Fórum témák
» Több friss téma |
Pedig nincs más. Vagy használj impulzusrelét. Mindettől eltekintve.... nem lenne szabad vibrálnia - hacsak nincs más probléma is. Nem ismerem a lakás vezeték topológiáját, de nem tűnik lehetetlennek, hogy szabványosra meg tudd oldani. A kivitelezői felelősség körébe tartozik az is, ha élet és balesetveszélyes megoldással találkozol - meg kell szüntetni. Akkor is ha saját, hiszen a te érdeked is ezt diktálja. Ha visszaolvasol számos megoldás van erre a helyzetre. Vékony öntapadós műanyag csatornától, az MM fal vezetéken át a fúrás-faragásig.
Átfogom alakítani azt még nem tudom hogy hogyan mert falvezetékkel van szerelve, de ha akkor sem szűnik meg a vibrálás akkor viszont nem tudom mit tegyek.
Olyan nincs, hogy nem szűnik meg, ha minden jó. Legfeljebb maga a fényforrás hibás. Sima villásdugóról tesztelted már?
Köss a LED-del árhuzamosan egy izzót. Akkor is vibrál?
Ezt még nem próbáltam, de egyszer már kicseréltették a lámpatestet, mert vibrált máshonnan is, pl.: a mosógépnek indított 3x2.5mm2-es célkábelről is vibrált. Vagy lehetséges hogy silány minőségű a lámpatest, minden esetre átalakítom, és ha úgy is vibrál akkor a kicsi kínai rontott el valamit a gyárban
Mindenképpen próbáld ki egy megbízható konnektorról is. PJG-nek is lehet igaza. Ha túl kis áram folyik át a kapcsolók érintkezőin - az is okozhat villódzást, vibrálást. Próbáld ki egy terhelő izzóval párhuzamosan kötve is. Ugyanis akkor az izzó már megfelelő áramot áramoltat át az érintkezőkön - lehet hogy akkor is látványos lesz a különbség és nem fog villogni. Én a magam részéről nem csodálnám ha az említett kapcsolástechnikában be lennének égve az érintkezők. Nem mellesleg rengeteg kínai árut vettem már. Mindegyik az árának megfelelő minőségű volt. Ha egy megoldás fajlagosan 1 Ft-ba kerül és 20 fillérért vesz az ember valamit - ne csodálkozzon ha nem jó. Ez nem a kínaiak bűne. 44 évesen már nem hiszek a csodákban.
Értem, mindenképp átalakítás lesz, az elosztótól indítok neki egy kábelt, a két kapcsolónál meg felcsatornázok, szerintem ez lesz a legegyszerűbb, de ha a vibrálás nem szűnik meg akkor sajnos a lámpatest lesz a bűnös, de sajnos azzal nem fogok tudni mit kezdeni.
Legegyszerűbb a lámpát kipróbálni egy konnektorról.
Ok. De mielőtt szétvered a lakást - azért próbáld ki a lámpát magában
Kipróbáltam már a mosógép kábeléről ami rögtön az elosztótól indul megszakítás nélkül, de úgy is vibrált, ezért nem értem hogy miért vibrál, a két alternatív kapcsoló pedig új, nem régi szerelvény.
Jók azok a ledes égők?
Akkor nincs is több kérdésem. Elő szokott fordulni, hogy a lámpatest paneljének forrasztásakor lyukas lesz a forrasztás - például a graetz melletti kondinál - az okozhat vibrálást. Sok LED-es lámpatestet javítottam meg itthon is. A panel átforrasztása időnként csodákra képes.
Az alternatív kapcsolás miatt tuti nem vibrál.Az égőt nem érdekli honnét kapja az áramot...
(az átalakítás egyébként nem ártalmas az biztos) Szerintem az égőből kihagyták a szűrőkondenzátort, vagy tönkre ment benne.Ha új akkor vissza a feladónak.
Lámpatestben van, http://prntscr.com/3p8dir ebből a fajtából van benne elég sok, 12W teljesítményű a lámpatest, de kínai gyártmány az biztos, mert rá is van írva.
Csak ezeknek van egy elektronikájuk, ami ha hibás, akkor okoz ilyen zavarokat. Első körbe nézd át az elektronikát, és forraszd át, ahogy javasolták. Vagy vidd vissza, hogy hibás.
Üdvözletem,
Újabb segítséget szeretnék kérni. Mint korábban írtam, a villanykapcsoló áthelyezés megtörtént, de a környékén a régi alu vezetéket le kellene cserélnem rézre. Azt gondoltam, hogy csak kihúzom a csőből a régit, vele együtt be az újat. De sajnos nem ilyen egyszerű a helyzet, ugyanis nincs cső. Pontosabban van, de csak a szerelvénydobozoknál, ezért hittem azt, hogy csőben mennek a vezetékek. Szóval vésni, csövezni kéne, ebben szeretnék segítséget vagy esetleg linket kérni. Például a vésés mélységéről, cső rögzítéséről (pl. glettgipsz jó-e ide), cső dobozba helyezéséről, ívekről (vannak-e íves elemek, vagy hajlítani kell), T-elágazáshoz lehet-e T-idomot kapni, vagy máshogy kell megoldani... Előre is köszönöm!
Szia! Ha jót akarsz magadnak, akkor a cső rögzítéséhez inkább gyorskötő stukatúrgipszet használsz ,mert az 2-3 perc alatt köt. Ha gyakorlatlan vagy, akkor lehet venni kis kiszerelésben villanyszerelő gipszet is. De ha modellgipszed van és keversz bele cementet - az is gyorsabban köt. Fordítva is csinálhatod - ha stukatúrgipszed van és meszet keversz bele - az lassítja a kötést. Alap esetben dobozhoz modellgipsz, csőhöz stukatúrgipsz. Ha ügyes vagy, akkor már stukatúrgipsszel mehet a dobozolás is. A glettgipsz túl sok meszet tartalmaz, 24 óra mire nem puha - csak akkor javaslom, ha jól tudod egyéb módon is rögzíteni a csövet (pld szög - és nem sietsz. A rögzítőszögeket természetesen a gipsz meghúzása után (érezhetően melegszik) - el kell távolítani. A véséshez olyan hornyot kell kialakítanod, amiben kényelmesen -lazán elfér a cső, hogy még a vakolat is rámehessen. Túl mélyre csak azért nem érdemes vésni, mert ha a tégla több mint 1/3-át meggyengíted - statikai gondokat okozol. Én azt javaslom, vágj egy darab csövet és próbálgasd a kialakított horonyba. T idom nincs - kötési pont van - dobozzal és dobozfedővel. A MÜ-III -as csövet kézi hajlítóval egyszerűen meg lehet hajlítani a hozzávaló gumiágyon. Érdemes szép nagy íveket csinálni és lehetőleg 2 kanyar után doboz. A cső mindig függőleges és vízszintes legyen és a szabvány szerelési zónákban fusson. Ferdén NE! Először a szerelvény és kötődobozokat érdemes rögzíteni - aztán összekötni a csövekkel.
Szia! Én inkább homokot raknék abba az akármelyik gipszbe (két-három spaklival/keverési adagonként, sok vízzel, fogpaszta sűrűségűre), mert könnyen káromkodás lesz a vége, véséssel egybekötve, mármint a spaklit a fándliból.
Igen, a homok mindenképpen kell, vagy marosi (füredi) homok, ha más nincs.
A homok még lassít rajta és folyóssá teszi az anyagot. Modellgipsz+ homok = káromkodás. Ráadásul baromi nehéz lesz és gyengébben ragaszt. Amikor homokkal keverem, mindig fáj a csuklóm a súly miatt. Az igaz, hogy a szemcsék miatt könnyebb kikaparni.
Köszönöm a segítséget, lenne még kérdésem: alu vezetékekhez tudnátok megbízható kötőelemet ajánlani?
