Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm, akkor egyenként kap mindegyik 230at akkor ugy jó lesz?
Szia
NEM 230/100=2,3A P =2,3A x 2,3A x 100 ohm= 529W!!! üdv
Ok, akkor így számolva kell 8db ellenállás ami 230/800=0,2875 p=0 2875×0,2875×800=66,125w ?
szia
igen ez jó. es egyenként csak 8,3W Vagy a 4 x 100 ohm 50W használsz akkor 132W lesz. üdv. A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2014
Már megvettem 6db ilyet inkább veszek mellé még kettőt, köszönöm a segítséget.
Szia
Csak fel tudja e fűteni a keltetőt, a 66W. üdv.
Találtam egy feszültség szabályzót és 180v ra beàllitottam és felfűtötte 44fokra 20perc alatt.
Hello! Teljesítményt is nézd! Most is 20W volt a 10W-os ellenálláson..
Igaz, mert akkor így jelen állapotban kevés lenne a 40w, ha mindegyik 10wattot adna le.
Szia!
Ne kettőt, hanem tízet vegyél! Köss össze 8-8 ellenállást sorban, majd ezeket párhuzamosan. Így 132 W teljesítményt kapsz. Ha a 66 W és a 132 W közötti teljesítmény a célod, rugalmasabb megoldás az 5,6 kΩ 10 W ellenállás használata. Erre direktben köthetsz 230 voltot és annyit kötsz párhuzamosan, amennyi a teljesítmény igényt kielégíti. Egy egy ellenállás 9,45 W teljesítményt ad le.
Szia
Azt is vedd figyelembe hogy a környezeti hőmérséklet mennyi. Hideg jóbb ( Itt 15fok környékére gondolok, hamarabb átszellőzik a tojás ) De ha arra gondolok hogy, husvétra napos csibe legyen, akkor van hogy 10fok alatt van a környezeti, hömérséklet.Ehhez nagy teljesítmény kell, Viszont minnél kisseb tárgyat kellene fűteni. Ha elkezdem fűteni a ellenállást akkor amire változik a hőmérséklet, addigra a ellenállás, nagyon meleg lesz hiába kapcsol ki a szabályzó még a porcelánba maradó hő sugároz. Igy ezt mindenképp figyelembe venném. üdv.
Szia!
Én pont ezért fogom PID szabályzóval és lassú PWM-el megoldani a fűtés vezérlést.
Sziasztok! A keltetőm elkészült, és túl vagyok az első sikeres keltetésen. A hőfokszabályzóm egy gyári tized fokos. Sokat bajlódtam a fűtéssel, mert minden áron fűtőszálat akartam berakni. Na ez nem jött össze. A ventim túl lassú volt, és így nagyon felizzott a fűtőszál. Ellenállásaim nem voltak, így két 60W-os izzót tettem bele. Üres teszt üzemben nem is volt gond. Beraktam a tojásokat, és menet közben derült ki hogy lassan reagál. Mikor elérte a hőfokot, kikapcsolt és még tovább fűtött 0,4 fokot. Amikor meg bekapcsolt, elkezdett fűteni még hült egy-két tized fokot. Szerintem ez az ingadozás nem vészes, hisz 75%-os kelést produkáltam vele.
Szép jó napot mindenkinek. Készítettem egy baji hőfokszabályozó 2 . Egy kis szakértői segítséget kérnék, valaki szerint jól van-e megtervezve. Előre is köszönöm a válaszokat. mellékelem a tervet és képeket is.
Hello! Jó, csak az IC 12-es lába nincs a plusztápra kötve. Relé bekötését ellenőrizd. Mert én nem tudom milyen van benne, de a bekötése gyanús.
Sziasztok!
Nem feltétlenül kell PID szabályzó. Persze nem rossz, sőt! Kis hiszterézisű, sűrűn beavatkozó szabályzók esetén nem lesz a porcelán testnek ideje, se túlzottan felmelegedni, se túlzottan lehűlni! Az izzós fűtésnek csak látszólag kisebb a tömege. Ha nem csak az izzószálat és az üvegbúrát vesszük figyelembe, hanem az izzó teljes tömegét + a porcelán foglalat tömegét, kiderül, hogy az ellenállások tömege kevesebb lehet, mint az izzóké! Figyelemre méltó még az is, hogy közel és kis helyen lehet elhelyezni a ventilátorokhoz, így azok hatékonyabban tudják róla elvezetni a felmelegített levegőt. Ez is nagyban csökkenti az ellenállások hőlengését. Természetesen a hősugárzók fűtőspirálja, szép magyar nevén "cekász", lenne a legjobb a kis tömege miatt, de a beszerezhetősége szinte a nullával egyenlő.
Szia!
A a keltetőbe az automata forgató miatt kell mikrovezérlő. Abban pedig egy PID szabályzó könnyen elfér, és meg is valósítható. Annyi, hogy a hangolást meg kell csinálni.
Hello! Esetleg egy pákabetét..
Köszönöm a gyors választ. Így már jó. A relé 8 amperes sharp szilárdtestrelé lesz.
Akkor még is jó lesz ha megnézed a reléadatlapját. Mert a Sharp reléknél úgy emlékszem simán az infra Led van kivezetve. Vagy is előtét ellenállás nélkül megpusztulhat a relé.
Igazad van, köszi. Így már biztos jó lesz.
Hopsza! Most látom van egy kis hiba! A C3-on nincs ott a plusz táp!
Nem nagyon értek Veled egyet. Ha a környezeti hőmérsékletet agresszíven befolyásolja a keltetőben lévő hőmérsékletet, akkor nagyon rossz a hőszigetelés, azt a ládát el kell felejteni! A román csodák ilyen rosszul konstruált vackok. Gondolom senki sem a szobába keltet, ott talán működhet, de általában mellérendelt helységben szoktak e féléket csinálni. A keltetéshez olyan szabályzót kell választani, amely hisztirése maximum 0,3 °C!
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2014
Szia!
Csak példa képen mondom, Bővebben: Link, itt is lehet kapni, szinte bármilyen anyagból, keresztmetszetből, ha beütöd a keresést, rengeteget kidob. Magam részszemből, azért ez a módszert keltetőben már nem pártolom. A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2014
Két gond van. Egyik, hogy távolságot kel tartani a hálózat és a kisfeszültségű rész között. Másik, hogy az SSR külső pontja a bent lévő Led anódja. Vagy is annak kell a plusz feszültséget kapnia. Pld. ahogy átkarmoltam. (Mert nekem nincs Sprint-em.)
Szia
"akkor nagyon rossz a hőszigetelés" Ha jó a hőszigetelés akkor is befolyásolja a környezeti hőmérséklet. Kiveszed s tojásokat lehűl fell kell melegíteni, ez jobban terheli a fűtést. ha nincs elég tertalék energiád akkor lassab a felfűtés. Jó atyámnál lévő berendezés (saját építés (ő építette ) és vagy 40 éves ) 25x25 vagy 30x30 zártszelvényből van egy cső alakzat, ami a keltető szélén előre megy és a közepén vissza a tartályba. Ezt egy régi forrasztó pákabetét fűti ( 250W os) vagy petroleum lámpa. ( ha a 220V illetve mostmárt a 230V hiányzik. (2x láttam petroleumos fűtést egyszer 08:00 -20:00 ig )) A tálcák felett pedíg, cekasz van, ez 200W. Az egészet, légnyomásmérőből kiszedett és éterrel feltőltőtt mebrán, kapcsolgatja. ( mikrokapcsolótól függ de 0,2 fokon belül, lehet tartani. ) És ezzel 75....85% a kelési arány. ( első lámpázás után benn maradt, kikelt tojások, aránya.) Nem egyszerűen de mosható, minden keltetés után hipos vízzel ki van tőrőlve. Nincs benne ventilátor, ami ha leáll oda az egész keltetésnek. ÉS sajnos munka igényes. Ki kell venni a tojásokat, és ekkor van ellenőrizve a hőmérséklet is, és korrigálva. ( ez minimum 4 óránkét megtőrténik, de van hogy 2,5 óránként ) És nem akarok senki le vagy rá beszélni, csak egy figyelmeztető jó tanácsnak szántam, a minnél kisseb tömeg felfűtését, és a fűtési tartalék, meglétét. üdv. A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2014
Kicsit módosítottam, a in4148-as dióda hiánya nem okoz gondot. Köszönöm a véleményt. Ez így már jó lesz, kezdhetem megépíteni?
Szia! Értelek, de miért menjünk vissza felé? Egyiptomban is keltettek már, nem is volt semmilyen elektronika. Az éteres valóban megbízható volt, de nem mond ellen a korszerűbb cuccokkal. Egy mezei, akár a régi 70-es Lehelnek is jobb a hőszigetelése, mint a mutatós vékony román csoda. Annyi fűtés kell, amennyi a maximum 38 °C biztosításához szükséges. Nagyjából 1 tojás keltetéshez 1 W szükséges, ha csak 60 db-ot keltetsz, minek a 200 W? Ha kiveszed, és ki is kell venni-, a tojásokat légcsere (hűtés) miatt, az ismételt berakás után nem kell semmiféle "elég tertalék energiád", a szabályzónak tudnia kell, egyrészt, másrészt a tojás saját hőfejlesztését sem kell elfelejteni! Azért az kétlem, hogy az 0,2°C belül muzsikál. Most természetesen figyelmen kívül hagyom a fűtési megoldást, (Egyiptomi rabszolga, petró lámpa, cekász, izzó, kerámia ellenállás stb,), helyes fűtési módszer megválasztásnál nem kell túl biztosítani. Szerintem alap elv, a keltető szekrény minél jobb hőszigetelése, minél kisebb hőingadozás, az egyenletes hő a beltér minden pontján. Az automatika már a következő lépcső. " ( első lámpázás után benn maradt, kikelt tojások, aránya.)", ez jó pofa! Fars és nem igaz! A keltetési arányt a berakott tojások és a kikelt csibék száma határozza meg! Bocs, hogy hosszan időztem.
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |