Fórum témák
» Több friss téma |
Ha beindul , a radiátorokból én úgy szedtem ki a levegőt , hogy minden radiátort elzártam, ezután ,fütés közben mindig csak egyet kinyitva ,amíg át nem melegszik, szép lassan ki lehet kergetni a levegőt.Eléggé keserves, de ha nincs radiátoronként légtelenítő másképp nem tudom hogyan lehet.
Szerintem levegős lett. Próbáld meg a szivattyút meghajtani. Nekünk a Grundfoson is van légtelenítő csavar.
Sziasztok! Valaki tud tanácsot adni mit lehet csinálni amikor csepeg fütés közben a 3 báros bisztonsági szelep az Ariston BS 24?
Minden úgy kezdődőtt hogy a nyomást felemeltem 1,1 bárra, elinditottam a fütést, a fütéstől felment 3,1-re, akkor kifolyt a szelepen 1 pohárnyi víz. A fütötest levegőztető szelepén levettem a nyomást, reggelig úgy is csepeget. Levettem a fütést 60 fokra a 70-ről és most a 0,5 báról hidegen, melegítés közben 2,1 bára megy fel. így a szelepen 2-3 csepp víz csepegett ki 4 óra alatt. Fütés közben csak szivárog lassan. Ez el áll? A bisztonsági szelepnél tehenték valamit hogy eláljon a csepegés? Vagy el áll pár nap alatt? Előre is köszönöm segítségeteket!
Sikerült.Végülis beindult.De.
Tudjátok esetleg,hogyen kellene a láng erősséget ill. a vízhőmérsékletszabályozót egyensúlyba hozni? Mindig felforr a víz.Túl erős a láng és nem tudjuk mit hogy kell tekerni,hogy ez ne forduljon elő. Előre is köszi.
Szembenállva bal oldalt alul a tekerőt balra kell tekerni.
És hogyan sikerült? Végül is mit csináltál vele?
A gázláng- vagy a vizhöm.szabályozóra gondolsz?
Amiről tegnap írtunk.
De nem ez volt a gond, hanem, hát az hogy ezt a két szabályozógombot az egyik családtag eltekergette és most nem tudjuk visszaállítani, h. jo legyen!
Nem szökött el a tágulási tartályból az ellennyomást biztosító levegő(vagy nitrogén)?
Nem tudom hogy azt hol ellenőrizhetem le? Esetleg ha tudnű kérem magyarázza meg.
Idézet: „Minden úgy kezdődőtt hogy a nyomást felemeltem 1,1 bárra, elinditottam a fütést, a fütéstől felment 3,1-re, akkor kifolyt a szelepen 1 pohárnyi víz.” Egy korábbi lakásban ugyanezt művelte a kombikazán,abban ez volt a gond.A tágulási tartály ketté van osztva egy gumi membránnal.Az egyik oldalon van a fűtéskör,a másik oldalon pedig --ha jól tudom- nitrogéngáz(kicsi a hőtágulása).Ha ez a gumi elérik,vagy a nitrogén elszökik,akkor a víz nem bír hova tágulni,kinyomódik a szelepen.A cseréhez én szakembert hívnák.
A kazánkör nyomásmentes állapotában mérj rá a tágulási tartály nyomására is!
Biztos, hogy nincs vagy kevés benne a nyomás.
Üdv! Segítséget kérnék Westen Quasar D kazán . Elöször meg állt E25 hiba kóddal. Utána ki húztuk vissza és be se kapcsol. Biztosítékok rendben. Előre is köszönöm.
Ha az alján lévő vízhőfok csavart tekergetve nem tudod leállítani a lángot , akkor vagy elektronika csere , vagy a gázrészben ment tönkre valami szelep.A vízhőfok kapcsolónak annyit kellene csinálni, mikor fűt , és a vízhőfok meghaladja a beállítottat, akkor a szivattyút le kellene lassítani annyira , hogy a láng kialudjon , de a vizet keringesse.(ettől az égéstér visszahűl) Ha ezt nem teszi akkor szerelő. A lángot akár hova állítod a víznek nem szabad felforrni, le tekert vízhőfok kapcsoló mellett.
OK.
a vízhőfokszabályozó ki és bekapcsolja a lángot de utána elkezd bugyburékolni a szivattyú, felszökik a hőmérséklet rohamos gyorsasággal és ekkor kikapcsolom a szivattyút mert sistereg a kazán és nem akarom, hogy bekerepáljon... ilyenkor meg egyszerűen lehetetlen állítani a lángon.mire hozzányulnék a tekerőhöz már 120 fokon van a mutató... hívunk szakembert.
T.Kollégák!
Van egy 6,5 éves Immergas Zeus Maior 21 kazánom, ami kb. 3 hete rendetlenkedik. A fűtés bekapcsolódása után a fűtővíz hőmérséklete felmegy 45-50 fokra. Ekkor az elektronikában elkezd vibrálni a relé, majd leáll a fűtőláng. Ezzel egyidejüleg olyan erősödő hang hallatszik a kazánból, mintha félfordulatonként akadozna valami. A ventillátor felpörög a fűtőláng begyújtására szükséges fordulatra, be is gyullad, de 2-10 másodperc után leáll és jön az előbb említett hang. Ez folyik 30-60 percen keresztül, s szerencsés esetben egyszer csak ismét jól fűt a kazán. A vízhőmérséklet felmegy a beállítottnak megfelelő 60-70 fokra , a nyomás pedig 1,8-2 barra. Kihívtam az Immergas helyi szerelőjét, aki először kicserélte a szelepváltó motort. Miután ez nem oldotta meg a problémát kicserélte mindkét NTC-t. Kitisztította a turbóventillátort is. A probléma ezek után is fennáll. Tegnapelőtt kimérte, hogy a turbóventillátor időnként nem kap feszültséget, ezért áll le. Véleménye szerint a gyújtópanel hibásodott meg. Típusa: BRAHMA CM31F. Ha valaki ezek alapján betudná azonosítani a hibát nagyon megköszönném, mert nincs más fűtési lehetőségünk. Lehet, hogy csak egy rossz elko okozza a hibát a gyújtópanelen?
Szia! Van egy ilyen szerkezet a kazán kezelőszervei között amivel be lehet állítani a lángmagasságot és ezt a menetes állítóművet le kell utána kontrázni az ellen darabbal. A lángmagasság 5-8cm magasságú legyen és középen ne legyen kicsúcsosodó. A furcsa zajok abból adódnak, hogy nincs utókeringés a kazántermosztát lekapcsolásakor és a láng sem megfelelő teljesítményre van beállítva. Előzőleg írtad, hogy nem akar begyújtani főégőtér, ami annak a következménye, hogy a tömszelence szorul és a szivattyú által előállított nyomás a membránon keresztül nem tolódik a gázszelep nyitása felé (felfelé). Ehhez a készülékhez még lehet kapni ilyen alkatrészeket de a tömszelencéből csak a tömszelence lesz felhasználható, mert a rudacska az nem lesz megfelelő hosszúságú amit tartalmaz a javító darab, tehát azt át kell benne cserélni a meglévőre. Ha szerelhető kivitelűt kapsz abban meg csak egy "O" gyűrűt kellene kicserélni és szilikonzsírral összerakni.
Ez a brahma gyújtásvezérlő gyakran okozza ebben a kazántípusban a fent említett hibát. Általában a panelból "olvad" ki egy kisrelé lába., vagy a csatlakozó egy-két pontja lesz kontakthibás a panelban. Javítása még ha időben van akkor annyiból áll, hogy szét kell szedni a kis szürke dobozkát és átforrasztani az említett forrasztási pontokat. Ha már elkéstetek akkor viszont gond van, mert a panel a relé alatt el szokott égni, és ilyenkor már hiányoznak a relé mellett futó rézfólia csíkok is. De nem szeretnélek ijesztgetni, ha még működik a kazán valószínűleg a forrasztások hibásak csak!
Üdv! Segítséget kérnék tőletek, öt éve van egy Baxi HT-240 kondenzációs kombi kazánom. Egy hónapja kezdődtek a problémák a kazán téli üzemmódban rendszeresen kiáll E-164 hibakódra a szerelő szerint keringési probléma.Vízkőoldóval kitisztította, de nem javult meg, a sok újraindítgatás után E-168 hibakódra áll ki, resetelés után hol újra indul-hol nem, mostmár egy napja nem. Nyári üzemmódban tökéletesen működik azaz melegvizet csinál. Vezérlő panel csere lesz vagy esetleg javítható???Tapasztalat...?
Köszönöm előre is.....
Szia
Jzoli hozzászólását még kiegésziteném annyival, hogy a vibráló relé tekercsével párhuzamos 10uf kondenzátor is szokott értékcsökkent lenni.Mérd meg, s ha rossz cseréld ki. Üdv:Wurm
Köszönöm Wurm és Jzoli javaslatait. A hét elejére várom az újabb szakszerviz szerelőket. Figyelmükbe ajánlom amit mondtatok. Ma belenéztem az elektronikába. Elég melegnek találtam a trafót a baloldali panelen. Mellette van két elko. Arra gyanakszom, hogy ezek száradhattak ki. Megpróbálok rábeszélni egy TV szerelőt, hogy cserélje ki őket. A panelen nem látszik égésnyom.
Üdv: Jano
A trafó melegedése természetes, ma már eléggé határra méreteznek minden alkatrész, ebbe a trafó is beletartozik. A kondenzátort is cseréljétek ahogy Imi írta, én csak "lefelejtettem" az előző hozzászólásomban. Ebben a kazántípusban ez a gyújtásvezérlő okozza a hibák 99%-át, érdemesebb erre koncentrálni!
Ha jól értem ez egy FÉG cirko. Ennél előfordulhat, hogy a hőcserélő annyira el van vízkövesedve, hogy a legszűkebb pontjánál pár pillanat alatt a víz felforr. Ritkábban előfordul az is, hogy a lamellák között nyáron fennakadt szösz, por, madártoll stb. miatt az égéstermék nem tud szabadon távozni és ezeken a helyeken túlhevül a réz lamella, ami aztán az ónozással együtt összeolvad, tovább fokozva a túlhevülést. Ugyanez történik a belül lerakódó vízkő esetében. Míg a kosz, por egy része leég, az utóbbi csak savazással javítható részben. Ha kikapcsolt kazánnál felülről (vagy alulról, ahogy könnyebb) ránézel a hőcserélő lamelláira, azokon mindenütt egyformán át kel tudni látni. Ha valahol erősen kilátszik a vörösréz, az ónozásnak nyoma sincs, foltokban összeolvadtak a lamellák, hőcserélő cserét javasolok. Ha a hőcserélő kilyukad, a víz sisteregve válik gőzzé a szabad térben. Előtte viszont a csőben történik mindez. A nagy gőznyomás előbb-utóbb szétvetheti a csövet. Ennek előjelét hallhatod. A szivattyú, utókeringtetés hiánya súlyosbíthatja a helyzetet. A helyes gázfogyasztás mértéke kb. akkor jó, ha a láng sehol nem "szakad le" az égőről, hanem közel egyforma magasságban ég a teljes felületen, 5-7 cm magassággal. A pontos percenkénti gázfogyasztás kiszámítható a fűtőértékből, ha a névleges teljesítményt ismerjük. A névlegesnél kisebbre vett gázfogyasztás rossz hatásfokot eredményez, így érdemes azt pontosan beállítani. Az utókeringtetés látszólag nem is fontos, de valójában hozzájárul a hosszabb élettartamhoz.
Szia! Gondolom nem nekem akartad mindezt leírni de reménykedjünk abban, hogy ezt is hozzáolvassa "wmatyas" a többihez.
Jó estét a kollégáknak!
Hálásan köszönöm Wurm és Jzoli uraknak a jó tanácsot. Ma délután kiszereltem a BRAHMA CM31F gyújtópanelt és elvittem egy idősebb TV műszerészhez. Ránézett a panelre és mérés nélkül kiszűrte, hogy az 50V, 10 uf-os kondenzátor lehet a hibás, mert látszott a felső lapján, hogy megpúposodott kicsit. Kiforrasztotta, megmérte és kiderült, hogy a kapacitása csak 1,5 uf. Betett helyére egy 60 V 10 uf-os elkót. Ezenkívül egy gyanús forrasztási pontot is megigazított. Beszereltem a panelt és láss csodát a kazán azóta tökéletesen működik. Mindezt megcsinálta ismeretlenül, ingyen. Csak azt nem értem, hogy a szakszerviz szerelője ilyen dolgokat miért nem lát meg. Még jó, hogy léteznek olyan segítőkész szakemberek mint Ti és Ő. Még egyszer nagyon köszönöm a segítségeteket!
Szia!
Nagyon szivesen.Ahogy Matisz nagypapa mondta volt:Ez ölöm ez bodogság! Azért mert a szakszerviz szerelője nem javithat vezérlőpanelt,csak cserélhet. Meg különben is ki venné meg akkor a méregdrága elektronikákat. Ezek az elektronikák értékükhöz képest túlárazottak.Egyes panelek árán,akár egy 82cm-es lcd televiziót is lehet venni. Üdv:Wurm A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2014
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem valaki hátha találkozott már ilyennel s tudja a hiba okát. Van egy Radiant fali kazánom szerelő most nézte de nem tudta orvosolni ezt a hibát. A lényeg az, hogy amikor fűt és eléri a beállított hőfokot a víz, az NTC leszabályozza a lángot. Nekem az a gondom, hogy ez is leszabályozza de rögtön visszavált nagy lángra s ezt csinálja ki-bekapcsolgat amíg a termosztátom ki nem kapcsolja a kazánt. Sima analóg panel van benne. Az NTC-t cserélte de azzal is ezt produkálja. Valakinek van valami tanácsa mit kezdjek vele? Köszönöm.
Sziasztok !
Van egy problémám. Ariston clas 24 kombi kazán, 2-évig jól működött most viszont bekapcsolt confort funkció mellet /a vízvétel után a 30 perces hőntartó ciklus alatt/ kiküldi a fűtésre a meleg vizet, lekapcsolt szobatermosztát ellenére. Hibajelzést nem ad, viszont kikapcsolt confort funkció mellet megfelelően működik. Tudja-e valaki mi ez a jelenség ? Meghibásodás vagy beállítási probléma? A menübe nem enged be hogy megnézzem a beállított értéket, a megadott szervízcod nem jó. Köszönöm!
Szeretnék segítséget kérni!
Vissmann Witopend 100W falkazánom van.(két körös) A kiépítése ugy néz ki, hogy a fűtés körön kívül a második körön egy Ariszton 100PRO 1,8K hőcserélős bojler van. A kivitelező 5 rétegű csővel csinálta a rendszert ,a bojler kört is.A boler körönz egy idő után a légtelenítő szelep csatlakozásánál elkezdett csöpögni. Kihívtam megcsinálták, majd 1 év múlva ismét. a prés elemeket kicserélték csavarosra. (csak a bojler körnél). 2 év kellett hogy rájöjjek hogy az ötrétegű cső nem bírja ezt a hősokkot amit a bojler kör csinál(nem vagyok szakember)- sajnos a kivitelező sem volt a helyzet magaslatán. Most ki kellene cserélni rézre, de az a baj, hogy egy hőcserélőt is be kellene tenni, (a bojler hőcserélő és a bojler hideg betáp közé), mert a kazán hmv teljesítménye kb 27KW a bojleré meg csupán állítólag kb 2KW. És ez a kazánnak sem jó a sűrű be/kikapcsolás). Mit javasolnátok? A réznél lágyforrasztás elég ide? (110 fokig jo) A másik problémám: A rendszer nyomás a fűtés során felmegy 3-3,5 barra. Valszeg a tágulási tartály nyomása leesett. A rendszer nyomás pedig szép lassan csökken, kb 1,5 havonta utána kell töltsek. Eresztés a rendszeren nincs, minden csatlakozást végignéztem. kivéve a bojler körön amit fent említettem, de ha ráhúzok egy ideig nem csepeg, de ez idő alatt is veszt a nyomásból. Szerintetek mi lehet a hiba? lukas hőcserélő, v tág. tartály? Hogyan tudom a tág tartályt ellenőrizni és feltölteni, leírná nekem valaki lépésről lépésre? (azt tudom hol van és a szelepet is megtaláltam) Pl. előtte le kell ereszteni a kazánból a vizet, hogy a rendszernyomástól el legyen választva? Ezt hogyan? Köszönöm a segítséget!
Üdv!
Rézcsőre cseréléskor bőven elegendő a lágyforrasztás is, igazából az a fajta lágyforrasz keményebb, mint amit itt az elektronikában használunk. A tágulási tartályon van egy "autó gumi" szelep, ha benyomod és víz jön belőle, akkor sajnos tönkre ment a tágulásiban a gumimembrán. Ilyenkor sajnos kell venni egy újat. Ha nem jön belőle víz, akkor egy egyszerű pumpával fel kell pumpálni, ha jól emlékszem olyan 1-1.5bar-ra úgy, hogy a rendszerben nincs nyomás. Egyébként az 5 rétegű csőnek is simán kellene bírnia, csak mivel felment a nyomás olyan nagyra, azért sérülhetett a cső (ami valami silány minőség lehetett...). Amúgy 6bar-t simán el kellene viselnie. Ha nincs hová tágulnia a víznek, akkor nagyon hamar leesik a körben a nyomás, főleg, ha van hol egy kicsit szivárognia. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |