Fórum témák
» Több friss téma |
Az első résznél ahol a két ne 555 van ott a 4,7 kondít a második résznél a 10 uf kondít.
Helo.Szerintetek mi lehet az oka ,hogy a BUT kb. 5 perc után tulmelegszik és ilyenkor csökken a szikra,erő is .Meglehet hogy nagyobb trafót tettem?köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2014
Üdvözletem! Segítségre lenne szükségem! Van egy Kiskunmajsai villanypásztorom de megadta magát. Először gyújtótrafót cseréltem benne majd működött is néhány napig. Mostanra viszont valami más ment tönkre benne mert a gy.trafót leteszteltem. Kérdésem az lenne, hogy cserélhető-e a jelenlegi elektronikája a Delluxe villanypásztor elektronikára és miképp? Köszönöm a segítőkész választ előre is.
Őszintén szólva erre nem számítottam. Reménykedtem, hogy itt segítséget kapok. Érdemes elgondolkodni azon is, hogy a Kiskunmajsai villanypásztort nem szabad vásárolni.
Ha kicseréled az elektronikát és a gyújtótrafót már csak a doboz marad , nem értem a kérdésed lényegét....
Köszönöm amiért figyelemre méltattál. Valószínű pontatlanul fogalmaztam. A trafó ami a dobozban is látható szekunderén mérhető a 12V. A gyújtótrafó is jó. Ezek után már csak az elektronikára tudok gondolni, de azon belül fogalmam nincs mi ment tönkre benne. Láttam, hogy hirdetik a Delluxe elektronikát, így a kérdésem az elektronika cserére irányult.
Kedves Oszkár! Szerintem találsz a lakóhelyedhez közel egy elektro műszerészt vagy hobbistát, aki nagyon hamar rájönne a problémára. Én ezt az utat javasolnám. Ez nem egy túlbonyolított szerkezet. Tessék körülnézni.
Üdv! Én nem akarok kötekedni, de a fényképen lévő vp. elég kókesz kivitel. Ahogy elnézem, ez olyasmi, vagy az is, mint amit köbzoli is mond. A kérdésedre válaszolva, Igen, ki lehet cserélni az elektronikát.
Köszönöm a válaszokat. Első kibontáskor látva a gyantába öntési technikát, arra a következtetésre jutottam, hogy ez egy tákolmány. Mostanra ez be is bizonyosodott. Remélem fog működni is ha kicserélem az elektronikát.
Szia.Szerintem a gyanta elég jól szigetel.
Tudom, hogy pancser vagyok de a gyanta inkább a vezetékek rögzítését szolgálta. Elég nehéz volt leszedni ahhoz, hogy áttekinthetővé váljon, végig követhető legyen. A led viszont villog rendesen az elektronikán.
Ha a 3 lábú (S-D-G) diódára gondolsz amennyire nagyítóval sikerült leolvasni a csiszolás alatt. IRFP 260N
R 050 P ZN 8N
A trafó szekunderére rákötött diódahíd típusa pedig: KBPC1-04. A nagy kondi típusa ami a dióda hídba van bekötve: G-Luxon 25V 4700 mikro-farád.
Ha a LED villog,akkor a FET nem jó. Rá kell mérni, de szerintem a FET cseréje megoldás a problémára.
Köszi! Mármint erre a 2 db CHN NE 555 N vagy a KSY 039 típusú tranzisztorra gondolsz?
Nekem egy ilyen ócska, régi időkből származó műszerem van sajna. Ahhoz ki kell forrasztani? A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2014
Nem! Én erre gondolok:
Idézet: „Ha a 3 lábú (S-D-G) diódára gondolsz amennyire nagyítóval sikerült leolvasni a csiszolás alatt. IRFP 260N” Ezt kellene kicserélni, mivel ez hajtja meg a trafót.
Igazad van, biztos pontosabb a mai digit-ektől. Bele zavarkodhatol amúgy nyugodtan, mert hát több szem többet lát.
Közbe utánanéztem a neten, hogy az a 3 lábú IRFP 260N
R 050 P aminek S-D-G beforrasztási jelölése van az valójában tranzisztor. Ezt előbb is megtehettem volna, mielőtt leégetem magam. Na mindegy de ilyen típusút egyáltalán nem találok.
Igen, az IRF nem dióda, hanem Power MosFET. Nincs ebből probléma, nem volt ráírva, hogy mi az valójában. BU sorozat nincs véletlen? Pl.: BU208, vagy valami hasonló paraméterekkel bíró FET vagy Tranzisztor? Nem muszáj ragaszkodni ahhoz ami benne van, a lényeg, hogy a paraméterek ugyanazok legyenek, vagy még nagyobbak.
Köszönöm ! Nekem sajnos nincs de beszerzem. Nem ragaszkodom ahhoz mert gondolom ahogy régebben is volt helyettesítője úgy most is van. Elég rég nem foglalkoztam elektronikával és így feledésbe ment. Megpróbálok rákeresni hátha sikerül találni az általad megadott típust.
Köszönöm az eddigi segítséget! Bevallom őszintén, hogy a ti hozzáértésetek nélkül semmire nem mentem volna. Beszerzem a fenti valamelyik FET-et és kicserélem.
Sziasztok! A képeken látható pásztorról lenne szó...Odáig eljutottam,hogy az eloxidálódott vezetőket áthidaltam,a trafó egyik kivezetése tőben szintén eltört,most ez is oké.
Viszont nem bírom ütésre bírni.Azt hallom,hogy ütem szerűen pulzál,de a nagyfesz köre valamiért nem megy.A kontrol led sem villan. Valami ötlet valakinek? A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2014
Szia! Én a jobboldali teljes kapcsolást használom annyi módosítással, hogy az 555-től a D1 diódát kihagyom 6V 4vA-es trafóval 16µF-es kondival eredeti lada gyújtótrafóval . 2-3 cm-es szikra kipattan belőle. egy ismerősöm használja 10km körüli karámhoz és eddig még nem szöktek el a bikái. a karám végén 4000V-ot mértünk. a jó földelés a jó szigetelés az nagyon sokat jelent.
Ja és ne érjen derékig a fű a karám mellett mert akkor elviszi a cuccot oszt fogdoshatod a drótot nem ráz meg..
Szerintetek egyébként melyik az izmosabb? a sorkimenőtrafó vagy az autó gyújtótrafó?
Helo.Én próbálkoztam FF tv sorkimenőjével,de az autó gy. trafót jobbnak látom.Két-három szál fű odaér oszt annyi ,igazad van.(saját tapasztalat) bocsi hogy bele vau-vau.Elnézést.
Én még nem használtam sorkimenőt. Az autó gyújtótrafót is haza vágja a fű. 30µF-es kondit töltök 300v-ra azt süti rá a trafóra, 3-4 centis vastag szikra, a villanypásztor teszter kiakad. Mégis, ha gazba ér a karám vezeték megfoghatod a vezetéket meg se érzed. Ami érdekes, hogy ugyanazon a karámon a gyári pásztor befektet a fűbe, hiába ér a gazba a vezeték.
Igy van, egyetértek veled.
de a gyári mivel tud többet?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |