Fórum témák
» Több friss téma |
Elsősorban erősítőnek lenne szánva.
Ha +/-27-28V is elég azt áttekeretlenül tudja a PC táp trafója a 12V-os ágakon, meg kell hajtani félhídban, esetleg soros tekerccsel rezonánsként. Ennél egyszerűbb nem nagyon van.
Sziasztok!
Szkennelőm tápja megadta magát. Felbontva észre vettem ,hogy az összes köndi felrobbant.Kicserélgettem őket ,de a kimeneten még mindig 0V van.Hol lehet a hiba?
Szia!
A nagy hálózati pufferkondin meg van a 320V körüli egyenfeszültség?
Igen megvan
A mütyürke SMD ellenállásokat átmérted, tranzisztorok jók?
Az SMD-k jók az egyik tranyót mértem a fény ház alatt egy N csatornás FET van ,de azt ha mértem dióda mérővel akkor minden fele volt 0,5V-os vezetés
Szinte tutira flyback táp. Van vezérlő IC vagy csak két kis tranzisztor van (Q1 és Q2)?
Utóbbi esetben egy önrezgő flybackkel van dolgod. Az előny, hogy ebben könnyen k tudod cserélni a valószínűleg hibás tranyókat. (vagy egy tranyó és egy MOSFET) Ha van IC, akkor tuti kuka, de ide már több szerencse kell: - Olvasható legyen a felirata (sokszor lekaparják) - Beszerezhető legyen normális áron. A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2014
1 db tranyó (C181) és 1 db N Fet van benne (P3NC60FP)
Illetve egy Optocsatoló PC123
Q1-et Q2-t megnézném, aztán az összes diódát, R5 alatt meg van feketedve a nyák a hőtől akár az is meg lehet nyúlva stb, stb.
Q2 -t már mértem az jó az ellenállás is jó a vezetősávok is és a diódák is.
Az optocsatolónak megmértem mindkét oldalát ,de az egyik oldalon szakadást mértem akárhogy is cserélgettem a mérőtűket.A FET-et hogyan tudom megmérni?
Akkor ez egy könnyű móka lesz. A tranyónál aza kérdés hogy BC181 vagy 2SC181, ezt jó lenne kideríteni (egyik NPN másik PNP). Ha visszarajzolod a kapcsolást, akkor kiderül, áltlaában ezekbe NPN tranyó kell (amikor a MOSFET alatti söntön lévő fesz eléri a tranyó nyitófeszét, akkor a MOSFET gate-jét kisüti)
A MOSFET sokmindennel helyettesíthető, lényeg hogy tudjon legalább 600V-ot, és ahogy nézem Rdsonja 3,3Ohm alatt legyen. Optocsatoló ritkán patkol el, de ezért ellenőrizd!
A FET helyére találtam IRF 730-at(400V 5,5A) ,de az csak 400V-os ez a legnagyobb ami jelenleg van.
Ez elég vagy kevés? A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2014
Ha azt mondtam, hogy legalább 600V, akkor legalább 600V! punktum
A diódák esetében a digitmulti becsaphat ha visszáramos a dióda. Az optó tranyója pedig nyilván szakadás kell hogy legyen.
A fetnek kell adni drain és gate feszt, tenni egy ledet előtéttel a drain-re, és látszani fog ha ki-be kapcsol a gate feszre. Próbaképpen beteheted az IRF-et is, csak akkor ne 300V-ról próbáld ki hanem 100-150V-ról. Ezek általában 85-90V körül már elindulnak, ahogy szinte bármelyik másik kapcsitáp is.
Akkor majd jövőhéten hétvégén folytatom addigra veszek 600V-os NFET-et.
Az Opto marad és megpróbálkozok IRF 730-al 150V-nál. Köszi mindenkinek mindent! A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2014
Sziasztok!
A fet helyére találtam olyat ,hogy P4NK80ZFP-Ez megfelel a P3NC60FP helyett?
Nehogy sokat kelljen várnod.. beteheted... viszont nem nagyon látom a snubber-részt... mérj meg ott is mindent, ha van..
Kicseréltem a FET-et és a tranyót.Oda jutottam el ,hogy nincs a kimeneten tápfesz ,de a kondik ráznak
Nem sokáig jutottál el akkor... a kondik feszültségét műszerrel, ne kézzel ellenőrizd..
Ha nincs kéznél, tölts le pár tranyós flyback rajzot ( keresés-flyback-fájlmellékletek-képek ), nyomtasd ki és tedd magad elé, aztán annak a mintájára MÉRJ feszt minden ponton, írd fel. A trafó szekunder oldalára tegyél 2 ellenpárhuzamosan kapcsolt, előtétezett ledet, esetleg kis életjelet látsz-e ( bármilyen szekunder oldali hiba is lehet..) Ha semmi, kikapcsolt állapotban, kisütött kondikkal mérd ki, mi nem lehet még jó. A trafó nem szakadt-e, source kör a negatív táptól oké-e, stb... Ne egy semmitmondó sorral gyere vissza.
Szia Ferci! Arra szeretnék választ kapni,hogy mitől szokott felrobbanni egy nem régi kondi?Többször olvastam már hogy felrobbant. Üdv! Tibor
1. Túlfeszültség (jó nagytól, mert általában névleges feszültség +10-20%-ot még el szoktak viselni, melegedéssel)
2. Ellentétes polaritás: na ezt nem szokták tolerálni, még kis mértékben sem. Ezért érdemes az egyenirányító diódá(ka)t lecsekkolni! Jah és még egy: 3. Túl nagy búgóáram: búgóáram x ESR az disszipáció. Ez is melegíthet bőven,a ddíg, amíg fel nem robban. A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2014
Köszi! A búgó áram alatt mit értesz? Kisülés-feltöltődés?Azért is kérdezem,mert volt egyszer egy akksitöltőm(zselés akksira,),és abban is felrobbant a szekunder oldal kimenetén lévő puffer kondi.Itt egy rajz. Nem konkrétan erről a töltőről van szó,de hasonló az is. A szekunder kimenet pedig szinte ugyanaz. Tehát itt az 55.4 Voltos kimenetnél lévő 470 mikroF-os kondiról van szó. Van-e ötleted,hogy mitől robbanhatott fel? Mikor kicseréltem akkor pedig nem világítottak a Led-ek, csak bekapcsoláskor,és kikapcsoláskor egy pattanás hallatszott. Tehát érdekelne,hogy mitől robbanhatott szét,vagy hogy hogyan tudnám megállapítani a hibát? Üdv! Tibor
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2014
Még annyit hozzátennék, hogy ilyen esetben 100 voltos kondit használnék "privátban"..
Diódák 200 volt zárófesz...- leellenőrizném a diódák snubberét is, nincs-e kondizárlat és egy kis negatív is átmegy.. Láttam olyan kondit is, ami polaritásra nem jól volt gyártva ( Ch... - valamint beforrasztva..). 2x220 µF talán jobb lenne, term. kis ESR... ( 105 fokos legalább..).
Még valami. Ha túl régi az elkó, akkor valahogy meggyengül a szigetelése, ha egyből kap nagyobb feszültséget, akkor ha nem is robban fel, de kiverheti az elé kötött biztit. Ha meg nincs bizti, akkor egyebeket. A túl régen feszültségmentes kondikat formálni kell, ami azt jelenti, hogy fokozatosan kell növelni rajtuk a feszültséget és az egyes helyzetekben néhány percig rajtuk kell tartani. Aztán szép lassan kialakul újra a szigetelőképesség és bírja a a max feszt is. Ezt inkább nagyobb kondiknál ( 3300 µF/350 V ) lehet észrevenni és egy ekkora köcsög már nagyot tud szólni. Én még a vadi új 100 µF/400V-os kondikat is így "helyezem üzembe". A kondi azt szereti, ha mindig feszültség alatt van.
Fotót ugyan nem láttunk, de a szó szerinti robbanás (durr és porfelhő) olyankor van amikor fordított polaritást kap egy elkó. Ez nem nagyon téveszthető össze mással, ilyenkor szétnyílik az egész, a ház elrepül és csak a 2db beforrasztott láb marad a nyákban.
Amikor csak trutymó folyik ki belőle, esetleg picit szétnyílik az pedig a megnőtt ESR következménye.
Szia. Itt minden összefügg mindennel, az összes feszültség vissza van csatolva valamilyen formában. Itt teljesen ki kellene iktatni a védelmet, és a visszacsatolast egyénileg felépíteni. Utóbbiban sajnos nem tudok segíteni.
Nekem egy kis segítség kellene aki érti a lelkivilágukat. Főleg a védelmek kiiktatását.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |