Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Sziasztok,
most lenne rá időm, ezért kérdezném, szerintetek lehet-e már metszeni, illetve ha igen, akkor mindent? Attól félek, hogy lesz még fagy és a frissen metszett résznél könnyebben elfagy...
Sziasztok!
Van egy Opel astra F-em, amiről levált az oldaláról a műanyag díszléc... Ezelőtt valamiféle kétoldalas ragasztóval volt odaragasztva. Milyen ragasztóval rakjam vissza? Az ajtón ott maradt a régi ragasztócsík, azt hogyan szedjem le, hogy a fényezés nem sérüljön meg?
Melegítsd át azt a részt hajszárítóval,majd húzd le a ragasztót.Utána valami alkohollal le tudod tisztítani a maradékot.A TESA-nak vannak jó erős kétoldalas ragasztószalagjai.Azzal vissza lehet applikálni.
Ha az alkohol nem oldaná, akkor kapható direkt ilyen célokra gyártott oldószer.
Ahogy Zoli3 írta, szinte mindent, kivéve a diót. Ha (nagyon)megindult a nedvkeringés (előbb egy vékonyon megnézni), akkor még várni kell, mire bezöldül kissé (főleg a szőlőnél). Nézni az előjelzést; jó, ha 1-2 napig nem várható éjszakai fagy. Legjobb akkor, ha a nappali-éjszakai hőkülönbség kisebb. Fagyzugos helyeken ki kell várni az erősebb felmelegedést, és zöldmetszést végezni.
Nem mertem hígítót írni,mert nem tudom,mennyire tolerálja az OPEL festéke.A céges Ford Connect oldaláról a matrica nyomait hígítóval mostuk le,szép fényes felület maradt utána,és a fenyőgyantát is lehozta könnyedén.
Ha megírnád a nevét ennek a szernek,hálás lennék.
Sokszor gond a telefon töltésekor, hogy hova tegyük a készüléket. Telefontartó.
Nekem nem szokott, általában adatkábellel töltöm és a gépház tetejére vagy magam elé az asztalra pakolom le (Lehet túl kocka vagyok? )
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, tapasztaltabb autóvezetőktől. Hogyan kell takarékosan vezetni? Lassan kell gyorsítani, kerülve a hirtelen gázadásokat? Benzines autónál meddig érdemes sebességekben forgatni a motort? Az sem jó ha hamar elvált a ember és a motor alacsony fordulaton megy mert nincs megfelelő olajzás.. Mi az arany középút? Előre is köszönöm!
Ideálisan olyan 2-3000-es fordulatszám tartományban kellene üzemeltetni a motort. Kb itt van a nyomatékuk maximuma, itt fogyaszt a legkevesebbet. Váltásoknál is elforgatni 3-3500-ig és ott váltani.
Köszönöm!
A télen a hóban nézegettem hogy hogyan csúszik az autó, merre csúszik stb.. Sokszor indultam el, gyorsítottam fel 30-35Km/h-ra majd fékeztem, sokszor indultam el/ álltam meg, ez mennyire dobja meg a fogyasztást? Valamint a téli hidegben a motor melegítése (3-5 perc)?
Itt egy oldallal visszább beszéltünk a hideg motor melegítéséről, közös megegyezéssel kb 1 percben maradtunk a kívánatos melegítési időben. Drasztikusan megemeli a 100Km re vetített fogyasztást, de ha úgy lehet közlekedni, akkor úgy kell. Vagy ez próba volt? A csúszós úton vezetés gyakorlással tulajdonítható el. És annak felismerése, hogy jeges az út, vagy nem, illetve a havas úton esetleg jég van a hó alatt, amitől sokkal jobban csúszik, mint a csak havas út. Vagy nem jeges az út, de a következő kanyar váratlanul jeges lehet.
A legtöbb kocsival 50Km/h sebességgel (lakotton) már éppen lehet ötödikben menni, és szerintem is ahogy Ricsi89 írta.
A leírt használat bizony eléggé fogyasztás növelő. A téli fogyasztás mindig nagyobb mint a nyári, mert a motor felmelegítéséhez több benzin kell. katalizátoros autónál a katalizátor felmelegítése és melegen tartása még több benzin. Pár napja vita volt arról kell-e melegíteni a motort vagy nem, de én azt gondolom, ha nem fűtött garázsból indulsz semmiképp nem ért a motor élettartamának.
Azt, hogy a sok elindulás mennyivel dobja meg a fogyasztást azt pontosan tudni nem lehet, de 1-2 liter is lehet, sőt akár a normál fogyasztás duplája is.
A hidegindításos témáról pont most volt szó. Nem kell percekig járatni, egy fél perc 1 perc elég neki. Addig nyugodtam elhelyezkedsz, bekötöd magad, stb. Télen ha esetleg kint áll a kocsi, akkor közben letakarítod. Nem kell álló helyzetben megvárni, amíg bemelegszik a motor. Akkor melegszik hamar a motor, ha terhelve van, persze csak mértékkel. Kerülni kell az alacsony fordulatot és a magasat is. A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2014
Hát most lehet, hogy kapok a pofámra, de nem baj.
Kissé utánanéztem a dolgoknak, pl. TotalCar és hasonló szakportálok. Téli hidegben 30-60 másodpercnél több álló helyzetben melegítés bizony árt a motornak. Később melegszik üzemi hőmérsékletre, később áll fel a helyes olajnyomás, tele lesz kondenzvízzel a kenőolaj ami savas kicsapódásokat okoz, sokkal nagyobb szennyezés, megnövekedett fogyasztás és még lehetne sorolni. Semmilyen elrendezésű benzines motor specifikációjában nem szerepel az álló helyzetben melegítés szükségessége fél percen túl. 1 percen túl csak a dízeleket kell melegíteni. Összesen két "előnye" van a 3-5 perces melegítésnek: meleg van az utastérben és leolvad az ablak. Ami viszont nagyon árt: ha még nem üzemmeleg a motor rendesen és leállítjuk/elindítjuk, pl. nagyon rövid utak.
Nem akarok újabb vitát generálni, de minden motorban már alapjáraton fel kell állnia a kellő olajnyomásnak. Sőt ez a hideg sűrű olajjal túl magas is lenne, ha a szivattyún lévő túlnyomásszelep ki nem engedné. Minden benzines autón van előmelegítő rendszer, ami a kipufogó csonkról szívja hidegben a meleg levegőt. Szinte már olyan autó sincs,ami hideg indításkor nem emelt fordulattal menne. Egyszóval a melegítés nem árthat. Régebben viszont a téli üzemre sűrűbb olajcserét írtak elő, ez mára elmaradt. Szerintem ez sem az élettartamot növeli. Ha valaki csak évente egyszer cserél olajat, mert azt akkor is kell, ha nem ment egy periódusnyit az autó, az szerintem tavasszal tegye.
Köszönöm nektek!
Addig melegítettem míg kikapcsolt a "szivató" (Addig 1500-as fordulaton jár a motor, majd visszaáll alapjáratra). Tegnap tankoltam tele és amikor kiszámoltam a fogyasztást nagyon besz...tam hogy mit vettem 10,8L lett, de ezt be lehet tulajdonítani a sok elindulásnak... Kitudja, majd a következő tankolásnál kiderül, elég sokat idegeskedtem már ezen.
Elég aggasztó a dolog számomra, már teljesen el voltam keseredve hogy mit vettem...
egy 1,6-os 16 Szelepes Eco-Tec Opelem van
Majd meglátod nyáron sokkal barátibb lesz. Olyan 7l környékére számíthatsz.
Úgy legyen! Én a Fórumon 8-8,5L-t olvastam. A közeljövőben meg cserélhetek első szilenteket
Minden autó eléggé többet fogyaszt télen. Nagyban függ a fogyasztás attól, hogy sok indítás rövid utak hidegüzem, vagy pedig folyamatos meleg üzemben használod az autót. Sőt a helyi, azaz városinak mondott közlekedés nyáron is eléggé nagyobb fogyasztást jelent a gyakori megállások, indulások, gyorsítások miatt.
Ne idegeskedj a fogyasztás miatt, annyit eszik csak, amennyit muszáj. Lambdaszonda figyeli a kipufogógázt, és beszól az elektronikus vezérlésnek, ha esetleg potyára sok benzin menne a motorba. A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2014
Ne aggódj. Be fog állni szépen. Az autó "megismeri" a gazdáját és pár hét/hónap alatt szépen beáll a vezetési stílusodnak megfelelő fogyasztás. Nem kell vele agresszívan vezetni de nem kell tunyulni se, mert nem szereti egyiket se.
Az nagyon függ a lábtól is. Remélem nem voltam túl optimista, mert azt gondolom, neked nincs digitális lábad. Mondtam, ha alkatrész kell írj privátban, segítek jóárasítani.
Köszönöm mindenkinek! Eddig kerültem az alacsony fordulaton való vezetést, eddig legalább 1500-2000RPM-en hajtottam, ezek szerint nem cselekedtem rosszul
|
Bejelentkezés
Hirdetés |