Üdv, FI relé beköttetésen gondolkodom, 3x16A és vezérelt jön be. Szerintetek két pólusú vagy négy pólusú relét érdemesebb alkalmazni? Négy pólusúval kapcsolatban korábban olvastam olyan félelmeket, hogy előfordulhat olyan eset, hogy visszakapcsolásnál a nullát később kapcsolja vissza. Előfordulhat ilyen probléma? Olyat szeretnék, ami önműködően visszakapcsol (ne olvadjon le a hűtő/fagyasztó). Szeretnék B+C-s túlfesz. védelmet is, tudnátok ajánlani jó minőségű megoldást? Előre is köszönöm.
Valószínűleg a villamos hálózatod úgy van kialakítva, hogy csak a négypólusú jöhet számításba. A vezéreltnek mehet külön egy kétpúlusú is, így legalább az külön van választva a ház többi részétől. Nulla később kapcsol vissza? Lehet, hogy van ilyen, de szerintem a félelmed eltúlzott. A hárompólusúak úgy vannak kialakítva belsőleg, hogy ilyen nem nagyon fordulhat elő.
Fi-relét és kompatibilis kismegszakítót ki lehet egészíteni automata visszakapcsolóval, de az szép összeg. Eaton automata visszakapcsoló kb. 100 000 Ft.
Ha FI relé - az nem fog visszakapcsolni magától. Nekem 4p. azaz 3fázis+ nulla van a házon 2003 óta. Azóta 3x oldott le mindháromszor oka volt és hibát is kellett javítani. B+C túlfesz lehet többféle. Volt már itt is téma, lehet Phoenixcontact, vagy kínai - ami árban is jó. A Profi változat a Dehn and Söhne - ha meg tudod fizetni, de az OBO-nak is van, valamint a Schracknak. Eaton-t és ABB-t akkor vennék, ha nem tudnék mit kezdeni a pénzemmel. Ha a hűtő a kérdés - nekem még nem volt olyan, hogy leolvadt volna a hűtő ilyen miatt 2003 óta. Meg az sem életszerű, hogy hetekre magára hagysz egy lakást telepakolt hűtővel.
Idézet: „Négy pólusúval kapcsolatban korábban olvastam olyan félelmeket, hogy előfordulhat olyan eset, hogy visszakapcsolásnál a nullát később kapcsolja vissza” Kérdés volt ilyen, én tettem fel, de a többiek megerősítették, hogy mechanikusan meg van oldva, hogy kikapcsoláskor a nulla szakadjon meg utoljára, és bekapcsoláskor meg az érintkezzen először, tehát nem kell ettől félni.
Ha félted a hűtőt/fagyasztót, akkor azoknak tegyél külön áramkört, és külön FI relét. Mondjuk akkor meg nem veszed észre, ha a hozzájuk tartozó FI lekapcsol, de valami módon jelezd ezt, és akkor észreveszed.
Szia! A fagyasztót külön kösd a FI relé elé.
Köszönöm a hozzászólásokat, ha az automatikusan visszakapcsoló ilyen drága, lehet, hogy csak sima FI-t rakatok be. Valóban a fagyasztó a probléma - a hűtőt még csak kipakolja az ember -, de a FI-ről ezt sem szeretném lehagyni. A külön relével meg tényleg az a probléma, hogy észre sem veszem, ha leold. De ha másnak is az a tapasztalata, hogy ok nélküli nincs probléma, akkor lehet, hogy egy 4 pólusút építtetek be, elutazásnál meg úgyis csak a hűtő/fagyasztó/riasztó marad a hálózaton. Vagy olyan megoldás létezik esetleg, hogy utazásnál, amikor senki sincs a lakásban, a FI valamilyen módon ki van iktatva? Még egyszer köszönöm a segítséget!
Ha most készítesz hálózatot, az is járható, a hűtőt egy olyan fogyasztóval közösíted, amit mindig látsz.(egyik ismerősnél ez a villanytűzhely volt (annak az órája azonnal eltűnik áramszünetre.)
De valóban a FI nem ment még le csak valós hiba esetén.( más kérdés, kültérre ha lehet külön FI ) |
Bejelentkezés
Hirdetés |