Fórum témák
» Több friss téma |
Nem rossz ötlet, de gondolom csak fémből készült kapható, azt meg el kell szigetelni..
Amúgy mi a véleményetek arról, ha a képen látható bútorlap csíkhoz , ami a narancs doboz mögött látható az asztallap síkja felett, hozzáerősítem a 6os elosztót?!
"csak fémből készült kapható, azt meg el kell szigetelni." Nem. Le kell földeli!
A legelső tanácsom lenne, hogy keress egy szakembert.
Ha mégsem akkor: Ha a lakáselosztóba 3 szál vezeték jön, nyertél, mert az egyik föld lesz. Ha 2 akkor kicsit mókásabb a a dolog. Az egyik a fázis lesz, a másik a nulla Ezt a "0"-t a lakáselosztó földelősínjére kötöd, innen mehet az rcd-be majd onnan a nulla sínre megfelelő keresztmetsztű vezetékekkel. Kialakítasz a lakásban egy EPH hálózatot az MSZ HD 60364-4-41 és MSZ HD 60364-5-54 előírásai alapján. Ha kész vagy keresel egy érintésvédelmi felülvizsgálót aki megméri amit barkácsoltál és papírt ad róla, hogy jól dolgoztál, innentől bármi történik ő a hunyó. Gondolom fürdőszobában lesz a bojler, ezért az elhelyezésnél vedd figyelembe az MSZ HD 60364-7-701 előírásait. Ha nem így jársz el bármi történik te vagy a hunyó! Hívj szakembert!
Az, hogy mindig útban lesznek a kábelek. Tedd az asztal alá.
Szia
Én is erre jutottam. Az órától csak két szál vezeték jön fel fázis nulla. Az elosztó alatt össze - vissza van kötve minden. Az órától jövő betápról direktben a lepárhuzamosítva dolgok stb... A 3x2,5 a helyén van, a többit meg oldja meg valaki más. Köszi a segítséget és a tanácsokat mindenkinek.
Vagy a felső polc alá + az asztal alá Konnektorból sosem elég.Tapasztalataim szerint kell egy amibe az állandó fogyasztók vannak,azután kell egy amibe az ideiglenesen használt fogyasztók, esetleg egy a pillanatnyilag vizsgált berendezés részére , ami könnyen gyorsan lekapcsolható. A polc alá még egy kisebb polcot tennék, alkatrésznek, asztali műszernek, ne foglalják a helyet az asztalon, mégis jól hozzáférhetőek lesznek.
Janikukac nevében köszönöm, biztos elolvassa ő is.
Sziasztok! Mi a rajz jele a mozgásérzékelőnek? Kapcsolók dugalj az meg van a fejemben, de ez kifogott rajtam, mert még nem találkoztam olyan rajzal amin jelölve lenne.
Előre is köszönöm!
Vagyonvédelemben egy hegyes (mint a nyíl) egyenlőszárú háromszög, aminek a rövidebb oldalából 3 sugárirányú vonalka indul kifelé. Olyasmi mint egy ecset. De gondolom téged ez érdekel. PIR néven elég sok találatot kapsz. De szerintem ha ehhez hasonlóan csak egy dobozkát rajzolsz és ráírod, hogy pir és/vagy a típusjelzését - nem hiszem, hogy hibáznál.
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2014
Szia! Nem én találtam ki - csak lerajzoltam. De az űrhajó - találó
Szevasztok!
Friss villanyszerelő vagyok. Szükségem lenne egy kis szakmai segítségre: 3f vagy szinkron vagy aszinkron motor fáziskimaradás elleni védelmére bekötöttem egy 3f+N fázisfigyelő relét, ebből van egy "békebeli", amit a képen kikötöttem épp, és egy mai gyártmány is, ami be van kötve. (Mindkettő működik, kipróbáltam és teszteltem is) Namost, a védelem úgy néz ki, hogy a bejövő három fázist figyeli ez a kütyü vele párhuzamosan megy tovább a betáp egy mágneskapcsolóba, onnan pedig a motorba, ami egy ventilátort hajt. (Ez is működik, semminek semmi baja, a motor kb.1,5-2kw-os) Szóval, mikor az egyik fázis kiesik, vagy lecsökken valamennyi %-al akkor a fázisfigyelő kütyüben lévő váltókapcsoló nyitja a mágneskapcsoló behúzótekercsére eső fázist és a motor leáll, mielött a hőkioldó kioldana. Így, ha a kiesett fázis visszajön a fázisfigyelő kütyü visszakapcsol és a motor újra jár. - Ez az elmélet! Gyakorlatban pedig a fázisfigyelő kütyü nem reagál a fáziskiesésre. 1.) Miért? Talán a motor visszatáplál a kiesett fázisra, lehetséges ez? 2.) Mi a megoldás, hogyan lehet összehozni anélkül, hogy vennék egy olyan fázisfigyelőt, 20e forintért amely visszatáplálás esetén is működik? 3.) Ha valóban visszatáplál, akkor ez a jelenség az aszinkron vagy a szinkron motorra jellemző, és jellemző vagy ez valamilyen anomália? Valaki el tudná ezt magyarázni? + infó: Méréseket nem végeztem, megfelelő műszer hiánya miatt és a motort nem ellenőriztem semmilyen formában. Köszönöm a segítségeket. Mod: A kiemelések helyett, a helyesírásra ügyeltél volna! A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2014
Ettől biztosan nem leszel előrébb, de
1. azt az ősi csengőtrafós valamit hajítsd el jó messzire. 2. ha elmegy a fázis és leáll a motor, a fázis visszatértekor ne induljon el magától. Csak esetleg ha hűtőgépet hajt.
Oké, akkor majd javaslom ezt a fickónak, (aki azt szeretné, hogy ne álljon le ilyen esetben) és úgy csin, hogy ne induljon magátol újra... igazad van, érthető, balesetveszélyes... kössz a tippet.
Tanfolyamon pár hónapja Schneider RCP sorozatát próbálgattam, de nem sikerült működésre bírni.
"iRCP Fázisfigyelőrelé A fázis figyelőrelé a fázissorrendet és aszimmetriát, valamint a feszültség jelenlétét figyeli egy 3-fázisú áramkör (motortápláló áramkör, stb.) mind a három fázisán. Jelzi a fáziskimaradást vagy fázisaszimmetriát" Nem jöttünk rá, hogy mi a gond. Ami a képen van, valamivel egyszerűbb dolog lehet. Nem hiszem, hogy az erre a célra fejlesztett relének gondot okozna a visszatáplálás kérdése. A szinkron motorban van gerjesztett forgórész, ha visszatáplál, akkor talán ez lehet a jelenség mögött. Az újraindítást meg tessék egy öntartó áramkörrel megoldani. A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2014
** igen, ez biztosan lényegesen egyszerűbb, sőt azon gondolkodtam, hogy talán nem is alkalmas, aszinkron vagy szinkron motorokhoz, csupán hálózatokhoz, mivel találtam olyat, mely konkrétan kiemeli, hogy visszatáplálás esetén is reagál és saját táprendszerrel rendelkezik? nem emlékszem pontosan. A gáz, hogy a csóka már megvásárolta.
Ennek a tip. sz.: elkoeo(R) HRN-55, HRN-55N és eme sorokat írja: "A relé a háromfázisú hálózaton figyeli a fázissorrendet és a fázis kiesést. A zöld led a tápfeszültség jelenlétét jelzi, a piros led fázishiba esetén világít. Ha a feszültség, a névleges feszültség Un 60% a alá esik a relé késleltetés nélkül azonnal elenged, és a hibát a piros led jelzi" szóval 60% és mivan, ha egy fázis kiesik? akkor a feszültség gyök3- mal csökken? vagy mennyivel? A lényeg, hogy több, mint a hatvan százaléka 66,7% lessz a további fesz. Hmmm. ezen agyalok már egy ideje. A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2014
oké, öntartó áramkör, tényleg kell a segítség, köszi.
Szerintem ha egy fázis kiesik, akkor is csökken, csak éppen 0-ra. Én azt gondolom, hogy a relé talán egymáshoz viszonyítja a feszültségeket. Azt meg ő honnan tudja, hogy mi van utána? Sehonnan. Ahol 3 fázis van, ott életszerű, hogy ki is van használva mondjuk motor által. Amivel én bütyköltem, azon volt egy trimmer, amivel a %-os eltérést lehetett beállítani a leoldáshoz. Szerintem 60% elég keményen alatta van egy üzemszerű működésnek.
Bővebben: Link
Itt konkrétan motort említ.
Igazad van, akkor nem nyert! Valami más a probléma. köszi.
Köszönöm! A csatolt kép a nekem megfelelő.
Az aszinkron motornak van egy olyan tulajdonsága, hogy ha elmegy egy fázisa, mert mondjuk kikapcsol a biztosíték azon a fázison, akkor is létrehozza a hozzá tartozó tekercsben vektorhelyesen a feszültséget. A forgást létrehozó forgatónyomaték a motorban ekkor ugyanazon elv szerint jön létre, mint ami elv szerint az egyfázisú aszinkron motorban is. Persze valamivel alacsonyabb feszültség jön így létre a kiesett fázishoz tartozó tekercsben, mint a normál fázisfeszültség, de nagyobb, ennélfogva jobb hatásfokú motornál véleményem szerint a 70%-ot is meghaladhatja a feszültség. Terhelés nélkül forgó motornál pedig igencsak megközelíti a másik két fázis feszültségét, de terhelés nélkül vagy kis terheléssel járó motornak nyilván nemis akkora probléma a hiányzó fázis. Szinkron motor ugyanígy létrehozza a hiányzó fázist, csak azt könnyebb átlátni, hogy miért is történik. Tehát feljebb kell állítani azt a motorvédő kapcsoló érzékenységét, a 60% szerintem rettenetesen alacsony, az alig 140V fázisfeszültség. Én valahol 80%-ra tenném, az 184V.
Kis történelem: ezt a tulajdonságát a szinkron és aszinkron motoroknak az elektromos meghajtások terjedésének hajnalán, amikor még csak egyfázisú hálózatok voltak, úgy használták ki, hogy pl. egy műhelyben az egyik nagyobb motor indítását kellett csak egyfázisú motorként megoldani, a műhely kisebb motorjait - a nagy motor által szolgáltatott harmadik fázisnak köszönhetően - már minden különösebb probléma nélkül lehetett indítani. Természetesen a feszültségeik megfelelően kellett, hogy legyenek méretezve, de a dolog működött. A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2014
*** oké... ez már előrelépés! Köszönöm az infót és a törit is!
A gond az, hogy nem tudok állítani a fázisfigyelő kütyün. És újat sem tudok vásárolni, sem visszacserélni. Viszont valahogy meg kell oldanom azt hogy, fáziskimaradás esetén lekapcsoljon a motor. Érted. *** Tehát ha mégis a visszatáplálás a probléma (ami már egyre biztosabb, immár 98%-ban) akkor meg kell akadájoznom, hogy a fázisfigyelőhöz visszajusson az eredetileg amúgy kimaradt fázis, mert így érzékelni fogja és leold. Kérdés, hogyan tudom ezt megoldani? Azt, hogy *** lekapcsoljon. * A szleng szöveg kivéve! Olvastad? A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2014
Ez a helytálló magyarázat, és ezért kell a fázisok ÁRAMÁT mérni és összehasonlítani!
A feszültségmérés itt zsákutca.
Sajnos nem food tudni korrekten fáziskiesés védelem nélkül megoldani. A motor viszont tuti károsodik (értsd: leég), ha ténylegesen hiányzó fázisssal járatják.
Igen!
Ez jó lesz... Ennek utána nézek. Van e olyan kütyü, kapcsolás, vagy elektromos/elektronikai alkatrész, ami az áram nagyságának mértékében tudja szabályozni, csökkenteni a feszültséget és azt figyeltetném a fázisfigyelővel. Ez hülyeség, vagy sem? Muszály valamit kitalálni...
A motorvédelemhez van külön hőkioldó, ami a motor túlterhelését követően, jelen esetben 7A lekapcsol. Szóval nem ég le. De "állítások szerint, gyakrabban van feszültségingadozás, ott ahol ez a motor üzemel és előfordolhat fáziskiesés is. Ezért kellett a fázisfigyelő relé pluszba, egy plusz védelem, csaképp nem kapcsol le, amikor kiiktatok egy fázist próbaként.
Ellenállások?
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2014
Nem tudom, ha csillagba van kötve a motor, esetleg néhány voltos csillagpont eltolódást érzékelni valahogyan. Lehet egy jól betelepített FI relé (motor csillagpont, hálózat nulla) képes volna erre.(esetleg némi soros ellenállással rontani az érzékenységén. Azt hogy a gyakorlatban működik-e, nem tudom szerintem igen igen zavarérzékeny lenne.)
Én valamiféle áramváltós+relés megoldáson gondolkodnék.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |