Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   10 / 229
(#) Petyaa hozzászólása Jan 1, 2008 /
 
Szabi azt hittem hogy ez neked nyilvánvaló volt hogy akku elemre gondolok! :eek2:
Azé má.....
(#) szabi83 válasza Petyaa hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
Továbbra is kevered..
(#) mex válasza szabi83 hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
A tölthető elemnek a cellafeszültsége magasabb mint az egyszerű NiMh akkué. Szerintem Petyaa erre gondolt amikor az ominózus akkuelemet ajánlotta. Ezek a tipusok 20-30újratöltés után eldobandóak,és ahogy már följebb irták nem képesek olyan nagy áram leadására mint a normál akku,még akkor sem,ha ezt a kapacitásuk engedné.
(#) Petyaa hozzászólása Jan 1, 2008 /
 
Ok igazad van. Olvastam valahol hogy a fúró motor 30w kb, de rövid idöre 100w ot is ki lehet belöle hozni.
Kevéske
Nem tudom hogy 30w tudná e a sebességet tartani?
Vagy kizárt dolog?
(#) szabi83 válasza Petyaa hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
Idézet:
„Nem tudom hogy 30w tudná e a sebességet tartani?”


Erre azt tudom mondani, a 280W 24V -os motorom KB 3 Km után már, kézzel nem lehet megfogni! Bár, ha az udvarban járkálok vele, nem kell 300m..

A "teszt 3Km" oda-vissza körözéssel történt, a max sebesség mellet, ami 20km/h. Az utcánkban, ami KB 200m hosszú, középtájt minimálisan emelkedik majd lejt. Akkori menetsúly KB 120KG volt.


Mellesleg, veszel 10 db 1.2V Góliát akkumulátort 28900 Ft ért és lesz 12V-od 9A-rel.

1500 Ft ért van 6V 3.2Ah -s zselés akkumulátor..
6V 1500ft, a 12V os 3000Ft, Ah -tól függetlenül 1.2Ah -tól 9-12Ah -ig(nem tudom pontossan.).

Üdv
(#) Moderátor hozzászólása Petyaa hozzászólására (») Jan 1, 2008
 
Használd a Válasz gombot légyszíves, ne peddig a "Új kérdés felvetése" gombot!!

Köszönöm!
(#) Petyaa hozzászólása Jan 1, 2008 /
 
Na akkor valószínű hogy kizárt. Bár hozzá lehet tenni hogy szerintem tokmánnyal együtt joval erősebb. Nem akarok hüyleséget mondani de ha jol emlékszem a tokmányban lévö fogaskerekek kb 3 szor akkorák mint ami a fúrón van.
Lehet hogy egyszerübb lenne egy eletro rollert venni 9900 ért talán ennyiért láttam utoljára. Meg egy csomagtartót a kerékpárra és meg lenne oldva.
Mondjuk a roller is jo csak ha utközbe lemerül....
(#) szabi83 válasza Petyaa hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
Idézet:
„eletro rollert venni 9900 ért talán ennyiért láttam utoljára”


Bolhapiacon szokot, néha lenni elektronika hibás.. változó árakkal, legutóbb 6000 -ért vettem, aksik nélkül
(#) Petyaa válasza Petyaa hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
Ok bocs
(#) Petyaa válasza szabi83 hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
De legalább jó a motor belöle
Ha a bicó fölé tennék egy 100X100 as napelemet megoldaná talán az energia elltást, és nyáron a Nap se sütne ránk
Szerinted mennyi lehet egy ilyen dc motor?

motor2.jpg
    
(#) szabi83 válasza Petyaa hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
Egy ilyen 11.940,- Ft.

Ehhez kell még két fogaskerék(2.592-Ft + 840-Ft) és lánc is ára 3.890Ft + áfa/folyóméter..

fogaskereket rögzíteni is kellene valahogy.


(#) Petyaa hozzászólása Jan 1, 2008 /
 
Kösz. Akkor ez felejtös.:S
Szerintem az lesz majd hogy befogok a fúróba egy fogaskereket ezt ideiglenesen rögzitem pl kézzel is akár rá a láncra és csak lesz majd vmi.
Nyáron próbáltam trabi mociját fúróval beinditani birta is volna sz.tem csak csuszott az ékszij:S
(#) Petyaa válasza Petyaa hozzászólására (») Jan 11, 2008 /
 
Kár hogy a Tesc_ba nem lehet venni akku pakkokat, mert van 5eft utalványom, de max vmi flex vehetö majd belöle vagy erősebb barkácsgép> ütvefúró
hát én max bicajjal akkuval mindennel lennék vagy 80 kg kb. Bicó csomagtaróra felférne 2 db 12V akkupack?
ezek kb hány kilót nyomnak? És a tölést mi oldaná meg? autós töltö gondolom lenyúzná.
Köszi elöre is
(#) Norberto válasza Petyaa hozzászólására (») Jan 11, 2008 /
 
Elektromos fúrógép motorja nem bírná hosszútávon ezt a fajta felhasználási módot...
(#) Petyaa válasza Norberto hozzászólására (») Jan 11, 2008 /
 
És hűtéssel se nagyon? Nekem max 10 15 percre kéne hogy menjem egy egy út során.
(#) szabi83 válasza Petyaa hozzászólására (») Jan 11, 2008 /
 
Idézet:
„max 10 15 percre kéne hogy menjem”


meg, legalább 50 km/h -val mi
(#) nagy istvan hozzászólása Jan 11, 2008 /
 
Üdv Mindenkinek!
Rövid leszek.- az elektromos kerékpár máshogy .
Végy egy 12 voltos gépkocsi öninditót,egy 100 amperes gépkocsi aksit,egy kézi amerikánert,gyorsköszörüt,vagy más áttételt.A kerékpár után egy 2 kerekü uitánfutót kell késziteni,az akumlátornak.a szerkezetet ugy összehozni lánchajtással,hogy az öninditó rövidüzemü rásegitésel szabadonfutóvá váljék a kerékpár és a pedál meghajtó is.Az impulzus kapcsolást a kerékpár kormányán lévő nyomógombal kell megadni.A lejtőmenetben esetleges 12 voltos/nem gépkocsi /dinamóval a viszatáplálást is meg lehetne olda ni!
(#) kobold válasza nagy istvan hozzászólására (») Jan 11, 2008 /
 
Még ha 100 Ah, azaz amperóra kapacitású akkura is gondoltál, annak is kár volna külön utánfutó, megáll az a bicajon is, az utánfutó háromszor nehezebb lenne.
Csak épp semmi értelme... A gk. indítómotor ritka, de nagy terhelésekre lett méretezve, szabályzott hajtása nem jellemző, és hamar horpadtra meríti az akkut.
A lejtmeneti visszatermelés még talán oké, de a gk. dinamó miért is nem jó?
Mert nehéz
(#) Petyaa válasza szabi83 hozzászólására (») Jan 12, 2008 /
 
Hát minimum 20km/el már megelégednék
(#) thomasp hozzászólása Jan 16, 2008 /
 
Sziasztok átolvastam ezt a fórumot elég jól, és valahol középtájon említette valaki, hogy kispolszki dinamó motorként is működttethetö. Ez tényleg így van vagy ez mégsem olyan egyszerű? Mert most hozzá tudnék jutni egy ilyen dinamóhoz elég jutányos áron, mondjuk két sörért .
(#) szabi83 válasza thomasp hozzászólására (») Jan 16, 2008 /
 
dinamó igen jó, csak kicsi a fordulata sztem

tengo.jpg
    
(#) thomasp válasza szabi83 hozzászólására (») Jan 16, 2008 /
 
Köszönöm!
Akkor beruházok arra a dinamóra. két sört megér már a súlya miatt is
(#) Trike-man hozzászólása Feb 25, 2008 /
 
ÜDVözlök mindenkit!!! Én egy Trike-ot építek nekem is megfordult a fejemben hogy elektromos meghajtást is teszek rá. Ez egy kényelmes háromkerekú bringa amelyen nagyobb hely van az akkumlátor és a motor számára, csak a vázon kell erősíteni. a meghajtást egy kerékbe szerelt motorral tervezem. várom a véleményeket.

Trike.COM.jpg
    
(#) Atis57 válasza kobold hozzászólására (») Feb 25, 2008 /
 
Szia!
ezt kicsit másképpen látom. ..
a mutatványosok " kisvonatait " ifa--robur öninditő hajtja
vakóban igaz a hűtést meg kell olgani---de a fesz csökkentéssel + 2db sorbakötéssel jól el lehet találni az optimumot: az 1200w motorból a 6,,,800W kihozatala nem okoz gondot ... ezt 4 Db 6 V.s akkuval és 2 motorral már elég sok fokozat lehetséges
a visszatáplálás remek elméleti lehetőség --a gyakorlatban max 10% nyereséget érhetsz el vele... és a vezérkése 3X annyiba kerül... Targoncák akkus kisautók példája ...
(#) Atis57 válasza szabi83 hozzászólására (») Feb 25, 2008 /
 
Szia!
mennyire kicsi mert az 1000---5000 1/min tartomány nekem nagynak tűnik. az 1000 alattivl van baj ott KICSI teljsitmény 10,,,,,50W ! !
(#) rabego válasza szabi83 hozzászólására (») Márc 6, 2008 /
 
hali mindenki

csinált már valaki vezérlőelektronikát elektromos kerékpárhoz?

és mennyibe jöttki ?

vagy az eredetit le lehet hásolni ? csinált már valaki ilyet ?

vagy nem érdemes vele görcsölni mert elenyésző az árkülömbség ?
(#) Iszkakof István hozzászólása Márc 6, 2008 /
 
Legalább 20 évvel ezelőtt láttam a tv-ben egy elektromos-pedálos kerékpárt. Annak a motorja barkácsolt volt. Úgy nézett ki, mintha az első kerék közepében egy nagy fékdob lett volna. Az volt a motor minden áttét nélkül. A két 12 V-os akku a hátsó tengely két végéhez volt erősítve. Sebesség is volt, mert a többi kerékpárokat megelőzte, még köszönt is nekik. Emlékezetből esetleg le tudnám rajzolni, ha valakit érdekel.
(#) rabego válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 7, 2008 /
 
hát ez az 10.000ft
én 3-4.e. böl meg akarom úszni
(#) szabi83 válasza rabego hozzászólására (») Márc 7, 2008 /
 
én egy gyárit, lemásoltam.. 2 példány jó, a harmadik az meg kb 25 km után elszállt.. G-D zárlat...

Üdv
(#) borvendeg hozzászólása Márc 10, 2008 /
 
Hello bocs hogy ide írok de talán belefér ez a téma ebbe a topicba szóval arra lennék kíváncsi hogy ezeken a tornádó kerékpárokon a hátsó kerékagyba megy egy kábel.nos nekem azt kellene tudni hogy ezt hogyan lehet kivenni az agyból vagy esetleg a máésik végét megbontaqni. mert a kitámasztót ki kellene cserélni és ennek a jukján is át van fűzve a kábel szóval valamejik végét szabaddá kéne tenni de hogyan???
Következő: »»   10 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem