Fórum témák
» Több friss téma |
Egyenfesznél ha váltom a polaritást az állanó mágnesű motornál változik a forgásirány. ennél a motornál miért nem?--- milyen EGYÉBB alkamazásban használható a HALL?-,---- Elég az 1400 W-os szabályzó? És be lehet kötni a tachót, hogy tartsa a fordulatot? Mert sima szabályozásnál terhelés hatására nagyon leesik a fodulatszám.
Állandó mágnesű egyenáramúnál igen. Ez váltakozó áramú univerzális motor, aminek lágymágneses az állórésze. A kefés motorok forgórésze nem szokott teljesen szimmetrikus lenni, van preferált forgásirány. Abban az irányban nagyobb teljesítmény leadására képes. Magyarázat a mágneses mező terhelés hatására bekövetkező eltolásában keresendő. Emiatt vagy a forgórészt tekerik eltolva, vagy a kefesíkot tolják el a középponttól. Régebbi motorokban az állítható is (pl. Niagara szivattyú).
Itt a magyarázat, hogy külső gerjesztés nélkül miért mindig azonos irányba indul el. Egyébként még kisebb feszültségről is felelőtlenség gerjesztés nélkül elindítani. Semmi sem korlátozza a felvehető áramot és fordulatszámot. A soros gerjesztés már visszafog valamit. A párhuzamos pedig nagyon jó fordulatszámstabilizátor. Ha olyan feszültségről biztosítasz külső gerjesztést egy ilyen motornak, amivel a gerjesztőáram az üzemi áramon belül marad, pl. 5-12 V, akkor a forgórész feszültségének szabályzásával stabil fordulatszámú és jó nyomatékú motort kapsz.
Egy egyszerű triacos szabályzónál nem tudod a Hall érzékelővel szabályozni a fordulatot. DC jelet adó tacho generátorral igen. Ha műveleti erősítővel és egyéb kiegészítőkkel DC jellé alakítod, akkor igen.
Köszönöm a választ, most is tanultam! Tehát lehet párhuzamosan is köni a tekercseket 230V-on? Kibírja? A tachos-triacos stabilizálásra tudsz valami sematikus ábrát vagy linket küldeni?A Hall jeladót vmi egészen más területen szeretném felhasználni. Pl.: pinpoint fejben, egy egyszerű fémdetektornál. (nem PIC -es)
Nem azt írtam, hogy 230 V-ra kösd párhuzamosan a tekercseket. !!! Nem arra készült. Amit leírtam, egy alternatív meghajtási mód, egyenfeszültségről, kis tápfesszel.
Idézet: „A tachos-triacos stabilizálásra tudsz valami sematikus ábrát vagy linket küldeni?” Most hirtelen nem. A könyveimben biztos akad valami. Gyorsabban találsz a neten. Talán akad itt valaki, aki gyakrabban foglalkozik ilyesmivel, fórumja is van a témának. Fúrógép fordulatszám szabályozó 230V-os motor fordulatszám vezérlése
Köszönöm,akkor maradnak sorosan a tekercsek, így tökéletesen forog mindkét irányba, ereje is van, nem akarok füstjeleket! A szabályzáshoz meg akkor megnézem az általad ajánlott fórumokat.
Üdv.Remélem jó helyre írok.Az lenne a kérdésem adva van egy automata mosógép motor és ezt szeretném mind két irányba forgatni. Mivel hogy szénkefés motor a szabályzását megoldottam de az irány váltásnál elakadtam .Lenne két végállás kapcsoló de kellene valami késleltetés is mert a hirtelen irányváltáskor a motor tönkre menne.Valakinek ötlet?
Nekem is van egy ilyen motorom és én sem találtam hozzá bekötést. Valaki tud rá megoldást? Vagy sikerült esetleg valamilyen módon bekötni? Egyedül ezt a videót találtam, de nem tudtam kivenni a pontos bekötést. IB - MEI S.A. Madrid 2/12-158 mosogép motor
Előre is köszönöm a választ!
Sziasztok!
A segitsegeteket szeretnem kerni,hogy van egy Imi 1-2/12 tipusu mosogep motorom,amit a kepen mellekelek! 9 bekotesi pontja van, a kerdesem, hogy mit hova kell kotni?A 3-as bekotesi pont ures,tehat 1,2 van,3 ures, 4,5,6,7,8,9 van,Ez egy ketiranyu,2 sebessegu motor! Elore is koszonom a segitsegeteket! Köszönettel: Gyula A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2014
Lenne egy olyan problémám hogy egy mosógépből kiszerelt motor és szeretném ha csak simán egy kapcsolóval 220-ról működne direktben
Ez úgy látom egy kefés mosógépmotor. Kösd sorba a tekercseket és ne forgasd terhelés nélkül, mert szétforog.
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2014
Sziasztok!
Van egy Siemens WM2000 mosógép motorom (IB-MEI 2/16-158). A bekötésével nincs gondom (lásd kép), csak azt szeretném megkérdezni, hogy ezeknek a 2/16 pólusú aszinkron motoroknak hogyan van megoldva a tekercselése? Pontosabban az érdekelne, hogy egymástól függetlenek-e a 2 és a 16 pólusú tekercselések vagy valahogy egymásból oldják meg, mint pl. a Dahlander kapcsolásnál. Azért kérdezem, mert kérdés, hogy a 2 és 16 póluspár mellett megvalósítható-e 4 és/vagy 8 póluspár bekötése és így további két fordulatszám érték is használható lenne. Még egy kérdés: a VL az mi? Köszönöm előre is a segítségeteket. A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2014
Teljesen független tekercselések vannak benne 1 ponton összekötve, hogy egyszerűbb legyen a kapcsolgatás. Nehéz lenne más fordulatokra átkötözgetni. A 2850-est semmiképpen, a 320-asból ki lehetne játszani az egymás melletti pólusok átforgatásával a kétszeres fordulatot, de nem ér annyit. Egyébként aszinkronban szokatlanul nagy teljesítményű.
Nem tudom, mi a VL.
Köszönöm a választ.
Most tesztelgettem egy kicsit. Az állórész eléggé melegszik, ezért elkezdtem mérni a hőfokot. A hőmérőt bedugtam a tekercsek közé, ahol kevésbé éri a ventilátor levegője. A kicsi 330-as fordulaton kb. negyed óra után már 107 fok volt. Inkább lekapcsoltam. Most 2850-en tesztelem. Mintha itt kevésbé melegedne, mert a venti 8x gyorsabban kavarja a levegőt. Úgy 5 perce megy így és lement 85 fokra. A zárt mosógépben a pl. 90 fokos üst mellett ez mennyire menne fel? Mekkora hőfok megengedett egy ilyen motornál? A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2014
Sziasztok!
Ugy latom,h az en kerdesem,vagy eleg nehez vagy csak egyszeruen nem tudtok ra valaszolni!Pedig nagyon kellene ra eszrevetel,mert a daralomnak mukodnie kellene a tavaszra! Elore is koszi mindenkinek! Gyula
Ha leírnád a mosógép típusát és esetleg az adatlapon lévő adatokat, lehet, hogy még segíteni is tudna valaki.
Ez azért van, mert mosóüzemben(kis fordulat, jobbra-balra) rövid ideig jár, tehát nem melegszik túl. Nagy fordulat (centrifuga) közelebb van a normál üzemhez.
Sziasztok!Segítséget kérnék!Van egy hajdú keverőtárcsás motor,aminek a három vezetéke egy színű.Hogyan lehet kimérni melyik vezeték hova megy?Köszönöm!
Általában azon két tekercsvég közt van a főfázis, aminek kisebb az ellenállása. A nagyobb ellenállású végek (segédfázis) közé megy a kondenzátor. Bekötési rajzok, a téma képei közt.
Szia Alex!
A motorrol amit tudok, hogy egy Imi 1-2/12 tipusu motor (NDK Mosogepbol kivett), 2 iranyu, 2 sebessegu (Kepet feljebb tettem fel a csatlakozasrol)! De hogy melyiket hova kossem, az nem egyertelmu! Koszonom elore is Alex,ha tudsz segiteni! Gyula A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2014
Alex!Irtam neked az oldalon!Az adatlaprol leirom majd az adatokat,aztan elkudom!
Kedves elektronikai tudorok!
Szokásos történet, van egy mosógépmotorom, és szeretném bekötni, de nincs meg a kellő tudásom ahhoz, hogy magamtól jöjjek rá, mit hova kéne kötnöm. Egy egyfázisú aszinkron motorról van szó IB MEI S. A. felirattal. Kompletten elektronikával együtt szedtem ki egy gépből, de csak a motort szeretném használni. A lényeg, hogy a kondenzátor is megvan hozzá, csak nem tudom mit hova kéne kötnöm. Egy itteni felhasználótól kértem segítséget, aki azt javasolta, tegyem közzé a kérdést, illetve mérjem ki a csatlakozók közötti ellenállás-értékeket. Ezt megtettem, a csatolt képen látszik. A motort a későbbiekben ékszíjas átvitellel korongcsiszoló, kisebb eszterga meghajtására szeretném használni. Előre is köszönöm a segítséget!
Ahova nincs írva érték azt nem mérted vagy szakadást mértél?
Ha szakadást, akkor első tippre az A-B között lehet a nagy fordulatszámú főtekercs. Erre megfelelő biztosítékon keresztül meg lehet próbálni 220-at kötni és megforgatni a tengelyt, hogy felpörög-e!? A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2014
Az érték nélkülieknél a mérő 1-et jelzett, ami tudtommal azt jelenti, hogy nincs érintkezés (20 Mega Ohm-al mérve se)
Ha kondi ill. indítótekercs nélkül kötöm és próbálom beindítani, akkor nem fog leégni? A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2014
AB a nagy fordulathoz tartozó főfázis, AC a segédfázisa. Bekötés:
A = 0. B = fázis. B - C közé a kondenzátor. Gondolom, a kis fordulatot nem igazán akarod használni.
Mindkét hozzászólást köszönöm, a tanácsoltak alapján bekötöttem a motort, szépen simán indul és forog. A kis fordulatszámot alapvetően nem tervezem használni, mert úgy olvastam, úgy jobban is melegszik, inkább áttétellel oldanám meg a sebességváltást.
Lenne értelme a lassabb fordulatszámú fokozatot használnom? Ha igen, azt mi módon tudom bekötni? A lényegre már választ kaptam, köszönöm szépen!
Ugyanaz, mint a gyors, csak az alsó 3 csatira, ill. ott lehet forgásirányt váltani, de nem érdemes folyamatos üzemre használni, mert túlmelegszik.
A fordulatszám aránya alapján a teljesítménye nagyjából tizede a nagy fordulaténak. Ha ez neked elegendő...
Sajnos az adatlapról nem igazán lehet megállapítani a tényleges teljesítményt, pedig fel szokás tüntetni. Attól függően hogyan méretezték a tekercseket, akár igaz is lehet a "W 850 280" érték. Az elektromos jelölések alapján igen. Csak azt a VL-t nem tudom, mi lehet, pedig már említette valaki. A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2014
A teljesítménycsökkenést (850 W-ról 280?) és a melegedést tekintve tényleg a nagyobb fordulatszám lesz a megoldás. Köszönöm a tippet! A VL-re én is emlékszem, hogy írta valaki, de most nem találom...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |