Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » ATX-táp problémák, meghibásodás
Lapozás: OK   36 / 45
(#) pittti válasza _vl_ hozzászólására (») Aug 21, 2013 /
 
Nem véletlenül vonatta ki nálunk a forgalomból a fogyasztóvédelem.
(igaz, akkor még MS-GOLD volt a neve!)
(#) atti2010 válasza _vl_ hozzászólására (») Aug 21, 2013 /
 
Oszcilloszkóppal valóban nem néztem de erős terhelés mellett sem melegedett stabil volt és a feszültségeket is tartotta, na mindegy van másik tápom ez csak tartalék lett volna, vagy lesz ha sikerül életet lehelnem a drágába majd délután megnézem a kondikat.

Idézet:
„Más szerencsétleneknek azért ráment pár alkatrész is a gépében az "olcsó" tápra... Vargáné és társa”


Azért a félépítése nem rossz ennek mert minden elképzelhető védelem meg van benne csak ugye a megbízhatósággal vannak még gondok.
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2013
(#) Sword válasza pittti hozzászólására (») Aug 24, 2013 /
 
Valóban ez volt a baj. Köszönöm a segítséget. Kicseréltem a két elkót és működik. Igaz méretben egyező kondit nem kaptam, kicsit csálén állnak, de én már hozzá nem nyúlok.
(#) jdani hozzászólása Szept 11, 2013 /
 
Hali, van egy ATX tápom, púpos kondik voltak benne, cseréltem. Van benne két pufferkondi párhuzamosan, az egyik púpos volt, de nincs mire cserélni. A másik viszont nem volt púpos. Próbaképpen áram alá helyezhetem így is, hogy nincs benne egy pufferkondi? (470µF 200V)
(#) atti2010 válasza jdani hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
Nem mert sorba vannak kötve és megszakad az áramkör, ha viszont rövidre zárod akkor a 280V amit kap a bennmaradt példány azon perc elpukkantja, amúgy a másiknak sem sok lehet hátra úgyhogy jobb ha cseréled őket.
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2013
(#) oszitrek válasza pittti hozzászólására (») Okt 26, 2013 /
 
Ugyan ez volt nekem is.
16V-ost raktam bele én is, és azóta is tökéletes.
(#) oszitrek válasza pittti hozzászólására (») Okt 26, 2013 /
 
Győrbe speciel 3 helyen lehet venni ilyen kondit...
(#) pittti válasza oszitrek hozzászólására (») Okt 26, 2013 /
 
Igen, csak általában pont az az értékű nincs ami kellene, ha van is nem a szükséges feszültségű, vagy méretű - ezen már régen túl vagyok. (az árról nem is beszélve!)

Sokkal egyszerűbb katalógusból rendelni nagykereskedelmi cégektől, itt mindig megvan a kellő választék, az ember összevárja - válogatja a szükséges mennyiséget (általában 50-100 db-ot rendelek egy fajtából) - ha a rendelés meghaladja a 10-15 ezet Ft-ot, postaköltség sincs. Általában két-háromhavonta jön össze egy csomagnyi rendelnivaló.
A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2013
(#) wargapityu hozzászólása Nov 4, 2013 /
 
Sziasztok! egy kis segítséget szeretnék kérni, van egy Enermax tápom EG375AX-VE(G) amit igazából rgb ledszalag vezérlő táplálására használnék, már évek óta porosodik nálam, úgy kaptam valakitől, hogy jó csak már valami gépbe kevés volt. Ha bedugom a táp kábelt akkor halk sercegést hallat magából, bekapcsolva a tápot tökéletes 12.3V jön ki a 12V-os ágból, egy 60W-os autó izzóval terhelve szépen egyenletesen üzemel viszont a sercegés az még intenzívebb, kipucolva portalanítva ki lett a táp, üzemeltethető ez így, vagy lehet valami konkrét baja ennek? Esetleg nem tudom köze lehet hozzá de az asztali házimozi erősítőm készenléti üzemmódba hasonló mód serceg, de annak földeletlen a dugalja eleve, szóval nem hiszem hogy valami földelés gond lenne, van valami ötlete valakinek?
(#) pittti válasza wargapityu hozzászólására (») Nov 4, 2013 /
 
Egy vékony műanyag csővel behatárolható a sercegő alkatrész (egyik végét a füledhez teszed, a másikkal végigtapogatod az alkatrészeket).

Ha egy kondenzátor zizeg csere, ha egy tekercs vagy trafó (ez a valószínűbb) akkor gyenge az impregnálása és a nagyfrekvenciától berezonál. Átlakkozás, vagy ragasztópisztolyos kezelés segíthet.
(#) wargapityu válasza pittti hozzászólására (») Nov 4, 2013 /
 
Köszi megnézem! Ha tekercs zizeg akkor ha nem csinálok vele semmit használható így? vagy nem célszerű?
(#) Nanok hozzászólása Dec 19, 2013 /
 
Van egy tápegységem amiben rendszeresen tönkremegy a 3,3V kondija, napról napra esik a feszültség. Lehet, hogy a dióda sem tökéletes vagy valami más?
(#) pittti válasza Nanok hozzászólására (») Dec 19, 2013 /
 
Milyen gyártmányú, értékű, feszültségű kondi volt benne eredetileg, és milyenekre cserélgeted?
(#) Nanok hozzászólása Dec 19, 2013 /
 
2200µF és ugyanilyenekre cserélgetem, csak nagyobb feszültségűekre.
(#) pittti válasza Nanok hozzászólására (») Dec 19, 2013 / 1
 
Hát ettől most nagyon okos lettem. Nem a nagyobb feszültség a lényeg (én a 3,3v-os ágra mindig 6,3V-os Rubycon kondenzátorokat szoktam tenni, sose megy tönkre).

A fontos hogy impulzustűrő, és főleg LOW ESR legyen!
(nem véletlenül kérdeztem a gyártót - de egy fotó is megtenné)
(#) Nanok válasza pittti hozzászólására (») Dec 21, 2013 /
 
Köszönöm! Ez lehet a gond. Ilyen adatok nem voltak feltüntetve még a gyárin sem. Ezek rá vannak írva a kondenzátorra vagy kód formájában vannak rajta?
(#) pittti válasza Nanok hozzászólására (») Dec 21, 2013 / 1
 
Van amelyikre ráírják, de van olyan is hogy a gyártó oldalán kell az adatlapját megnézni.
Ha szaküzletben veszed, az eladónak illik tudnia!
(#) SzZoli hozzászólása Jan 22, 2014 /
 
Sziasztok,

Adott egy M-Tech 420W-os tápegység ami gépre rakva nem indul. Tudom nem nagy érték, de tapasztalat szerzés céljára jó lehet.
A 5VSB az meg van de nagyon zizeg. Terhelésre (1A) márcsendben van de így sem indult. A hídban az egyik tranzisztor hibás volt, csere után elindult de csak akkor ha leterhelem a SB részt különben csak megmozdul a venti majd leáll és a hídban tranzisztor zárlatos lesz. Kétszer cseréltem tranzisztort és minden esetben ugyan az menet ki. Hol keressem a hibát?
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2014
(#) Glitter válasza SzZoli hozzászólására (») Jan 25, 2014 /
 
Sziasztok!
Nemrégen panaszkodtam ezen a fórumon hogy van egy 500 w-os tápom, ami ugyan ezt csinálta, beraktam gépbe nem ment, kiszerelve próbaterhelésekkel kifogástalanul ment.
Másik géppel is próbáltam, ugyanaz.
Teljesen tanácstalan voltam mindaddig, amíg felfedeztem hogy a zöld kapcsoló szál környékén van egy kicsit alig észrevehetően púpos kondi.
Na, hát kicseréltem, de még a mellette lévőket is.Mit ad Isten, azóta kifogástalanul működik.
Na aztán tettem bele örömömben a hálózati bemenetre zavarszűrőt, amit újabban a gyár csak
áthidal egy-egy vezetékkel.
Persze nem tudom a Te esetedben a zárlatot, lehet hogy más okozza.
Üdv.: Glitter
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2014
(#) Elektroo hozzászólása Feb 4, 2014 /
 
Nekem egy olyan kérdésem volna, hogy egy régebbi tápból szeretnék labortápot csinálni, mivel az 12V, 5V és 3,3V kimenetei elég jól terhelhetőek. viszont az is fontos volna hogy pontosan 5.0V illetve 3,3V-ot adjon le. Sajnos a méréseim alapján nem pontos a leadott feszültség, 11,36V, 5,49V illetve 3,44V. Ha jól tudom a 12v-os ágat figyeli és az alapján szabályozza a feszültséget. Nem tudom hogy lehetne rábírni hogy pontosan szabályozza a feszültség kimeneteket. jelenleg csak a zöld kábelt földeltem le (amitől elindult a táp) most jönne az a rész hogy pontosan adja le a feszültséget. Ha esetleg van valakinek valami ötlete azt megköszönném.
(#) proli007 válasza Elektroo hozzászólására (») Feb 8, 2014 /
 
Hello! Egyszerre van visszacsatolás a 12V és 5V-ról. Minden kimeneti feszültségére terhelés kellene, lehet mindjárt rendbe jön és nincs is gondod.. üdv!
(#) Youme hozzászólása Feb 10, 2014 /
 
Sziasztok van egy 400W-os ZEN ventillátor nélküli ATX tápom. Nyáron a melegben egyik éjjel kikapcsoltam, reggelre már nem indult el. Most van időm vele próbálkozni, és próbálom életre kelteni. Kár lenne érte mert egy elég drága (kb. 30ezer FT) darab volt annak idején. Szétszedtem, és az +5V Standby ágon találtam egy 2200UF / 10V púpos kondit. A többi kondi ránézésre szép. Ezt cserélni fogom amint szerzek méretre oda illőt. Egyelőre a nyák oldalról odaforrasztottam egy ideiglenest ennek a helyére. Méregettem a többi ágat is, és ugrálnak a feszültségek. 4.5...5.1V között és 11.2...12.3V között is (Most ez csak emlékezetből írtam pontosan nem emlékszem, de kb. így) Ennek megfelelően a Power.Good jel is nullán áll. Szerintetek megjavítható még ez, és ha igen akkor gondolom valahol ez "előfoknál" kellene körbenézni. Ha van mindenhol feszültség csak mindegyik ingadozik. Mondjuk nem igazán ismerem a kapcs. üzemű tápokat szóval azt sem tudom, hogy ez mi lehet? Dióda, kondi, egyéb? Vagy talán terhelve lenyugodnának az értékek? Nem merem sz.gépre kötni így. Ha bárkinek van valami tippje megköszönöm!

GOOGLE
(#) Glitter válasza Youme hozzászólására (») Feb 10, 2014 /
 
Hali!
Akkor még próbálj meg valamit, ha ki kellett cserélni egy púpos kondit, akkor nézd meg a többi kondit is és az ugyanolyan gyártmányúakat automatikusan cseréld ki.
Üdv.: Glitter
(#) didyman válasza Youme hozzászólására (») Feb 10, 2014 /
 
A Zen nem egy szerencsés konstrukció. A PS223-as IC talán halott lehet, az egyik tünete, hogy nincs PG. Az ugráló feszültséget kis terheléssel meg tudod oldani, egy CD-ROM is elég lehet, de van, hogy pár W kell hozzá, a Zenből van sok revízió, van, amelyikben utólag odaheftölt pár SMD-s, időzített előterhelés van, hogy meg tudjon indulni, és ezzel együtt van 3-4 féle revízió. A primer oldal jó, szerencsére a 105 fokos Capxon kondik nem rohadnak el, mint a többi CM6800-ra épülő típusukban, a PFC és a PWM sosem döglik, kivétel talán a segédtáp puffere a készenléti PWM körül. A készenlét szekunder kondija gyakran döglik, a többi szinte sosem. Csere mehet 1500 µF-ra, nem lesz kevés. Legalább nem fog a forrongó bordához érni és hőzsugorcső sem kell rá. Ha a PG terheléssel indítva sem jelenik meg, akkor a PS223 halott (van, amelyik PG-t nem ad, van, amelyik nem indít, van, amelyik leáll..). Ha csak ennyi baja van, a relatív beszerezhetetlensége miatt én csinálnék külső PG logikát, vagy kiváltanám azt az IC-t, mert amit a Sititől lehet rendelni, az jó eséllyel ugyanúgy hibás lesz. Van helyettesítője is, de azt is külföldről lehetett utoljára elérni nem túl jó áron.
(#) Youme válasza didyman hozzászólására (») Feb 11, 2014 /
 
Köszi a tippeket és a hasznos információkat. Ha megjön a kondi, beforrasztom, megterhelem és meglátjuk. Egy oszcilloszkópot is beszerzek majd a napokban, hátha az ingadozás jelalakja is elmond valamit. Bár remélem terhelsre megszűnik. Amúgy most visszaemlékezve a nyári meghibásodásra, az már akkor gyanús volt hogy az alaplapon a mindig világító zöld led sem égett. Ez gondolom az állandó készenlíti +5V hiányát jelzi amelyet cserélni fogok, és amely kondija nagyon púpos volt. A Power.Good jel egyébként folyamatosan magas (+5V) normál működés közben? Mert olvastam valami 100 és 500 miliszekundomos időt. Ez csak a jel megjelenése miatt fontos? Meg még azt szeretném megkérdezni, hogy Bp-en a Nyugati Pu. környékén tudnátok mondani valami szaküzletet ahol minőségi elektrolit kondenzátorokat lehet kapni? Vagy valami webáruházat ahol nem túl durva a postaköltség ha vidékre házhoz szállítom?
(#) Youme hozzászólása Feb 11, 2014 /
 
Beszereltem az kondenzátort a készenléti +5V ágon. Találtam még két pici 470 UF-es púpos kondit a nyák szélén, azokat is kicseréltem. Rákötöttem egy DVD Író egységet terhelésként, de továbbra is ugrál a jel. 11.2-11.9 között, 4.1-4.9 között és ami a legdurvább a 3.3V az meg 0.8-3.2 között.

Úgyhogy a Power.Good (ami nullán áll) szerintem jól végzi a dolgát, ilyen értékekre nem szabadna szerintem sem elindulnia. A készenléti +5V viszont stabilan 4.9V lett!

Kicserélném a többi kimeneti puffer kondenzátort is próbaképp, de annyira a hűtőborda alatt vannak, hogy le kellene bontani a bordát, hogy hozzáférjek. Ettől meg félek, meg szerszámaim sincsenek ilyen komolyabb melóhoz. Ha a nyák felöli oldalról ráforrasztok egy új kondit párhuzamosan a (talán?) rossz kondira az elvileg megmutatná, hogy puffer kondi hibával van-e dolgunk? Vagy csak a rossz kiforrasztásával javulhatna meg?

Holnap ha megkapom megnézem oszcilloszkóppal is azokat a kimeneteket.
(#) KTobi válasza Youme hozzászólására (») Feb 11, 2014 /
 
Le kellene terhelni a 3,3Vot is. Egy régebbi gépet, amit nem sajnálsz, ráköthetnél. Vagy pedig ellenállásokból, lámpákból építs műterhelést.
(#) didyman válasza Youme hozzászólására (») Feb 11, 2014 /
 
A bordák tetejét csavarok fogják, szedd le és hozzáférsz mindenkihez. De biztosan nem azokkal lesz gond, ezt látatlanban meg merem reszkírozni. A 3,3 V ugyanazt csinálja, mint a többi, csak ott van némi terhelés, ami hamar megeszi. A tápod úgy tűnik, elindul-leáll ciklust hajt végre folyamatosan, ez a hiba szintén a PS223 köré tevődik. Az IC-nek van UVP és OVP funkciója is, tehát nem végzi jól a dolgát: Az UVP eseményre is (és bármi másra, rövidzárra, stb..) le kellene állnia reteszelve, tehát nem lehetne indítani addig, amíg a készenléti 5 V meg nem szűnik. Az IC kezeli a primer oldali CM6800 engedélyezését, a három közül az egyik optocsatolóval. Ezen kellene feszültséget mérni. Ha itt is ugrabugra van, akkor az IC hibás lesz-90 %.
A PG jel késleltetése 300 ms lehet maximum, ha ezután jelenik meg, az alaplap táphibát fütyül.
A kondikat rákötheted teszt erejéig nyugodtan a régiek kiszedése nélkül.
(#) atti2010 hozzászólása Feb 12, 2014 /
 
Hali mindenkinek! Ms Tech 500W irt táp egy idő után kiveri a PFC Mosfet tranzisztort, 2-3 hónapot kellene kibírnia akkor lesz keret egy "tápra" is. Előre is köszi, amúgy 150W körül van használva (már ha működik) tehát nem izzad meg, amúgy minden feszültség a helyén van és amikor eldurran a FET az megtörtént üresjáratban is (csak a zöld fekete szál összekötve) de terhelés közben is, tehát ez nem nagyon zavarja, ha van ötlet írjatok. Előre is köszi. (Szkópom nincs de multimérő ami frekvenciát is mér az van).
(#) didyman válasza atti2010 hozzászólására (») Feb 12, 2014 /
 
Vedd ki a FET-et, elmegy PFC nélkül is addig. Amúgy akkor szokta kiveregetni, ha a puffer ESR-e nagy, vagy kapacitása erősen lecsökkent, illetve ha nem tud lezárni rendesen a FET (gate körben dióda, ellenállás hibája), vagy a tekerccsel történt valami nem üzemszerű (sérülés).
Következő: »»   36 / 45
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem