változtatására, az semmilyen módon nem lehetséges. Az egyetlen megoldás átverni a külső hőmérséklet szonda manipulálásával a kazánt. A gyár megadta a szonda ellenállásgörbéjét, ez alapján egy ismerősöm ki is számolta a beiktatni szükséges soros és párhuzamos ellenállás értékét (csatoltam a táblázatot).
Az egyetlen gond a bátorságommal van: többen lebeszéltek róla, hogy baj lehet, stb. Ha a szonda gallyra megy, az "csak" kb. 10eFt-os költség: node ha a kazán panele?...

Szerintetek hogyan lehet itt biztosra menni: esetleg vállalná-e valaki, hogy a külső szondát modifikálja, megméri stb.?

(Mejegyzem, én épületgépész vagyok, az elektronikához minimális mértékben sem értek.)

Előre is köszönöm a válaszokat!

szabgorbe.xls
    
(#) toro válasza Roni72 hozzászólására (») Dec 30, 2013 /
 
Ha nem lehet állítani a meredekség görbét, akkor ez már nem is szuper, mint a gyár írja.
A radiátorokat nem tudod szabályozni külön?
(#) Malibu válasza VIM hozzászólására (») Dec 30, 2013 /
 
Lecsengettek az ünnepek és szétszedtem a kazánt. Kikotortam a régi mágnest az érzékelőből és egy neodym rudacskát helyeztem belé. A kazán tökéletesen működik anyósom és az én örömömre. ere inni kell!
(#) Roni72 válasza toro hozzászólására (») Dec 30, 2013 /
 
Nos, ez így igaz: van a "Super(ior)" elektronika, az tényleg nem hagy maga után kívánnivalót (bár én azért tudnék ötletelni, hogy pl. 0-10V külső szabályozás sem ártott volna, de hagyjuk).

A radiátorokon természetesen van termofej. Itt már nem ilyen alapvető problémáról van szó, a rendszer "finom" hangolása a probléma. (Valójában: nagyonis durva hangolásról beszélhetünk, hiszen a függvényekből kiolvashatóan az "olló nyílása" következtében -15°C körül már közel 20 fokkal magasabb az előremenő a szükségesnél, és ez bizony a kondenzációt is agyonvágja).
Következő: »»   208 / 576
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem