Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv !
AC110V-os illetve DC 110V-os reléket (amelyik könnyebben megoldható) szeretnék üzemeltetni tekercselés nélkül AC 230V-ról. Ez megoldható AC esetében egy diódával? Megoldható ez minimális alkatrész és helyigénnyel (relé házába építve)? Köszönöm a segítséget!
Konnektorba dugható programozható időzítők belsejében láttam például, hogy kapacitív előtéttel van megoldva egy DC 12 V-os relé és az elektronika táplálása.
Van egy nagyobb soros kondi, ezen esik le a hálózati feszültség, utána egyenirányítás (egyutas vagy Graetz-híd, arra már nem emlékszem, de utóbbi korrektebb), utána egy Zener-dióda fogja meg a tápot, a szűrőelkóval párhuzamosan.
Azért kérdeztem a sima diódás megoldást AC230-ról AC110V-ra mert már láttam hajszárítókba stb. hogy így oldják meg a ford szám csökkentést.Ha ez relénél is működik akkor ez lenne a legegyszerűbb megoldás.Próba előtt gondoltam megkérdem a tapasztaltabbakat.
Idézet: „Van egy nagyobb soros kondi, ezen esik le a hálózati feszültség, utána egyenirányítás ((egyutas vagy Graetz-híd, arra már nem emlékszem, de utóbbi korrektebb)” Egyutas biztos nem, mert az feltölti a soros kondit, és a mutatványnak itt vége szakad. Csak diódahíd jöhet számításba. 110V AC relét akár Ohm -os előtéttel, akár kapacitív előtéttel - dióda nélkül - lehet üzemeltetni. DC relét meg csak egyenirányítás után, alacsonyabb feszültségűeket kizárólag kapacitív előtéttel, a veszteségek csökkentése érdekében. Idézet: „sima diódás megoldást AC230-ról AC110V-ra mert már láttam hajszárítókba stb. hogy így oldják meg a ford szám csökkentést” Igaz, de a hajszárítóba DC motor van. És nincs előtte kondi.
Üdv
Ha nem túl nagy áramfelvételű relékről van szó akkor be kell kötni sorosan egy ellenállást a behúzó tekerccsel és máris kisebb feszültség jut a relére. A relé áramából számítható az ellenállaton disszipálódó teljesítmény és annak megfelelő teljesítményű ellenállást kell használni mert melegedni fog.
A kapacití lenne a legjobb ha elfér a házban.
A relé 110V AC 30mA áramfelvétellel. Ha jól számolom 820nF 250V előtét megfelel. Jól számoltam? Tudna valaki igazolni vagy alátámasztani a számításom?
Ellenállásból 4k Ohm , 5W-os kéne (3,9k Ohm a "legközelebbi" érték, és azért elég jól fűtene), a kondi számításának a menete érdekel minket..........
Ebből sok minden kiderülne......
Egyébként az ilyen kondenzátoros előtéteknél a feszültségtűrésnél az alsó határ a 400V legyen, de jobb a 630V-os, vagy eleve váltakozóáramra hitelesített kondi ( pl. X2) alkalmazása.
225V AC hálózati feszültségnél 300nF 250V sorba kötve a relé tekercsével 27,5mA árammal tökéletesen működik a relé.
Ami kimaradt, ezzel igazolva Imi65 hozzászólását, hogy a kondiból minimum 400V-os kell mert 310V mérhető esetemben a lábain.
Mi itt rendszerint nem szoktuk megkérdőjelezni amit Imi mond.
Mondjuk ennek nem kis részben az is az oka, hogy nem véletlenül mondja De vannak itt még páran hasonlóan (bocsánat azoktól akiket most név szerint nem sorolok fel. Szerencsére el lennék vele egy darabig...).
Mi akik nem ismerjük Imit bocs, hogy alapból nem vagyunk tisztában a tudásával, egyébként nem kérdőjeleztem meg...
Érdekelne a triacos fázishasítós megoldás. Tudnád részletesebben leírni a működését.
Építettem egyet de az nem akar működni.
Bővebben: Link Nem tudtam rájönni hogy mi lehet benne a hiba. Rákapcsolom 230V-ot és a másik oldalt is ugyanennyit mérek pár volt különbséggel. Teljesen ugyanazokat az alkatrészeket használtam amit ír: DB3 = ER 900 BTA12-600 B 100nf/100v fólia kondi 47nf/400V fólia kondi. A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2012
Nem, lehet hogy rakok rá egy 220v-os izzót.
Hello!
Nem jó, mert a Gate-t az MT1-hez képest kell működtetni. Vagy is a 200k-t és a 100nF-ot cseréld fel. Terhelés nélkül meg nem ér semmit a próba. Kondit soros ellenállás nélkül nem szoktunk triac-ra párhozamosan kötni, mert legyilkolhatja. üdv! proli007 A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2012
Megcserélem a kettőt és kipróbálom.
A 400V-os kondi jól van bekötve? Próbának elég hozzá egy 60W-os 220Vos izzó? Bocs a sok kérdésért, de egy PS2-hőz menne ami 110V-ról működik és nem akarom tönkre tenni.
Szia!
Jobban jártál volna egy 230/120V-os trafóval, mert azért az sokkal biztonságosabb.
Szerintem ilyen triakos valamivel nem érdemes kísérletezni,ezeket maximum égőkhöz motorokhoz használnám. Már a transzformátorok sem igazán szeretik.Semmi garancia nincs hogy a hálózati csúcsnál nem kapcsolja rá a fogyasztót a hálózatra.Azt viszont egy 110V ra méretezett táp nem hiszem hogy szereti. (én mindenesetre csak remegő gyomorral tenném,utolsó esélyként egy nélkülözhető szerkezettel.) Maradnék a transzformátornál,vagy ha lehetséges egy adapterről táplálnám.
Akkor maradok a trafós megoldásnál. Számítógép tárból lehet kitermelni ilyen trafó? (olyan táp amin van 220V-10V kapcsoló)
Sajnos a számítógép tápegységében nem olyan trafó van.
Helló!
Lehet egyszerűbb lenne a gyári PS2-es tápot helyettesíteni egy 230V-ra készült táppal. Tényleg csak a trafós megoldás lenne üzembiztos, de ha trafót veszel, akkor vehetsz másik tápot is. Milyen a PS2-es táp kimenete(ezt nem ismerem)? Hány volt ill. amper? Egy feszültséget ad?
Sziasztok...
Van egy ilyen trafom:Bővebben: Link Van hozzávalo halogén lámpa is... A gond az hogy ha összedugom öket a lámpa nem világit. Más eszközzel nem tudom kiprobálni sajnos. Szeretném megtudni hogy a lámpa rossz vagy a trafo. Van ötlete valakinek hogy járjak a végére?
Ha esetleg valaki válaszolni akarna már ne tegye... A megoldás: Vettem ujj égöket a lámpába és müködik! Minden segitséget köszönök....
Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy hozzám került két darab bontott dugasz táp belseje, tehát a kis trafó a diódahíd meg egy kondi. Elvileg 12V-os volt eredetileg, ezt alátámasztja az is, hogy a kondi csak 16V-os, de amikor bekötöttem a hálózatba, 24V ot mértem a kimenetén. Le is szedtem gyorsan mielőtt kipukkan a kondi (bár úgy is cserés). Viszont az jutott eszembe, hogy leget hogy eredetileg 110V-os volt a dugasztáp és 220V-on a szekunderen is a duplája jelenik meg. Ez lehetséges? Valamint ha hosszabb távon használom így annak lehet valami következménye? (Természetesen más kondival) Előre is köszönöm. Üdv.B
Ezek a kis kacatok terhelés hatására állnak be az adott feszültségükre, tehát akár jó is lehet, terheld meg; mondjuk a névleges áram felével, mennyire esik le a 24V. Kipróbálhatod egy középkivezetéses (115-115V) 230Vos trafóval, a 115V-ra kötni, és terhelni; akkor hova esik le a feszültsége.
Sziasztok!
Hozzám került egy régi amerikai írógép trafó nélkül. Mi a legolcsóbb megoldás a trafó helyettesítésére?
Ha tudod a szükséges feszültségeket a gépnek, akkor egy 230/x V-os trafó ugyanúgy megteszi. Ha eleve 110 V-ról jár a gép (ha csak leválasztó volt benne), akkor egy középkivezetéses (115/115) 230 V-ossal is megy. 110/110-esről is járathatod.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |