Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
Első blikkre azt gondolnám, hogy a trafók indítási áramlökését nem bírják az ellenállásaid. Ha ez igaz, akkor vagy nagyobb ellenállásokat raksz be (teljesítményre), vagy nullaátmenetre kapcsolsz (szilárdtest relé vagy külön elektronika ami ezt figyeli...). Ki is tudnád próbálni az elméletet. Két darab 100 w-os izzót párhuzamosan kössél az időzítő után (az izzók legyenek párhuzamosan majd ezekkel sorba a masinád..), kapcsold be és ha felvillan, majd kialszik és minden működik rendben, akkor talált, süllyedt. Nem kizárt, hogy egy egyszerű lágyindító is megteszi az időzítő után. Remélem segítettem. Üdv: habazutty!
Szia!
A kapcsoló áthidalása a kondenzátorral jó ötlet volt (szikraoltó kondenzátor), én az időzítő kapcsolót is áthidalnám. Az ellenállások milyen kivitelűek? (ha tekercselt huzal, akkor lehet hogy az induktív feszültséglökés miatt átüt. Egy trafó jó nagyot tud rúgni!) Lehet, hogy nagyobb teljesítményű ellenállás kellene... Egyáltalán mi a szerepük? Korlátozni akarod a trafóból kivehető teljesítményt?
Ha spirál köszörültek is, az a kb 5 menet nem képez akkora induktivitást hogy áthúzzon, pláne azért mert azon a ponton nem több 10kV feszültség jelenik meg és a "tekercs" két vége viszonylag nagy távolságban van. Ráadásul kerámia alapú zománc bevonat alatt, ami nem arról híres hogy átüssön! Ha mégis akkor a 230V-os elektromos hálózaton is végig fog "söpörni" az a tüske, tönkre vágva az összes bekapcsolt készülékeket. Egyszerűen alul van méretezve és nagy áram folyik, amelyet nem képes elviselni az a kis teljesítményű ellenállás. Elpukkan mert nem bírja...
Egy kapcsolási rajz azért sok mindent elárulna. Az alkatrészek alapján valami önrezgő, (kb 20KHz) gerjesztő áramkör lehet....
Igen, ez egy önrezgő áramkör. 50KHz körüli.
Hogy mi a szerepük, azt nem igazán tudom. Benne vannak a trafóban, rajtuk keresztül kapja meg az áramkör a 220V-ot. Mindenképp valami védőellenállás, ami gondolom az utána lévő Graetz-et védi vagy ilyesmi. Eddig 2W-os volt kb. gyárilag. Akkor veszek bele egy nagyobbat. Vagy az értéket kellene növelni?
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2013
Próbáld meg őket kerámia szigetelésűre cserélni (ezek általában 3-5W-osak, csak férjenek el). Első körben az értéküket nem növelném - valaki ezt nyilván megtervezte, és ekkora kellett oda. Növelt érték esetén nagyobb feszültség esik rajtuk (az eldisszipált teljesítmény is nagyobb lesz), valamint lehet a kapcsolás sem űgy működne ahogy kellene.
Üdv Mindenkinek. Van egy 24voltról 220volt inverterem 1200watt.Kitakarítottam a nyolc mfet mögé tiszta szilikon lap és paszta került. Össze szerelésnél az egyik 220-as oldalon lévő fet hűtőzászlója és a rögzítőcsavar zárlatot csinállt, enyhe füst következtében azonnal kikapcsoltam. Honnan tudnám meg hogy csak füst volt és még jó vagy frt csere. Amennyiben csere, eredetivel pótolhatom vagy lenne valami erősebb fet. A típusok IRF 2807 4db a másik CEP 740A 4db. Köszönettel András
Sziasztok.
Nagy segítségre lenne szükségem. Javítottam egy 400W-os (ez van a dobozára írva) invertert 12V-230V. A kimenet egy asztali trafós lámpával 258V váltó. A panelen van egy helitrimmer poti is. 1db KA7500 1db LM324 és 1db AZ7500 (gondolom ugyanaz lehet mint a KA) 4db IRF740 2db Irf1404 van benne. A panelen a szöveg HGS300W.PCB A kérdésem hogy lentebb lehet e vinni ezt az értéket valahogy?
Terheld le egy 400W-os lámpával és akkor mérd meg a kimeneti feszültséget pl szkóppal, mert a műszered csalhat, mivel ennek gondolom módosított szinusz a kimenete.
Üdv, köszönöm a választ. Ha jól emlékszem igen, ez van ráírva. Kerestem hozzá rajzot, de sehol nem találtam. A potinak nem tudom, mi lehet a szerepe és csak reménykedem, hogy nem tekerték el, mert már szedték szét. Ő lenne az.
Sziasztok a problémám a következő lenne. Vettem nemrég egy westech-Solar invertert. Ami miután hazavittem természetesen nem működött. A hiba a következö: rákötöm az akksira bekapcsolom 1 csippanás zöld led világít. Eddig úgy müködik ahogyan kell. Viszont a 220V-os kimenetnél nincs csak 12V. Az eladó számát elmentettem de a telóm is elromlott minden szám elveszett. Szóval tippeket kérnék mi lehet esetleg a hiba. Már volt javìtva elvileg nem kapcsol be fotókat csatolom.*. Ha esetleg nem jó helyre írtam akkor bocsi
A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2014
Első lépéskén a láthatóan javított alkatrészek épségét kellene ellenőrizned.
Üdv.
Sajnos szkóppal nem tudom lemérni mert csak 200V ig mér, bár van benne csillapító funkció, de azt nem ismerem még nagyon.
Sziasztok. Ennek a posztnak semmi kérdés jellege nem lesz, inkább csak megosztanám a tapasztalatokat.
Még valamikor 3 évvel ezelőtt vettem egy 120w-os invertert. Tulajdonképpen semmi extrát nem kellett volna tudjon csak laptop, telefon töltését, néhányszor egy 75w-os forrasztót. Egyik kollégám kölcsönkérte, természetesen ahogy bedugta a kocsiba, iszony nagy füsttel eltávozott az élők sorából (legalábbis én azt hittem) az én kocsimban azonban továbbra is működött, de láthatóan gyengébb lett. nem tudott elindulni róla semmi, de ha már működött bírta. Tegnap este volt egy kis többlet időm, gondoltam megnézem. A benenetnél volt egy 1200uF, 16!!V low esr kondi. aminek a teteje mint egy tubarózsa. még a burkolat belül is tiszta trutyi volt, úgy kilehelte a lelkét szerencsétlen. Gondoltam ha ilyen idióták, hogy 16v-os kondit tesznek egy autóba tervezett inverterbe átnézem a többit is. az összes többi kondi 25v-os (illetve a sec oldalon 400). Az érdekes dolog, hogy az összes autó 16v körül tölt, és egy speciálisan ide tervezett inverterbe miért tesznek 16v-os kondit? az tudni való dolog, hogy nagyobb gázadásnál, ha a fesz szabályzó nem tud időben kapcsolni, túl-túl szalad 16-on. Gondolom épp ez volt a lényeg, hogy menjen tönkre. Szerencsére más nem ment tönkre benne, így megúszom pár száz forinttal, és tökéletes lesz, de ajánlom mindenkinek aki Belink nevű csodát vásárol, hogy a garancia lejárta után ezt a kondit cserélje nagyobbra. http://www.notebook-pc.hu/notebook_tablet/notebook_kiegeszitok-c550...p82802
Én úgy gondolom a 16v nagyon gyenge egy autó elektronikába,
Amúgy mérj rá egy (főleg régebbi típusú) autó töltésére. 15,5 alatt nem hiszem hogy mérsz, tulajdonképpen cellánként 2,5-2,8v.. alapjáraton az autó töltése valóban 14 környére, de próbáld csak ki... tegyél egy multit az akkura és hirtelen húzd meg a gázt... ha nem megy fel 15 fölé jövök egy sörrel... épp így 16 fölé is felszaladhat.... ettől még nem láttam tönkremenni autót.... 18 voltig nem nagyon kéne baja legyen egyetlen autó elektronikának sem. A fesz.szab. gyakorlatilag megszakítja a a generátor gerjesztést ha az akku megfelelő feszültségre ért (vagy fölé szaladt).. azért nem egy mikroprocesszor vezérli ezt... én úgy gondolom hogy az impulzus szerű túlfesz nem tesz tönkre semmit, de igenis valós probléma (nézz csak körbe a ledek környékén, miért tervezik autóba akkora előtéttel, 12 volt 80% köré?) nyilván ez az inverter sem első nap ment tönkre.. sőőőt... bírta 2-3 évig... de nem mindegy hogy valamit relatívan "csúcsra" járatunk. (16v-os kondi egy autóban), vagy meghagyjuk azt a biztonságos tartalékot. ... de most őszintén... minden kondi 25v-os... ez az egy meg 16? még ha nem fért volna el megértem.... de én most 25-össel pótoltam és gond nélkül üzemel. talán egy kicsit elfogult vagyok, de mint évtizedek óta elektronikai környezetben dolgozó ember mindig azt mondtam: jobb és ésszerűbb egy nagy cuccot félig használni, mint egy kicsit 110%-on.
Szerintem cserélj műszert!
2X évvel ezelőtt hozták a Zsigulit új szabályzóval. Kiforralta az akkut. Pontosan 15 V-on töltött. Néhány nap alatt észrevették.
Én nem azt mondtam hogy az akku eléri a 14,5 voltot, hanem azt, hogy a töltő feszültség egy pillanatra 15-16v környérére felszalad... azért szerintem van egy kicsi különbség. nem is állítom hogy attól ment tönkre, csak leírtam hogy így jártam és szerintem ez így kissé alulméretezett... amúgy általában a ráírt adatok minden akatrésznél +/- 5% ami épp úgy jelenthet mínuszt is mint pluszt.
Talán egy kicsit rosszul fogalmaztam ezzel a 16v környéki töltéssel nem arra gondoltam hogy 16v-ig feltölt egy akku, hanem hogy az a feszültség amit a generátor "kreál" felszaladhat 16-ig. nem 100 km-en keresztül... hanem pillanatokra... (mint írtam hirtelen gázadásnál) és meggyőződésem hogy egy alkatrésznél.. épp úgy egy kondinál, ha a tervezett érték 100%án használjuk tartalék nélkül, hamarabb tönkremehet. A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2014
Nem szaladhat fel. Az akku százszor jobb puffer, mint bármilyen kondenzátor. A vízbontás megkezdése annyira megfogja a feszültséget, száz amper se ugrasztja fel egyik pillanatról a másikra 14,4-ről 16-ra. Egyébként a régebbi generátorok inkább 13,8 V-on álltak le, mint 14 fölött. A dinamók feljebb töltöttek. De akkoriban még nem is volt ekkora fogyasztás az autókban.
Szerintem is hagyjuk. Nem vitatkozni szerettem volna, hanem leírni a véleményemet, miszerint egy autó elektronikába (jelen esetben inverter) szerintem 16v-os kondi alulméretezett. (És nem azért mert 16v felett van az akku feszültsége, akkor nyilván egy napot sem bírna ki, hanem mert elvből mindent legalább 60%-ra tervezek.)
Én ha vennék mégegyet, ezt az elkot kicserélném nagyobbra. Egy szóval nem mondtam hogy egy 12v-os akkut 16-ig fel lehet tölteni egyik pillanatról a másikra. de a töltő feszültség ingadozik a fordulatváltozásra. (nyilván ezt kompenzálja a fesz.szab., és köszönöm a helyesbítést. nem megszakítja, legerjeszti, és való igaz, ez már nagyon eltér a témától)
Sziasztok!
A DC-AC inverterem /a képen látható/ majdnem egyenáramot ad ki, és az esetek felében bekapcsoláskor elveri a biztosítékot is. Bekapcsolás után kb 20 másodperc elteltével elkezd sipolni és letiltja a kimenetet is. Tudnátok segíteni? Egy hasonló kapcsolási rajz is jól jönne. Köszönöm.
Sziasztok! Van ez az inverter. Megszeretném kérdezni, hogy ezt mire lehetne használni? Bővebben: Link
3 fázisról 3 fázisú motort lehetne vele szabályozni? Ez frekiváltó?
Igen, frekvenciaváltó, csak nincs benne egyenirányító és pufferegység.
Szia! Tudsz nekem segíteni a bekötésével, hogy kitudjam próbálni?
Innenen nem tudok segíteni, de a próbához biztosan csinálnod kell egy egyenirányító-puffer kombót. Pdf-ek: Bővebben: Link.
A betápjára a 3 fázis kell? Én úgy látom. Egyenirányító-puffer kombó az végűl miért is kell neki. Próbálom a rajzokból kitalálni. Ott van az a DC Link Connektion C/L+ és a D/L- arra a csatira kéne a dióda kondi páros, vagy azon kéne beküldeni valamekkora egyenfeszültséget?
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy van 3 különböző inverterem, és lehet-e az IGBT-ket cserélgetni bennük, mindegyik ugyanazt tudja, vagy nem képes mással működni? A számaik: 1B333CP FGH40N60 UFD, K30H603 HCV238, Ezek egy gépből valók : GP4062D IR 210P 5S BL, GP4068D IR 223P 8T 7A Köszönöm a segítséget!
A linkelt képeden DC inverter van, ezért külső egyenirányító és puffer kell.
Szia!
Ha a maximális áram-feszültségadataik egyeznek, akkor cserélheted. De úgy látom ezek a feltételek nem teljesülnek, mert az egyik 30, a másik 40A-es. A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2014
Üdv mindenkinek Valakinek nem lenne kapcsolási rajza a képen mellékellt trapéz inverterhez? Az a baj vele ,hogy terhelve is 190V ot ad ki .Régebben ugyan ezzel a terheléssel meg volt a 228 V is.A terhelés 200w izzó . A tipusa HQ INV 600w/12 Köszönöm elöre is a válaszokat.
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2015
Nézd meg a kondenzátorokat! Ha nem látszik egyiken se puffadás, kifolyás, próbaképpen a legnagyobbat akkor se árt kicserélni. ~400-450 V-os. Kapacitás teljesítményfüggő, de jó buckós darab.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |