Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Sziasztok! Szeretnék tanácsot kérni. Szükségem lenne vezetékek közötti, oldható kötésre, de a lehetö legkisebb kellene. A vezeték 0,03mm2-es, ami kivülről a szigeteléssel együtt 0,4 mm átméröjű. Ehhez kellene valami oldható kötés. A nyákoknál használt jumper szerű tüske és annak párja már nagy. Tud valaki valami kisebb megoldást?
Köszönöm
Létezik 1,27 mm-es tüskesor is, az pont a fele méretű, mint a normál:
TÜSKESOR 5 P SMD SPHSS127-B05- (T-T) 1.27mm PIN 0.5x0.5 TÖRDELHETÖ [43-10-41] Bővebben: Link
Szia!
Bekötés. A próba idejére ne közvetlenül kösd testre a gerjesztőtekercset, hanem egy izzólámpán (ellenálláson) keresztül és akkor majd nem melegszik annyira.
A szabályozó alján, vagy a házán nincsenek feliratok?
Szia!Lenne egy olyan kérdésem hogy van egy csengőreduktor és azt kellene valahogy megoldanom hogy 3db csengő üzemeljen róla.Ezt hogyan tudnám kivitelezni?
Köszönöm előre is!
Szisztok! Valaki meg tudná nekem nézni a lenti kapcsólást, hogy ebben a formában müködne e. 35-39 celsius fok közözött használnám. 2 db 60w izzót sorba kötve kapcsolgatnék vele.
Párhuzamosan rákötöd őket (úgysem egyszerre nyomják meg). Magyarul: minden csengőhöz odavezeted a 8V-ot (vagy akármennyit).
Szia!
Működnie kell, de néhány javaslat: A két párhuzamos 33k helyett elég egy 15-20k, a két párhuzamos 1k helyett elég lesz egy is, a P1 legyen 4k7, az 1n4148 pedig nem kell bele. Ez csak az eredeti relés változathoz kell.
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni, hogy egy Peltier 40W -s modul elég e egy 40cm magas, 50cm széles és 40cm mélységű doboz, mely kívülről 8cm -s hungarocellel szigetelve van.... Hűtésére?
Ez így nem megválaszolható, avagy mégis: igen....
De, hogy értelmesen is hozzászóljak: - mennyire akarod lehűteni a belsejét? - mekkora lesz a külső környezet hőmérséklete? - lesz-e bent hőforrás? - tudod-e hűteni rendesen a meleg oldalt?
Belső hőforrás 2db router, meg a hozzá tartozó táp.
A meleg oldalhoz van egy elég nagy alu hűtőbordám. Külső hőmérséklet kb 30C fok. Hűteni, meg szoba hőmérsékletű legyen kb. 20-25 C. fok.
Ühüm, értem én. Azok a routerek mekkora teljesítményt vesznek fel? (kb annyit el is fűtenek).
A peltier elem hatásfoka elég 'tré', szóval kell majd neki kakaó. Másrészt kívül-belül légmozgató venti fog kelleni. (Hűtőtáskákban is van, ott 1 motorral átmenő tengellyel oldják meg)
**sszus, milyen router az amit így kell hűteni?
Ruszki router
Az egyik egy tp-link Ap a másik egy Linksys és a harmadik a T csoport eszköze, melyről a hűtő borda leeset már, mert zörög a belsejében Ez lenne a doboz pontos tartalma. És sok kimenő vezeték. Mivel padláson van, így a külső környezeti hőmérséklet is sokat emel a belső hőmérsékleten. A nyári forróságban 40-45 foknál nem mértem többet még. Már mint a környezeti hőmérsékleten.
Szerintem az az egy szem 40W-os peltier elem sovány lesz ehhez , legalábbis nyáron, melegben.
Ha csak azt veszem, hogy a hűtőtatyókban -ahol nincs állandó hőforrás-, ott is csak max 10-15°C különbséget tud csinálni, akkor ez nagyon kevés lenne. Kütyünként 15-20W-tal számolhatsz (a dugasztápjukról leolvashatod). Legrosszabb esetben 60W. Sok lesz az ennek az egy elemnek. Lehet jobban járnál, ha inkább kilyukasztanád ellentétes oldalakon a dobozod, és fúvatnád a levegőt jó erősen. Úgy, hogy mindhárom kütyün átmenjen a 'huzat'.
Volt eddig a melegtől baja a routereknek? Csak azért kérdezem, mert a routerek elég nagy hőmérsékletet kibírnak. Rengeteg routerünk van padlásokon évek óta, semmi bajuk nincs. Azok nem tp-link típusúak, hanem másik kínai. Van még pár Linksys is, de már egy ideje az olcsóbb és jobban programozható kínaiakat használjuk helyettük.
Sziasztok!
Tanácsra volna szükségem. Van egy kamerához való pan/tilt mozgató fejem, de szervómotorokkal szerelték fel. Nekem a szervómotor iránybaálló tulajdonságára igazából nem volna szükségem, csak az áttétel által adott lassú mozgásra. Mivel szervó vezérlőm nincs, arra gondoltam hogy kiiktatom az áramkört és a potmétert a szervómotorból, és direktre kötöm a dc motort fordulatszám szabályozóra. Szerintetek mennyire életképes az elképzelés?
Hello! Jó az úgy ahogy kigondoltad.
- A két párhuzamos ellenállás azért is célszerű, mert a kívánt hőfok tartomány meglehetősen kicsi, így a tápfesz és az ellenállások tolarenciája függvényében az ellenállások értékei úgy is "pontosításra szorulnak. - Az 50ohm helyett 4,7k potiti nem választhatsz. (Szerintem azt Morgo elnézte..) A dióda valóban nem kell, de a Led-ekkel soros 1kohm-ot 470ohm-ra kell cserélni, mert a MOC-nak 15mA áramra van szüksége minimum. - Az elgondolásodnak egy kritikus alkatrésze van az 50ohm-os poti. Ha ez rendelkezésre áll, nincs gond, de ha nem, akkor más kapcsolási megoldást célszerű választani, a 350..390mV előállítására. Különben extrém nagy visszacsatoló ellenállásra lenne szükség. - A MOC3020 helyett MOC3041-et használj, mert az nullátmeneti kapcsoló. Jobban kíméli a hálózatot és az izzókat.
Rendben köszönöm. Akkor megépitem, pont van egy 50 r több fordulatú potencióméterem.
Egy tekercsnél mit jelent az, hogy 100 kHz-ig használható? Mi történik, ha én 150 kHz-en használom?
Erről van szó: Link
A ferritnek, ami ennek a vasmagnak az anyaga frekvencia függő vesztesége van. Ezeket a magokat kb. 40 kHz -körül használhatod.
150 kHz -hez 1 MHz körüli határfrekvenciájú magot illik használni. Különben melegedni fog.
És ennek van valami jelentősége akkor, ha ez a tekercs egy LM2596 kimenetén van? Mert ott ugye nagyjából egyenfeszültség van, persze nem tökéletes, mert 150 kHz-en kapcsolgat ki-be az IC, de azért viszonylag egyenletes. Ennek ellenére itt is figyelembe kell venni ezt a határt?
Az a tekercs a működési elv miatt fontos és nem csak úgy ott van, tehát így kell hozzáállni.
Van. Ha 150 kHz -el kapcsolgatsz, az nem egyen feszültség, pláne nem áram.
Gondold meg, a 150 kHz az egy kb 6 us periódus idejű nagyjából négyszög jel. Ebbe bele kell férni egy felfutásnak, egy lefutásnak, valamennyi ideig a pozitív tartományban, valamennyi ideig nulla feszültség tartományban kell lennie. Tehát ha egy négyszög jelre gondolunk, akkor úgy néz ki, hogy 1 us felfutás, 2 us pozitív, 1 us lefutás, 2 us nulla feszültség. Ha egy ilven jelet át kell vinni a trafónak, akkor az 1 us felfutást is át kell vinni, az pedig 1 MHz! Nagyjából így néz ki az "egyenfeszültséged".
Köszi!
Hát ez nagyon jó, akkor sehol nem lehet kapni olyan tekercset, hogy össze tudjak rakni egy ilyen áramkört, mind amit találtam max. 100 kHz-ig jó
Van olyan ferrit anyag, ami akár több száz MHz ig is jó.
Az alacsony határfrekvenciájú ferritekkel pont a magas veszteségük miatt jó nagyfrekvenciás szűrőket lehet építeni. De neked sajnos alacsony veszteségű magokat kellene használni. Vagy más típusú ferrit anyagot választasz, (NiZn), vagy alacsonyabbra veszed a kapcsolási frekvenciát.
Rengeteg neked való mag és kész tekercs van. Példa.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |