Fórum témák
» Több friss téma |
Ha két külön mérő van, akkor az elektromos szempontból két teljesen független áramkört kell, hogy alkosson a mérők után, innen kezdve pedig értelmét is veszti a kérdés véleményem szerint. Meg eleve párhuzamosan kötni FI relét értelmetlen, hiszen folyamatosan le fognak kapcsolni.
Szevasz! Igazad van. Két külön mérőnél két független áramkör, szerintem én is így írtam. és legfeljebb a szerelőtáblára teheti "párhuzamosan", nem az áramkörbe. Csak mit lát a szekrényben? Hiszen egy lakásnál az 1 fázist nem viszik külön, a 3 fázisú mérő meg mindegyik fázist méri.
Segítséget szeretnék kérni próbapanel építéshez.
Külsőleg a képen látható, fénycsövek kipróbálásához használható panelről lenne szó. Található rajta 1 db állítható távolságú fénycsőfoglalat pár, 1 db GU10, 1 db G23, 1 db 2D brió foglalat, és 2 db kapcsoló. Benne természetesen van hely gyújtónak, és fojtóknak. Egy komplett bekötési rajzra lenne szükségem, a lehető legegyszerűbb megoldással. Előre is köszönöm a válaszokat, és a segítséget.
A csövek telejsítményéhez kell igazítani a fojtót és a gyújtót is. Utóbbi annyira nem kritikus, de a nagyobb csövekhez is jó gyújtók nem mindig működnek megfelelően a kissebb csöveknél. Fénycső bekötése néven van ilyen téma, abban van kapcsolás bőven.
A fénycső bekötése nem egy nagy durranás. A csövek végein van 1-1 izzószál - ezért van 4 kivezetése. Értelemszerűen egyik végén 2 és a másik végén 2 kivezetés. A két izzószál közé sorosan kötöd a gyújtót, az izzószálak szabadon lévő végei közül az egyikre a nullát, a másikra a fojtót. A fojtó után a fázist. Azaz az izzószálak így csak a gyújtás pillanatában vesznek részt a körben, majd leakadnak róla, kiiktatva az izzószálakat. Az izzószál segítségével már ionizálódott gázt az izzószálakon maradt fázis és nulla már ionizált állapotban tartja - azaz világít. Ezért szoktak sokszor befeketedni a csövek, ha zárlatos a gyújtó és folyamatosan izzásban tartja őket. Ha a fojtó megszakad - akkor meg nyilvánvalóan nem is tud begyújtani. Sajnos valóban fontos, hogy a megfelelő izzószálhoz a megfelelő gyújtó legyen - különben az is hazavágja az izzószálakat, vagy nem tudják rendesen gyújtani a csöveket.
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2014
Külön-külön nem probléma a bekötés, fénycsőbekötési rajzot én is találtam dögivel...
Nekem az lenne a problémám, hogy az eszköznek működnie kellene 10-30w-os csőig mindennel, itt akadtam meg, hogy hogyan kössem össze az egészet egymással...
Hát 10-30W között megteszi ugyanaz a gyújtó, viszont fojtóból mindegyik csőhöz a hozzávalót kell használni. Legegyszerűbb, ha a fojtók egyik oldalát összekötöd fixen, ide jőjjön be a fázis, a fojtók másik kivezetései közül pedig egy többállású kapcsolóval mindig azt kapcsolod rá a csőre, amekkora teljesítményű csövet akarsz épp működtetni. Innen a többállású kapcsoló közös pontjától kezdve a bekötésben már nincs semmi különös, ugyanúgy kötöd be a cső foglalatait és a gyújtót, mintha fix cső lenne.
A korábbi gazdája csak 2 db folytót használt, plusz 1-et a brio-hoz...
Ezért gondoltam, hogy megoldható valahogy, viszont már szédszedve került hozzám... A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2014
Nem lehet, hogy ő csak a régebbi 20 (18), és 36 W -os fénycsövekre készítette, és ezért volt csak két fojtója?
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2014
Sziasztok!
Van egy régi ruszki szivattyúm, azt hiszem káma típusú. Múlthéten cseréltem benne szénkeféket, a régiek teljesen elkoptak. Nyilván nem kapni belevalót, de volt ilyen keresztmetszetű (talán valami ETA gépbe való). Beraktam, tökéletesen működött, majd rá pár napra elkezdett rendetlenkedni: Furcsa, recsegős lett a hangja és a vízszállítása is gyengébb lett, ingadozott a fordulatszám, néha felpörgött teljesen, és nyomta a vizet, aztán visszaesett, stb, de alapvetően működött. Ma viszont azt tapasztaltam, hogy a motor ugyan forog, de vizet nem szállít (nincs eldugulva a tömlő). A szénkefék elég erősen szikráznak. Mi lehet a probléma oka?
Hello! Az új kefét rá kellett volna csiszolni a kommutátor ívére. Ha a kommutátor sérült (beégett), le kellett volna szabályozni. De a hornyokat tisztítani járatás előtt és után mindenképpen szükséges lett volna. De ha a motor "ugyan úgy forog" és nem szállít, akkor nyilván a hidraulikus résszel van a gond, nem a kommutátorral..
Szia .
Valószínű hogy a szén kefe tartó beéget .( ez azért fordul elő mert a kefe vala mennyivel kisebb mint a tartó és elbillen, már 1 1/2 milliméter is számít. Javítás kefe tartót leszerelni az égés nyomokat finom reszelővel lereszelni , másik ok hogy a szénkefék nem nyomodnak megfelelően a kommutátorhoz javítás befőttes gumit vagy Postás (amivel újságot levelet fognak össze ) gumit tekerni a szénkefetartón körül, ezzel növelni a rúgó nyomását.
Hát a szállítás része megoldódott. Egyszerűen fel olt levegősödve, csak nem hallottam, mert nem üresjáraton pörgött, ahogy ilyenkor szokott. Ha levegőt kap, akkor egyből felpörög és baromi hangos lesz, ebből könnyű észrevenni, de ez most nem volt meg. A többit még értelmezem, csak az a furcsa, hogy csere után kb. 2 napig tökéletesen működött az új kefékkel, ráadásul az előző kefe sem belevaló volt, két éve tettem bele és hibátlanul működött. Ettől még nyilván igazad van proli007, csak érdekesnek találom.
Arera felhívnám a figyelmedet, hogy a szénkeféknek különböző az ellenállása /anyaga/ és a terhelhetősége. Menj el a Carbosint mintaboltba a szivattyúval, és válassz bele kefét a műszaki paramétereknek megfelelően.
Ami még fontos, én szénkefe cserénél mindig az eredeti - használt- rugót használom, mert a nagyobb rugónyomás tönkreteszi a kommutátort.
Na, mivel tegnap már meg sem moccant, ezért szétszedtem az egészet. A kommutátort megcsiszoltam, a közökből kiszedtem a szénport, a szénkeféket is megcsiszoltam. Ugyanúgy szikrázik sajnos és már húzott is egy szép fekete csíkot a szénkefe a kommutátorra.
sny: Esélytelen, hogy ehhez a szivattyúhoz bármit is kapjak. Szerintem legalább 25-30 éves és az oroszokat ismerve egy darab szabványos alkatrész sincs benne. Legszívesebben kidobnám már, kiszolgálta már az idejét, nagyon hangos is. Rugót, ha akarnék sem tudnék benne cserélni, mert bele van építve a kefetartóba egy rugós leszorító karom.
A Népszínház utcai műszén boltban mindenféle kefe szokott lenni (Blaha Lujza tér,, 28-as villamos végfállomás), ezeréves gépekhez is.
Korai volt a siránkozás. Csiszoltam a keféken (elég ferdén érintkeztek...) és most már tökéletes.
Tudom, hogy Pesten van minden, de vidéki vagyok. Azért köszönöm a tippet.
Csiszolni a keféket pld. úgy lehet, hogy a kommutátorra ráhajlítasz egy csík polírpapírt (kezdetben esetleg durvábbat), majd ide-oda forgatod a kommutátort. Hogy a kefe teljesen ráfeküdjön a szegmenssorra. Eztán kis járatás, esetleg kisebb feszültségen, majd tisztítás, járatás. Ameddig a szikrázás szinte el nem tűnik. Eztán lehet teljes feszültséggel próbálni..
Tudom, hogy Pesten van minden
-Ó bár így lenne!
Igen, ha a kommutátor átmérője pont akkora, mint a seprűnyélé..
A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2014
Én úgy csináltam, hogy megmértem a kommutátor átmérőjét, ~50mm, fogtam egy 50-es PVC csövet, tettem rá csiszolópapírt, majd ezen húzgáltam körbe.
Szia! Akkor használj elektronikus gyújtást! Ha a csövet akarod tesztelni, nem kell az eredeti környezete, csak az, hogy működik-e? ..Ráadásul a teszt gyújtó is elromolhat. Menj biztosra! Gyújtsd be a gázt nagyfeszültséggel és mérd a fényét. Külön pedig teszteld le az izzószálakat. Mikrokontrollerrel számos jó mérésadatgyűjtőt lehet csinálni. Egy hibátlan és egy rossz referenciát ha felveszel - könnyű szelektálni. Persze nem tudom mekkora mennyiséget kellene tesztelni.
OK.
Itt biztosan van olyan szakember, aki tud valamit ezekről.
Hiába csiszolja, ha nem jó a kefe anyaga...
Ebben nehéz lenne vittát nyitni. De még is hátha.. Ha nem úgy is elég hamar megtudja. A kezében van a régi (ha az még eredeti) annak színéből is sok minden levonható. A vége úgy is az lesz, hogy "Új állja a helyét!". Ahogy ezt felénk mondják. De most már sok az off, mert ez már rég nem a "villanyszerelés"..
A plafonból jön ki 4 vezeték a csillárhoz. Ebből 2 fázis, a maradék 2 közül pedig egy a nulla, egy a védőföld. Ezt a kettőt hogy lehet megkülönböztetni egymástól?
Üdvözletem,
FI relé alkalmas null-, vagy PEN szakadás esetén a fogyasztók védelmére?
Egy olyan okot mondj, amiért a PEN vezető megszakadhat.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |