Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   2305 / 3997
(#) balint2005 válasza nedudgi hozzászólására (») Máj 9, 2014 /
 
köszönöm szépen a kimerítő választ, nagyon hasznos volt
(#) NyariG hozzászólása Máj 9, 2014 /
 
Én azt szeretném megkérdezni hogy ha egy fűtőszálat dc vel hajtok meg akkor azt fet-en keresztül pwm el szaggatva tudom változtatni hogy mennyire fűtsön fel.
Ha ugyan ezt ac vel akarom elérni mit kell tennem?
Csak mert a triak csak 0 átmenetnél tud bekapcsolni ha jól tudom így ha hálózati feszültségről van szó akkor max 50 es lehet a felbontás 1Hz-s frekvencia mellett.
(#) lukacsp válasza NyariG hozzászólására (») Máj 10, 2014 /
 
A triak akármikor be tud kapcsolni, különben nem létezne pl. a fázishasításos vezérlés ami fényerő szabályozásnál egy igen bevált módszer. MOC3021 adatlapot tanulmányozd végig. A kedvenc IC-m ilyen témára.

Mindemellett ha fűtőszálról van szó, annak nem szokás fázishasításos vezérlést építeni. Bőven jó a hullámcsomag vezérlés, nullátmenetnél kapcsolással. 50-es akkor lehet a felbontás, ha a vezérlés időköze 1 sec. Miért kéne ilyen szigorúnak lenni egy fűtőtestnél, amikor annak hatalmas hőtehetetlenséges van. Lehet 10 sec a vezérlési időköz, akkor már 500 a felbontás.
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2014
(#) NyariG válasza lukacsp hozzászólására (») Máj 10, 2014 /
 
köszi

Az csak egy példa volt mert annak mindegy hogy dc vagy ac.
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2014
(#) lukacsp válasza NyariG hozzászólására (») Máj 10, 2014 /
 
A nullátmenetes kapcsoláshoz, ami neked végül is kell szerintem a MOC3041 az ideálisabb. Ez magában tudja a nullátmenetes vezérlést. Akármikor kapcsolsz az opto-ra jelet, csak nullátmenetnél gyújtja a triakot. Nagyobb terhelés esetén főleg otthoni alkalmazásnál csak okosan, mert igen komoly fesz-letörést tud okozni, amikor bekapcsol, hunynak az izzószálas világítások amik azonos fázison vannak.
(#) jani1987 hozzászólása Máj 10, 2014 /
 
Így lesz a kábelből lámpa.
Végy egy pár lézerrel körbe vágott, átlátszó, akril lámpaformát - ez a legnehezebb része -, egy pont bele passzoló foglalatot és egy megfelelő villanykörtét, és akkor már tényleg nem kell más, csak egy irracionálisan hosszú kábel, és máris kész a házi gyártású asztali lámpa. Nem könnyű. A látszólag egyszerű konstrukcióhoz olyan belső keret tartozik ugyanis, amin ki vannak alakítva a kábel elrendezését szolgáló kis mélyedések, ezen felül a kábel egyik végét is át kell alakítani ahhoz, hogy a foglalathoz csatlakoztathassuk. Gyakorlatilag csak egy mozzanat marad, amit mi magunk hajthatunk végre - a megfelelő színű kábel kiválasztása után annak feltekerése. Becsapós dizájn olyanoknak, akik szeretnek maguk kreálta tárgyakkal és kiegészítőkkel villogni.
kábel lámpa
(#) kérdező hozzászólása Máj 10, 2014 /
 
Sziasztok!
Az elektrolitkondiban az alumínium-oxid réteg a dielektrikum, az egyik fegyverzet az alumínium, a másik fegyverzet maga az elektrolit, pontosabban az elektrolitos itatóspapír.
Az alumíniumoxid a szigetelő, akkor keletkezik, amikor a gyártás utolsó fázisában ráadnak egy adott feszültséget. (Ha jól emlékszem.) Kérdés: Milyen vastag az alumínium-oxid réteg? Én atomvastagságra, vagy annál nem sokkal nagyobbra tippelek. Jól gondolom?
Bocsánat, hogy ilyen kérdésekkel untatom a társaságot, de érdekel a dolog, sőt az elektrolit pontos anyaga is.
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2014
(#) kadarist válasza kérdező hozzászólására (») Máj 10, 2014 /
 
Szia!
Az elektrolit összetételéről: Bővebben: Link. Sok más fontos adat és tudnivaló eme fontos passzív alkatrészről ugyanott.
(#) amitech hozzászólása Máj 11, 2014 /
 
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni: adott egy RC helikopter, aminek 3,7V 1100mAh Li-Po akkumulátora van. Az akkumulátort szeretném 2200mAh kapacitásúra cserélni, ezzel kapcsolatban felmerült bennem néhány kérdés:

- a nagyobb kapacitás jelenthet-e veszélyt a vezérlőelektronikára, vagy a motorokra, azáltal, hogy az akkumulátor nagyobb áram leadására képes

- képes lesz-e feltölteni a helikopter gyári töltője, ami 3,7V 850mA leadására képes (az persze világos, hogy ha elbír vele, akkor több idő lesz, amíg feltölti)

- ha 2db 1100mAh kapacitású akkumulátort kötnék párhuzamosan, tölthetem-e őket egyszerre, egy töltőről
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2014
(#) nedudgi válasza amitech hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Nem jelent veszélyt a nagyobb akkumulátor. Remélhetőleg az elektronika nem az akkumulátor belső ellenállására építkezik. A töltő elbír nagyobb cellával, csak lassabban. A cellák valószínűleg tartalmazzák a védőáramkört, de így is csak teljesen feltöltött, vagy teljesen kisütött cellákat köss párhuzamosan.
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2014
(#) amitech válasza nedudgi hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Köszönöm a gyors választ! A védőáramkör holléte is egy jó kérdés, nekem úgy tűnne logikusnak, ha nem az akkuban lenne, hiszen elég sok kellemetlenséget okozna, ha repülés közben hirtelen letiltana lemerülés miatt. Eredetileg úgy működik a helikopter, hogy lemerült akksinál lassan leereszkedik, utána már csak a dekorációs fények világítanak, de a motorok nem indulnak. Úgy láttam, hogy 18650-es 3Ah-s akksi kényelmesen elférne a gépben és csak 15g-al nehezebb, a legtöbb ilyen akku viszont védőáramkörös, főleg a jóminőségűek, amik valóban tudják a 3Ah-t.
(#) mpetrooo hozzászólása Máj 11, 2014 /
 
Üdv!
Az alábbi kapcsolást szeretném megépíteni. És az lenne a kérdésem, hogy a kondik ami a tafó után vannak, azoknak jók-e ilyenek.
Továbbá, hogy az ábrán lévő 555 kapcsolás, az milyen mód, én astabilra saccolok, mármint a működésből, de a kapcsolás nem hasonlít az általam ismert astabil módra.
És hogy milyen trafó kéne oda? Mert így nemtudom kiszámolni, hogy mekkora a frekvencia. Azt írta az angol leírás hogy valamilyen audió trafó kéne, de nem találtam neten sehol olyat amilyen kéne.
Előre elnézést kérek, hogyha bugyuta, vagy nem egyértelmű, de sajnos még nemnagyon értek annyira az elektronikához..
További szépnapot,
Máté
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2014
(#) Robikk hozzászólása Máj 11, 2014 /
 
Sziasztok
Kicserélhetem az ezzel a tulajdonságokkal rendelkező kondit 2200uf 10V erre :2200uf 16V-ra?
Előre is köszönöm a válaszokat!
(#) kadarist válasza Robikk hozzászólására (») Máj 11, 2014 / 1
 
Szia!
Igen ki, ha elfér a régi helyén.
(#) Robikk válasza kadarist hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Rendben, Köszönöm a gyors választ!
(#) marone hozzászólása Máj 11, 2014 /
 
Helló !
Lehet kapni csatlakozókat (jack/rca) amik sárga színűek, de nincsen odaírva hogy aranyozott.
Akkor lehet hogy nem is azok, csak be vannak vonva valami sárga akármivel ?
Vagy ki sem írják, mert gondolják hogy a vevőnek egyértelmű hogy aranyozottak?
(#) kadarist válasza marone hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Szia!
Igen, a vevőnek egyértelmű, ha sárga, akkor aranyozott.
(#) marone válasza kadarist hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
De akkor az is valóban?
(#) kadarist válasza marone hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Igen, aranyozzák, mert azon a felületen nem képződik vastag oxidréteg. Nem kennek rá sárga festéket és nem sárgaréz vagy titán-nitrid a bevonóréteg.
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2014
(#) marone válasza kadarist hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Kösz !
(#) exabit hozzászólása Máj 11, 2014 /
 
Érdekelne hogy van-e olyan program amin pontraszteres nyákot lehet tervezni?
(#) kadarist válasza exabit hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Szia!
Próbáld ki a VeroDes nevű programot. Keresés: Bővebben: Link.
(#) enree válasza enree hozzászólására (») Máj 12, 2014 /
 
Na, kapott három diódát, biztos, ami biztos alapon, megoldódott a probléma.
(#) Marko Ramiusz válasza exabit hozzászólására (») Máj 13, 2014 /
 
Szia, exabit! Én a LochMaster-t használom.Link.
A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2014
(#) Marko Ramiusz hozzászólása Máj 13, 2014 /
 
Sziasztok! Azt kérdezném tőletek, hogy egy gyakorlati mérés során hogyan lehet egy felül-, vagy alulátesztő szűrő törésponti frekvenciáját megmérni, ellenőrizni egy kétcsatornás oszcilloszkóppal? Szóval mit és meddig kell szabályozni színuszgenerátorral? Kiszámolni ki tudom a megfelelő képlettel, de ezt ugye ellenőrizni kellene, az adott szűrőnél, hogy kb. annyi-e? Sajnos régen mértem ilyet, és megkopott a tudás. Köszönöm a segítséget. Üdv.: Yoe
(#) Baxi hozzászólása Máj 13, 2014 /
 
Hi Mesterek!
Olyan kérdésem lenne hogy végfok hűtésének ilyen esetben (lásd a képen) kell e hűtőborda pluszba, vagy elég lenne a maga a házat használni. A ház anyaga alu.
Válaszokat segítséget előre is köszönöm.

DSC_0128.JPG
    
(#) Marko Ramiusz válasza Marko Ramiusz hozzászólására (») Máj 13, 2014 /
 
Természetesen passzív szűrőről írok.
(#) Gafly válasza Baxi hozzászólására (») Máj 13, 2014 /
 
Milyen végfok?
Az ami vele van téve illusztrációnak?
Sajnos leolvasni nem tudom az adatokat

Ha igen, akkor szerintem elég maga a doboz (ámbár jó hővezetésről mindeképpen gondoskodni kell, például 3mm alulemez alátét)...
(#) zolika60 válasza Baxi hozzászólására (») Máj 13, 2014 /
 
Elég a ház is. Szép nagy felület.
(#) Baxi válasza Gafly hozzászólására (») Máj 13, 2014 /
 
ST151 a vég, 40cm X 40cm az alja a háznak de egybe van kialakítva/hajtva az oldalaival.
Ok, Én is erre gondoltam, de megerősítésre vártam.
Köszönöm a segítséget!
1 pénz volt a bolhán, Cooler Master fekvő ház, szál csiszolt előlap stb
Következő: »»   2305 / 3997
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem