Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Sziasztok! Töltés gondjaim akadtak a kubota kistraktorommal! a Feszültségszabályzó szált el! esetleg tudtok valami segitséget nyujtani? Mivel helyetesithetném?
Egy másikkal. Ha teszel fel fotót róla talán megtudom mondani milyennel.
Heló!
Kőszőnőm mindenki segitségét! Végül egy új generátor és a kábelek újra kőtésével jó lett!
Sziasztok !
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy targonca amin dinamó van de tönkre ment rajta ez a fajta dinamó 2 vezetékes volt ugy mint D+ és F. Most kaptam egy hasonló dinamót ami viszont 3 vezetékes. D+ D- és DF. Az lenne a kérdésem hogy ezt használhatom e a régi dinamó helyett illetve ezt akkor hogy kell bekötni? És esetleg valaki tud e ilyen dinamóhoz elektronikus feszszabályzót 24-os. Köszönöm.
Szia
A D+ az a dinamóból kijövő + ( ezt még nem köthető a akkumulátorra, mert ha nem termel akkor meríti az akkumulátort. ) A D- ez a test. ( akkumulátor - ) A te dinamódnál is van, csak az a ház amit felfogatsz a motorra. Esetleg azt megnézheted hogy a D- és a felfogatás között van e ellenállás. Elvileg 0 ohm nak kell lenni. A DF ez a gerjesztés. Itt a test ( D- hoz ) képest a feszültségnek megfelelő bemenő feszültség kell. A feszültség szabályző: Itt nézz körbe üdv. A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2014
Bocsi ,hogy beleokoskodok , de azt is tudni kellene a dinamórol , hogy a DF pont (tekercs) másik vége a testre vagy a D+ -ra van kötve , mert az szerint kell szabályzót választani . A dinamóhoz a relés a legcélszerübb , mert az aksit le kell vélasztani amig áll a gép , vagy lassan forog és ezt egy relés jól elvégzi.
Azt nem tudom hova van kötve a df pont. A másik dinamón csak d+ és F kivezetés volt. Ez helyett van a 3 kivezetéses a fesszabályzó maradna a régi.
Szia
DF = F És igen, köszönöm a helyesbitést Fülöp Ferenc 49 nek Tényleg lehet hogy a DF vagy F nem a testre megy. Akkor azt kellene ellenörizni hogy a régi dinamónál a DF vagy a F az test vagy a D+ felé vezet. üdv.
Megnézem és megírom. De ha lehetne akkor csak dinamót cserélnék fesszabályzó maradna a régi 2 kivezetéses dinamóé mert ilyet hogy már nem kapok az tuti.
szerintem a DF pont és az F pont ugyan azt jelenti . Azt pedig meg kell tudni hogy van a dinamó belső kapcsolása( kötése) , mert két féle kötésű dinamó van és össze kellene hasonlitani a régi dinamóval , egy finom ohm-mérővel a D+ és a F pontok között (és a test és a DF vagy F között) mérni , ha közelitően azonos az eredmény a két dinamónál akkor valószinű egyforma a belső kötése , és mehet rá a szabályzó.A harmadik (D-) pontot rá kell kötni a targonca testjére és a szabályzó testjére (fémházára ) a másik kettőt ugy ahogy régen volt ( de csak ha egyezik a két dinamó kötése)
Köszönöm ! a d- pontra mindenféleképpen kell a - nem elég az ahogy fel van fogatva a motorhoz?
a D- pont nem szokott a testtől elszigetelve lenni , nézd meg hogy van-e a csavar alatt valamilyen szigetelő alátét , az közvetlenúl a dinamó házából szokott kicsatlakozni direkt
Rendben köszönöm. AZ eddigiek nem voltak szigetelve a háztól. Csak azokhoz 3 vezetékes fesszabályzó is volt . Akkor ha közvetlen kapcsolatban van a testtel akkor nem kell neki még egy - szál?
nem szokták a testet a csavarokra bízni a biztos kontaktus miatt, ezért vezetékkel kötik a tastet a dinamó házához, és a szabályzóhoz ,ha megnézed a D- nincs is elszigetelve a testtől mint a többi
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2014
Üdv. minden fórumozónak. Mtz generátoról van szó a 700W -os két kivezetéses /G464-es/ verzió .
Olyat pródukált ,hogy nemindul teljesen feltöltött akkumlátoral és índítózás közben az önindítotól l az amperméröig és a az amprmérötől a generátorig a vastag vezeték teljesen lefüstölt mi lehet a hiba oka? A segitséget előre is köszönöm .
Valami csúnya testzárlat lehet az öninditónál, a kivezetés műanyag szigetelő alátétje elolvadt, vagy eltört , és a csavar testet ér, vagy a töltődiódák tönkrementek és átvezetnek. én erre gondolok , mindenféleképp szét kell szedni a generátort , ha nem lesz meg kivülről a baj.
Bocsi véletlen öninditót írtam a ganarátor helyett , tehát generátorra gondolj . elnézést ,
Tiszelt autóstársak. Olyan problémám támadt hogy vettem 1 2001-es benzines 1.6-os b vectrát aminek elösször csak a benzinszivattyú reléje nem működött ( ezt sikerült megigazítani) majd az autó töltése is elszált úgy hogy a hűtőventilátor biztosítékát megsütötte, és a reléjét is megkapta. Elötte annyit tettem vele hogy a motorvezérlő panelen egy csatlakozóláb el volt hajolva amit kiegyenesítettem hogy rendesen csatlakozzon (lehet hogy nem véletlen volt elhajlítva?) A segítséget előre is köszönöm.
B Vectran elvileg nem sok köze van a motorvezérlésnek a töltéshez, de melyik láb volt az, amit kiegyenesítettél?
Sziasztok!
Van egy 24voltos generátorom és felújítás közben letörött az állórész egyik kivezetése a három közül tőbe. Szerintetek ezt vissza lehetne fortasztani vagy félő hogy a többin megsérül a lakkozás és ott átütés lesz?! Másik probléma hogy ha másikat szeretnék venni tekercselt is jó azt így interneten hol tudnék ugyanis nem találok egy helyet sem ahol lenne. Harmadik probléma beazonosítani se tudom pontosan mert azt tudom hogy Bosch 24voltos meg hogy egy 93-s merci teherautón volt. Az amper számmal nemvagyok tisztában mivel nincs feltüntetve csak annyit tudok hogy ezeket 28 ill. 35amperos generátorokkal szerelték ill ha újat akarnék venni azok is ennyit tudnak. Vagy az mindegy milyen amperszámú állótekercset teszek bele?? Van egy ugyan ebbe a teherautóba való működőképes 12voltos annak nemlenne jó az állórésze? Ezekkel kapcsolatban kérném szíves segítségetek, de ha sehogy nemlehet házilag összehozni abból amiket írtam legfőképpen hol tudnék egy újat vagy tekercseltet rendelni
Itt Minden alkatrészét megveheted külön, vagy egész generátort felújítva esetleg ha azt szeretnéd megjavítják a régit.
Szia! Nem tudom hogyan sikerült letörni a kivezetést úgy, hogy tőben tört le. Ha nem maradt annyi sem, hogy vissza lehessen fejteni a horony széléig, akkor sajnos felejtős a javítása. Ha mégis, akkor megér egy próbálkozást a beletoldás, szigetelő lakk, vagy festék használata mellett, persze szigetelő csövet húzva a sérült szakaszra és rendesen lerögzítve a tekercsfejhez, amit feltehetően ezidáig nem tettek meg. (jobbra el "szokták" húzni a kivezetést és a tekercsfejen 1-2 helyen lefogatják a hasonló esetek elkerülése végett) A cserére nem mernék javaslatot tenni, mert elég nehéz összehasonlítani a már kész állórészt. Ha a horonyszám, tekercsfeszültség és vastest méretek, értékek egyeznek, az is megérne egy próbálkozást, mert lehet külön is kapni 24V-os állórész a generátorokhoz.
Zolika60 itt neten keresztül úgy lehet vásárolni hogy megveszem a CD-t??
Vim a horonszány és a vastest méretek megegyeznek a 12 voltoséval. A tekercsfeszültséget hogy lehetne megállapítani??
Vim még annyit hogy elvileg a annyi h a 12 voltos 55A-s volt a 24 voltos meg 35A
Fontos lenne tehát minden tanácsot szívesen fogadnék az lenne a legjobb ha a 12voltos generátorom állótekercse jólenne
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2014
Szia!
Én azt tanácsolom, hogy próbáld meg forrasztással megjavítani azt a letört kivezetést, ha sikerült, akkor rakd össze és próbáld ki. Ha úgy gondolod, hogy megsérülhetett a szigetelés, akkor kend be azt a részt egy kis nitrolakkal vagy akrillal.
Akkor semmiféleképpensem jó a 12voltos?? Mivel abban egy újvan
De neked nem 24V-os generátor kell?
De 24voltos kell de vim hozzászólása szerint lehet hogy a 12 voltos generátor állórésze jó a 24voltosba ha a vasmag méret horonyszám egyezik ezért kérdezem
|
Bejelentkezés
Hirdetés |