Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Látszani látszanak ugyan, de nem is ez a lényeg, hanem kiméregetni mindet.
Bővebben: Link A diódák egyik pólusa arra a 3 kivezetésre megy, ahova a tekercs volt forrasztva. A másik pólus meg a D+, B- ill. B+ kivezetésekre van kötve. Ezeken kell mérni oda-vissza. Kapcsolási rajz
Sziasztok! Légyszi ha tudtok segítsetek.
Adott egy Smart fortwo dízel verda Bosch generátorral és nincs semmi töltése. Már így vettem a kocsit(persze akkor nem tudtam). Azt hittem elkopott a szénkefe de az jó. A saruk durván el voltak szulfátosodva mind a 4 ponton de ezeket már kijavítottam. De még mindig semmi. Mit nézek még meg? Rakok fel képet egy szét szedetről,ez nem az enyém de ugyan ilyen.
Nem csak a kefét kell nézni. A csúszógyűrű is el szokott kopni, vagy a szabályzó is lehet hibás, illetve a diódahíd is lehet rossz.
Igaz,azt nem irtam hogy a csúszógyűrűt is néztek kb 1mm a kopás rajta de egyenletesen. A szabályzót és a diódahidat hogy tudom kimérni?
Mármint ha egyszerű multiméterrel kilehet.
A szabályzót nem tudod mérni, a dióda hidat pedig csak kiforrasztva.
És a diódahidat hogyan? Nem forrasztva van hanem a kijövő tekercs végekre rá van nyomva a diódákat összekötő réz huzal. Sajnos a képen nem látszik de lényeg hogy külön külön kiszabadíthatóak.
Egyenként kell mérni a diódákat. A tekercsről lekötve a háza és a lába között. Az hogy be van sajtolva nem baj, csak a tekercs felé ne legyen bekötve. Így van bekötve.
A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2014
És milyen és mekkora értéket mérjek raja?Ohm?
Záró irányba szakadás nyitó irányba 400-600 ohm.
A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2014
Köszi a segitséget. Hétvégén lebányászom és megírom.
Egy labortáppal a szabályzót is ki lehetne mérni. Kefékre rákötni egy izzót, D+ és testre meg a tápot. 12V-ra kell kapcsolni, ekkor világítania kell az izzónak. A feszültséget emelve kb 14,5V-nál vagy elhalványul, vagy elalszik az izzó. Ha nem ez történik, akkor a szabályzó valószínűleg rossz. Így azt is meg lehet nézni, hogy mekkora fesznél szabályoz le a szabályzó.
Hát nem bírtam várni,levettem.A diódahidat kimértem ahogy mondtad és az jó. Ilyen fesz.szab.om van. De ha a képet jól értelmezem a 2 B+ nál rövidzárlatot kellene mérni de nekem nincs.Vagy nem?
A szénkefének is van ellenállása. Mit mértél?
Csak a két pont között mértem szálszakadást,és nem sípolt.
Kb rövidzárnak kellene lennie, max pár Ohm ellenállásnak.
Én is erre jutottam de nincs rövidzár. Lehet itt lesz a bibi!
Egyébként, amikor a generátor be volt téve a kocsiba, akkor gyújtás ráadásakor világított a töltésjelző lámpa?
Az az érdekes hogy világított és beindulás után el is aludt.
Sziasztok!
Adott egy vw vento 70A-os Bosch generátorral! Elvileg fel lett újítva egy hónapja! Előjön néha olyan jelenség, hogy néha be be villan a töltésjelző lámpám! A generátoron mértem, ilyenkor nincs töltés, illetven 3-4 másodpercre van aztán újra nincs egy jó darabig! Érdekes, mert nem állandó jelleggel csinálja, csak néha! Megcsúszik a szíjj vagy az ékszíjjtárcsa? Előre is köszönöm.
Vagy a szabadonfutós szíjtárcsa a generátoron vacakol, ha olyan van már rajta.
Eddig ilyen még nem volt:
Videó Eddig csak elment a töltés, ma már menetközben leesett 7-8 voltra....! Próbálok egy feszszabályzót szerezni!
Az az akku elég rendesen le van merülve. Amikor ilyen alacsony a feszültség, akkor a töltésjelző világít?
Szét kellene szedni azt a generátort, lemérni a diódákat, tekercseket ellenőrizni, keféket, csúszógyűrűt. Ha ezek jók, akkor szabályzót cserélni.
Igen világít!
Délután remélem szét tudom szedni!
Sziasztok!
Szeretném segítségeteket kérni. Egy 50-es MTZ-ről van szó, amin elment a töltés. Nem világít a töltés visszajelző lámpa, sem járó, sem álló motornál. A töltés visszajelző néha egy pillanatig felvillanik. Az ampermérő is nagyon ritkán felugrik +20 A-re, de az is csak egy pillanatig. A kettő egymástól függetlenül történik. Ellenőrző lámpával néztem álló motornál a generátor ás test között világít-e. A vasatagabb kábelnál erősebben világított, az ellenőrző lámpánál halványabban. Nem volt multim, majd szerzek egyett rövidesen. Szerintetek mi lehet a hiba? Köszi Benji
Ha a szénkefék elkoptak , vagy szorulnak a helyükön ,vagy a csúszógyürűk betegek,az is ilyen jelenséget produkál , ezt nézzétek meg előszőr, valószinű szét kell turni a gen. a biztos diagnózishoz
Kérdezném , hogy a feszszabályzó a generátoron van , vagy külön máshová fogatva ?? A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2014
3 éves generátorról van szó. fesz szabályzó a generátoron van. Nem sokat futott a gép, kéthetente 1szer permeteztünk vele, szóval kopás nem hiszem hogy van, maximum szorulhat. Lehet hogy a fesz szabályzó van oda? diodahíd esetleg?
Ha leveszed az ékszíjat , és tekersz az ékszíjtárcsára zsinórt több menetet.Azután ezt mintha be akarnád rántani , ezzel így megtekered a generátort ,ilyenkor kb 2 - 4 volt ig kell leadnia attól függ hogy tudod megtekerni,ha nem ad le ennyit sem , akkor valami gond van a generátorral.
Egyenlőre ezt tudom javasolni egy gyors teszt alkalmával.Ha nincs mérő eszközöd egy zseblámpa izzót is tehetsz arra az időre rá ameddig ezt kipróbálod. Ja a gépről is kösd le a vezetékeket csak magába legyen a generátor , úgy próbáld. De ha esetleg így jó lesz , akkor meg mindent visszaszerelve járó motornál 14,4 volt aminek kellene lennie.Ezt is le tudod ellenőrizni egy autó 12v/21w , vagy egy halogén izzóval .Azon láthatod , hogy meg van e aminek meg kell lennie. Ha meg van , akkor máshol van a hiba , ha nincs akkor végképp generátor , dióda , vagy szabályzó , vagy kefe , vagy valami szakadás . A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2014
Nincs benne se szénkefe, se csúszógyűrű.
![]()
Nos az 1 hónapos feszszabályzó halt meg......!
Kérdeztem a szerelőt miért cserélte ki a 22 éves hibátlanul működőt, erre: mert nem kapni bronzkefét külön! 2k volt az új, a régi meg sincs már, pedig kicseréltem volna..... ![]() Innen lehet rendelni alkatrészeket! |
Bejelentkezés
Hirdetés |