Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » DCF77 óra Nixie-csövekkel
Köszönöm! Több kollégától is érkezett segítség. Nagyon rendesek vagytok!
Tiszteletem, a 185. oldalon található jelentkezésem óta (2013 március) az a gondom, hogy a kapcsolás szerint most a tápfeszek jók, csak a pickit2 nem akarja beprogramozni a 16f84a (ez a klón nem támogatja az emlitett PIC-et), a 16f628a való átírás viszont neme nem megy . Megköszönném, ha valaki tudna segíteni. A forráskód cc5x-ben van a mellékelt archivumban.
Gondolom a bemenetek definiciójával van a gondom, valahogy így kellene, de a CCX5-ben nem tudom beállítani: org 0x000 ;reset vector goto START START movlw 0x07 ;disable on chip comparator movwf CMCON és az eeprom kezdeti cimet átírni?
A klón kezelő programja (PICkit2 v2.62) tudja programozni a 16F84A -t és a 16F682 -at is. Ha körülnézel a PICkit2 klón építése topikban, még a 16F84 -re és a 16C84 -re is találsz megoldást.
Sziasztok!
Tanácsot kérnék tőletek! Lassan, de haladok a Mulev2 után építésével. A képen látható a jelenlegi állapot. Most viszont kissé tanácstalan vagyok mihez kezdjek az infra vevővel. Ti hova és hogyan helyeznétek el?
Kerül valami az előlapra? Ha igen, arányosan oszd el velük a távolságot. Ha nem, akkor a jobb vagy a bal szélén legyen 1 kis furat és a mögé.
Az előlapra semmi nem kerül. Sajna a képen nem látszik, de nem függőleges a doboz eleje, aranytömb alakú. Nem romlana le nagyon az infra-vétel a luk mögött?
Meglátásom szerint ha egy 3mm-es lyuk mögé jól van pozicionálva, tökéletes lesz. Ha bízol a reflexióban, akár a hátára is teheted, de akkor nagyobb kivágás kellene.
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2014
Nem tudom elég lenne-e neki 3mm-s lyuk. Majd kipróbálom valami lemezben. De gondolom van valami oka hogy hosszúkás alakja van. Szerintem több infraled van benne.
Elkészültem egy második Mule V2 órával, de felmerült egy kis probléma
Az első tökéletes, és tulajdonképpen elsőre indult. Bekapcsoláskor az első három csőben minden szám halványan dereng, a többi sötét. A nagyfeszültségnél 175V-ot mértem, és a +5V is rendben. A kijelző panel jól működik, átraktam a működő órára. Próbáltam cserélni a PIC-t és a K155ID1-t , amitől nem változott semmi. A CD4028 cseréjétől annyi változott, hogy akkor nem mutat semmit az óra. A tranzisztorokat ugyan nem mértem egyesével, de újakat használtam ugyan abból a kupacból, amit a működő verzióba tettem. Mi lehet a gond?
Az eredeti terv alapján készült a nyák, úgyhogy elvileg igen, de majd este ellenőrzöm azt a forrasztást.
Üdv mindenkinek!
Lehetséges egy conrados dcf vevővel egyszerre két órát is ellátni? Az egyik vicsys órája, a másik mule v2 óra. Úgy gondoltam, hogy a tápot és a gndt a vicsys óra adná az kapná a nem invertáló jelet, a mule órára meg csak az invertáló jel menne. Előre is köszi!
Hát ilyen az "elvileg". Gyakorlatilag volt egy forrasztási+nyák hiba a tranzisztorokhoz menő 10k ellenállásoknál. Emiatt nem kapta meg a testet a CD4028, illetve gyakorlatilag egyik alkatrész se, ami eután következett. Miután javítottam, az óra tökéletesen üzemel.
Kösz az útbaigazítást.
Üdv!
Az első órámnál van egy kis gondom az alávilágítással. Időnként az első és az utolsó három led kialszik, aztán egy idő után ismét világít. 3mm-es kék ledeket használtam, hármasával sorbakötve. Próbátam már ledet cserélni, aztán most kicseréltem a komplett kijelző panelt, de a hiba nem szűnt meg. Gyanakodtam kontakthibára, ezért újra forrasztottam a ledek tranzisztorát, meg az oda tartozó ellenállásokat, de a jelenség nem múlt el. Egy ötletem van még, hogy a potméter gyári hibás, de most nincs másik példányom, hogy ellenőrizzem az elméletemet. Normálisan 7,68V jut egy-egy hármas csoportra, de amikor nem világítanak, még nem tudtam megmérni. Esetleg milyen gond lehet még?
Valami kontakthiba lehetett, mert azóta szépen működik, bár azt sajnos nem tudtam meg, hogy melyik csatlakozás a ludas.
Úgy tudom kisgeri-n kivül senki nem építette ezzel. Megvannak a csöveid , egyből nagyfába...
Gondolkodom rajta.. Nyárra jó lenne valami nagy durranás
Volt egy kis baj vele: A fényerőszabályzás erősen melegítette a P-FET -et. Az a probléma, hogy gyorsan változó jelet kell átvinni 200~300V -ra és viszonylag nagy árammal kell a FET gate kapacitását tölteni és kisütni. Egy gyors, kapus kimenetű optocsatolóval lehetne próbálkozni.
Már csak egy darab z568-ra várok, 5darabom van.
Sajnos alig van közte aminek épp a festése, úgyhogy valószínű le lesznek mosva, esetleg ujrafestve. Addig is keresek bevált kapcsolást hozzá. Kisgeri eddig még nem válaszolt.
Igen, én megépítettem, bár messzemenően nincs kész. Amit belinkeltél, ott tart a projekt most is. Egész pontosan mi a kérdésed? Csak mert látom valamilyen választ vársz tőlem. Egyébként igen, az a probléma amit Hp41C említett az valós, igaz nekem az akkori próbák során olyan 310V anódfeszem volt. Azóta szereztem hozzávaló tápot, amivel ez 200V köré vihető le, lehet azzal nem melegedne már annyira a FET, de még nem próbáltam ki. De az optocsatolós megoldás is jól hangzik. A kapcsolási rajzban a 74141-ek tápellátását szolgáló LM2941 nem jól van bekötve, emiatt azt módosítani kell majd a nyákon is. Amúgy szoftverben kell majd még fejleszteni, de nyilván csak akkor, ha van is kinek ténylegesen. A perifériák közül emlékeim szerint még csak a fényerőszabályzó szenzort teszteltük, de az infra távot, mozgásérzékelőt, stb. még nem. Ennek ellenére működőképes kontstrukciónak tűnik, csak be kell majd fejezni.
Szia,
Nincsen konkrét kérdésem, csak hogy mennyire vált be, érdemes-e után építeni.
Még nem egy kiforrott konstrukció, jelen pillanatban mindenképp fejleszteni kell. A hardver része szerintem 95%-os készültségen biztos túlmutat. De nem olyan, hogy beültetem a jelenlegi tervet és minden további nélkül menne. De ha engem kérdezel, bátorítalak, hogy csatlakozz!
Sziasztok.
*** Apróba tedd fel. -moderátor- A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2014
Sziasztok,
Gyakorlati kérdés... Igazából működik így is - úgy is a kapcsolás, de szeretném a szakmai értelemben vett legkorrektebb megoldást választani: Építek egy egycsöves órát (16F84 / 74141 /Z570M), ez már a második és ez sem lesz az enyém. Vettem annó egy plasztikba kiöntött DC/DC konvertert 12V - 190V ami az igéretek ellenére nem bír el négy csövet ezért esett erre a választásom az egycsöveshez mert 2-3mA-el azért még megbírkózik 12V/500mA-es kapcsolóüzemű dugasztápról táplálom (max áramfelvétel 180mA). A 12V elágazik a nagyfesz konverter felé és a 7805-re ami a két IC-t táplálja. És végre a kérdés: Hova és mekkora kondenzátort ILLIK tenni? A két IC alapból megkapja a 100nF kerámiát, de illik tenni egy elkót a bejövő 12V-ra és egy 100-330nF-ot a kapcsolóüzemű dugasztáp miatt, vagy csak a stab kocka kimenetére egy 100nF-ot? Hogy csinálják a profik? Tudom ennek a kezdő kérdések között volna a helye, de egy nixie-s lélek csak jobban együtt érez... Köszönöm.
A bejövő 12V-ra tennék kb. 1000 mikro elkot érzésre, de nem tudom feltétlen muszáj-e, lehet a kapcsolóüzemű táp kimenete is van már szűrve. Rontani biztos nem ront rajta.
Igen, azért írtam hogy mit "ILLIK", meet a félórás gyorsteszt alapján tökéletesen "megél" a kapcsolás ha csak a két IC-n van 100-100nF és sehol máshol nincs semmi, de az alacson többlet ráfordítás miatt is szeretnék alapos/precíz lenni. Hátha hosszútávon a pontosságot kedvezően befolyásolja.
180mA-re 1000uF?? Az enyhén szólva is túlzás. Persze, lehetni lehet.
Szerintem: a 7805 előtt 220uF+100nF, a kimenetén 47uF+100nF
Lehet hogy a 220µF is sok, mert a konverter kimenetén biztos hogy van egy nagy elko.
180mA, 50Hz, kétutas egyenirányítás, 220 µF 8.18 V rippli feszültséget eredményez. Ha a kontroller is erről a tápról kap 5V -ot és a stabilizátor 7805, akkor minimum bemenő feszültségnek 8V -nak kell lenni. Így a bemenő feszültség 16.18V. Az egyszerűség kédvéért a disszipációt a 16.18 és a 8 V számtani közepével számoljuk: 12.18 * 0.18 = 2.19 W.
180mA, 50Hz, kétutas egyenirányítás, 1000 µF 1.8 V rippli feszültséget eredményez. Így a bemenő feszültség 9.8V. Az egyszerűség kédvéért a disszipációt a 9.2 és a 8 V számtani közepével számoljuk: 8.6 * 0.18 = 1.54 W. A kondenzátorok árában nincs nagy különbség, de egy hónap alatt 0.468kWh, egy év alatt 5.6kWh felesleges energia felhasználás. A 8V -os rippli viszonylag hamar tönkreteszi a kondenzátort. Hasznos segítség A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |